Tästä pitäisi kirjoittaa pitkä tarina että koko mielipiteeni tulisi yhdestä viestistä selväksi, mutta kirjoitan nyt yksinkertaistetun version.
Siksi, että länsimaisessa oikeusvaltiossa ei tarvitse todistaa syyttömyyttään. Jos julkispalvelijalla on perusteltu syy epäillä rikosta, heillä on työkalut selvittää asia ja hoitaa jatko lain vaatimalla tavalla. Kuten pitääkin. JOS poliisimies kävisi esimerkiksi vaatimaan puhallusta pidätyksen uhalla, puhaltaisin ja tekisin kaikki mahdolliset hallintovalitukset kyseisestä verovarapalvelijasta. Omat rekordit tapahtuneesta pitää luonnollisesti olla, eli video/äänite ja kaikki jatkoselvittelyt kirjallisena eli sähköpostitse.
Minä en ottanut kokeellisia flunssapiikkejä, enkä näinollen esittäynt injektiotodistuksia paikoissa missä niillä olisi "päässyt helpommalla". En pitänyt maskeja ja kävin tämän johdosta puolen tusinaa keskustelua erilaisten instituutioiden johdon kanssa siitä mitä minun laillisesti pitää ja ei pidä tehdä. Pidän lainvoimaa vailla olevien käskyjen noudattamista huonona pitkän aikavälin strategiana vain siksi että ne säästävät sinut lyhyeltä, kiusalliselta keskustelulta.
@JH4, minulla on melkein samanlainen ratkaisu. Itse en käytä huumausaineita ollenkaan sillä ne tekevät sinut alttiiksi monille erilaisille uhille. Kuvaan kaikki kanssakäymiset poliisin kanssa, pyydän heitä tunnistautumaan lain vaatimalla tavalla, enkä vastaa kysymyksiin. On sieltä koppalakkien alta jonkinlaista harmitusta ollut näkyvissä, mutta kaikki ovat noudattaneet lakia ja sen henkeä eikä näistä ole ongelmia tullut. Olen luonnollisesti asiallinen ja siististi pukeutunut aina kotoa lähtiessä ja noudatan lakia, joten perusteita poliisin pakkotoimille ei ole ollut.
Huhuh taidat olla melkoisen raskas ihminen, enkä tarkoita painoa.
Oletko Pasi Viheraho? Siinä olisi kyllä sitä fyysistä painoakin.