Hyvä ~500 kcal aamiainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raipat
  • Aloitettu Aloitettu
Tosiaan. :david: :wall:
En oo koskaan mehuun sakottanut, vaan suoraan rahkat kulhoon ja mustikoita päälle. Pari kertaa siis olen vaan rahkaa syönyt. Mehu suoraan rahkaan vai ensin 9/1 suhteessa veteen, sitten vasta rahkaan? e: maustamattomana ei mene alas, mutta mustikoilla tai vastaavalla saa, mutta vähän hidasta.

Rahkasta, pakastetuista marjoista ja light mehusta saa loistavan pirtelön sauvasekoittimella ihan muutamassa hetkessä. Sekaan voi laittaa vielä jääpaloja. Sopivan makuinen koostumus kannattaa itse kokeilla. Sen verran mehua ja marjoja, että maistuu hyvältä. Tuollainen oli minulla takavuosina ihan perusjuttu. Vetelin noita drinkkejä myös iltaisin usein. Marjoista tulee maun lisäksi kuituja, vitamiineja ja hivenaineita, joten senkin takia ne ovat erinomainen lisä tuollaiseen pirtelöön. Pelkkää rahkaa ei mielellään varmasti niele kukaan. Voi myös kokeilla valmiiksi maustettuja rasvattomia rahkoja. Niissä silti on hiilihydraatteja usein yli tarpeen, mutta jos ei kovalla dieetillä ole, niin antaa mennä vaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tosiaan. :david: :wall:
En oo koskaan mehuun sakottanut, vaan suoraan rahkat kulhoon ja mustikoita päälle. Pari kertaa siis olen vaan rahkaa syönyt. Mehu suoraan rahkaan vai ensin 9/1 suhteessa veteen, sitten vasta rahkaan? e: maustamattomana ei mene alas, mutta mustikoilla tai vastaavalla saa, mutta vähän hidasta.

Mehut suoraan rahkan sekaan, ei siis mitään lanttailuita ensin. Vettä voi toki käyttää jos haluaa rahkasta juoksevampaa. Ja kaurahiutaleiden kanssa sitä vettä on jo pakko käyttää, muuten on sellaista kittiä että saa veitsellä leikata palasia ja syödä haarukalla. :D

Itse vedän aamupalaks yleensä:

Vaihtoehto 1:
100g Kaurahiutaleita
200g Raejuustoa

Vaihtoehto 2:
250g ehramii
45g kaurahiutaleita
2 ruisleipää ja laitan juustoa sekä kalkkunaa

Vaihtoehto 3:
60g BranMysliä
30g Heraa
3dl maitoo
1 ruisleipä ja päälle juustoa sekä kalkkunaa

Kaikista irtoo noin 500 euroo.

Itse vedän aamupalaks yleensä:

Vaihtoehto 1:
100g Kaurahiutaleita
200g Raejuustoa

Vaihtoehto 2:
250g ehramii
45g kaurahiutaleita
2 ruisleipää ja laitan juustoa sekä kalkkunaa

Vaihtoehto 3:
60g BranMysliä
30g Heraa
3dl maitoo
1 ruisleipä ja päälle juustoa sekä kalkkunaa

Kaikista irtoo noin 500 euroo.

Melko kallista.

itsellä on nyt ollu vähän aikaa näin:

3-4 munan munakas. ja sekaan puol paketillista pekonia tai n. 100 g katkarapuja.

siinä se 500 kalori melkeen jo onki :)

mut lisäks oon vetässy pari auringonkukan siemen ruisleipää joiden päälle juustoa ja kalkkunaa sekä floraa. Ja n.1 litra maitoa.. tai kolme 3.n dl lasillista siis.

tuolla tavalla saa helposti kaloreita aamiaiselle.

edit. jaa rahka ei meinaa upota? ei hätää. laita se purnukallinen rahkaa isoon kannuun ja heitä sekaan fun lightiä 1dl. ja maitoa pari desiä sekä oliivi/rypsiöljyä.

sauvasekottimella vaa surrutat ja ihan ok makunen juoma on valmis :) itse heitän sekaan vielä pari munaa

jaa rahka ei meinaa upota? ei hätää. laita se purnukallinen rahkaa isoon kannuun ja heitä sekaan fun lightiä 1dl. ja maitoa pari desiä sekä oliivi/rypsiöljyä.

Huh:eek:
Jos siis purnukallinen tarkoittaa 250g rahkaa ja siihen huitaisee 1dl mehutiivistettä, niin voin kuvitella että melko ätläkkää tavaraa on. Vai auttaako tuo pari desiä maitoa muka laimentamaan sitä niin paljon?

Itse käytän joskus tämmöistä settiä:
3dl kaurahiutaleita
4dl maitoa
250g rahkaa
loraus, eli n. 1-3rkl mehutiivistettä.

