Huonoja kokemuksia Sonerasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Eipä ole huonoja kokemuksia sonerasta tai no asiakaspalveluun aina hirveät jonot.
Netin kytkennässäkin meni 1-2 viikkoa. Katkoksia ei juurikaan ilmene.
Soneran puhelinliittymä on käytössä eikä senkään osalta mitään valittamista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä oli viime keväänä muistaakseni kuukauden netti poikki, koska sonera oma-aloitteisesti "päivitti liittymätyyppimme". Soitettiin joka päivä asiakaspalveluun (välillä 3 tyyppiä yhtaikaa, minä + kämppikset), mut ei auttanut mikään.

No, korvaukseksi ei tarvinnu maksaa netin poikkioloajalta , paitsi et lähettivät silti päällekkäisiä (siis monta laskua eri viitteillä) laskuja siltä kuulta.. :jahas:

En jaksanut lukea threadiä kokonaan ajatuksella läpi, mutta nykyään Soneralta voi vaatia ns. vakiokorvausta, mikäli netin aukeaminen myöhästyy sovitulta ajalta. Korvaus oli muistaakseni 15€ viikko, ja se tulee lähes automaattisesti mikäli vain asiakas sen tajuaa pyytää.

Paskoja kokemuksia soneralta myös täällä. Viime keväänä oli netti poikki pari viikkoa. Soitin asiakaspalveluun, jossa oli joku tyly täti. Jotenkin mystisesti mun netti rupesi toimimaaan sen puhelun aikana. No netti taas toimi ja ihmettelin moista sattumaa.

Nyt kun tuli muutettua ja siirsin nettiyhteyden uuteen kämppään, on se kuukauden olemassaoloaikanaan toiminut kahtena päivänä. Ensin parin viikon odottelun jälkeen se oli kokonaiset puolituntia toiminnassa. Samaan aikaan naapurillakin meni netti poikki.

Naapurilla rupesi netti toimimaan seuraavana päivänä, mutta mulla se oli kaksi viikkoa poikki. Tein vikailmoituksen ja meni viikko, kun korjaaja tuli oven taakse. Taas kummasti oli ruvennut pelaamaan saman päivän aamuna ja asentajan ei tarvinnut tulla sisälle asti (laskua turhasta reissusta odotellessa). Netti toimi päivän ja seuraavana aamuna taas oli naapurilla ja mulla netti poikki. Naapurilla taas lähti toimimaan muutaman tunnin päästä ja mulla on ollut taas reilun viikon netti poikki. Asiakaspalveluun oon yrittänyt soittaa, mutta jonoa tuntuu olevan. Lisäksi se automaatti vittuilee joka kerta: "Voit tutustua palveluihimme nettisivujemme kautta... jne". :jahas:

Ja modeemi kyllä toimii, kun kokeilin sitä toisaalla.

Puhelimeni hajosi muutamia kuukausia takaperin, kiertelin kännyliikkeitä ja kaikki tarjosi hieno kytkypuhelimia (eli siis parin vuoden sopimuksia jossa kiinteä kuukausimaksu ja puhelin siihen kylkeen)

No elisalla oli tarjous eräästä puhelin mallista jonka sitten ajattelin ottaa, mutta koska olin ollut soneran asiakkaana viitisen vuotta olen joku tärkeä kulta-asiakas ja saan joka laskuun 20minsaa puheaikaa ja asiakaspalvelu palvelee mua parissa minuutissa jos soitan niin ajattelin vertailla sitten soneralta vastaavaa pakettia.. No hinta olikin sitten soneralla 5 euroa kalliimpi kuukaudessa ja puheaikaa tuli vähemmän vaikka siihen olisi lisätty se ansaitsemani 20minuuttia lisäaikaa..
Kerroin tämän asiakas palvelussa ja yritin sulkea liittymän mutta tämä ei onnistunut koska olin suostunut joskus puolivuotta aikaisemmin siihen että sunnuntai puhelut maksavat vain 1 euron siis vaikka puhuisin koko päivän. Sopimus olikin aina vuoden kerrallaan voimassa jonka aikana sopimusta ei voi purkaa..

Eli odottelen nyt sopimuksen loppua ja vaihdan sitten elisalle... :piis:

parahin terveisin soneran asiakas 5 vuotta.... (kallista aikaa):1:

Tilasin soneralta netin 5.9.07 modeemi ynnä muut härpäkkeet ja tilausvahvistus kuudessa viikossa, nettiä ei vieläkään kuulunut. ja niinkun luvattiin viikossa...taas on kusetettu kesyä kuluttajaa...

Soneran netistä ei mitään paskaa sanomista. Ollut yli 2v Soneran netti, enkä muista olisiko ollut kertaakaan poikki pidemmän aikaa. Nyt vaihdoin 2/512 linjasta 8/1 puolentoista vuoden sopimuksella. Toiv toimii yhtä mallikkaasti uudessa kodissa.

