Hyppynaru treeninä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RJDIO
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mitäs mieltä porukka on hyppynarulla hyppelystä? oisko hyvää treeniä jaloille? jos vaikka lisäis 10min hyppynaruilun siihen treenin alkuun niin mitä sillä saisi? kiinteyttä?

Aerobista kuntoa, koordinaatiota, kestävyyttä, rytmitajua, askeliin keveyttä.

edit. Treenin alussa tosiaan varsin hyvä tapa lämmitellä.

:rock: Hiukan saa jo reenata tollaseen :dance:

Pitäs itekki ostaa kunnollinen naru :rolleyes:

Kyllä kannattaa, on meinaan sen verran halpa kuntoilulaite. On aivan eri laji sen jälkeen, kun on kunnon naru käytössä. Laakerointi kahvoissa on tosiaan ihan ehdoton, niin ei tartte ranteita käyttää laakereina. Itse tykkään, että naru pitää olla sopivan raskas. www.crossfit.com sivuilta löytyy kanssa hyppynaruvideopätkiä, monien muiden joukosta. Kannatta tsekata myös board.crossfit.com, siellä heitetään jonkin verran läppää aiheesta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyppistä alkaa tulla saleillekin, esim. Elixian uudessa lukkarissa alkaa puolen tunnin Rope Skipping. Pitää käydä testaamassa. Uskoisin, että saattaa löytyä jaloista taas ihan uusia lihaksia :)

Vähä vanha ketju ny löyty mutta olisi uuden hyppynarun ostaminen edessä ja sitä kyselisin että onko muovisissa, pvc-päällysteisessä vaijerissa ja nahkaisessa hyppynarussa kuinka suuria eroja? Mikä on paras pyörimään ja vaikuttaako narun materiaali mitenkään tuloksiin?

Vähä vanha ketju ny löyty mutta olisi uuden hyppynarun ostaminen edessä ja sitä kyselisin että onko muovisissa, pvc-päällysteisessä vaijerissa ja nahkaisessa hyppynarussa kuinka suuria eroja? Mikä on paras pyörimään ja vaikuttaako narun materiaali mitenkään tuloksiin?

Ehottaisin nahkaista, mutta ei kauhean paksua narua. Semmonen jossa narun päät lähtevät suoraan kahvojen päistä, ei "sivulta" kuten esim Splay:n shesham tai speedrope. Mulla itellä on Buddy Leen Ropemaster naru, joka on helposti heittämällä paras naru joka tällä hetkellä on olemassa. :david:

Meillä on salilla sellanen nahkanen, todella kevyt naru jolla on helppo harjotella temppuja jotka tuo sitten lisää ulottuvuutta siihen hypiskelyyn.

Vastaukset: Vaijeri- ja muovinarut pyörii nopeiten. PVC päällysteisistä en tiiä mitään, nahkainen on hitaimmin pyörivä. "Paras" pyörimään on naru jota pyörität parhaiten :) Itellä ainaki toi shesham oli hyvä alotella kun se oli niin törkeän raskas, ja sit ku vaihto muoviseen ja muihin kevyempiin naruihin niin ei tuottanu ainakaan kestävyyden kannalta ongelmaa hypiskellä. Olkapäät/ranteethan siinä ensimmäisenä sippaa tekniikasta riippuen.

Voe että on muuten mukavaa puuhaa naruhyppely. :D Muistan omista Thai-nyrkkeilytreeneistä sillon kun vielä harrastin, salilta löyty sellasia muovipäällysteisiä rautavaijerinaruja joiden kanssa hypittiin lämmittelyn aikana. Siinä kyllä oppi hyppimään niin ettei tyri koska salissa oltiin luonnollisesti paljain jaloin ja kun tuo vaijeri napautti isovarpaisiin niin kyllä kirpas. Pari kertaa saanu repiä kynsiä irti kun on pistäny vähän lisää vauhtia naruun ja läväyttäny varpaille x)

Harmittaa pirusti että salilla jossa käyn, ei oikein oo mitään hyvää tilaa jossa vois lämmitellä narulla :( Se on kyllä pitkälti ainaki alottejilalle niin raskasta ettei tuota kannata ihan lämmittelynä käyttää mutta eniveis :) Täytyy kattoa sitte jos alkaa diettaamaan jossai välissä että vaihtais perus cardioo vähän narulla hyppimiseen :)

pojat pojat, joskus aikoinaan en omistanu hyppynarua niin käytin samaiseen tarkoitukseen hinausköyttä :D rankka meininki kun työhanskat kädessä hypittii, ettei köysi polttais käsiä. Olkapäät oli alussa vähän hellänä, mutta ei yhtä hellänä ku pohkeet.

Itse teen usein reenin päälle hyppynarutreenin, 10-20 min, menee aerobisesta hyvin ja tulee hyvin kuntoa.

+ itsellä muistaakseni Duken hyppynaru, vaijerinen mutta päällystetty jollain muovilla+ painotetut kahvat. Makso 20e jossain urheiluliikkeessä.

Mulla itellä on Buddy Leen Ropemaster naru, joka on helposti heittämällä paras naru joka tällä hetkellä on olemassa. :david:

Voitko sanoa mistä tilasit? Olen yrittänyt Euroopasta etsiä paikkaa josta saisi ettei tarttis odotella älyttömän kauan. Otan vastaan myös muita hyväksi havaittuja hyppynaruja, salilla olevat on ihan paskoja motonet aitanarusta tehtyjä jotka ei pyöri mihinkään suuntaan.

Voitko sanoa mistä tilasit? Olen yrittänyt Euroopasta etsiä paikkaa josta saisi ettei tarttis odotella älyttömän kauan. Otan vastaan myös muita hyväksi havaittuja hyppynaruja, salilla olevat on ihan paskoja motonet aitanarusta tehtyjä jotka ei pyöri mihinkään suuntaan.

Britti-ebaystä, ja kyllä: Se maksaa vitusti. Jos haluat hyviä ja halpoja, osta Splayn hyppysköjä. Tossa on kans melko luksusnaru, ja huippu ihan kaikentasosille.

Ebaysta oon nuita kuntoiluvärkkejä, hyppysköjä ja kuminauhoja tilaillut, ja aina oon ollu tyytyväinen siihen mitä on tullu. Paitsi Splayn adjustable speedrope, se oli pettymys, mutta ainoastaan kun olin jo kerennyt hyppiä tolla buddyleellä.

EDIT: Splayn huippunaru. Hinta/laatu kohillaan!

Ei näyttäisi olevan noita buddy leen naruja nyt tuolla myynnissä, tilaan tuollaisen Excellerator Professionellin, kannattaako ostaa toi pitempi jos pituus on 1,77? Ainakin tossa mainostekstissä sanotaan, että yli 1,75 pitkille toi pidempi.

Jos tällä lähtis sitten noi DU:t sujumaan.. tai ainakin tekee mieli harjoitella enemmän ku ei tarvii aitanarua käyttää.

Suositut

Back
Ylös Bottom