Huonoja kokemuksia Sonerasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt salapoliisi sisälläni haluaa kysyä: Miten teit sen? :wtf:

Yhden kerran olen maksanut duunista ja lähetin kopion, sitten kytkivät netin päälle himaan, toisella kerralla kytkivät netin samantien päälle ja maksoin himasta sekä meilasin kopion, sen saman puhelun aikana :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä juttelin kivoja ja kaikkea maan ja taivaan väliltä tytsille asiakaspalvelussa samalla kun se naputteli ja kerroin, että oon ite ollu joskus kans töissä myymässä Soneran liittymiä. Lupasi kiirehtiä liittymän avausta kun pyysin ja niin kävikin, ei kauan mennyt kun netti aukesi.

Sitä paitsi hänellä oli ihana ääni :haart:

Tosin olen joskus huutanut kurkku suorana yrityspalvelun eli dealerin asiakaspalvelijalle kun mikään ei toiminut, kyseessä oli kylläkin mies, joten aivan sama.

Jos tän triidin nimi olisi "Hyviä kokemuksia Sonerasta?" olisi triidi tyhjä. Siis niin paska lafka kuin olla voi. Vituttaa vieläkin kun mietin millasta oli olla asiakkaana, ja tästä on 5 vuotta! Silloin tein aikamoiset asiakaspalvelujonotus-enkat: 1h 46 min olin jonossa. Eli vältääkää soneraa!

itelläkin oli sonera.

pätki iltaisin aina niin, että yhteys katkeili eikä voinut puhuakaan laajasta kaistasta.

yhteydenotot aspaan meni läpi. käskivät asentamaan jonkun sonera yhteystesterin/vast tietokoneelle ja sanoivat että "kaikki toimii niinkuin pitääkin".

ei toiminut, eikä tarvinnut miettiä että tilaako soneran myös uuteen osoitteeseen kun ongelmat alkoi 2kk ennen muuttoa....

Jaahas, sonera hoitaa hyvin hommat. No mulla on kyllä aina kaikki pelannut hyvin. Nytkin on soneran kaapeli kotona ja hyvin pelittää. Ainoa miinus on toi palveluun jonottaminen, koskaan ei kukaan ole vastannut alle tunnissa. Kytkentä tapahtui ajassa jonka lupasivat ja vielä ei yhtään katkosta ole ollut.

Viisi tähteä pitää kyllä antaa tilanteesta, jossa olin jonottanut yli 1,5tuntia asiakaspalveluun ja kännystä loppu akku samalla kun luurin toisesta päästä kuulu tekninen tuki. Noh siinä kerkesin jo muutaman voimasanan laukoa, kun yllätyksekseni soittivat parin minuutin päästä takas ja saatiin homma hoidettua :)

Sonerasta pysyn kyllä itse kaukana, sen verran tökki laajakaistaliittymän tilaus ja irtisanominen. Tilasin Soneran laajakaista maaliskuun 2007 lopussa ja sain sen käyttööni kesäkuun 13.pvä. Eli vajaa 12 viikkoa kesti toimitus!!! Ja vasta sitten rupesi tapahtumaan kun rupesin asiaa aktiivisesti tiedustelemaan ja asiakaspalveluunhan oli AINA yli puolen tunnin jonot. Liittymä alkoi toimimaan ihan ok, mutta laskua ei sitten kuulunutkaan.

Muuton yhteydessä totesin, että uudessa asunnossa sonera on selvästi kalliimpi, joten irtisanoin liittymän irtisanomisehtojen mukaan heinäkuun lopussa. Irtisanomisen vahvistusta ei kuulunut ja ehdin jo muuttaa pois, turha vissiin sanoa että ensimmäistä laskuakaan ei ollut tullut. No meni tovi ja tuli ensimmäinen lasku, noin viikko sen jälkeen kun irtisanomisen oli pitänyt alkaa. Kyselin sitten irtisanomisvahvistusta ja luvattiin selvittää mitään ei kuitenkaan kuulunut ja uutta kyselyä peliin ja sitten tulikin irtisanomisen vahvistus postissa minulle, MUTTA siinä oli väärä päivämäärä. Tästä sitten taas valitin ja luvattiin korjata. Seuraavaksi tuli parin viikon päästä loppulasku, jossa oli myös väärä irtisanomispäivämäärä, josta sitten taas valitin Soneralle niiden asiakaspalveluun ja tällä kertaa asiakaspalveluhenkilö hoiti asian kuntoon ja sain laskun maksettua. Toivottavasti en enää koskaan kuule Sonerasta yhtään mitään. :0:

Tässä omat kokemukseni, kopioitu yllättäen vitutusketjusta

Ultimecia sanoi:
Sonera, jota aloin kiinnostaa asiakkaana vasta kun olen vaihtamassa kännykkäoperaattoria. Ensin sieltä soitettiin perään, penättiin eroamissyytä ja yritettiin väkisin myydä jotain uutta hienoa liittymätyyppiä. Syy mulla vaihtoon kalliit hinnat, keskittäminen sekä tänä vuonna useaan otteeseen saatu erittäin paska asiakaspalvelu puhelimessa.

Eilen + tänään ei HOASin paskanetti ole toiminut, soitin asiakaspalveluun ja eikös sieltä heppu vakoile että olen vaihtamassa ja alkaa kaupata samaa paskaa. Sanon, että sieltä on jo soitettu ja olen kertonut ne syyt, toistan vielä syyt hepulle. Kauppaaminen jatkuu, sanon että eilinen soittaja Soneralta kauppasi jo samoja ja osaan itse tutustua niihin tuotteisiin jos haluan, voidaanko käsitellä tätä nettijuttua. Kauppaaminen jatkuu, jolloin korotan vähän ääntä ja sanon, että olen töissä enkä jouda näitä läpikäymään, katson itse jos kiinnostaa. Tämä vaan jatkaa vaahtoamista jostain etutason menettämisestä kun asiakasvuodet alkavat nollasta kun palaan taas Soneralle! Vittu en varmaan palaa, olen ennemmin ilman koko kännykkää ja nettiäkin, jos Sonera on maailman ainoa operaattori jonain päivänä. Onko jokaisen palvelunumeron alla nykyään "myynti- ja markkinointiosasto?".

Olisin lyönyt luurin korvaan jos olisin jaksanut jonottaa uudestaan sen 20 min saadakseni selville, minne helvettiin pitää soittaa että saan netin korjattua. Eikä se tekninen tuki ole soittanut vieläkään takaisin, vaikka lupasi (tämä tapahtui klo 10 aamulla). Vittu että voi vituttaa pienikin asia.

Myöhemmin samassa ketjussa

Ultimecia sanoi:
Illalla soitin uudestaan tekniseen tukeen ja ilmeni, etten ole missään asiakasrekisterissä enää (kiitos HOAS, maksoin kyllä toukokuun vuokran ennen eräpäivää!), joten ei voi oikein tehdä mitään.

Joku oli soittanut tuolta muutama päivä tuon jälkeen palvelunumerosta; soitin takaisin, valitsin randomina listalta sopivimmalta vaikuttavan alanumeron, jonotin, ei vastannut kukaan. Puhelu meni vaihteeseen, joka ei osannut auttaa ja neuvoi odottamaan, että soittavat uudestaan. Eipä ole soitettu.

Operaattori on nyt vaihdettu joten sinänsä ei kiinnosta, mutta muuttoa oli kiva järkkäillä ilman nettiä. Tulipahan luettua tenttiin kun ei mulla ole telkkariakaan, viihdetekeminen aika nollissa.

Noita myyntipuheita tuli vielä kaksi tuon jälkeen; niissä mm. väitettiin, että Soneralla on ensimmäisenä markkinoilla tarjolla pakettiliittymiä, joissa maksamalla kiinteän summan saa kiinteän määrän puheminuutteja + tekstareita. Just, ihan uusi juttu.

niissä mm. väitettiin, että Soneralla on ensimmäisenä markkinoilla tarjolla pakettiliittymiä, joissa maksamalla kiinteän summan saa kiinteän määrän puheminuutteja + tekstareita. Just, ihan uusi juttu.

:hyvä:
Itse pysyn kaukana kyseisestä firmasta. Sen kanssa ei muuta ollutkaan kuin ongelmia. Aina yhteys poikki. Nyt viimeisen kahden vuoden aikana Elisa on ollut poikki yhden päivän. Sonerasta soittelivat tässä viime viikolla ja kehuivat,että heille ei tarvitse jonottaa asiakaspalveluun niin kauan mitä elisalle. Sanoin,että mun ei tarvitse soittaa elisalle,koska mulla ei ole ollut mitään ongelmia. Myynti loppui siihen.

Aikoinaan pääsin irti koko lafkasta ja yritin pysyä erossa. Otin tele finland liittymän ja miten kävikään. Jos en nyt ihan väärin muista niin aluksi tele finland toimi jollain omalla verkolla:thumbs: Nykyisin soneran verkossa:down: En muista tarkalleen oliko asia näin???
Sonera=Kallista ja hidasta

Tällä hetkellä ei ole kuin hyvää sanottavaa. Asiakaspalvelu yleensä vastaa kohtuuajassa, se on asiantuntevaa ja ystävällistä minulle. Jopa kännykkälaskuni on netin laskureiden mukaan useita euroja halvempi Soneran liittymänä kuin halvimman mahdollisen muun operaattorin liittymänä. Muiden operaattorien(myös netti) osalta olen kuullut aikalailla juputusta, lienen siis se positiivinen poikkeus täällä...

edit.
Itselleni osuu myös sellainen kummallinen tilanne että Soneran liittymän kuuluvuus on ollut pääsääntöisesti parempi kuin muiden operaattorien(joka ei enää ole mikään sääntö, niin kuin se oli ennen).

Viimeksi muokattu:
Mun oli pakko ottaa Soneran liittymä kun talonyhtiöön ei ollut esim. saunalahdella saatavuutta. Toimitus kesti 5 viikkoa yli sovitun, lyhin jonotusaika on ollut15min, pisin yli tunnin.
Liittymän avauksen piti sen hetkisen tarjouksen mukaan olla ilmainen. Ensimmäiseen laskuun oli kuitenkin merkitty avausmaksu sekä modeemi (mikä minulla oli omasta takaa enkä todellakaan tilannut/saanut toista). Hermot meinasi mennä selvittäessä kun asiakaspalvelun tätyli ei tajunnut, että olin tilannut liittymän noin kolme kuukautta aikaisemmin eikä minua kiinnostanut oliko heillä juuri soittohetkellä ilmaisen avauksen tarjousta. Aikani jankutettuani täti viimein uskoi minua ja tarkisti onko tilausajankohtaan ollut sellaista tarjousta olemassa. Vähensin laskusta ylimääräiset ja maksoin kuukausiosuuden. Meni jokunen viikko ja siitä "maksamattomasta" avausmaksusta tuli karhukirje. En ollut ollenkaan ystävällinen kun soitin asiakaspalveluun ja vaadin puhelun siirtoa sellaiselle, joka oikeasti oli vastuussa mokasta.
Nyt tuli ilmoitus, että talonyhtiöön tulee valokuituverkko tms. Kuukausimaksuni nykyiselle nopeudelle nousee yli 7e, ja luonnolisesti hitaampaan vaihtaminen maksaa erikseen. Hyvin mainostavat uutt a yhteyttä kun voin saada jopa viisi (5) sähköpostiosoitetta. Kuka hemmetissä edes tarvitsisi viittä sähköpostia, henkilö jolla on hyvin jakautunut persoonallisuus?

Itselläni ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa Sonerasta. Todella harvoin ongelmia yhteyden kanssa. Viimeisen 7 vuoden aikana vain yhden kerran netti ei toiminut muutamaan tuntiin. Siinäpä se onkin. Kuukausimaksu todella edullinen (23,9 euroa 24/1-liittymästä). Asiakaspalveluun jonotusaika ollut maksimissaan 10 minuuttia. Aina ollut ajallaan netin tilauksen toimitus ja samoin uusiin osoitteisiin muuttaessa on ollut netti heti toiminnassa kuten luvattu. Että ainakin täällä suunnassa on ollut vain hyviä kokemuksia.

Kotona oli ennen sonera, muutaman vuoden jumittelun jälkeen oli pakko vaihtaa elisaan. Kyllä on pelannut 100 kertaa paremmin, kun sonera :)

Nyt on pakko tilittää. On nimittäin niin paljon huonoja kokemuksia tästä lafkasta...
:curs::curs::curs:
Melkein sama homma. Muutin heinäkuussa uuteen kämppään ja olin hyvissä ajoissa tilannut liittymänvaihdon. Lupasivat 5 viikkoon ja se oli ok. No sitten soitin 7 viikon jälkeen, että missä liittymä. NE OLI HUKANNUT MUN ILMOITUKSEN. No sitten luvattiin "uusi" liittymä 4 viikkoon.

Soitin 5 viikon jälkeen ja MUN TILAUS OLI JOTENKIN LUKITTU ja nuori nainen langan päässä ei osannut tehdä mitään ja käski vain odottaa, että kyllä ne sitten soittaa. Saman tien tilasin liittymän Elisalta ja sain sen 8 päivän päästä. EI TULLUT PUHELUA SONERALTA ja siinä menettivät asiakkaan.
:curs::curs::curs:

Mikähän siinä on että ainoat yhteydenotot Soneralta tulee irtisanomistilanteen jälkeen, eli silloin kun on jo myöhäistä?

Ekalla kerralla kun irtisanoin jotain, oli kyseessä GSM-liittymä. Irtisanomisen syynä oli siirtyminen Saunalahden Paketti+:n asiakkaaksi, kun soneran veloitussysteemi oli älytön (kellonaika hinnat + aloitusmaksut yms.) ja puhelut ja tekstarit aivan ylihintaisia muihin sen aikaisiin liittymiin verrattuna. No, heti parin päivän päästä soiteltiin että miksi irtisanoin yms.

Nyt yritin siirtää ADSL-liittymäni toiseen osoitteeseen ja sanoivat siirtoajaksi n.4 viikkoa (sanoivat että on Elisan verkon alueella uusi osoite ja siirrossa voi kestää pidempäänkin). Ajattelin että oma moka, mitäs en tajunnut hoitaa siirtoa heti kun tiesin muuttavani. Nyt kuitenkin tajusin että uuteen osoitteeseeni saa Elisan Kaapelimodeemi-liittymän joka aukeaa "heti" ja otin sen (WLAN modeemi kaupanpäälle + 2kk ilmaiseksi). Liittymän avasin sunnuntaina ja ei auennut heti, mutta aukesi maanantaiaamuna klo 06.00.

...ja taas rupes puhelin tänään pirisemään ja koittivat kaupata Soneran liittymää takaisin! Sitten kun en ottanut ADSL:lää, niin koittivat myydä GSM-liittymää (minulla on jo Soneran liittymä firman kautta). Tampioita.

n. 2vko sitten soittivat Soneralta ja koittivat myydä GSM-liittymää, vaikka ilmoitin heti ettei kiinnosta ja on jo Soneran liittymä ja uusi puhelin. No, noheva täti (tyttö) yritti silti myydä paskempaa (kytky)puhelinta kuin mikä minulla jo oli (kysyi ensiksi mikä puhelin mulla on) ja ylihintasta liittymää. En ottanut. Ei paljoa tainnut ymmärtää puhetta: "Minulla on 3pv vanha 3G superhyper puhelin, en tarvitse uutta (huonompaa). Firma maksaa liittymäni, minua en tarvitse henk. koht. liittymää).

Tampioita.

Netti tuli nopeasti (aspasta soiteltiinkin ihan mulle), dataa siirtyy jouhevasti ja katkoksia on ollut 3 kuukauden aikana tasan yksi.

Enkä ole edes Soneralla töissä. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom