Huumausaineet, laillistaminen, kieltolaki, what?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Franss
  • Aloitettu Aloitettu
Jos viinihifistelijän (kuten minä) elämä meinaa käydä liian haastavaksi Alkon myymäläverkoston kuihtuessa, niin kai niitä parempia viinejä voi tilailla tarvittaessa kotiinkuljetettuna (tai siihen lähimarkettiin toimitettuna). Tukholman syndroomaa tämä on. Riittävän kauan kun on ollut täysin monopolia pyörittävien byrokraattien armoilla, alkaa epäilemään että ehkä se on minulle parasta 😁
Itsekin olen oluita tilannut, mutta mieluiten tietty hakisin ne kotikaupungin kivijalkaliikkeestä. Saisi ne voitot jäädä pienyrittäjille kotimaahan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
... Tuosta kun huhut lähtevät kiertämään niin se vaivalla rakennettu ura on vaakalaudalla. Ammatissaan aikalailla merkattu mies, kun huhumylly lähtee liikkeelle, oli se sitten totta tai ei...
Lukiko kukaan pari vuotta sitten uutista kun eräässä kylpylässä kokki oli tehnyt ison satsin kannabiskakkuja? Noh sehän meni tietty ilmeisesti sekasin ja kakut oli tarjoiltu illan vieraille... Olen uskossa että tämä ei ollut tarkoitus vaan hänen jumalaton virhe... Noh... Sanotaanko näin että eräässä firmassa ei kovinkaan moni esimieshenkilö olisi läpäissyt huumetestejä seuraavalla viikolla. Tästä ei noussut isompi haloo talon sisällä, kun tosiaan tä oli niin hemmetin spessu tapaus että ei siitä voinut oikein ketään firmasta syyttää. Olis aika järjetöntä jos tuosta olis alkanut joku toimihenkilöiden ajojahti.
 
Mut on tullikoira merkannu työmatkalla lentokentällä kun pomo seiso toisella puolella ja pomon pomo toisella. Ei tullu sanomista. Toihan nyt ois suunnilleen yhtä absurdia kuin jos vaivalla rakennettu ura kaatuis siihen että ajat puhallutusratsiaan.

Huumekoirat merkkailee kyllä hutejakin, esimerkiksi tyttökoiran omistajille tiettyyn aikaan aika tavallista että poikakoirat kiinnostuu vaikka olisivatkin duunissa. Ei tarvi istua natsan päälle.
 
Enpä osaa sanoa mitä tapahtuisi, jos joku olisi nähnyt ja huhut lähteneet liikkeelle. Eihän siitä kenkää tms voisi saada, mutta supisemista ja seläntakana puhuista ihan varmasti, eikä se oikein muuta vaadi kuin tiedon että huumeita täytyy käyttää (koska poliisi ei syyttömiä häiritse). Valtaosa ohikulkijoista ei tiedä löytyikö vai ei laittomia aineita. Oletus on kyllä selvä, näin minä kuvittelen ohikulkijoiden ajattelevan.

Puhallusratsiaan veraaminen on hieman outoa, kun siihen joutuu valtaosin täysin summamutikassa. Tässä oli kuitenkin selvä koiran merkkaus, eli ihan oikeasta syystä pääsi kollattavaksi.
 
Sopimattoman huumorin ystävänä varmaan sutkauttaisin "ei siellä laukussa enää mitään pitäisi olla" jos koira minut merkkaisi. Tämä yhdistettynä siihen, etten yleensä vaivaudu korjaamaan mikäli joku tekee minusta virheellisen johtopäätelmän saattaisi olla huonohko kombinaatio joutua tuollaiseen tilanteeseen työkavereiden seurassa 😁 Noooh, mutta onneksi en juuri välitä siitäkään mitä minusta selän takana supistaan.
 
Enpä osaa sanoa mitä tapahtuisi, jos joku olisi nähnyt ja huhut lähteneet liikkeelle. Eihän siitä kenkää tms voisi saada, mutta supisemista ja seläntakana puhuista ihan varmasti, eikä se oikein muuta vaadi kuin tiedon että huumeita täytyy käyttää (koska poliisi ei syyttömiä häiritse). Valtaosa ohikulkijoista ei tiedä löytyikö vai ei laittomia aineita. Oletus on kyllä selvä, näin minä kuvittelen ohikulkijoiden ajattelevan.

Puhallusratsiaan veraaminen on hieman outoa, kun siihen joutuu valtaosin täysin summamutikassa. Tässä oli kuitenkin selvä koiran merkkaus, eli ihan oikeasta syystä pääsi kollattavaksi.
Täytyy sanoa että jos ohikulkija ajattelee automaagisesti että jokainen johon koira reagoi on huumediileri, ohikulkija ei kauheasti tiedä koirista. Myöskään homekoiran merkkaus ei ole absoluuttinen merkki homeesta, ja niin edelleen.
 
Enpä osaa sanoa mitä tapahtuisi, jos joku olisi nähnyt ja huhut lähteneet liikkeelle. Eihän siitä kenkää tms voisi saada, mutta supisemista ja seläntakana puhuista ihan varmasti, eikä se oikein muuta vaadi kuin tiedon että huumeita täytyy käyttää (koska poliisi ei syyttömiä häiritse). Valtaosa ohikulkijoista ei tiedä löytyikö vai ei laittomia aineita. Oletus on kyllä selvä, näin minä kuvittelen ohikulkijoiden ajattelevan.

Puhallusratsiaan veraaminen on hieman outoa, kun siihen joutuu valtaosin täysin summamutikassa. Tässä oli kuitenkin selvä koiran merkkaus, eli ihan oikeasta syystä pääsi kollattavaksi.

Jos nuin miettisin ei varmaan vois matkustaa. Aina joutuu tarkempaan syyniin lentokentillä, siis lähes aina. En tiedä näytänkö niin hampilta vai mikä...
 
Jos nuin miettisin ei varmaan vois matkustaa. Aina joutuu tarkempaan syyniin lentokentillä, siis lähes aina. En tiedä näytänkö niin hampilta vai mikä...
Taitaa ne jotain pärstäkerroin arvontaa suorittaa 😁 Olen joutunut vain kahdesti syyniin vaikka on tullut matkusteltua töiden puolesta kovastikin jossain välissä. Toinen kerta näytin varmasti hermostuneelta kun oli kiire jatkolennolle, jonka ne sitten ymmärsivätkin ja päästivät läpi. Toinen kerta oli Israelissa kun huomasivat Egyptin leiman passissani... vinkkinä että jos sinne matkustaa niin kannattaa varmistaa, ettei passissa ole muslimimaiden leimoja. Siellä syynättiin ihan jokainen artikkeli laukussa räjähdeaineiden varalta kalsareita myöten, kyseltiin onko sukulaisia Egyptissä vaikka näytän arjalaiselta ja lopulta talutettiin suoraan lähtöportille vaikka olisin halunnut käydä syömässä ja shoppailemassa. Olin kuitenkin tyytyväinen ettei kumihanskoja kaivettu esiin.
 
No tätä voi nyt vääntää miten ikinä haluaa.

Se, että mies joka itse on sitä mieltä, että viranomaiset ei tee virheitä ja jokainen huumekoiran pysäyttämä ihminen on huumeiden käyttäjä. Mies joka olisi itse tehnyt johtopäätöksen huumeiden käyttäjästä, Joutui nyt itse tarkastukseen ja oli silminnähden ärsyyntynyt ja ahdistunut tilanteesta. Ja minä kyllä ymmärrän miksi. Ei ole kiva selitellä asiaa mistä moni tekee hyvin suoraviivaiset johtopäätökset ja selitykset menee ”joopajoo”kategoriaan. Jopa meidän porukassa olin aistivani tällaista epäilyä tutun tuttujen keskuudessa.

Jossain kohtaa jopa keskusteltiin, että onko laillista käyttää huumekoiria julkisissa paikoissa random haisteluun. Tiedä sitten kaatuiko koko homma vai onko festarit eri juttu.

Tapauksen väheksymistä ja normalisointia voi nyt jatkaa. Se ei vaan kohteelle ollut ollenkaan vähäpätöinen.
 
No tätä voi nyt vääntää miten ikinä haluaa.

Se, että mies joka itse on sitä mieltä, että viranomaiset ei tee virheitä ja jokainen huumekoiran pysäyttämä ihminen on huumeiden käyttäjä. Mies joka olisi itse tehnyt johtopäätöksen huumeiden käyttäjästä, Joutui nyt itse tarkastukseen ja oli silminnähden ärsyyntynyt ja ahdistunut tilanteesta. Ja minä kyllä ymmärrän miksi. Ei ole kiva selitellä asiaa mistä moni tekee hyvin suoraviivaiset johtopäätökset ja selitykset menee ”joopajoo”kategoriaan. Jopa meidän porukassa olin aistivani tällaista epäilyä tutun tuttujen keskuudessa.

Jossain kohtaa jopa keskusteltiin, että onko laillista käyttää huumekoiria julkisissa paikoissa random haisteluun. Tiedä sitten kaatuiko koko homma vai onko festarit eri juttu.

Tapauksen väheksymistä ja normalisointia voi nyt jatkaa. Se ei vaan kohteelle ollut ollenkaan vähäpätöinen.

Kyllä pointin tuossa ymmärrän. Ja tämä varmasti kuvaa hyvin sitä miten ihmiset ajattelee ns. huumeiden käyttäjistä. Ne on suoraa jotain narkkeja, jotka ei tee mitään muuta kuin piikittää huumeita ja on sekaisin. Kertoo tosiaan hyvin siitä, että hän itse luultavasti tietämättä ja tuntematta tuomitsee jokaisen jota poliisi tutkii huumekoiran takia. Tämän takia esim. moni varmasti suhtautuu kannabikseen erittäin vastustavasti.
 
Tapauksen väheksymistä ja normalisointia voi nyt jatkaa. Se ei vaan kohteelle ollut ollenkaan vähäpätöinen.
Ei se tietenkään ollut kohteelle vähäpätöinen, jos hän aiemmin oletti, että:

- jokainen koiran merkkaamaksi tullut on huumeidenkäyttäjä (näin ei ole)
- hänen uransa tuhoutuu jos joku näkee koiran em. syystä merkkaavan hänet (näin ei ilmeisesti ollut)

Muistetaan nyt kuitenkin että tuo prosessi tapahtui henkilön omassa mielessä, ja ehkä kovin vahva reagointi oli osasyy sille miksi kassiin haluttiin kurkata.

Kyllähän jotkut kertovat menevänsä paniikkiin kun poliisi näyttää pysähtymismerkkiä ja joutuvat siksi pakenemaan. Eikö siksi ole ihan kivakin jos normalisoidaan sitä että koira tosiaan on apuväline eikä tuomionlangetuslaite ja vaikka Prisman portit piippaavat, henkilö ei oo välttämättä varastanut mitään vaan ne portit ny joskus vaan piippailee vääriä hälyjä tai myyjä unohti irrottaa hälyn.

Sitä en sit tiedä miten vaikka lentokentällä koirat työskentelis jos ne ei saa yleisellä paikalla vaikkapa niitä räjähteitä tai huumeita tai rahaa tai ruokaa etsiskellä. Ei kai niitä koiria enää mihinkään tarvitakaan jos on jo henkilö korrektisti viety sivummalle epäilyn vuoks.
 
Ei se tietenkään ollut kohteelle vähäpätöinen, jos hän aiemmin oletti, että:

- jokainen koiran merkkaamaksi tullut on huumeidenkäyttäjä (näin ei ole)
- hänen uransa tuhoutuu jos joku näkee koiran em. syystä merkkaavan hänet (näin ei ilmeisesti ollut)

Muistetaan nyt kuitenkin että tuo prosessi tapahtui henkilön omassa mielessä, ja ehkä kovin vahva reagointi oli osasyy sille miksi kassiin haluttiin kurkata.

Kyllähän jotkut kertovat menevänsä paniikkiin kun poliisi näyttää pysähtymismerkkiä ja joutuvat siksi pakenemaan. Eikö siksi ole ihan kivakin jos normalisoidaan sitä että koira tosiaan on apuväline eikä tuomionlangetuslaite ja vaikka Prisman portit piippaavat, henkilö ei oo välttämättä varastanut mitään vaan ne portit ny joskus vaan piippailee vääriä hälyjä tai myyjä unohti irrottaa hälyn.

Sitä en sit tiedä miten vaikka lentokentällä koirat työskentelis jos ne ei saa yleisellä paikalla vaikkapa niitä räjähteitä tai huumeita tai rahaa tai ruokaa etsiskellä. Ei kai niitä koiria enää mihinkään tarvitakaan jos on jo henkilö korrektisti viety sivummalle epäilyn vuoks.

Mut on tultu tutkimaan sillain, että odottelin koneen lähtöä, niin molemmpin puolin istahti vartijat ja totesivat, että voisivat tutkia kaikki käsimatkatavarat jne. Sanoin, että ihan vapaasti. Kävivät käsimatkatavarat tarkasti läpi, päälisin tarkastettiin vaatteet jne. Sitten toivottelivat hyvää päivän jatkoa. Ei siinä mihinkään syrjemmälle menty, en kyllä muista kysyivätkö sitä vai ei. Eikä kyllä käynyt pienessä mielessäkään mitä muut miettii. Ajattelin vain, että kaverit tekee työtänsä. Toivottelivat hyvää matkaa ja minä heille hyvää työpäivää. Tämä tapahtui Heathrown kentällä.
 
Eikö se pilven kasvatus ole rikos, jota epäillessä saa vapaasti kävellä sisään...

Poliisi ei tässä maassa kyllä tarvitse lupia mihinkään ja vaikka laittomuuksia tekisi ei siitä mitään seurauksia ole.

Onhan meillä tämä viherpeukku case

Missä ajettiin firma konkkaan ja ratsattiin asiakaslistan chilipäitä. No problem sanoi oikeus.
Voidaanko siis sanoa, että poliisin laittomuudet on dekriminalisoitu?
 
Muutenkin vaikuttaa siltä, että THL (joka muuten on kovin päihdevastainen organisaatio ja jeesusteli pirusti nelosolueiden ruokakauppoihin tulon yhteydessä) on selkeesti päässyt jo sen vaiheen yli, että kielletään kielletään kielletään. Varmasti noita tarpeettomia huumekuolemia tulee sitä tahtia, ettei oikeesti voi enää mennä vanhalla linjalla. Hyvä näin. Sitä odotellessa että päättäjätkin pääsisivät samaan vaiheeseen, mutta täytynee odotella suuret ikäluokat ensin hautaan 😁
 
Muutenkin vaikuttaa siltä, että THL (joka muuten on kovin päihdevastainen organisaatio ja jeesusteli pirusti nelosolueiden ruokakauppoihin tulon yhteydessä) on selkeesti päässyt jo sen vaiheen yli, että kielletään kielletään kielletään. Varmasti noita tarpeettomia huumekuolemia tulee sitä tahtia, ettei oikeesti voi enää mennä vanhalla linjalla. Hyvä näin. Sitä odotellessa että päättäjätkin pääsisivät samaan vaiheeseen, mutta täytynee odotella suuret ikäluokat ensin hautaan 😁

Näin se ikävä kyllä näyttää menevän. Toivotaan, että näitä otetaan käytäntöön, vaikka täälläkin vanhat setämiehet (tai ainakin ajatusmalliton tuota vanhaa setämies tasoa) huutaa, kuinka narkkaus vaan karkaa enemmän käsistä jos dekriminalisoidaan. Suomi on ihan kärkipäässä huumekuolemissa, etenkin nuorten kohdalla ja jotain pitäis tehdä, eikä vaan kuvitella, että nämä nuoret (ja vanhemmat) ovat vaan valinneet narkkauksen, kun ei muutakaan keksineet. Joillakin yksilöillä se varmasti pitää paikkaansa, mutta epäilen niiden osuuden olevan suht pieni.

Huumekuolemien+ik%C3%A4jakauma+intro.png
 

Tätä lukiessa miettii, että mikä on muuttunut tuona aikana, kun käyttö ja kuolemat on lisääntynyt? Kieltolaki ja rangaistukset lienee pysyneet samana? Asenteet huumeita kohtaan ovat ehkä muuttuneet avoimemmiksi ja sallivimmiksi 🤔

Jos jotain pitäisi muuttaa, niin valistusta ja päihdehoitoa.
 

Tätä lukiessa miettii, että mikä on muuttunut tuona aikana, kun käyttö ja kuolemat on lisääntynyt? Kieltolaki ja rangaistukset lienee pysyneet samana? Asenteet huumeita kohtaan ovat ehkä muuttuneet avoimemmiksi ja sallivimmiksi 🤔

Jos jotain pitäisi muuttaa, niin valistusta ja päihdehoitoa.

Yksi on Fentanyyli, jota on sekoitettu vähän kaikkeen. Tappava annos jotain pari mg tuota. Sitten sitä epätasaisesti sekoitetaan niin kuolema tulee helposti.

Jenkeissä on myyjät saaneet murhasta tuomioita kun ovat myyneet Fentanyyliä sisältäviä aineita eteenpäin. Eikä ostajat ole tienneet, että tuotteissa on sitä.
 
Yksi on Fentanyyli, jota on sekoitettu vähän kaikkeen. Tappava annos jotain pari mg tuota. Sitten sitä epätasaisesti sekoitetaan niin kuolema tulee helposti.

Jenkeissä on myyjät saaneet murhasta tuomioita kun ovat myyneet Fentanyyliä sisältäviä aineita eteenpäin. Eikä ostajat ole tienneet, että tuotteissa on sitä.
Totta tuokin varmasti.
 

Tätä lukiessa miettii, että mikä on muuttunut tuona aikana, kun käyttö ja kuolemat on lisääntynyt? Kieltolaki ja rangaistukset lienee pysyneet samana? Asenteet huumeita kohtaan ovat ehkä muuttuneet avoimemmiksi ja sallivimmiksi 🤔

Jos jotain pitäisi muuttaa, niin valistusta ja päihdehoitoa.
Enemmän sekoitetaan muuta paskaa joukkoon, että saadaan tiristettyä ne viimeiset eurot voittoa ja sitten ns. muuntohuumeet aiheuttaa varmaan myös ylläreitä. :unsure:
 
Back
Ylös Bottom