Hyvä ~500 kcal aamiainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raipat
  • Aloitettu Aloitettu
Minkälaisia kokonaisuuksia olette käyttäneet aamupalalla? Tällä hetkellä aika heikolta näyttää oma aamupala:

300g ruisleipää.
150g puuroa
0,3 l maitoa
0,3 l mehua
0,5 l vettä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kilo tätä kamaa :) Ja ravintopylpyrän kaikki sektorit ovat täyttyneet... Hyvä vetää kiireessä, suoraan tölkistä nassuun ja on halpaakin. No joo, tuleehan siitä tuo 650 kcal...

Näyttää ihan hyvältä. Jogurtti on varmaan ihan hyvä vaihtoehto. tänks

Necro: Voihan sitä ottaa vähän vähemmänkin, esim 0,4l

Maistuuko rahka,leseet,mehukeitto,fun light, raejuusto, maito ym.? Eli onko jotain ruoka-ainetta mistä et diggaile.

Itellä 250g ehramia, 2dl leseitä ja mehukeittoa. Päälle viel lasi maitoa ja ruisleipää. Bonuksena joku hedelmä ym.

Rahka, raejuusto ei erytyisesti maistu.
Marli Vital ananas,appelsiini,omena,passion + banaani mehua menee aika paljon varsinki aamuisin. Mikropuuro on suht nopeeta & se sopii, koska aamusin tulee kiire aina.

Meitsi vetää usemmiten omaa hiutale blandista.. Kaura- & ruishiutaleita (100g) sotkettuna maitoon (3dl) sheikatun protskun (35g) kera.

Kcal: 540
HH: 75g
Prot: 50g
Rasva: 4g
Kuituja n. 20g

Toimii mulle kuin tauti. Tänä aamuna ei vaan pystyny pudottaa kun maito oli muuttunu rahkaks.

Rahka ja kaurahiutaleet funlightilla tai vastaavalla maustettuna. Määrät sitten ihan omien mieltymysten ja tarpeiden mukaan, eli jos protua tarttee enemmän sitten tottakai enemmän rahkaa ja vähemmän hiutaleita ja päinvastoin. Halpaa ja hiton helppo tehdä aamukiireessä.

Itsellä menee yleensä seuraavanlainen setti:

80g kaurahiutaleita
250g milbona maitorahkaa
5g kalaöljyä

-> 485 kcal 41,2p/54,6hh/10,5r

Kaurahiutaleet vedän maitoon sotkettuna ja rahkaan töräytän funlighttia sekaan. Ja hyvää on. :) Lisäksi vielä joku hedelmä.

Minkälaisia kokonaisuuksia olette käyttäneet aamupalalla? Tällä hetkellä aika heikolta näyttää oma aamupala:

300g ruisleipää.
150g puuroa
0,3 l maitoa
0,3 l mehua
0,5 l vettä
Ainakin hiilaria piisaa. Mitä sä syöt noiden leipien päällä vai vedätkö ne ihan kuiviltaan?

// ShoGun

Harmi, ettei rahka mitä suositellaan paljon mene mulla alas nopeasti, välillä ei ollenkaan.

ShoGun: Itseasiassa menee tuota leipää 150g, laskin väärin. Juustoa tai sitten ei mitään.

Harmi, ettei rahka mitä suositellaan paljon mene mulla alas nopeasti, välillä ei ollenkaan.
Valitettavasti kärsin samasta ongelmasta, ei mene ehramit alas ilman kyyneliä. Siksi diggaankin noista ingmanin jogurteista, esim. mansikassa on 85 kcal / 100g :rock: Ja hintaa kaupasta riippuen 1.15-1.65€ / 1 kg.

Noissa ingmaneissa on ihan hyvät ravintosisällöt, mutta riittääkö se aamun proteiinisaanniksi (37g/1000g) eli minkälaatuista se proteiini on? Illalla vois heittää 100-150g tonnikalaa purkkiin & syödä aamulla.

Mulla on aika vakiosetti tälläinen:

Jogurtti valion vadelma-boysenmarja (30% vähemmän sokeria), 250g
Raejuusto, Ingman vähälaktoosinen, 200g
Kylmäpuristettu vehnänalkioöljy, 10g
Appelsiini täysmehu 2 dl

P: 47 g / 188 kcal, HH: 49 g / 196 kcal, R: 16 g / 140 kcal
Eli suhdeluvut on P: 36% HH: 37 %, R: 27%

Jaa jaa litra jogurttia naamaan aamupalaks... :D
En ookkaan koittanu yleensä alle puol litraa menny, mutta entäs jos tollaset 2dl jogurttia nii mitä sen lisäks kandeis syödä että 2-3h päästä olis vielä poweria jos ateria mahdollinen vasta silloin

Shakerilla sekaisin purkki ehramia, n.3dl maitoa, desi kaurahiutaleita, vähän marjoja, olight metsämansikkaa. Tulee sellanen pirtelö. Ennen en sietänyt rahkaa mutta näiden satsien takia menäe 2 purkkia rahkaa päivässä :)

ShoGun: Itseasiassa menee tuota leipää 150g, laskin väärin. Juustoa tai sitten ei mitään.

Laitattehan riittävästi niihin tota mehua mausteeksi? En itsekään saa rahkaa raakana alas kun pakolla nielemällä, mutta mehulla maustettuna hakkaa jopa jugut maullaan.

EDIT: Ja rahkat nimenomaan Milbonaa tai Ehrmania, ei Valiota tai Ingmania jotka ovat kitkeriä maultaan.

Laitattehan riittävästi niihin tota mehua mausteeksi? En itsekään saa rahkaa raakana alas kun pakolla nielemällä, mutta mehulla maustettuna hakkaa jopa jugut maullaan.
Tosiaan. :david: :wall:
En oo koskaan mehuun sakottanut, vaan suoraan rahkat kulhoon ja mustikoita päälle. Pari kertaa siis olen vaan rahkaa syönyt. Mehu suoraan rahkaan vai ensin 9/1 suhteessa veteen, sitten vasta rahkaan? e: maustamattomana ei mene alas, mutta mustikoilla tai vastaavalla saa, mutta vähän hidasta.

-Jep, samaa mietin itsekin. Tyttöystävä ihmetteli pitkään meikän rahkanlappamista, mutta kun sitten viimein innostui maistamaan, niin totesi vain, että: "Täähän on kuin jugurttia, mutta parempaa. Saanks mäkin yhden?" :D Joten loraus mehua vaan purkkiin ja mössö sekaisin - jos lopputulos vetää naaman norsunv***lle, niin lisää vaan mehua kunnes lopputulos miellyttää. Funlightin mauista Persikka/passion & ananas guanabanan maistuu itellleni parhaiten.

Jos rahkassa tökkii karvaus, niin Milbonan rahka on kyllä maistamistani miedoimman makuista. Siirtyminen Ehrmannista oli lievä shokki aluksi Lidlin rahkan jänkimmän koostumuksen takia, mutta nyt totuttelun jälkeen se kyllä uppoaa paremmin.

Useimmiten aamuni on viimeisen parin vuoden sisällä alkanut tämmöisellä:

2dl kaurahiutaleita
1prk Ehrmann
1dl maustettua proteiinia, tällä hetkellä American Pro Slowta
+ vettä tai maitoa loraus

Vielä en ole kyllästynyt. Kalorien määrää varsin helppo säädellä kaurahiutaleiden määrällä.

300g ruisleipää.
150g puuroa
0,3 l maitoa
0,3 l mehua
0,5 l vettä

Mielestäni aamiaisessakin saisi olla proteiineja. Koska itse olen äärimmäisen kiireinen ja aikaa ei tahdo riittää edes riittäviin yöuniin, päädyin toistaseksi käyttämään lisäravinteita aamiaisena. Tarkemmin sanoen syön yhden proteiinipatukan aamuisin. Patukka painaa 100g ja sisältää n. 30g proteiinia, n. 43g hiilareita ja n. 13 g rasvaa. Tasan 400 kcal. Jos ehdin, otan myös hiukan kuituvalmistetta veden kanssa. Jos oikeasti olisi aikaa nauttia aamiainen rauhassa, söisin jotain ihan muuta. Toisinaan olen syönyt rahkaa ja marjoja tai raejuustoa, ananasta ja ruisleipää rasvattomien leikkeleiden kera. Nykyisellä aikataulullani se on vain tuo patukka ja senkin syön vasta työpöytäni ääressä.

Suositut

Back
Ylös Bottom