Netti kannattaa tilata ainakin sen 4vko ennen muuttoa. Jos sitä ei tee ajoissa, se on aikalailla oma moka.

Soneran asiakaspalvelu on taas mitä on. Pitää varata aikaa jos sinne tarvii soittaa. Tänään pääs läpi jo 5 minuutissa.

Netti kannattaa tilata ainakin sen 4vko ennen muuttoa. Jos sitä ei tee ajoissa, se on aikalailla oma moka.
Älä nyt opeta faijaas nus***aan!! Kyllähän moni meistä on tilannut jo vaikka kuinka kauan sitten ei kyse olekaan siitä. Enkä mä valita jos on oma moka, mutta lueppas ihan alusta asti tää tredi niin varmasti alat tajuamaan että siellä päässä mättää eikä täällä...ja pahasti!!

Edit: ei tartte lukea, mä tuon sen tänne!

Vuonna 2004 marraskuussa päätin päivittää itseni tietokoneaikaan ja ostin koneen ja samaan syssyyn tilasin Soneran laajakaistan. Myyjä lupasi laajakaistan saapuvan noin 5 viikon kuluessa ja että sonera informoi jatkuvasti missä mennään liittymän osalta.

Viisi viikkoa meni. Meni kuusi, seitsemän, kahdeksan eikä minkäänlaista yhteydenottoa kuulunut. Sitten ajattelin että nyt perhana pakko soittaa että mikä tässä nyt mättää. Asiakaspalvelussa iloinen tyttö ei osannut muuta kuin päivitellä asiaa ja sanoa, että kun en kuulunut soneran alueelle niin elisan puolelta johtui viivästys. Soitin elisalle ja sieltä kerrottiin, että heille ei ollut tullut mitään pyyntöä. Sonera oli vastuussa. Soneralla sanottiin taas että reititys vie tovin ja kun asiakkaita on niin paljon että se nyt vain kestää. Vie tovin? Okei...

Soitin kymmenennellä viikolla soneran markkinointipäällikölle ja ihmettelin toimintaa. Kerroin, että ensinnäkin on kohtuutonta odottaa näin kauan, onhan kyse asiakkaasta. Ja muutenkin, minkälaisen kuvan kyseinen firma antaa uudelle asiakkaalle, kun joutuu näin pitkään odottamaan? Henkilö lupasi kysellä asiaa.

12. viikolla netti aukesi. Koko tänä aikana kukaan ei ollut informoinut minua liittymän etenemisestä. Ketään ei ollut kiinnostanut meikäläinen. Minä taasen olin soittanut 14 kertaa asiakaspalveluun ja kysynyt tietoa.

Kompensaatio?
Sain kaksi kuukautta ilmaiseksi jo alkuperäisestä tarjouksesta, eli sain 24 euroa hyvitystä koko paskasta.

Muutimme tässä hetki sitten. JO elokuussa ilmoitin soneralle uudesta osoitteesta jonka he lupasivat toimittaa ajallaan. Olin siis antanut heille aikaa kaksi ja puoli kuukautta siihen.

Yllättäen netti skulasi sovittuna ajankohtana ja jopa asentaja soitti minulle kysyen montako liittymää kaipasin. Ihme oli tapahtunut, vai oliko?

Kaksi viikkoa muutosta sain oudon viestin soneralta jossa sanottiin laajakaistani tilauksen etenevän? WTF? Mullahan oli jo kaista auki.

Soitin TAAS asiakaspalveluun (sinne ei sitten pääsekään ihan heti sisään, vaan menee noin 45-60min). Siellä sanottiin ettei tarvitse välittää asiasta.

29.10 netti lagaa ja pahasti. Mikään perinteinen sammuta ja käynnistä ei saa yhteyttä pelittämään. Taas soitto, tällä kertaa tekniseen tukeen. Kaveri kysyy, että asutko osoitteessa pätkäpolku 2, mutta jättää kysymättä huoneiston numeron. Vastaan että juu ja sitten haetaan yhteyttä. Ei toimi ja tieto viankorjaukseen. Heillä järjestelmä vielä näyttää, että siellä oltaisiin käyty tekemässä jotain juuri minun huoneiston laajakaistalle? Taas WTF?

Venasin viikon soitellen asiakaspalveluun ja manaten toiminnan hitautta. Tänään sitten sain langan päähän mieshenkilön joka kävi osoitetietojani läpi (HUOM ääneen) "pätkäpolku 2, asunto 36...." Asun huoneistossa 35!! Vittu soikoon, huoneisto 36 on tyhjillään, ei mikään ihme, ettei siellä purkit nouse linjoille!!! Jos teknisessä tuessa oltaisiin kysytty hieman tarkemmin missä asun, olisin saanut apua heti.

Meni siis viikko eikä kukaan ollut ihmetellyt heidän mokaansa osoitetietojen osalta. Moka on siis todellakin heidän, sillä ennen kuin olimme edes muuttaneet saimme vanhaan osoitteeseen virheellisellä osoitteella laskun (se asunto 36), soitin silloinkin asiakaspalveluun ja pyysin korjata asian. Eivät näemmä olleet.

Viime aikoina ovat oikein urakalla tyrkyttäneet laajakaistaan nopeuden nostoa, mutta mulle riittää tämä 512 ihan hyvin ja en halua maksaa nopeammasta liittymästä 25 % suurempaa kuukausimaksua. Eilen viimeksi tuli meili ja toissapäivänä soittivat.

Kerran oli netti poikki pidemmän aikaa ja soitin asiakaspalveluun. Kysyivät olenko katsonut netistä ohjeita ongelman ratkaisemiseksi...

Tyttöystävälle tuli tässä pari päivää sitten 170€:n ETUKÄTEISMAKSU Soneran liittymän avaamisesta. WTF? :wtf: Maksuhäiriöitä ei hänellä ole, ja ensimmäinen kerta kun avaa Soneran liittymän... Hienoa toimintaa, kyllä. Vittumainen varmaan soitella Soneralle ja alkaa selvittelemään asiaa... :dance:

Millähän logiikalla tuota maksua perustellaan? Nuorilla ei ole varaa maksaa nettiäkö? Siinä voi sitten miettiä että mistä ne samat nuoret repii sen 170€..

Eikun tuo oli MATKAPUHELIN LIITTYMÄSTÄ. Johon oli otettu soneraperhe palvelu, ja emme siis olisi käyttänyt niitä liittymiä muuhun. Kuin toistemme kanssa soitteluun, eli 4€ kuussa olisi tullut vain maksua! Joten eiköhän tuon olisi kuka vaan persaukinen pystynyt maksamaan.
Siis tuo 4€ kahdesta 1.99€ kuukausimaksusta.

Älä nyt opeta faijaas nus***aan!! Kyllähän moni meistä on tilannut jo vaikka kuinka kauan sitten ei kyse olekaan siitä. Enkä mä valita jos on oma moka, mutta lueppas ihan alusta asti tää tredi niin varmasti alat tajuamaan että siellä päässä mättää eikä täällä...ja pahasti!!

No varmaan onkin, ja vitunmonta on varmaan tilannu aivan liian myöhään ja sit ihmetellään että mitä vittua miksei pääse Jennan sivulle heti heti. Kunhan totesin että kannattaa tilata niin ajoissa kun mahdollista kun noilla kestää, sen tietää (mikä on muutenkin aika uskomatonta että kestää 4-6vko avata yks littymä)

Ei tarvi alkaa synnyttämään silti.

Ei kyllä saisi olla liittymän avaaminen ja vaihtaminen niin hankalaa. Jos vaikka muuttaa Elisan alueelta Soneran alueelle, niin ei varmaan ole mitenkään mahdollista, että netti toimisi muuttoa seuraavana päivänä, vaikka siitä ilmoittaisi 6kk etukäteen.

Paskoja kokemuksia ja virhelaskuja mulle on tullut Soneralta, Elisalta & DNA: lta niin netti kuin puhelinliittymien osalta.

Lanworld joka toimii Tampereella toimi seuraavasti:

- 2 viikkoa tilaamisen jälkeen tuli ilmoitus että netti pelittää. Ei pelittänyt, mutta tekninentuki vastasi heti ja joku oikea asiantuntija neuvoi koneen säädöissä niin johan pelitti.

- Otin puolenmegan liitymän, mutta sain megasen ilman hinnan nousua.

- On pelittänyt noin vuoden kaatuilematta.

No täältäkin propsit Soneralle.
A) Eka tuli virhelasku - 40€ lasku tuli, vaikka piti tulla vain 20€.
B) Tänään siis muutto edessä ja soitin soneralle - 20min piti jonottaa klo 0800 aamulla jo.
C) No tietenkin valmiin liittymän vaihtaminen osoitteesta A osoitteeseen B kestää sen 4-6vko. Mikä siinä muka maksaa?
D) Ehkä kaikista paras, huomisesta lähtien sopimus sanottu irti tästä osoitteesta ja uuteen osoitteeseen kestää toimitus sen 4-6vko. Ja sit sanoin, et ei kai mun tarvii maksaa tuosta kun en pysty käyttämään laajakaistaa. Lasku tulee ihan normaalisti, kyllähän sinä voit sitä Soneran sähköpostia ja kotisivutilaa käyttää - Aika vitun kallis sähköposti. No näissä asioissa kannattaa olla ajoissa liikkeellä.
Mut tuskin olis mahdoton homma toi laajakaistan "pausettaminen" tolle ajalle. Harmi vaan kun on 18kk:n määräaikainen sopimus, en takuulla kyllä maksa seuraavan muuton yhteydessä sitä 50€:n "siirtomaksua".
Eikä tule tähän talouteen enää yhtään Soneran tuotetta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom