Huonoja kokemuksia Sonerasta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

Bisley

SNIKT!
VIP
Liittynyt
8.8.2005
Viestejä
3 802
Ikä
38
Nyt on pakko tilittää. On nimittäin niin paljon huonoja kokemuksia tästä lafkasta.

Mistä aloittaisin? Ensinnäkin Vuonna 2004 marraskuussa päätin päivittää itseni tietokoneaikaan ja ostin koneen ja samaan syssyyn tilasin Soneran laajakaistan. Myyjä lupasi laajakaistan saapuvan noin 5 viikon kuluessa ja että sonera informoi jatkuvasti missä mennään liittymän osalta.

Viisi viikkoa meni. Meni kuusi, seitsemän, kahdeksan eikä minkäänlaista yhteydenottoa kuulunut. Sitten ajattelin että nyt perhana pakko soittaa että mikä tässä nyt mättää. Asiakaspalvelussa iloinen tyttö ei osannut muuta kuin päivitellä asiaa ja sanoa, että kun en kuulunut soneran alueelle niin elisan puolelta johtui viivästys. Soitin elisalle ja sieltä kerrottiin, että heille ei ollut tullut mitään pyyntöä. Sonera oli vastuussa. Soneralla sanottiin taas että reititys vie tovin ja kun asiakkaita on niin paljon että se nyt vain kestää. Vie tovin? Okei...

Soitin kymmenennellä viikolla soneran markkinointipäällikölle ja ihmettelin toimintaa. Kerroin, että ensinnäkin on kohtuutonta odottaa näin kauan, onhan kyse asiakkaasta. Ja muutenkin, minkälaisen kuvan kyseinen firma antaa uudelle asiakkaalle, kun joutuu näin pitkään odottamaan? Henkilö lupasi kysellä asiaa.

12. viikolla netti aukesi. Koko tänä aikana kukaan ei ollut informoinut minua liittymän etenemisestä. Ketään ei ollut kiinnostanut meikäläinen. Minä taasen olin soittanut 14 kertaa asiakaspalveluun ja kysynyt tietoa.

Kompensaatio?
Sain kaksi kuukautta ilmaiseksi jo alkuperäisestä tarjouksesta, eli sain 24 euroa hyvitystä koko paskasta.


Ja sitten tämä toinen juttu(kestäkää vielä):

Muutimme tässä hetki sitten. JO elokuussa ilmoitin soneralle uudesta osoitteesta jonka he lupasivat toimittaa ajallaan. Olin siis antanut heille aikaa kaksi ja puoli kuukautta siihen.

Yllättäen netti skulasi sovittuna ajankohtana ja jopa asentaja soitti minulle kysyen montako liittymää kaipasin. Ihme oli tapahtunut, vai oliko?

Kaksi viikkoa muutosta sain oudon viestin soneralta jossa sanottiin laajakaistani tilauksen etenevän? WTF? Mullahan oli jo kaista auki.

Soitin TAAS asiakaspalveluun (sinne ei sitten pääsekään ihan heti sisään, vaan menee noin 45-60min). Siellä sanottiin ettei tarvitse välittää asiasta.

29.10 netti lagaa ja pahasti. Mikään perinteinen sammuta ja käynnistä ei saa yhteyttä pelittämään. Taas soitto, tällä kertaa tekniseen tukeen. Kaveri kysyy, että asutko osoitteessa pätkäpolku 2, mutta jättää kysymättä huoneiston numeron. Vastaan että juu ja sitten haetaan yhteyttä. Ei toimi ja tieto viankorjaukseen. Heillä järjestelmä vielä näyttää, että siellä oltaisiin käyty tekemässä jotain juuri minun huoneiston laajakaistalle? Taas WTF?

Venasin viikon soitellen asiakaspalveluun ja manaten toiminnan hitautta. Tänään sitten sain langan päähän mieshenkilön joka kävi osoitetietojani läpi (HUOM ääneen) "pätkäpolku 2, asunto 36...." Asun huoneistossa 35!! Vittu soikoon, huoneisto 36 on tyhjillään, ei mikään ihme, ettei siellä purkit nouse linjoille!!! Jos teknisessä tuessa oltaisiin kysytty hieman tarkemmin missä asun, olisin saanut apua heti.

Meni siis viikko eikä kukaan ollut ihmetellyt heidän mokaansa osoitetietojen osalta. Moka on siis todellakin heidän, sillä ennen kuin olimme edes muuttaneet saimme vanhaan osoitteeseen virheellisellä osoitteella laskun (se asunto 36), soitin silloinkin asiakaspalveluun ja pyysin korjata asian. Eivät näemmä olleet.

Että tällaista. Sainpahan purkautua.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
*narskauttaa sormet*

kuule sonerasta löytyy sanomista vaikka miten.

1. jonotusaika. elisan asiakkaana 30-120 min. soneran noin 5-10.
2. nettiyhteys. kaatuilee vähän väliä. asiakas palvelussa sanoivat että on paska ja kun soitin uudelleen niin toinen täti kehui sen maasta taivaisiin.
3. se nettiyhteyden aukaisu. noin 8 viikkoa. lupaukset eivät merkitse vittuakaan kun sonerasta on puhe.
4. asiakaspalvelu: kun sinne soitat ja sinulla on jotain mistä valittaa niin he vain yhdistelevät niin kauan eteenpäin sitä puhelua kunnes se tulee takaisin sille joka sen puhelun kiertoon alunperin laittoi :rolleyes:
5. asiakaspalvelu vol2: vittuilu asiakaspalvelussa :eek:
"mikä on kun laajakaista ei taas kerran toimi?"
"no vitustako minä tiedän, yrittäkää itse korjata ongelmanne."

ok:thumbs:

6:asiakaspalvelu vol3: tietämättömyys. kukaan ei osaa tehdä millekkään mitään jos sille ei ole joku etukäteen naputellut koneelle ohjetta:david:

7 asia mikä mättää on Sonera:arvi:
 
joo toi on vissiin aika normisettiä soneralla, siksi en ole heidän asiakkaakseen ryhtynyt koskaan.
 
En viitsi ammattini vuoksi detaileja antaa mutta älkää ottako Soneraa, piste.
 
Avasin toivonrikkaana Soneran sivuilta kaapelimodeemiliittymän vaihtoehdolla "minulla on oma modeemi, mac:xxxxxxxx". Sivuilla luvattiin modeemin toimivan "parissa päivässä" tilauksesta. Viikko meni, soitin aspaan, annoin puhelimen soittaa sitä jonotusmusiikkia jonkun 2h jonka jälkeen suljin puhelimen. Minulla oli korvaava yhteys käytössä ja tavallaan unohdin koko homman, kunnes yli 4 viikkoa tilauksesta kopsahti postiluukusta postipaketin saapumisilmoitus. Sonera oli sittenkin päättänyt varmuuden vuoksi lähettää minulle toisenkin modeemin...

Illalla tuli sitten viestiä, että liittymä on avattu ja tässä on nää omien sivujen tunnukset & salasanat. Modeemi seinään, jonka jälkeen alkaa kanavien skannaaminen. Lopulta modeemi pysähtyy kun connection statuksessa lukee "OK" ja boot statuksessa "Forwarding denied" Kokeilin varmuuden vuoksi toisellakin modeemilla (eihän niistä tiedä kumman MAC:lla ovat tuon avanneet..), sama juttu. Forwarding denied.

Odottelin päivän, pari, aina sama juttu. Soitin Aspaan 3 kertaa! yli 2h puheluja ennenkuin jotakuta kiinnosti vastata. :curs: Kun viimein sain ongelmani niin selkeästi ilmaistua, että tukihenkilökin sen ymmärsi niin vastaus oli jotain "Oho! Tämä liittymä oli unohtunut kytkeä päälle täältä päästä" :jahas: Kyselin vielä vähän ihmeissäni, että miksi minulle lähetettiin uusi kaapelimodeemi, vaikka nimenomaan tilasin liittymän avattavaksi jo olemassaolevalle modeemille eikä tukihenkilö tuohon osannut sanoa juuta eikä jaata. Varmaan vielä laskuttavat tuosta uudesta modeemista. Yhtään ainutta laskua ei muuten ole postiluukusta tippunut, vaikka tilauksesta on kohta 3kk aikaa...

Niin, ja modeemilta hukkuu IP -osoite säännöllisesti vähintään kerran 2 viikossa.. Viimeksi viime viikolla ja pari päivää meni, ennenkuin yhteys alkoi taas toimia (useiden boottailujen ym. auttamatta).. Kaikkein hauskinta tässä jutussa on se, että olen näköjään tehnyt jonkun 24kk:n määräaikaisen sopimuksen, eikä tuosta ilman kunnon perusteita pääse eroonkaan maksamatta sopimussakkoja! :hyvä:

Niin paska firma, ettei vastaavaa varmaan maan päältä löydy! :0:
 
Onko tuo todella totta?Eli onko tullut testattua? Jos on niin hitto tuostahan pitäis informaatio oikein julkistaa koko kansalle!!:curs:


no on tullut kokeiltua. en kyllä tiedä millä seulovat sieltä ne soneran ja elisan asiakkaat erikseen...

Eikai kukaan nyt ole oikeasti vittuilua saanut osakseen aspasta?

no kyllä on, (hand up) mutta muistin kyllä vittuilla takaisinkin :lol2:
Varmaan vielä laskuttavat tuosta uudesta modeemista. Yhtään ainutta laskua ei muuten ole postiluukusta tippunut, vaikka tilauksesta on kohta 3kk aikaa...

varmasti laskuttavat. itse olen henkilökohtaisesti repinyt niin monta soneran paskalaskua että en ihmettelisi yhtään vaikka laskuttaisivat tuosta modeemista sinua.
 
Niin, ja modeemilta hukkuu IP -osoite säännöllisesti vähintään kerran 2 viikossa.. Viimeksi viime viikolla ja pari päivää meni, ennenkuin yhteys alkoi taas toimia (useiden boottailujen ym. auttamatta)..
Mulla tekee tota tuon tuostakin!! Oliskohan hyvät pakkislaiset jotain hyvää neuvoa/ohjetta/ensiapua ip:n udelleenhakuun, jottei tarvitsisi soittaa sinne ja jonottaa ikuisuuksia (olen katsokaas niin käsi näiden koneiden kanssa:jahas:). Tänäänkin jonotin 92minuuttia tekniseen tukeen.
 
Tää soneran netti on kyllä ihan paska ei voi pelaa mitään peliä kun koko ajan tulee connection problem :prkl: tää netti kaatuilee joka päivä vähintään 5 kertaa päivässä max mitä oon laskenu oli 14 kertaa... hyvin menee
 
Mulla tekee tota tuon tuostakin!! Oliskohan hyvät pakkislaiset jotain hyvää neuvoa/ohjetta/ensiapua ip:n udelleenhakuun, jottei tarvitsisi soittaa sinne ja jonottaa ikuisuuksia (olen katsokaas niin käsi näiden koneiden kanssa:jahas:). Tänäänkin jonotin 92minuuttia tekniseen tukeen.

Kannattaa kokeilla ipconfig /renew (käynnistä/suorita/cmd) Joskus auttaa, joskus ei.. Täällä kans taisteltu, vaikkei Soneran liittymä olekkaan. :curs:
 
Kannattaa kokeilla ipconfig /renew (käynnistä/suorita/cmd) Joskus auttaa, joskus ei.. Täällä kans taisteltu, vaikkei Soneran liittymä olekkaan. :curs:
Eipä taida auttaa, kerta sen IP:n hävittää boksi (siis WAN-IP:n), yhteys boksin ja koneen välillä kyllä toimii.. Modeemin "factory reset" (siellä on joku kynällä painettava resetti / johto irti pidemmäksi aikaa) auttaa joskus, joskus ei. Pelkkä virta pois -> päällekin saattaa joskus auttaa. Siis boksista.
 
Tuo laajakaistan toimitusaika on kyllä niin molemmin puolista Elisalla ja Soneralla. Yritäppä aukaista alueella, jossa on Soneran piuhat maassa, Elisan liittymää. Kestää varmasti sen 5 viikosta eteenpäin hamaan tulevaisuuteen. Ja näin toimii myös toisin päin.. Parisen vuotta sitten näistä laajakaistan toimitusajoista oli Kuningaskuluttaja-ohjelmassa juttua. Hankoon, joka tiettävästi on ns. Soneran aluetta, kesti laajakaistan toimitus 18 viikkoa. En muista minkä operaattorin liittymän asiakas oli tilannut, mutta kyllähän tuossa saattais jo sulake palaa päästä odotellessa yhteyksiä.
Itellä on ollu aina Soneran laajakaista ja tällä hetkellä nautin Elisan matkapuhelin palveluista. Eipä nyt aivan älyttömiä itkemisiä tarvitse omasta puolesta Sonerasta lafkana huudella. Olen kyllä muutenkin hyvin kärsivällinen sielu. :D Täällä Keski-Suomessa on monella kaverilla taas ollut enemmän tuon Elisan linjojen kanssa ongelmia kuin Soneran, joten en nyt sit tiedä onko alueellisesti ongelmissakin eroja. Tosin mullakin on ton IP:n kanssa ollu välillä ongelmia, mut kirjoittamaton sääntö on et, ku soittaa Soneran tekniseen ja on jonottanu 15min niin IP löytyy jostain kumman syystä.
Täältä tähän.
 