Enempää en tosiaan tuohon tiivistettä tarvitse, tosin makunsa kullakin.
fakedit. ylläoleva ei tosin ole 500kcal, muistaakseni lähemmäs 750.

Rahkan syönnistä vielä sen verran, että itse ainakin laitan Milbonaan Tropic O'lightin lisäksi vettä. Menee paljon sukkelammin kun on löysempää. Ehrmanni taitaa jo koostumukseltaan olla löysempää, niin ei taida vettä kaivata.

Mä oon paska aamusyöjä, vedän heraa 1-1,5 dl ja maitoa puol litraa päälle.. 1-2h sen jälkeen perus rahkasetti:

250g rahkaa
300g jogurttia
50g kaurahiutaleita
fun lightia

pitäis oikeestaan tehä toisinpäin mutta parempi näin kuin itkien :)

Huh:eek:
Jos siis purnukallinen tarkoittaa 250g rahkaa ja siihen huitaisee 1dl mehutiivistettä, niin voin kuvitella että melko ätläkkää tavaraa on. Vai auttaako tuo pari desiä maitoa muka laimentamaan sitä niin paljon?

Itse käytän joskus tämmöistä settiä:
3dl kaurahiutaleita
4dl maitoa
250g rahkaa
loraus, eli n. 1-3rkl mehutiivistettä.

Enempää en tosiaan tuohon tiivistettä tarvitse, tosin makunsa kullakin.
fakedit. ylläoleva ei tosin ole 500kcal, muistaakseni lähemmäs 750.

en mä usko et kukaan muu ku minä tarvi nii paljon makiaa siihen :D
oon vaa niin velliperse et en pysty tota paaskaa syömään ellei se maistu karkilta :david:

hölkkääjä: -Sulla on oikea asenne tuon aamiaisen kanssa!:)
Just meinasin huumorilla kirjoittaa tähän jotta 2-4kanamunaa keitettynä, paketti pekonia paistettuna sopivan rapeaksi, pari jyväistä paahtoleipää kera kasvisten kaveriksi kuten aamiainen kuuluu nauttia:)

Mutta sitten jo ajattelin jotta turhan julma veto ketjuun josta haetaan 500kcal aamiaista...

Minä vedän joka aamu naamaan puuroa (desi hiutaleita), purkin raejuustoo (200g), mehukeittoa ja 2 leipää makkaralla ja juustolla. Siitä tulee noin 500ckal.

Juu ei mun aikatauluilla oikein ehdi mitään munia paistella :D
Proteiinia tulee liian vähän aamulla, olen tietoinen.

hölkkääjä: -Sulla on oikea asenne tuon aamiaisen kanssa!:)
Just meinasin huumorilla kirjoittaa tähän jotta 2-4kanamunaa keitettynä, paketti pekonia paistettuna sopivan rapeaksi, pari jyväistä paahtoleipää kera kasvisten kaveriksi kuten aamiainen kuuluu nauttia:)

Mutta sitten jo ajattelin jotta turhan julma veto ketjuun josta haetaan 500kcal aamiaista...

en suosittele kellekkään mun ohjeita.. mun on vaa pakko hilata se paino ylös. tai edes normaali lukemiin :)

hölkkääjä: -Suosittele pois vaan, kasvava nuori mies tarvitsee kunnon aamiaisen! Tuo oma esimerkki oli ihan normi aamiainen itsellenikin, ketju sille vain oli väärä...

kiskase sitten prode jauhetta esim puolet suklaa heraa ja puolet kaseiinia jarruksi
menee about 54,5 sekuntia pussista shakerinkautta mahaan. Kyllä aamulla proteiinia on pakko saada kun varastot on yöllä käyetetty kudosten korjaukseen.

Itse vedän heraa ja mysliä (kaurahiutaleita, öljyä, jotain hedelmää, yleensä appelsiinia).

prot: 45g
hiil: 40g
rasva: 25g

Tossa sun aamupalassahan on helvetisti hiilareita, ota vielä herasheikki niin kaikki on kunnossa.

Olen tosi huono aamusyöjä... Heti herättyäni ei meinaa upota mikään, vaikka kuinka hyvän puuro- tahi rahka-annoksen eteen laittaisi niin työntäisin sen syrjään.

Jugurtti on oikeastaan ainut mikä uppoaa. Litra tavallista jugurttia niin pääsee alkuun aamussa: noin 800kcal, mutta proteiinit aika vähissä...

Sitten reilun tunnin päästä heräämisestä se puurolautanen ja rahka-annos jo maistuukin hyvin... yleensä syön sen aina sitten töissä (jos aamuvuoro).

Suositut

Back
Ylös Bottom