Lanworld joka toimii Tampereella toimi seuraavasti:
- 2 viikkoa tilaamisen jälkeen tuli ilmoitus että netti pelittää. Ei pelittänyt, mutta tekninentuki vastasi heti ja joku oikea asiantuntija neuvoi koneen säädöissä niin johan pelitti.
- Otin puolenmegan liitymän, mutta sain megasen ilman hinnan nousua.
- On pelittänyt noin vuoden kaatuilematta.
Onko tämä nyt sama lafka kun Wlannet? Wlannetin liittymä oli aikaisemmin minullakin. Toimi kohtuullisesti sen parikolme vuotta, kun oli käytössä. Satunnaista kusemista ja tökkimistä, mutta yleensä sai mitä oli tilattu.
Käsittämättömintä minulle oli muunmuassa Opoyn toimintaan tottuneena Wlannetin asiakaspalvelun toiminta. 1) Soittaessa ei tarvinnut koskaan jonottaa. 2) Netin viasta ilmoittaessani monesti jo tiesivät ongelman valmiiksi tai lupasivat selvittää. Minun syyksi ei yritetty vääntää kertaakaan. 3) Viat selvitettiin ja korjattiin järjellisessä ajassa. Jonkin kerran sain jopa tekstiviestin, että nyt toimii taas.
Piti kuitenkin vaihtaa tänä syksynä Soneraan, koska toivat halpoja laajakaista extra -liittymiään tarjolle tähänkin taloyhtiöön... Yhteys on toiminut loistavasti, mutta tuo asiakasvittuilupalvelu venytti alkuun pinnaa. Ensin tuli muutaman kuukauden lykkäys koko hankintaan, kun tilaussaitilla oli jo alkukesästä talon osoite, mutta jonkin ajan päästä soitettiin ja kerrottiin, ettei yhteyttä kuitenkaan vielä saa, koeta uusiksi syksyllä.
Sitten syksymmällä soitan (ja jonotan sen pakollisen puoli tuntia ja risat) ja tilaan 10/2 megaisen yhteyden, joka luvataan auki viikossa. Viikon päästä kyselen, että missä viipyy. Asentajan luvataan käyvän parin päivän sisään (samalla kysyn, että tarvitseeko päästä kämppään sisään, tarvitseeko järjestää itseni työmaalta kotiin päästämään ukko sisään. Ei kuulemma tarvi). Kolmen päivän päästä asentaja soittaa pihalta ja kyselee voisinko tulla päästämään hänet sisään...
Sovimme perjantaille iltapäiväksi uuden ajan ja tällä kertaa asentajakin on ajoissa paikalla. Kytkennät saadaan tehtyä ja asentaja ilmoittaa yhteyden toimivan ja lähtee. Testaan ja toimiihan se, soneran intranettiin asti. Eli siis fyysisesti toimii, mutta liittymääni ei ole kuitenkaan vielä avattu. Enää ei tietenkään toimi entinenkään yhteys, koska kytkennät muuttuivat...
Seuraavan viikon tiistaina muutaman puhelun (ja sen saatanan jokakertaisen jonotuksen) jälkeen toimii jo yhteyskin, eli ei tuossa kestänyt loppujen lopuksi kuin vähän yli tuplasti luvattu aika. (nojoo, viikon ylimääräinen odottelu ei ole paha, mutta silti). Nopeutena on tietenkin kallein 24/2 tilatun 10/2 sijasta. Ystävällinen asiakaspalveluhenkilö, vajaan tunnin jonotuksen jälkeen, lupaa jopa ilman lisämaksua korjata virheen. Hurraa.
Yhteyden toimimiseen olen siis kyllä tyytyväinen ollut.