Huvittavaa heikkoutta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joissain liikkeissä käytettävät painot on mun tapauksessa aivan naurettavia verrattuna siihen miten on äijään tullut painoa ja lihasta, ja muut tulokset nousseet.

Esimerkkinä ranskalainen maaten, tuota en ole montaa kertaa historiassani tehnyt, nyt oon sen muutama viikko takaperin ottanut mukaan ihan vakituisesti, ja sain huomata että kympin sarjaa saa ihan tosissaan vääntää 2,5kg levyt normi-20kg tangon päissä, rupesi itseäkin naurattamaan että mikäs tässä nyt on. Samaa jossain tietyissä käsipainoliikkeissä huvittaa kun yhä menee tiukat sarjat jollain 4kg punteilla, ja esimerkiksi pystypunnerrus joka nyt taas mukana kuvioissa viimeisen kuukauden, saa tosissaan vääntää sarjaa sellasilla alle 16kg punteilla... Toisaalta sitten toisissa liikkeissä menee jo ihan kohtalaisiakin tuloksia 2 vuoden treenin jälkeen, vaikka niitä ei kovin usein tekisikään. Eniten tosiaan ihmetyttää tuo ranskalainen. Mahtaakos kyse olla jostain radikaalista tekniikkavirheestä vai miten...joku ranskalaista enemmän tahkonut kertokoon oikeaoppiset niksit?

kyynerpäät ei saa levitä, tanko lasketaan tohon otsan tietämille, ei mitenkään pullover -tyyppisesti melkein maahan... niinkun joidenkin näkee tekevän. Olkavarret on hyvä pyrkiä pitämään suhteellisen liikkumattomina.

pääsääntö oikeestaan on, että mitä raskaammalta liike tuntuu, sitä suuremmalla todennäkösyydellä teet sen oikein :D

Entäpä oteleveys?

Täytyy ruveta tuota tahkomaan, syö kummasti miestä että joutuu käyttämään 25kg painoa jossain levytangolla tehtävässä liikkeessä. :lol2:

Käytä pienempää tankoa, niin saat isommat levyt päihin..

Ite reenannu 2kk ja 25kg tangossa teen ranskalaista makuulla... Kaveri joka nostaa enemmän penkistä kapeella otteella ei jaksanut kovinkaan sulavasti tolla 25kg tangolla... ihmettelin hieman :confused: ... kai se vaikuttaa miten sitä ojentajaa on reenannu, kai sekin voi kehittyä erilailla :rolleyes:

Originally posted by turre101
Entäpä oteleveys?

Täytyy ruveta tuota tahkomaan, syö kummasti miestä että joutuu käyttämään 25kg painoa jossain levytangolla tehtävässä liikkeessä. :lol2:

Oletkos kokeillut rannekääntöä vastaotteella. Siinä 25 kg tangossa painaa ainakin minulle ihan tarpeeksi.

Vastaotteella sekä myötäotteella oon tuota rannekääntöä tehnyt, vastaotteella jollain 30-35kg:lla ja myötäotteella tuolla 25kg:lla, kyllä alkaa kirvoittamaan kyynärvartta siinä viidentoistakin sarjassa, auts. :)

Joo laitetaan nyt tähään perään vaikka vähän ot onkin... eli kuin
leveelle otteella teette tota ranskalaista ? mä teen käyrätangolla
sillai et jää käsien väliin n. kädenkokonen auko.. toiset mitä taas
on nähnyt tekee sitä jopa noin hartianlevyisellä otteella, mikä
tässä on se paras ote ?

Mun mielestä ranskalaista ei edes voi tehdä kovin suurilla painoilla, ellei sitten tee jotain ranskalaisen ja pulloverin sekoitusta.

Originally posted by Tume
Mun mielestä ranskalaista ei edes voi tehdä kovin suurilla painoilla, ellei sitten tee jotain ranskalaisen ja pulloverin sekoitusta.

Kyllä sitä voi. Kysy vaikka Voima-Ravenilta. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joissain liikkeissä käytettävät painot on mun tapauksessa aivan naurettavia verrattuna siihen miten on äijään tullut painoa ja lihasta, ja muut tulokset nousseet.

Esimerkkinä ranskalainen maaten, tuota en ole montaa kertaa historiassani tehnyt, nyt oon sen muutama viikko takaperin ottanut mukaan ihan vakituisesti, ja sain huomata että kympin sarjaa saa ihan tosissaan vääntää 2,5kg levyt normi-20kg tangon päissä, rupesi itseäkin naurattamaan että mikäs tässä nyt on. Samaa jossain tietyissä käsipainoliikkeissä huvittaa kun yhä menee tiukat sarjat jollain 4kg punteilla, ja esimerkiksi pystypunnerrus joka nyt taas mukana kuvioissa viimeisen kuukauden, saa tosissaan vääntää sarjaa sellasilla alle 16kg punteilla... Toisaalta sitten toisissa liikkeissä menee jo ihan kohtalaisiakin tuloksia 2 vuoden treenin jälkeen, vaikka niitä ei kovin usein tekisikään. Eniten tosiaan ihmetyttää tuo ranskalainen. Mahtaakos kyse olla jostain radikaalista tekniikkavirheestä vai miten...joku ranskalaista enemmän tahkonut kertokoon oikeaoppiset niksit?

Ranskalainen on ollut aina vahva liike itselle, suurin vaikuttaja sarjapainoihin on tuo otteen leveys edellyttäen että kyynärpäät ei käänny ulospäin jne. esim otteen ollessa hartialeveydeltä painot on tanko + 60 kg, ja oteleveyden ollessa kapea n.20 cm painot on tanko + 52 kg jotta toistot pysyy samoissa, suosittelen tekemään vaihdellen oteleveyttä, sekä istuen niskantakaa tangolla. JA yksi vinkki mikä itsellä on toiminut massan suhteen on se että kun rutistat viimeisen toiston ranskalaista teet heti perään kapeaa penkki samaisella painolla millä teet sitä punnerusta, muista tehdä hitaasti kyynärpäiden hipoen kylkiä, polte on loistava.

Hoh, eihän tässä nostella paljoa enempää penkistäkään kuin mitä sulla ranskalaisen sarjapaino. :)

Ei tässä sitten auta kuin tahkoa sitä samaan tahtiin kuin muitakin, mä teen muuten niinpäin että ensin kapeaa penkkiä ja sitten ranskalaista, näin mulla polttaa hyvin. :)

Hoh, eihän tässä nostella paljoa enempää penkistäkään kuin mitä sulla ranskalaisen sarjapaino. :)

Ei tässä sitten auta kuin tahkoa sitä samaan tahtiin kuin muitakin, mä teen muuten niinpäin että ensin kapeaa penkkiä ja sitten ranskalaista, näin mulla polttaa hyvin. :)

Käyhän se tuossakin järjestyksessä, mutta itse teen ýleensä vielä erikseeen kunnon kuormalla kapeapenkin ranskalaisen ja kapean pumppi yhdistelmän jälkeen, kyllä se rauta kasvaa kun vain laittaa aina hiukka enemmän painoa kuin edellisessä treenissä tai useamman toiston rutistaa, samoilla painoilla.

Esimerkkinä ranskalainen maaten, tuota en ole montaa kertaa historiassani tehnyt

Spesifisyys.

On eri asia olla vahva ja käyttää voimiaan "Sakari Selkäinaho".

Suositut

Back
Ylös Bottom