Jatkoksi viellä se että koska painoa on nostettu itsellänikin reilu 3 vuodessa n. 35kg niin aika vaikealta tuntuu saada painoa lisää ilman että kaikki tuntuu olevan vain rasvaa (huom. vauhti silti sama 1kg-1,5kg/kk ja nyt 87kg). Varmasti eri tilanne jos olisin aloittanut 80 kilosena.
Nykyään osaa kyllä syödä, ei ole edes vaikeaa verrattuna aikasempaan. Itse asiassa kulutus tuntuisi olevan siinä 2700-2800kcal vaikka painoa miltein 90kg, mikä tuntuu aika pieneltä...
Itse olen nostanut painoa about sen saman 35 kg, mutta melkein 2 kertaa kauemmin siihen meni, eli noin 5 vuotta. En suinkaan edes veivannut punttia koko tätä aikaa, vaan ensin piti käydä hakemassa peruskuntoa lenkkeilemällä ja leikkimällä taistelijaa savate -tunneilla. Vasta viimeiset kolme vuotta on ollut "täyspainoista" salitreeniä.
Jossain muodossa tuntuu seinä alkavan tulla vastaan voimien lisäämisen suhteen, niin paljon enemmän panostusta homma vaatii nyt jo pelkän palautumisen suhteen, verrattuna alkuaikojen sekoiluun. Eli suomeksi sanottuna: toisin kuin treeniuran alussa, en enää usko, että jonkun tietyn tuloksen saavuttaminen, esim. 220 kg mave, olisi minulle mahdotonta. En ole enää vain varma, olenko valmis näkemään kaiken sen vaivan salilla ja sen ulkopuolella, mitä tähän tulokseen pääseminen vaatisi.
Tietty näin ei saisi ikinä sanoa, mutta nyt vaan ottaa päähän kipeä polvi, joka käytännössä estää kyykyn ja maven tekemisen. Huomenna lääkäriin hakemaan kipulääkereseptejä, jeee..