Hyvä rasvanpolttovalmiste?

Nyt täs vähä tarvis vinkkii, miten sais järkevästi pudotettuu noin 8kiloo painoo pois menettämättä lihaksia sen pahemmin? Mjees eli oon 181cm pitkä ja painoa on noin 89kg. Kesän alussa painoa oli jopa 95kg, mutta tuo 6kg lähti pois kun alko vetää aamulenkkei+kiinnittää ruuan syöntiin huomiota. Nykyään oon tottunut syömään vähemmän(noin 2000kcal) per päivä, usein vähemmän, mutta paino tahtoo pomppii siinä 88-89kg välissä, vaikka salilla käynkin 3x viikossa. Salitulokset kivasti noussu tässä viimeaikoina, mut pelkään jos alan vetää lenkkii melkeempä päivittäin, niin kääntyy tuokin nousu laskusuuntaan(armoton punttivimma käynnisty, kun kesälomatki täs lopuillaan). Mut tahtois kuitenki nuo läskit pois jotka perseen ja jalan alueelle kerääntyny koreilee. Pitäiskö alottaa noi lenkkeilypuuhat uudelleen vai kiinteytyykös nuo alueet ennenpitkään ku kyykkyy, mavee , yms armottomasti vääntää?

Nyt täs vähä tarvis vinkkii, miten sais järkevästi pudotettuu noin 8kiloo painoo pois menettämättä lihaksia sen pahemmin? Mjees eli oon 181cm pitkä ja painoa on noin 89kg. Kesän alussa painoa oli jopa 95kg, mutta tuo 6kg lähti pois kun alko vetää aamulenkkei+kiinnittää ruuan syöntiin huomiota. Nykyään oon tottunut syömään vähemmän(noin 2000kcal) per päivä, usein vähemmän, mutta paino tahtoo pomppii siinä 88-89kg välissä, vaikka salilla käynkin 3x viikossa. Salitulokset kivasti noussu tässä viimeaikoina, mut pelkään jos alan vetää lenkkii melkeempä päivittäin, niin kääntyy tuokin nousu laskusuuntaan(armoton punttivimma käynnisty, kun kesälomatki täs lopuillaan). Mut tahtois kuitenki nuo läskit pois jotka perseen ja jalan alueelle kerääntyny koreilee. Pitäiskö alottaa noi lenkkeilypuuhat uudelleen vai kiinteytyykös nuo alueet ennenpitkään ku kyykkyy, mavee , yms armottomasti vääntää?

Mitään ruumiinosaa ei voi yksitellen kiinteyttää muuten kuin rasvaimulla, pitää syödä vähemmän kun kuluttaa -> rasvaa palaa -> rasvaa palaa myös "ongelmallisista" ruumiinosista.

Tarpeeks vaa proteiinia ja vähä vähemmän hiilaria, kalorit tarpeeks matalalla (ei liian alas), aerobinen mukaan ja punttitreenit normaalisti. Pitäs rasvan palaa ja lihat säilyä hyvin.

6kk salia ja mitat 173cm/81kg. Paino noussut tuona aikana melkein 13kg. Lihasta ja myös rasvaa löytyy. Ravintoon sen verran tullut että syönyt ainakun siltä alkaa mahan pohjassa vaikuttaa. Kesän aikana päässyt myös kessikin kehittymään ja nyt rasvanpoltto suunnittelussa.

Voimatreenillä menty suurinosa saliharrastuksessa, nyt kestävyyttäkin hakusessa.

3x viikossa lenkillä käynti, 4x sali viikossa tavote

Eli hyvät sapuskat ja vinkit esiin millä meikäläiselläkin saisi vatsalihakset(liekkö niitä on?) vähän esiin ja män buubsit pois!

Valmis MELKEIN kaikkeen ;)

Nostetaanpa tätäkin ketjua taas esille kysymyksen muodossa.

Eli monikojakoinen ohjelma on paras/järkevin dietille? Olen lueskellut täältä pakkikselta useampiakin threadeja ja yrittänyt löytää suoraa vastausta siinä onnistumatta. Jossakin sanottiin, että 1- jakoisella saa dietillä kroppansa helposti tukkoon, jossakin suositeltiin 2-jakoista tehtäväksi 4 krtaa vikkoon, jossakin taas todettiin 3 treenikerran riittävän hyvin. esim. 3-jakoisella. Joku taas vannoo 4- tai jopa 5-jakoisen nimeen dieetilläkin.

Eli miten treenaatte dietillä ja minkälaisia tuloksia olette saaneet? Kaipaan siis nimenomaan omakohtaisia, kokemusperäisiä vastauksia ja vinkkejä!

Vataukset tyyliin "2-jakoinen on hyvä ja syömisten pitää olla kunnossa kans" eivät vastaa kysymykseeni. Kiitoksia jo etukäteen jos joku vaivautuu vastaamaan.

dieetillä pitää IMO treenata samallailla ku massallakin, astetta kovempaa ehkä.
Ei kannata alkaa liikaa muuttelee treeniä, sun lihasmassa ei kuitenkaan ymmärrä että oot dieetillä.
Ootko kokeillu laktaattiharjottelua rasvan tiristämiseen?

Peruskunto on mun mielestä avainasemassa tota jakoa miettiessä. Itse tuskin koskaan dietillä jaksas puskee 2-jakosta 4x viikossa.

Paras vaan itse testata mikä sopii parhaiten. Itse oon treenaillu pienet lihat 2x ja isot lihat(selkä, jalat) kerran viikossa. Mulle tuntus sopivan ainakin.

dieetillä pitää IMO treenata samallailla ku massallakin, astetta kovempaa ehkä.
Ei kannata alkaa liikaa muuttelee treeniä, sun lihasmassa ei kuitenkaan ymmärrä että oot dieetillä.
Ootko kokeillu laktaattiharjottelua rasvan tiristämiseen?
Siis mahdoton treenata kovempaa dietillä, mutta lähtisin siitä, että sarjapainot kannattaa yrittää pitää vähemmillä sarjoilla.

mulla ei oo ikinä ollu ongelmaa ton jaksamisen kanssa, ja uskon ite et se on monilla enemmän psyykkistä ku fyysistä. Saan ihan järjettömän puhdit aina siitä kun alkaa näkyä verisuonia ja erottuvuutta ni siitä saa vaan lisää tehoa :)
Sitäpaitsi ite oon huomannu et kroppa toimii tosi hyvin ku treenaa nälkäsenä.

mulla ei oo ikinä ollu ongelmaa ton jaksamisen kanssa, ja uskon ite et se on monilla enemmän psyykkistä ku fyysistä. Saan ihan järjettömän puhdit aina siitä kun alkaa näkyä verisuonia ja erottuvuutta ni siitä saa vaan lisää tehoa :)
Sitäpaitsi ite oon huomannu et kroppa toimii tosi hyvin ku treenaa nälkäsenä.
Nälkäsenä itekkin parhaat treenit tehny, kroppa tyhjänä ei vaan volyymit riitä mitenkään samalla tavalla ku massalla.

OK. kiitos vastauksista.

Aika lailla samoila treeneillä olenkin pyrkinyt nyt dieetilläkin menemään. Laktaattiharjoittelu oli sen sijaan aivan uusi asia, enkä nopealla searchilla tai googlettamisella löytänyt tuosta mitään infoa. Joten saiskos tästä vähän lisää infoa?

Tervehdys..

Tarkoitukseni on saada "vatsarengas" pois joka on päässyt kasvamaan laiskuuttani. Eli käyn aamulenkillä n. 5 kertaa viikko tyhjällä vatsalla. Kysymys auttaako kofeiinitabletit+aspiriini ravanpoltossa? Muistan joskus lukeneeni jostakin... onko kokemusta ja millä annoksella?

Jos nyt oikein muistan toistaa, mitä isot pojat ovat täällä puhuneet niin aamulenkkiteoria on nykyisin kumottu. Ei se polta sen tehokkaammin sitä rasvaa kuin muutoin lenkkeily, päivän ravintosaanti tasaa asian päivän mittaa, kokonaiskulutus siis ratkaisee.

Kofeiini auttaa poistamaan nesteitä kehosta ja muistaakseeni myös kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Antaa osaavampien korjata ja tarkentaa, jos ihan kujalla olen. :)

Särkylääkkeistä itse kuullut vain katabolisen vaikutuksen... en menisi koskemaan turhan takia niihin.

Muista, että se rasva palaa vain jos olet miinuskaloreilla eli syöt vähemmän kuin kulutat päivässä. Korkeintaan kerran viikossa pieni mässypäivä. Millään liikunnalla tai ihmeaineella ei läskit lähde, jos ei ruokavalio ole kunnossa.

Kofeiinista Kimsson jo sanoikin. Aamulenkkeilystä kuullut myös pitkälti samaa. Jos kuitenkin käyt aamulla lenkillä, suosittelen hyvän määrän proteiinia alle kuitenkin.

Ainakin sillä voisi jossain määrin vähentää aktiivisen rasvakudoksen tuottamia tulehduksen välittäjäaineita, joilla taas on lukuisia (negatiivisia) terveysvaikutuksia. Tuo file varmaan poistetaan tuolta kohta (Googlella löysin, en tunne henkilöä jolla se on jaossa)

http://users.tkk.fi/~mhjorth/muza/TietKuvalehti1-2008Tulehdus.pdf

Aukeaa vähän hitaasti.. ei lie ketään kehtaa sitä laittaa muualle downloadattavaksi?

Suora lainaus : "Aamuaerobista pidetään yleensä hyvänä ajankohtana rasvanpolttoa ajatellen. Eli ennen aamiasta lenkille mars. Miksi aamulla? kroppa on tyhjä hiilhydraateista, jotka ovat elimistön ensisijaista energiaa ja näin pakotat elimistön käyttämään rasvaa energianlähteenä. "

En tiedä tuosta rasvanpolton tehokkuudesta jos vaan käy hiimailemas aamulla. Tarvinnee kunnon 45 min- tunnin hikilenkin..

Mutta aamulenkillä herää hyvin, saa ryhdikkään alotuksen päivälle ja jos aikoo aamuurheilua harrastaa niin pakko mennä ajois maate. Ja unihan tekee hyvöö kropalle ja mielelle..

Aamulenkeille isot :hyvä:

Back
Ylös Bottom