"huonot geenit"

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tyttökaveri tuossa pyys kysymään että onko jollekki,tai jonku kaverille käyny niin että vaikka mitä ois tehny nii peppua ei ois saanu hyväks? Siis oletetaan että ruokavaliot yms ois kunnossa.

Minulla on "huonot geenit" ja tulosten eteen on vaan pitänyt tehdä ihan jumalattomasti töitä. Piti vain yrittää pysyä kärsivällisenä ja olla luovuttamatta, kun muutosta ei heti tapahtunutkaan. Musta tuntuu, että isoimman treenin tein korvien välissä silloin alkuaikoina, tsemppasin itseäni, että kyllä niitä tuloksia sieltä tulee kun vaan uskon itseeni ja siihen mitä olen tekemässä. Jos ei jotain sairautta ole niin tuskin kellään ihan niin huonot geenit on sattuneet ettei hyvällä ruokavaliolla ja treenillä saisi mitään tuloksia aikaan :)

Täytyy vaan jaksaa tehdä töitä asioiden eteen. Ei siinä geeneistä ole kyse.

Oon vakaasti sitä mieltä että peppua ei aina saa sellaseks ältsin hyväks vaikka mitä tekis. Kyllähän sinne sitä lihasta saa ja ehkä sellasen komean kyykkypyllyn voi jokainen saada, mutta harva tyttö sellasen tahtoo. Tai siis ainakaan niistä jotka metsästää lähinnä sitä hyvää pyllyä.

Kyllähän se nyt on hankalaa hyvä pylly saada jos on luonnostaan sellaset lätät pakarat, joissa ei juuri mitään kehuttavaa muotoa ole. Et voi viedä pidempään kuin tyyliin joku 3 kuukautta, että olis katseita kääntävä peppu. Ja se vielä sanottava, että harvalla tytöllä se ruokavalio on kunnossa, kun usein pelätään vähän turhaan lihomista.

Mä kyllä sanoisin että aika harvalla se pylly siitä välttämättä niin kamalasti muuttuu, tottakai "kiinteytyy" jne, mutta jos on taipuvaisuutta selluliittiin jne niin ei se kyllä lähde välttämättä kai kisaajillakaan kun vasta ihan viime metreillä.

Aloittajan kysymykseen voi mun mielestä vastata, että varmasti monellekin on käynyt niin, että vaikka mitä olisi tehnyt, niin ei peppu ole tullut omasta mielestä "hyväksi". Luulen, että monella naisella on epärealistiset odotukset siitä, mitä treenaamalla voi saada aikaan. Leveälle lantiollehan ja luuston rakenteelle ei treenillä ole vaikutusta, joten nainen saattaa kokea tyytymättömyyttä peppuunsa vaikka olisi tehnyt kaikkensa. Omasta pepusta kun ei tullutkaan sellaista kuin oli jossain kuvassa jollain mallilla nähnyt...

Mutta kyllä ihan jokaisella on mahdollista treenata vahvat ja pyöreät pakarat. Tahdonvoimalla, treenillä ja hyvällä ruoalla pääsee pitkälle.

Kakki on kiinnni tahdonvoismasta´. Jos on geenit huonot tarvii paljon tahdonvoimaa jota löytyy kun keskittyyy esim. pakaralihaksiin. Minun mielestä kaikki on kiiinni jo edellämainituta tahdonvoimasta.

Onko tää nyt taas näitä, että kun ei voi saada sitä "täydellistä" mallin/näyttelijän/kisakehoilijan persettä niin ei kannata sitten treenata ollenkaan? Jos itsetunto on kohdillaan ja treenaa + syö kunnolla, voi perse kuin perse olla ihan tarpeeksi täydellinen. Ihan turha vinkua jotain että ei siitä tullutkaan hyvä (etenkään jos ikää on vasta sen verran että ko. ruumiinosaa voi hädin tuskin vielä sanoa perseeksi) ja luovuttaa sitten leikkiä. Ei ole myöskään järkeä hinkata joka päivä jotain eri kyykyn variaatioita, ei naisten tarvitse kehittää mitään omaa RHP-vastinetta tyyliin perse-vatsamakkarakitkuttaja. Mars salille ja kevättä rintaan.

Ois kiva kuulla tarkemmin, että miten tyttöystäväs treenaa ja syö. Aika monella on huojuva käsitys siitä, että mikä on täyttä omistautumista tai ''lepo & ruokailu & treeni kunnossa''.

Oman empiirisen tutkimuksen pohjalta voisin sanoa, että toisilla on luonostaan hyvä perse, toisilla ei. Jos on jumalan-kiroama-huono-geeninen-vätys, niin on tehtävä enemmän hommia ja elettävä asian kanssa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oman empiirisen tutkimuksen pohjalta voisin sanoa, että toisilla on luonostaan hyvä perse, toisilla ei. Jos on jumalan-kiroama-huono-geeninen-vätys, niin on tehtävä enemmän hommia ja elettävä asian kanssa.

Hyvin sanottu. Ja pätee kaikkiin ruumiinosiin.

Aivan. Luusto on aika määräävä tekijä jokaisella, mutta onneksi jokainen voi valita että kuinka hyvässä kunnossa itsensä pitää. Suurin osa ei koskaan saavuta ihannettaan, niin ikävää kuin se onkin. Kyllä minäkin mielelläni melko pienirakenteisena olisin joka puolelta huomattavasti isompi, mutta kun en ole niin täytyy keskittyä niihin hyviin puoliin, ja yrittää parhaansa mukaan hieman itseä kasvattaa sieltä missä kasvua voi tapahtua.

Ja täytyy muistaa että leveäkin lantio on naisella viehättävä jos kunnosta on pidetty huolta. Se on harva jolla se takamus pysyy pienenä läpi elämän.

Pitäis enää tietää, että mikä se "hyvä pylly" on.

Mulla lähti lattaperse kummasti muotoutumaan enemmän tuollaiseksi Lopez-malliseksi kun lopetin turhan nylkyttämisen miljoonalla toistolla eri laitteissa ja lisäsin 5 x 5 kyykyt mahd raskailla painoilla ohjelmaan. (Lue: kun aloin treenaamaan tosissani.) Reidetkin saaneet kummasti muotoa...

Olen sitä mieltä itsekin, että monesti sanotaan, että treeni, ruokavalio ja lepo on kunnossa, mutta oikeasti ne ovat kaikkea muuta. Sitten tuokin vielä, että suurin osa naisista, jotka käy salilla (omien kokemusten mukaan) nylkyttää laitteissa sen 50 toistoa samalla, kun lukee lehteä. Totuushan tietenkin on, että ne lihat lähtee kasvaan kovilla, mutta lyhemmillä sarjoilla kunnon raskaissa liikkeissä, mutta tässä vaiheessa astuu sitten kynnys semmosten liikkeiden tekemisestä kuvaan...

Olen sitä mieltä itsekin, että monesti sanotaan, että treeni, ruokavalio ja lepo on kunnossa, mutta oikeasti ne ovat kaikkea muuta. Sitten tuokin vielä, että suurin osa naisista, jotka käy salilla (omien kokemusten mukaan) nylkyttää laitteissa sen 50 toistoa samalla, kun lukee lehteä. Totuushan tietenkin on, että ne lihat lähtee kasvaan kovilla, mutta lyhemmillä sarjoilla kunnon raskaissa liikkeissä, mutta tässä vaiheessa astuu sitten kynnys semmosten liikkeiden tekemisestä kuvaan...

Uusi on aina pelottavaa, mutta aika harvalla taitaa silkka epävarmuus pitää erossa raskaammista painoista; mä ainakin syyttäisin pikemminkin paskan informaation määrää. Ei ole kerran eikä kaks, kun olen ihan 'asiantuntijan' (viimeksi fysioterapeutin!) suusta kuullut, että naisten kannattaa reenata kevyillä painoilla ja toistoja sen verran, että MeNaisten jatkiksen ehtii lukemaan. Ja syitähän riittää, alkaen pelätystä She-Hulkkautumisesta, kiertäen jossain paikallisen rasvanpolton myyteissä ja päättyen asiasta edes vähän tietävien "kun naisilla on suhteessa enemmän ykköstyypin lihasta"-scheißeen. Ja monien naistenlehtien "jumppaa itsellesi ampiaisvyötärö / superpeppu / häläpätipää"-artikkeleita ei tarvitte edes mainita.

Sori, että lainaan vanhaa triidiä, mutta täällä on jo miljoona näitä..

Hieman taustatietoa: Olen myös "huonot geenit" omaava 23v. mies. Strategiset mitat ovat 191cm ja 81kg, eli olen sellainen mallia pitkä ja laiha. Aloitin treenaamisen vuoden alussa, eli olen käynyt salilla n. 9kk. Kehitystä peilistä ei juuri huomaa, mutta tulokset ovat kuitenkin hieman nousseet. Esim. penkki 60kg -> 80kg. Tiedostan kyllä, että minusta ei koskaan tule Schwarzeneggeriä paskojen geenien takia, mutta tavoitteeni onkin sellainen normaali sporttinen vartalo, eikä tälläinen kukkakeppi.

Nyt kuitenkin alkaa usko loppua tähän hommaan. Olen selaillut näitä pakkiksen ketjuja, ja perusasiat ovat hallussa. Käyn salilla kolme kertaa viikossa, ja treeniohjelman olen löytänyt pakkiksesta(sisältää penkin, kyykkyn ja maven.) Myös ruokapuoli on kunnossa eli kaloreita tulee tarpeeksi ja proteiiniäkin >150g/päivä. Eli mielestäni teen kaikki "oikein", mutta kehitys on olematonta. Eli onko salilla käyminen pelkkää ajan ja rahan haaskausta, jos on syntymässä käynyt huono tuuri geenien suhteen?

Sori, että lainaan vanhaa triidiä, mutta täällä on jo miljoona näitä..

Hieman taustatietoa: Olen myös "huonot geenit" omaava 23v. mies. Strategiset mitat ovat 191cm ja 81kg, eli olen sellainen mallia pitkä ja laiha. Aloitin treenaamisen vuoden alussa, eli olen käynyt salilla n. 9kk. Kehitystä peilistä ei juuri huomaa, mutta tulokset ovat kuitenkin hieman nousseet. Esim. penkki 60kg -> 80kg. Tiedostan kyllä, että minusta ei koskaan tule Schwarzeneggeriä paskojen geenien takia, mutta tavoitteeni onkin sellainen normaali sporttinen vartalo, eikä tälläinen kukkakeppi.

Nyt kuitenkin alkaa usko loppua tähän hommaan. Olen selaillut näitä pakkiksen ketjuja, ja perusasiat ovat hallussa. Käyn salilla kolme kertaa viikossa, ja treeniohjelman olen löytänyt pakkiksesta(sisältää penkin, kyykkyn ja maven.) Myös ruokapuoli on kunnossa eli kaloreita tulee tarpeeksi ja proteiiniäkin >150g/päivä. Eli mielestäni teen kaikki "oikein", mutta kehitys on olematonta. Eli onko salilla käyminen pelkkää ajan ja rahan haaskausta, jos on syntymässä käynyt huono tuuri geenien suhteen?
Ei todellakaan ole ajan ja rahan haaskausta. Syömisestähän se on kiinni jos tulosta ei tule. Tuo 150g proteiinia/päivä kuulostaa aika pieneltä määrältä ku itse sua reilusti kevyempänä syön 200-300g/päivä.

No eihän liikunta koskaan ole turhaa ajan ja rahan haaskausta. Eiköhän niitä tuloksia sieltä tule. Eihän sitä kehitystä koskaan ite huomaa.

Ei todellakaan ole ajan ja rahan haaskausta. Syömisestähän se on kiinni jos tulosta ei tule. Tuo 150g proteiinia/päivä kuulostaa aika pieneltä määrältä ku itse sua reilusti kevyempänä syön 200-300g/päivä.

Tähän lisäksi:

Myös treenissä voi olla mätää, esim. treenin kovuudessa. Progressiivisuus on kanssa todella tärkeää, jos tuloksia haluaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom