Hyvä PT, nettivalmennus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gsus
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kukaan täällä käyttänyt ja mitä pt-palveluita? Tähän threadiin voisi kerätä käyttökokemuksia eri pt-palveluista. Itseä kiinnostaisi ainakin ulkomaalaisten "nettijulkkis" kehonrakentajien pt-palvelut, jos joku on niitä käyttänyt?

Mitä ostit? kannattiko? oliko ohjelma toimiva? jne jne.

Aloittaessa elixialla sai ilmaisen pt-kerran. Toivoin että olis vähän katsonut mave- ja kyykkytekniikan perään. Eipä se kyllä osannut muuta sanoo kun että hyvältä näyttää tekniikka, vaikka tiedän että sillon oli suht paljonkin parantamisen varaa (vieläkin varmasti jossain määrin). PT oli nuori nainen ja ilmeisesti aloitteleva pt, eikä salitreenistä varmaan omaa kokemusta sen enempää kun mullakaan. Suurin anti oli erilaiset vatsalihasliikkeet, joita hän halusi näyttää. Itse olisin halunnut puhua sen tunnin aikana kyllä lähinnä enemmän just noista perusliikkeiden tekniikoista ja vaikka treenijaoista ym., mut huomasin ettei hän oikein ollut mukavuusalueellaan, joten päätin sitten antaa sen ohjata miten tykkää.

Eli opetuksena varmaan on, että kannattaa valita sellanen PT, joka itselle sopii. On meidänkin salilla ihan osaavia ja kokeneita voima-/bodyharjoittelu -PT:itä, enkä sano etteikö tämä mulle sattunut voisi jollekulle olla ihan hyväkin valinta.

Samoilla linjoilla edellisen kanssa, kannattaa valita PT huolella. ^^

Mä olen käyttänyt kahta paikallista PT:tä, joista eka oli oikein hyvä ja toka ei niin loistava.

Eka PT oli pitkään alalla ollut ja monenlaisia juttuja itse treenannut 30+ nainen. Pakettiin kuului 5 tapaamista, treeniohjelma ja ruokapäiväkirjan pohjalta tehdyt ehdotukset ruokavalion korjaamiseksi, muttei varsinaista ruokaohjelmaa. Tapaamiset käytettiin pääosin treeniohjelman läpikäymiseen ja yhteistreeneihin, ruoka-asioita katsottiin siinä sivussa ja meilitse. Kokemus oli kokonaisuudessaan oikein positiivinen ja opin paljon uutta just liikkeiden suoritustekniikoista yms..

Toka PT oli salin oma ja otin valmennuspaketin kun tutustumistarjouksena halvalla sain. Kyseessä oli juuri valmistunut nuori nainen, joka kisaa jossain fitnessjutuissa. Pakettiin kuului kolme yhteistreeniä, kuntotestit, ruokavaliohje ja treeniohjelma. Treenit oli ihan jees, joskaan minusta PT ei kiinnittänyt tarpeeksi huomiota kaikkiin suoritustekniikoihin. Ruokaohje ihan liian alhasilla kaloreilla ja muutenkin sellanen että oisin voinut samanlaisen löytää vaikka pakkikselta. Sain kyllä uuden kun valitin asiasta, mutta en sitten jaksanut noudattaa sitä. Kuntotesti oli ihan kiva lisä.

Salihommat kun aloitin joskus muinoin Fressillä, oli pari PT-kertaa ilmaiseksi. Siellä oli joku vanhoja punttimasoja (joku Bullin frendi ja entinen kisakaveri), joka tajusi jopa asioista jotain.
Jeesas kyllä pirusti. Sain joka lihasryhmälle n.s. kahdet ohjelmat, jota sitten aika-ajoin vaihdella. Kävi tuuri, koska kun on katsonut Elixian PT:den touhua niin ei saatana.

kun täällä on yleensä kaikenlaisia keskustelu ryhmiä niin onkohan ptstä minkälaista ryhmää olemassa

missä voisi esim kysellä ja suositella joitain valmentajia

itse haluvaisin tietää peter wilenius tekeekö hän pt hommia ja onko minkä hintainen ja onko hyvä työsään

on ainakin muuten todella sympis tyyppi ja todella tietopuolinen

minullä ollut vajaan vuoden eräs vanhempi kehon rakentaja joka ollut suomen parhamistoon kuuluva ja jolla on ollut aika mittava kokemus pt hommista

maksan kyseiselle herralle 1000 e vuodessa

ohjelmat teki alkuun hyvin ja raha kyllä kelpasi sen jälkeen ei vastaa puhelimeen ei sähköposti viestehin

tekee uudet ohjelmat 1-2 myöhässä

tämä on aika harmilista kun tämmöset ihmiset vielä mainostavat itsejään ja palveluitaan

jääköön nimi mainitsematta mutta

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
sitten myös voi miettiä tarvitseeko valmennuspalveluja paikanpäällä, vai etänä. itellä reilu 25v valmennustaustaa ja suurin osa tapahtuu etänä. nykyaikana on helppo siirrellä videoita sitten, jos tekniikoissa on epäselvyyksiä tai tarkentamistarpeita.

Kyllä minä ainakin haluan valmennuksen/opetuksen paikan päällä, varsinkin jos siitä maksan.
youtube videoita osaan katsoa ilman maksujakin.

Ja itte opetan aina henkilökohtaisesti.

Vinkkien antaminen on sitten asia erikseen.

tekniikkaopetus on eri asia kuin suorituskykyvalmennus. en itekään aloittelijoita ota mukaan juuri sen takia, että alkuopetus toimii parhaiten paikanpäällä.

suomessa ja maailmalla monissa muissakin lajeissa on iät ja ajat valmennettu etänä varsin menestyksekkäästi. omien suoritusten videointi ja jakaminen vaan on helpottanut touhua paljon nykyaikana.

Onhan se videoiden copy-pastaaminen helppoa, ja siten helppoa rahan tekoa, jos siitä vielä laskuttaa.
Mutta kyllä se henkilökohtainen vuorovaikutus toimii aina paremmin kuin videon katselu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no hieman nyt on turhaa loanheittoa ilman tietoa. kukaan ole mistään copypasteista puhunut. kunkin omista suoritteista on kyse. on sitä aikanaan etelä-afrikasta asti lähetelty treenien vhs-nauhoja keihäänheittokoutseille jne. itellä on 20v opettajakokemus taustalla joten toki se pedagoginen puoli on helpompaa hoitaa paikanpäällä ihan esim punttihommien alussa. aikalailla nyt pitää eritellä millasesta valmennuksesta kulloinkin on kyse, ennenku lähtee mustavalkoseksi maailmaa muuttamaan. mutta nyt taitaa mennä ohi aiheen.

Viimeksi muokattu:
Ei ollut niinkään tarkoitus lokaa heittää, anteeksi mielipahasta.
Pointtini on vain, että aina se henkilö kohtaaminen antaa enemmän.
Myöskin ohjaajana koen saavani siitä enemmän, kuin että sähköisesti jotain lähettäisin.
Ja olen itsekin 25v ohjannut erilaisia treenejä ja ryhmiä.
Tosin vain harrastuksissa, en ole missään mielessä mikään ammattilainen.

toisaalta ymmärrän pointtisi varsin hyvin. mullakin on 25v urheiluvalmennusuraa takana lähi- ja etäkontaktissa. nykyaikana hyvin lyhyiden "pt-kurssien" ja fitness-elämäntyylin ilmeisen muodikkuuden syystä/ ansiosta tilanne vähän liian usein tuntuu menevän juuri tohon copypasteohjelmien ja rahastamisen puoleen. ihmisille luodaan ikäänkuin kuva, että ilman mitään ohjausta ei kuntosalille vaan VOI mennä... :)

Viimeksi muokattu:
No nyt löydettiin se keskitie, ja yhteinen maali, hyvä niin :)
Olen vähän ittekin miettinyt tuota "jutan kuntokuuri" juttua, että nostaako se ihmisten
esim salille meno kynnystä entisestään.
Toisaalta ei se ohjaus koskaan turhaa ole, mutta peruskuntoilija pärjää pitkälle ilman.
Kunhan vain joku ne perusliikkeet kertoo, että ei itteä riko täysin väärillä ja vaarallisilla liikkeillä.
Yleensä tätä vaaraa ei nyt ole, ehkä joku kyykky esim voisi olla selainen, että voi olla jopa vaarallista täysin väärin tehtynä.

Salillahan on kait "etiketti", että ei saa mennä toisten treeniä kommentoimaan, mutta kerran pari olen kyllä
käynyt sanomassa, esim askelkyykystä, että saako antaa vinkin.

juu vaikka sitä semmonen pedagoginen agenda vähä joskus jää itelle päälle, en viitti kulkee ohjeistellessa. ellei nyt sitten vaaratilanteesta oo kyse tai joku junnu tekee 1/3-kyykkyä penkille rytisten, koska "emmä tiä koutsi käski tehä näin".

ei tässä solvaaminen koskaan itellä haluna ole ja hienoa, ku ihmiset innostuu treeneistä ja ihan ammattia siitä toivovat. joskus se valmentaminen kuitenki aatellaan vain paperille numeroiden kirjotteluna ja hyvähyvälisäälisää -huuteluina asiakkaan korvaan. varmaan se kuvitelma myös noista tosi tv -jutuista on saanu sijaa.

toivottavasti väki ei saa ikäviä kokemuksia kuitenkaan ja saisivat treeneihinsä lisää intoo.

Valmentaminen onkin moni säikeistä asiaa. Ja minun mielestä siihen liittyy voimakkaasti ammattimainen-teema.
Siksi käytänkin itsestäni ohjaaja-termiä.

Vaikka toiminkin nyt nykyisen potkunyrkkeily seuran (pieni maakunta seura) pääohjaajana ja vastaan treenaamisesta.
Olivat niin hukassa, että laadin heille pöytäkirja malleista lähtien esim toimintasuunnitelma ja talousarvio lomake pohjiin asti.
Ja sekä vuosi, että kausisuunitelman harjoittelusta.

Mutta tuo paperin pyörittely tuo myöskin minulle ohjaajana sitä vastuuta ja ajatusta.
Pitää nähdä ja tietää kokonaisuus. Mihin halutaan mennä ja miten.

sanotaan näin että kyseinen herra vaikutaa pohjosessa , todella ammatti taitonen on kaveri mutta ei ota tosissan etä työskentelyä mutta raha kelpaa

Pointtini on vain, että aina se henkilö kohtaaminen antaa enemmän.
Myöskin ohjaajana koen saavani siitä enemmän, kuin että sähköisesti jotain lähettäisin.

Totta kai, ei kai kukaan sitä ole kiistämässä etteikö neuvominen/ohjaaminen/valmentaminen/miksisitähaluaakinsanoa ole helpompaa jos voi kesken suorituksen ihan fyysisesti korjata asentoa tms.

Kuvittelisin myös, että jos tuolla haluaa itsensä elättää niin ei oikein voi laskea sen varaan että paikalliselta salilta löytyy niin paljon valmennettavia (jotka pystyvät vielä porrastamaan sen salilla käynnin tasatunnein 8-16) että kaiken voisi hoitaa lähiopetuksena... :)

Kannattaa valita joku, jolla on klassisen voimannoston/kehonrakennuksessa joko kilpailu, harrastus tai valmennustaustaa.

Yleensä jengi ottaa ottaa automaattisesti sen joka on isoin sälli ja kuvitellaan aivan kuten lisäravinteidenkin kohdalla, että susta tulee joku special cornflake. Hyvin luultavasti saat paskaohjelman käteesi ja hakkaat päätäs seinään, koska kroppa ei ehdi palautua ellet syötä koneistoon roinaa.

Lisäks suosittelen sen lisäksi vaihtaa kuntosalin jostai turhasta paska elixiasta jonnekkin lähimpään suomen voimannostoliiton seuraan. Se ilmapiiri antaa sulle ihan uutta potkua ja huomaatkin, että et sen jälkeen tarvi enää mitään pt:tä.

Moi. Sellasta kysyisin, että kuka olisi hyvä pt, ketä voisitte suositella, Tampereen taikka Hämeenlinnan alueella? siis oikeesti sellainen joka tietää paljon treenistä ja ruokavaliosta. Olen käynyt salilla jo monta vuotta, mutta nyt päädyin siihen tulokseen, että haluan oikeasti nyt itseni niin hyvään kuntoon kuin mahdollista. kiitos etukäteen. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom