Hyvä leukojenvetoharjoitus. (The Twenty Pull-ups Challenge)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja opukka
  • Aloitettu Aloitettu
Joo eli sai tietää tämän nimisestäleukojenveto harjoituksesta, kuin The Twenty Pull-ups Challenge.

http://twentypullups.com/

Itse olen nyt tuon aloittanut ja mukavalta tuntuu. Treenaa hyvin ja sopivaksi tehty nuo valmis taulukot itse vedän tuossa "10+ pull-ups".

Tuota tehdään kolme kertaa viikossa, kuuden viikon ajan. Mielellään kolme leukaa pitäisi saada jo valmiiksi, mutta jos saa 1-2 niin niihinkin on tuossa kahden viikon ohjelma.

Aloittakaa ihmeessä ja kertokaa kuinka kehityitte!;)

P.S. jos tulee kysymyksiä niin kysykää ihmeessä, ei ollut ihan heti itsellekkään selvä.

Aion ehdottomasti kokeilla. Leuat tosi hyvä liike selälle, mutta en pysty tekemään kun noin 3-4 leukaa, niin menee vähän hukkaan selkätreeni leukojen osalta. Vähän olisi kysyttävää, eli tarkoittaakos setit aina yhtä sarjaa? Eli yhteensä viisi sarjaa? Onko sillä mitään väliä mihin väliin treeniä nuo sarjat tekisi? Itse ajattelin, josko ihan treenin alkuun, kun ei ole vielä rasittanut itseään, niin jaksaa paremmin tehdäkin noita.

Joo eli omasta mielestäni ainakin, kun valitsee tuolta esmi. tuon week 1 ja siitä katsoo yläpuolelta sen oman maksimin, niin sen ala puolella on noita numeroita

esim. tuon 10+ pull-ups alapuolella on numerot 6, 6, 4, 7, 9, niin ensin vedetään 6 leukaa sitten 2min lepo sitten taas 6 leukaa sitten 2min lepo sitten 4 leukaa sitten 2min lepo... Eli siis tehdään viisi leukasarjaa ns. putkeen. Toivottavasti tajusi jotenkin.

Ja sitten se että minne väliin treeniä ne leuat menee niin, en osaa sitä sanoa koska istelläni oma treenini on näin:

Teen golden six:iä ma-ke-pe ja sitten aina välipäivinä kuten ti-to-la teen noita leukoja eli en ollenkaa treenin yhteydessä, sitten sunnuntai onkin lepo päivä. Toivottavasti selventi edes hieman.

Kyseisen ohjelman suorittaneena, voin kertoa, että se toimii :) Viime keväänä leukoja meni myötäotteella yksi, eilen illalla 22.

Vasta vai myötäotteella?

Ihan miten tykkää, tietty. Itse teen melko kapealla myötäotteella.

Opukka, eikö ne leuat kannattaisi vetää salipäivinä? Teet leuat ensimmäisenä liikkeenä ennen kyykkyä, niin saat niistä kaiken irti. Näin täälläpäin :)

Hmm, tätä olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla, koska itselläkin on nuo leuat liian heikolla hapella. Maksimissaan n. 6 saan.

Mutta mietinkin tässä, että missä välissä nuo kannattaisi aina tehdä?

Käytän 3-jakoista ohjelmaa ja pääsääntöisesti käyn joka toinen päivä salilla.

Treenijako on seuraava:
1. treeni: Rinta - Selkä
2. treeni: Kädet
3. treeni: Jalat - olkapäät

1. treenissä olen sitä mieltä, että ensin teen rinnan ihan normaalisti ja sitten aloitan selkätreenin tällä leuanvedolla, mutta kannattaako nuo kaksi muuta treenipäivää aloittaa ensin näillä leuoilla? Tietenkin ensin tulee lämmittely crosstrainerilla. Tuo 3. treeni on muutenkin ollut varsin raskas, joten pelkään että kun lisään nämä leuat siihen mukaan, niin siitä tulee turhan raskas jo. :eek:

Kotona olisi leuanveto tanko, mutta en näe järkeväksi tehdä välipäivinä tämän mukaan.. korjatkaa, jos olen väärässä?

mä sain tosi hyvät tulokset pyramiditreenillä

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 alussa ei tarvii hirveetä taukoa mut sit 6 eteenpäin minuutti korkeintaan. Tossa tulee yhteensä sata kappaletta leukoja eli hyvän treenin verran. Sit ku tuo menee helposti ni 11 asti ja sit 12 jne

Kuulosti mielenkiintoiselta. Kannattaisko kokeilla huomisessa g6:sessa ensimmäisenä liikkeenä?

Ja sit se et vedäks sä myötä otteella?

opukka, kysyit siellä sivulla, että miten sinun pitäisi tehdä niitä leukoja. IMHO noista videoista kumpikaan ei ole kovin hyvä tyyli. Noissa videoissa tyypit eivät mene läheskään alas asti. Itse teen leuat tähän tyyliin: http://www.youtube.com/watch?v=dld-cCfvIhQ. Eli menen ihan alas asti, kädet melkein lukkoon, ja takaisin ylös. Käytän hartianlevyistä vastaotetta.

Mites nuissa -2 ja -1 viikoissa kun puhutaan negatiivisista.Miten mää teen leuanvedossa ainoastaan negatiivisen vaiheen?

Mites nuissa -2 ja -1 viikoissa kun puhutaan negatiivisista.Miten mää teen leuanvedossa ainoastaan negatiivisen vaiheen?

Joku tuoli, koroke yms. siihen leuanvetotangon alle että sun pääs on jo valmiiks sen tangon yläpuolella. Siitä lähdet sit vaan laskemaan ittees alaspäin.

Joku tuoli, koroke yms. siihen leuanvetotangon alle että sun pääs on jo valmiiks sen tangon yläpuolella. Siitä lähdet sit vaan laskemaan ittees alaspäin.
Liekkö univelka painaa vai mitehän tuota meikäläinen käy taas näin hitaalla :david:

opukka, kysyit siellä sivulla, että miten sinun pitäisi tehdä niitä leukoja. IMHO noista videoista kumpikaan ei ole kovin hyvä tyyli. Noissa videoissa tyypit eivät mene läheskään alas asti. Itse teen leuat tähän tyyliin: http://www.youtube.com/watch?v=dld-cCfvIhQ. Eli menen ihan alas asti, kädet melkein lukkoon, ja takaisin ylös. Käytän hartianlevyistä vastaotetta.
Siis ideana oli tossa vaan toi käsien asento:jahas:

mielestäni kädet saa mennä kokonaan suoraksi eli "lukkoon", niin eipähän tule huijattua. Hartioitten levyinen ote ja negatiivinen vaihe rauhallisesti. :dance2:

Ei ollut tarkoitus tarkoittaa että meneekö kädet lukkoon tai sun muuta vaan se että onko myötä vai vasta ote

Sehän on ihan tuntumakysymys. Tee sillä mikä tuntuu hyvältä. Itse teen hartialevyisellä myötäotteella, omalla kohdallani siis aika kapealla :D Tuntuu sopivalta. Saan tehtyä monta leukaa (toisin kuin leveällä otteella), ja tuntuma on mukava. Vedä lapoja yhteen sekä ylhäällä että alhaalla, silloin liike menee latseille.

Btw, myötäote ja vastaote, ei myötä_ote tai vasta_ote :david:

Back
Ylös Bottom