hyvä olkapääliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jartza
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
pystypunnerrus, viparit sivuille ja pystysoutu(tosin kuulemma kiertäsin kalvosimille paha:confused: ? Kokeileppa vaikka searchia vielä lisäks

Ei oo mulla ainakaan ollu olkapääongelmia ton pystysoudun kanssa. Nyt on tosin olkapää kipeenä, mutta se johtuu ihan muusta kuin olkapääreenistä. (Ke penkki, Pe kyykky, La ryyppy :kippis1: ) Pöröpäissään sitten sattuu ja tapahtuu.

Mutta asiaan.
Mun top 3.

Pystypunnerrus tangolla / käsipainoilla
Niskantakaa punnerrus
viparit sivuille

Pystysoutu on ainakin meikäläisen mielestä melkoisen turha.Sivuolkapäille on paljon parempia liikkeitä ja epäkäskin saa lepoa...:D Pystypunnerrus eri variaationa(smithissä,kp:lla,tangolla) ja vipareita eteen,taakse ja sivulle. Vipunostojen tekeminen eteen ei tosin tunnu olevan välttämätöntä saavat paljon kuritusta rintatreenissä,jos se tehdään oikein.

Originally posted by Olbe
Vipunostojen tekeminen eteen ei tosin tunnu olevan välttämätöntä saavat paljon kuritusta rintatreenissä,jos se tehdään oikein.

Tarkoitatko, että oikein tehdyssä rintatreenissä etuolkapäät saavat paljon kuritusta ? Mielestäni rintatreeni on mennyt vituilleen jos näin käy. Toki etuolkapäät on aina vähän mukana rintaliikkeissä, mutta mä ainakin pyrin minimoimaan niiden käytön.

Jos tekee rintatreenissä esim.penkkiä ja vinopenkkiä käsipainoilla ja olkapäätreenissä pystypunnerrusta ei vipareita ainakaan,joka viikko tarvitse eteenpäin tehdä. En itse pysty ainakaan kovissa punnerruksissa "minimoimaan" olkapäiden käyttöä......Hyvähän se olisi,jos olkapäät eivät rintatreenissä rasittuisi,mutta totuus on toisenlaista,vai?

Mulla ei olkapäät jostain syystä tykkää pystypunnerruksesta joten suorat olkapääliikkeeni ovat pystysoutu ja viparit.

Mun mielestä vipareita eteen ei tarvitse tehdä jos tekee olkapäätreenissä jo pystypunnerrusta. Pystypunnerrus ja viparit sivulle riittää, selkäpäivänä sitten vaikka vielä viparit taakse.

Suosittelisin myös sitä, että jos teillä on ohjelmassa olkapäät eri päivänä kuin rinta, niin kokeilette joskus tehdä pystypunnerrusta vain joka toinen viikko, joka toinen viikko olkapäille pelkät viparit sivulle ja taakse. Mulla on olkapäihin tullut todella hyvin kehitystä siitä lähtien kun rupesin tekemään pp:tä joka toinen viikko, sitä ennen homma takkusi. Esim. sarjapainot ovat kasvaneet viimeisen puolen vuoden aikana pitkälti yli toistakymmentä kiloa, mikä on mun mittapuulla tosi paljon.

Otetaas tähän loppuun yksi kysymys (kun mulla on nyt tää kyselyikä :D ):

Minkälaisessa asennossa teillä on penkin selkänoja istualtaan tehtävissä pystypunneruksissa? Itse tein nimittäin pitkään niitä sekä tumpuilla että Smithissä penkki suht suorassa kulmassa, kunnes taannoin jostain syystä säädin kulmaa pari pykälää pienemmäksi. Huomasin että loivennettu kulma mahdollistaa huomattavasti paremman tuntuman nimenomaan sivuolkapäihin. Pumpista tulee ihan hillitön.

Mä teen pystypunnerruksen aina ilman selkänojaa tavallisella penkillä, tai sitten seisten.

Oma olkapääreenini koostuu seuraavasti:

Vipunostot sivulle
Pystypunnerrus (vuoroviikoin käsipainot / smith)
Vipunostot kulmassa taljalla

pari sarjaa jokaista toistot 6 - 8

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
1. pystypunnerrus(istuen ja selkätuella, jossa saat päätä työnnettyä taakse päin, esim. scott-penkki väärinpäin)
2. vipunostot sivulle käsipainoilla
3. vipunostot taakse kulmassa käsipainoilla

Toistot joka toinen kerta lyhyempää esim. 8-10 toistoa ja
joka toinen kerta 12-15 toistoa. Vipunostoissakin käytä joskus todella raskaitakin painoja kun taas joskus vedä enemmän polton puolelle....

Originally posted by AKV
Minkälaisessa asennossa teillä on penkin selkänoja istualtaan tehtävissä pystypunneruksissa?

Mä teen kanssa ilman selkänojaa ja tuntuu ihan hyvältä

Mitä noita kulmia muutenkaan miettimään. Semmoisessa asennossa kroppa, että saa liikkeen tuntumaan olkapäissä. Huono-olkapäisen voi olla parempi tehdä vähän takakenossa, kunhan pitää huolen, että rinta ei väsy liikaa ja tuntuu siellä olkapäissäkin.

Entäs takaolkapäät?

Tänään oli taas rinta, olkapäät, ojentaja aamu ja tuossa olkapäätreenissä en oikein ole löytänyt vielä sitä "kuningasliikettä" jolla takaolkapäihin saisi kunnolla tuntumaa.

Salilla ei ole takaolkapääkonetta, eli olen käyttänyt seuraavia liikkeitä:
<ul>
<li>istuen kumarassa
<li>alatalja kyykyssä
<li>soutu smithissä
<li>Selällään tasapenkillä, ylätaljalla ristiin (kuvaa ei löytynyt, toivottavasti ymmärtää)
</ul>

En ole noilla millään saanut takaolkapäihin kunnon tuntumaa, saati sitten sitä mukavaa poltetta :whip:

Puuttuuko valikoimistani joku liike jolla saisi kunnon tuntuman takaolkapäihin?

Originally posted by kannibaali
1. pystypunnerrus(istuen ja selkätuella, jossa saat päätä työnnettyä taakse päin, esim. scott-penkki väärinpäin)
2. vipunostot sivulle käsipainoilla
3. vipunostot taakse kulmassa käsipainoilla

Toistot joka toinen kerta lyhyempää esim. 8-10 toistoa ja
joka toinen kerta 12-15 toistoa. Vipunostoissakin käytä joskus todella raskaitakin painoja kun taas joskus vedä enemmän polton puolelle....

Juuri näin, paitsi että teen nykyään taakse viparit taljassa, saan paremman tuntuman kuin käsipainoilla.

Toi tuntuma takaolkapäihin on semmonen itseänikin askarruttava kysymys. Taannoin syksyllä tein takaolkapääliikkeitä rankalla kädellä. Tuloksena hirmu kehitys ja älytön ylikunto. Nyt ei sitten juuri tunnu vaikka tekis mitä liikkeitä.

Re: Entäs takaolkapäät?

Originally posted by jarkko
Tänään oli taas rinta, olkapäät, ojentaja aamu ja tuossa olkapäätreenissä en oikein ole löytänyt vielä sitä "kuningasliikettä" jolla takaolkapäihin saisi kunnolla tuntumaa.

Salilla ei ole takaolkapääkonetta, eli olen käyttänyt seuraavia liikkeitä:
<ul>
<li>istuen kumarassa
<li>alatalja kyykyssä
<li>soutu smithissä
<li>Selällään tasapenkillä, ylätaljalla ristiin (kuvaa ei löytynyt, toivottavasti ymmärtää)
</ul>

En ole noilla millään saanut takaolkapäihin kunnon tuntumaa, saati sitten sitä mukavaa poltetta :whip:

Puuttuuko valikoimistani joku liike jolla saisi kunnon tuntuman takaolkapäihin?

koitas vielä tätä:

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBRearLateralRaise.html

Originally posted by izma
Tuloksena hirmu kehitys ja älytön ylikunto.

Eli sait takaolkapäitä tekemällä itsesi ylikuntoon. :jahas:

No ei siinä sitten mitään, ite kun en saa nelipäiväisellä ohjelmallanikaan itseäni jökkiin. Vai missasinko jotain?

Siis puhun takaolkapäistäni puhuin. muuten oltiin täysissä sielun ja ruumin voimissa

Eli sait 'takaolkapäät' ylikuntoon...

Ei siinä sitten mitään. Miten tämä ilmeni?:rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom