Huonoja kokemuksia Sonerasta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Huhuh aika käsittämättömiä aikoja on porukka jonottanut aspissa. En ole kyllä itse kuin 2 kertaa soittanut sinne, mutta ensimmäisellä kerralla jouduin jonottamaan 5-10 min ja nyt 2.2 soitettuani en juuri ollenkaan, luokkaa <1 min. Saattaa olla jotain vaikutusta, että on Soneran liittymä.

Lafka taas itsessään on aivan susi. Pari kertaa on postit hukkunut ja netti kaatuilee aina välillä (luokkaa kerran kuussa). Tosin nyt kun on näitä postauksia lukenut, niin taidan olla aika helpolla päässyt :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pakko itekkin heittää vähän kommenttia Sonerasta: Miksi perhana sitä heidän lupaamaa ADSL-modeemia ei saa tilauksen yhteydessä liikkeessä vaan vasta kun postissa on tullut tilausvahvistus ja sitä vastaan sen antavat. Netti tilattu 29.12 ja tänään tuli viesti että sen pitäisi toimia. Noh milläs perhana käytät sitä kun ei ole sitä modeemia vielä, kun en ole saanut tilausvahvistusta!

Pöljä systeemi. No jotain positiivista: netti aukesi siis alle viikossa vaikka uusivuosi oli välissä. Jos se postikin sen tilausvahvistus lapun toimittaisi joskus.

Edit: Kannattaisikkohan mennä Sonera Pisteeseen ruikuttamaan sitä modeemia, jos sen vaikka antaisivat?
Edit2: kyseessä siis kaupan päälle luvattu ADSL-modeemi/WLAN-mokkula.
 
Lanworld joka toimii Tampereella toimi seuraavasti:

- 2 viikkoa tilaamisen jälkeen tuli ilmoitus että netti pelittää. Ei pelittänyt, mutta tekninentuki vastasi heti ja joku oikea asiantuntija neuvoi koneen säädöissä niin johan pelitti.

- Otin puolenmegan liitymän, mutta sain megasen ilman hinnan nousua.

- On pelittänyt noin vuoden kaatuilematta.

Onko tämä nyt sama lafka kun Wlannet? Wlannetin liittymä oli aikaisemmin minullakin. Toimi kohtuullisesti sen parikolme vuotta, kun oli käytössä. Satunnaista kusemista ja tökkimistä, mutta yleensä sai mitä oli tilattu.

Käsittämättömintä minulle oli muunmuassa Opoyn toimintaan tottuneena Wlannetin asiakaspalvelun toiminta. 1) Soittaessa ei tarvinnut koskaan jonottaa. 2) Netin viasta ilmoittaessani monesti jo tiesivät ongelman valmiiksi tai lupasivat selvittää. Minun syyksi ei yritetty vääntää kertaakaan. 3) Viat selvitettiin ja korjattiin järjellisessä ajassa. Jonkin kerran sain jopa tekstiviestin, että nyt toimii taas.

Piti kuitenkin vaihtaa tänä syksynä Soneraan, koska toivat halpoja laajakaista extra -liittymiään tarjolle tähänkin taloyhtiöön... Yhteys on toiminut loistavasti, mutta tuo asiakasvittuilupalvelu venytti alkuun pinnaa. Ensin tuli muutaman kuukauden lykkäys koko hankintaan, kun tilaussaitilla oli jo alkukesästä talon osoite, mutta jonkin ajan päästä soitettiin ja kerrottiin, ettei yhteyttä kuitenkaan vielä saa, koeta uusiksi syksyllä.

Sitten syksymmällä soitan (ja jonotan sen pakollisen puoli tuntia ja risat) ja tilaan 10/2 megaisen yhteyden, joka luvataan auki viikossa. Viikon päästä kyselen, että missä viipyy. Asentajan luvataan käyvän parin päivän sisään (samalla kysyn, että tarvitseeko päästä kämppään sisään, tarvitseeko järjestää itseni työmaalta kotiin päästämään ukko sisään. Ei kuulemma tarvi). Kolmen päivän päästä asentaja soittaa pihalta ja kyselee voisinko tulla päästämään hänet sisään...

Sovimme perjantaille iltapäiväksi uuden ajan ja tällä kertaa asentajakin on ajoissa paikalla. Kytkennät saadaan tehtyä ja asentaja ilmoittaa yhteyden toimivan ja lähtee. Testaan ja toimiihan se, soneran intranettiin asti. Eli siis fyysisesti toimii, mutta liittymääni ei ole kuitenkaan vielä avattu. Enää ei tietenkään toimi entinenkään yhteys, koska kytkennät muuttuivat...

Seuraavan viikon tiistaina muutaman puhelun (ja sen saatanan jokakertaisen jonotuksen) jälkeen toimii jo yhteyskin, eli ei tuossa kestänyt loppujen lopuksi kuin vähän yli tuplasti luvattu aika. (nojoo, viikon ylimääräinen odottelu ei ole paha, mutta silti). Nopeutena on tietenkin kallein 24/2 tilatun 10/2 sijasta. Ystävällinen asiakaspalveluhenkilö, vajaan tunnin jonotuksen jälkeen, lupaa jopa ilman lisämaksua korjata virheen. Hurraa.

Yhteyden toimimiseen olen siis kyllä tyytyväinen ollut.
 
Yhteyden toimimiseen olen siis kyllä tyytyväinen ollut.

No täältäkin propsit Soneralle.
A) Eka tuli virhelasku - 40€ lasku tuli, vaikka piti tulla vain 20€.
B) Tänään siis muutto edessä ja soitin soneralle - 20min piti jonottaa klo 0800 aamulla jo.
C) No tietenkin valmiin liittymän vaihtaminen osoitteesta A osoitteeseen B kestää sen 4-6vko. Mikä siinä muka maksaa?
D) Ehkä kaikista paras, huomisesta lähtien sopimus sanottu irti tästä osoitteesta ja uuteen osoitteeseen kestää toimitus sen 4-6vko. Ja sit sanoin, et ei kai mun tarvii maksaa tuosta kun en pysty käyttämään laajakaistaa. Lasku tulee ihan normaalisti, kyllähän sinä voit sitä Soneran sähköpostia ja kotisivutilaa käyttää - Aika vitun kallis sähköposti. No näissä asioissa kannattaa olla ajoissa liikkeellä.
Mut tuskin olis mahdoton homma toi laajakaistan "pausettaminen" tolle ajalle. Harmi vaan kun on 18kk:n määräaikainen sopimus, en takuulla kyllä maksa seuraavan muuton yhteydessä sitä 50€:n "siirtomaksua".
Eikä tule tähän talouteen enää yhtään Soneran tuotetta.
No joo, yhteys mullakin toiminu kiitettävästi, mutta kohtuuttomat jonostusajat ja kohtuttoman pitkä "asennusaika" pistää vituttamaan. Joltain pienemmältä lafkalta saa alle viikossa toimintakuntoisen netin.
 
Ite vaihoin 1/1 megasen soneran 8/1:seen tossa reilu 3kk sitten. No sen muuttamiseen sanottiin että menee 3 päivää. No meni kolme päivää ja netin nopeus romahti totaallisesti :hyvä:. Soitin sit parin päivän päästä että mitä vittua ja sen seurauksena jotaki säätivät jolloin netti alko pelaan kunnolla. No tässä joulukuun puolessa välissä netti hidastu taas ihan totaallisesti niin pitäs taas soitella, että mikähän vittu siellä vaivaa ku ei saa sitä mitä tilataan :(
 
Pääle kuukausi sitten nostin netin nopeutta ja nopeus nousiki jo seuraavana päivänä, mutta ku uus modeemi ei oo tullu vieläkään nii ei hirveesti pääse tuota nopeutta hyödyntään. Parilla kaverilla sama homma, kun taas yks sai uuen modeemin 2 päiväsä...

No sinne sitten soitellu ( ja tietenki tunnin aina jonottanu ), mutta ei tullu luvattuja varmistussoittoja eikä modeemia. Eikait täsä auta ku alkaa soitteleen sinne joka päivä niin kauan että modeemi tulee.

Muitakin ongelmia ollu kyseisen lafkan kans, mutta eiköhän tuossa ollu tarpeeksi vuodatusta yhelle yölle.
 
Kesällä tuli laajakaista tilattua Soneralta, jonka peruutin melkein samantien. Asian piti olla tällä selvä kun soitin ja kerroin, että haluan perua koko netin. 3kk:n kuluttua rupesi sitten tulemaan laskuja laajakaistasta mikä minulla mukamas oli, modeemeja myöten.

Ei muuta kuin soitto asiakaspalveluun. Asiakaspalvelijan kanssa alkoi pinna palamaan langan täällä päässä, kun naisen lanttuun ei mennyt perille, että olen perunut koko netin, ja se on heidän oma ongelma, että tieto ei ole siellä liikkunut yhtään mihinkään, että minulla ei ole koko laajakaistaa. Aikansa siinä kun kiroili ja raivosi, nainen puhelimen toisessa päässä sitten sanoi, että hän hoitaa laskut ja hoitaa asian. Tämä oli tällä selvä.

Puhelun perusteella tuntui, että jos sinne oli soittanut joku henkilö samasta asiasta, joka ei osaa avata suutansa, tai pysyä tiukkana / pitää puoliaan, niin siinä makseltaisi kolmen kuukauden laskuja tyhjästä.
 
Minullako huonoja kokemuksia Soneran mahtavasta internet yhteydestä? Ei toki jos ei lasketa pieniä ongelmia kuten päivittäistä pätkimistä, lagaamista ja netin katkeilua. Pöh. Ihan paska netti.
 
Mulla ei oo mitään hyvää sanottavaa Sonerasta. Jostain syystä netti liittymä kuitenkin on Sonera.

Viimesin moka. Pari viimeistä laskua on mennyt ihan toiseen osoitteeseen. Joku soneran päässä on muuttanut laskutusosoitteeki ihan jonkun toisen. Mukavaa kun postiin tulee sitten maksukehotuksia kun laskuja ei makseta. Haloo!! Laittakaa ne laskut siihen osoitteeseen missä se laajakaista on.....
 
Minullako huonoja kokemuksia Soneran mahtavasta internet yhteydestä? Ei toki jos ei lasketa pieniä ongelmia kuten päivittäistä pätkimistä, lagaamista ja netin katkeilua. Pöh. Ihan paska netti.

sama vika.. pistää sappinesteet kiehuun ku netti kaatuilee, pätkii ja hidastelee jatkuvasti :curs:
 
Mussutin aiheesta jossain toisaallakin, mutta menköön uudelleen. Netin saaminen kesti uuteen osoitteeseen alun seitsemättä viikkoa. Hyvittivät loppujen lopuksi kahden kuukauden laskun verran (sopimuksessa oli ne kaksi ensimmäistä kuukautta puoleen hintaan, eli oikeastaan kuukauden laskun hyvitys), mutta asiasta sai valittaa joka päivä, kirjaimellisesti. Kun asennus tehtiin, se tehtiin päin helvettiä ja korjausta odotettiin viikko.

Lyhyesti, "ihan kiva". Toiminut hyvin, mutta sai sitä odottaa. :urjo: Edit: netti on parimegainen. Elisan netti edellisessä kodissa ja se sitten olikin täysi susi. Kiinteistöliittymät = täyttä roskaa.
 
Viimeksi muokattu:
Missäs korvessa te asutte? Täällä ollu Soneran netti iät ja ajat ilman suurempia ongelmia. Netin siirtokin uuteen osoitteeseen päivälleen niinkun luvattu -> 4 viikkoa tasan.

Riippuu kyllä varmaa että millasten piuhojen päässä se kone on nettiin kytketty. Joku 100v vanha talo ni piuhatkin on sitä luokaa että hyvin toimii ei sittenkään. Eikä siinä sitten auta ISP vaihtokaan.
 
Missäs korvessa te asutte? Täällä ollu Soneran netti iät ja ajat ilman suurempia ongelmia. Netin siirtokin uuteen osoitteeseen päivälleen niinkun luvattu -> 4 viikkoa tasan.

Riippuu kyllä varmaa että millasten piuhojen päässä se kone on nettiin kytketty. Joku 100v vanha talo ni piuhatkin on sitä luokaa että hyvin toimii ei sittenkään. Eikä siinä sitten auta ISP vaihtokaan.

Etelä-Espoo, 10 km stadista ja ollut (aikoinaan) paljon ongelmia Soneran kanssa. Eli maalla sit kai asun :jahas:
e. ja ei varmaan ollut kuparissa vikaa, Saunalahteen kun vaihtoi sujui kaikki tasan niin kuin pitääkin. Ehkä kävi huono tuuri Soneran kanssa...
 
sama vika.. pistää sappinesteet kiehuun ku netti kaatuilee, pätkii ja hidastelee jatkuvasti :curs:

No kyllä. Meillä oli koko joulukuun Soineran netti poikki ilman mitään syytä. Tätä ennen netti takkuili ja pätki jatkuvasti. Kaikkea kokeiltiin kotopäässä asialle tehdä, kun asiakaspalvelun mukaan heidän päässä kaikki näyttäs olevan ok. Tammikuun alussa sit taas kerran soittoa, ja joo, he laittavat parin arkipäivän kuluessa linjan auki. :arvi: Eipä vaan selvinny mikä oli ko. homman nimi.

No huomasinpa, että ehkä elämä ilman nettiä ei ookkaan niin mahotonta..
 
No perkele mullapa ei muuta olekkaa ku huonoi kokemuksii Sonerast.
Netti toimi silloin ku toimi.. Lopult oli joku lähemmä ½v pimeenä. Nyt on ollu Kymp.netin netti vissii ½ vuotta, ei oo kertaakaa ees pätkässy.
 
Asun Punavuoressa Helsingissä. Vuoden netti oli skulannut kunnolla, sitten alkoi tökkimään ja isosti. Ensin pamahti poikki kolmeksi viikoksi ja sitten parin viikon päästä uudestaan sama setti.

Eniten vitutti Soneran asenne, saatana soittaa sinne asiakaspalveluun ensin 50min että vastataan, eikä sitten voida muuta kuin pahoitella. Ei tietenkään duunarin vika mutta vitutti silti. Paska systeemi. Ja samaan aikaan kun netti poikki kolmatta viikkoa pamahtaa lasku kotiin, vitutti taas suunnattomasti. Käsittämätöntä että joutuu soittamaan nuo hyvitykset itse. Sekin vitutti. Ja taas vitutti äärettömästi kun oli soittanut tuon hyvityksen seuraavaan laskuun, niin viikon päästä pamahtaa lasku ihan normaalisti. Ja taas soittoa laskutukseen. Ja taas vitutti. Nyt taas pitäisi soittaa hyvitystä ja luultavasti joutuu pari kertaa soittamaan.

Kun korjaaja sitten viimein saatiin lähetettyä, sillä kesti 2min korjata vika. Oli väärin kytketty tonne talon jakajaan piuhoja vai mikä laatikko se nyt olikaan.

Kun tässä kohta muutan, niin otan ihan vain vittuilakseni Welhon. Tosin sekin on kuulemma ihan paska. Mutta jos vaihtelu virkistäisi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom