Ei oo huonoja geenejä. Toisilla on vaan vähä paremmat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Huonoja geenejä ei oo olemassakaan. On vaan laiskuutta ja liian vähän ruokaa.
- - Eli onko salilla käyminen pelkkää ajan ja rahan haaskausta, jos on syntymässä käynyt huono tuuri geenien suhteen?
Geeneillä on paljonkin väliä, mutta ei se ole mikään tekosyy huono geenisille olla treenaamatta, päinvastoin. Sanontakin sanoo, että "lahjattomat treenaa". Heillä on enemmän syytä treenata, kuin lahjakkailla... näin heidän tulisi ainakin itse ajatella asia ;-)
En tiedä onko näin, mutta kuvittelisi että niillä joilla on luonnostaan huonommat geenit on suuremmat mahdollisuudet kehittyä. Tarkoitan kehitystä treenaamattomasta lähtötasosta ns. "huippukuntoon".
Miksi se ei olisi noin? Lahjakkaalla on esim isot ja näyttävät lihakset olkavarsissa. Lahjattoman pitää treenata kovaa ja paljon kasvattaakseen yhtä isot lihakset ja kompensoidakseen huonompaa lihasmallia jne. Eli lahjattoman on treenattava enemmän päästäkseen samaan.
En tiedä onko näin, mutta kuvittelisi että niillä joilla on luonnostaan huonommat geenit on suuremmat mahdollisuudet kehittyä. Tarkoitan kehitystä treenaamattomasta lähtötasosta ns. "huippukuntoon".
Lahjakkaalla on esim isot ja näyttävät lihakset olkavarsissa. Lahjattoman pitää treenata kovaa ja paljon kasvattaakseen yhtä isot lihakset ja kompensoidakseen huonompaa lihasmallia jne. Eli lahjattoman on treenattava enemmän päästäkseen samaan
Toki 60 kiloisen "lahjattoman" on yleensä helpompi kerätä 20 kiloa lisää lihasta kuin luonnostaan 85 kiloisen saman pituisen.
Siis ne joilla on huonot geenit kehittyvät todella hitaasti alusta lähtien. Miksi ihmeessä siinä jossain vaiheessa tulisi hirveä spurtti? Kehitys on käsittääkseni hidastuvaa eli alussa kehittyy nopeammin kuin myöhemmin jos oletetaan, että kaikki tehdään ”oikein”.
Geeneillä ei ole mielestäni niin väliä punttiuran alkuvaiheessa, eli ekoina parina vuotena
Välillä (kateellisena) tuntuu siltä että nämä hyvä geeniset syntyy kultalusikka perseessä: tuttu painoi puolen vuoden treenillä 105kg ja meinas revetä joka paikasta, penkki esim. 125kg tossa ajassa. Suvussa paljon voimailijoita ja kehareita.
Toisaalta: mikä ratkaisee sen aloituskunnon? Itse olin tätä tyypillistä laihaa poikaa (178cm/53kg penkki 35kg), mutta entä saman ikäinen 80 kilonen, joka ainakin tuntuu syövän ihan samat ruuat mitä itsekkin mutta on vain isompi ja paljon vahvempi ilman treeniä?
Onko tämä geenien syy? Mitkä muut syömiseen tai elämäntapoihin liittymättömät asiat vaikuttavat tähän?
Välillä (kateellisena) tuntuu siltä että nämä hyvä geeniset syntyy kultalusikka perseessä: tuttu painoi puolen vuoden treenillä 105kg ja meinas revetä joka paikasta, penkki esim. 125kg tossa ajassa. Suvussa paljon voimailijoita ja kehareita.
Joopa joo. Itsekin olin ennen minkäänlaisen liikkumisen aloittamista 190 cm/ 63 kg, eli aika samat lähtökohdat.