Tosiaan. :wall:
En oo koskaan mehuun sakottanut, vaan suoraan rahkat kulhoon ja mustikoita päälle. Pari kertaa siis olen vaan rahkaa syönyt. Mehu suoraan rahkaan vai ensin 9/1 suhteessa veteen, sitten vasta rahkaan? e: maustamattomana ei mene alas, mutta mustikoilla tai vastaavalla saa, mutta vähän hidasta.
Rahkasta, pakastetuista marjoista ja light mehusta saa loistavan pirtelön sauvasekoittimella ihan muutamassa hetkessä. Sekaan voi laittaa vielä jääpaloja. Sopivan makuinen koostumus kannattaa itse kokeilla. Sen verran mehua ja marjoja, että maistuu hyvältä. Tuollainen oli minulla takavuosina ihan perusjuttu. Vetelin noita drinkkejä myös iltaisin usein. Marjoista tulee maun lisäksi kuituja, vitamiineja ja hivenaineita, joten senkin takia ne ovat erinomainen lisä tuollaiseen pirtelöön. Pelkkää rahkaa ei mielellään varmasti niele kukaan. Voi myös kokeilla valmiiksi maustettuja rasvattomia rahkoja. Niissä silti on hiilihydraatteja usein yli tarpeen, mutta jos ei kovalla dieetillä ole, niin antaa mennä vaan.