Tuon laajakaistan kanssa on täälläkin päin ongelmia ollut: Viimekeväänä avattiin siis tuo Sonera-yhteys elisan tilalle. No, ensin odoteltiin n.kuukaus päivää, jolloin yhteyden piti aueta. Aloin sitten asentamaan uutta, laajakaistaa, mutta kuinka ollakkaan, yhteys ei pelittänyt. Siinä klo 15 aikaan yritin sitte soitella asiakaspalveluun, odotin 20min luuri kourassa, jonossa oltiin edelleen. Jätin sitte puhelimen vaan pöydälle, annoin puhelun olla auki. Noin 30min tämän jälkeen laitoin luurin korvaan ja se saatanan paska taustamusiikki soi siellä edelleen :curs:(kaiken lisäksi siinä pyöri koko ajan samat surkeat biisit) Suljin puhelun ja päätin soittaa seuraavana päivänä aikaisemmin.
Seuraavana päivänä jopa tavoitin asiakaspalvelun. Neuvottiin tarkistamaan piuhat ja kokeilemaan kaikkia puhelin pistokkeita, sanoin tehneeni sen jo sata kertaa, mutta tein nyt sitten vielä kerran asiakaspalvelun mieliksi, ei toiminut. Tästä viisaana kerrottiin vian olevan soneran päässä ja sanoivat ilmottavansa kun yhteys toimii. Pari viikkoa toisen puhelun jälkeen soitettiin ja sain vihdoin netin auki.
Kätevää, eikö totta? :jahas:
 
Eipä taida auttaa, kerta sen IP:n hävittää boksi (siis WAN-IP:n), yhteys boksin ja koneen välillä kyllä toimii.. Modeemin "factory reset" (siellä on joku kynällä painettava resetti / johto irti pidemmäksi aikaa) auttaa joskus, joskus ei. Pelkkä virta pois -> päällekin saattaa joskus auttaa. Siis boksista.

Ok.. Mä onneks oon selvinnyt tolla renew-käskyllä, jos boksin virrat pois->päälle ei oo tuottanut haluttua tulosta.. Toki mulla täällä on ongelmia tän koneenkin kanssa, että en oikein tiiä mistä nää mun ongelmat loppujen lopuks johtuu. Mutta nyt rupee pikkuhiljaa menee vähän asian vierestä..
 
Mulla on tavallaan hyvä ja tavallaan huono kokemus Sonerasta... Kerronpa:

Olen ollut Soneran asiakas nyt tasan 10 vuotta. Tänä aikana olen asunut kolmessa eri osoitteessa. Näistä jokaisessa Sonera on toiminut lähes moitteettomasti, ja siirtynyt normaalisti muuttopäiväksi paikasta toiseen, eli en ole joutunut elämään ilman nettiä. Näiden 10 vuoden aikana netti on pätkinyt maksimissaan 2-5h ajan joidenkin huoltotöiden takia yhteensä 2-3 eri kertana. Aika hyvin noin pitkää ajanjaksoa ajatellen.

Olen kaksi kertaa 10 vuoden aikana unohtanut maksaa laskuni niin että netti on katkaistu [siitä viisastuneena olen siirtynyt suoralaskuun]. Kun soitin aspaan netti aukeni 10min sisällä soitosta [lähetin meilinä kopion nettimaksusta]. Jonottanut olen kahtena kertana 45min ajan, ja parilla viimeisellä kerralla 5-10min. Soittokertoja 10 vuoteen on ollut n. 5-6kpl.

Kaksi erikoista juttua on mahtunut näihin 10 vuoteen, ja niistä molemmat on tapahtunut tämän, sekä viime vuoden aikana. Viime vuonna nettimme ei yhtäkkiä toiminut, lasku oli maksettu ja kaikki oli ok, mutta ei vaan pelittänyt. Soitin aspaan josta selvisi että meiltä oli katkaistu netti pari päivää aiemmin [olimme mökillä], syystä että koneemme lähetti niin paljon viruksia :D Ööö... olin ihan WTF...? No, tosiaan sieltä jostain 'virusturva'-jutusta oli suljettu meiltä liikenne kunnes virukset olisi poistettu... Noh, Sassermato sieltä löytyi ja asia saatiin korjattua, mutta ihmettelin helvetisti miksei sieltä mitenkään ilmoitettu asiakkaalle että tämmöinen homma on menossa ja viruksia koneella et netti katkaistaan :D

Toinen erikoinen tapahtuma oli nyt viime kuussa: Olen siirtynyt kesällä suoralaskuun ja taas kerran nettipankista katselin että onko kaikki maksut hoidettu, ihmettelin sitten puolet pienempää summaa ja soitin Soneralle että miksi mun lasku on näin pieni. Siellä sitten aspassa mies vastasi että se on se loppulasku. Ihmettelin että mikä ihmeen loppulasku? Vastauksena kerrottiin että kaapeliyhteytemme on irtisanottu 1.5kk sitten maksamattoman laskun takia:lol2: Hauskaa tässä oli se että meidän kaapeli pelitti ihan täysiä kokoajan, senkin hetken kun puhuin aspan miehen kanssa mesetin samalla töistä himaan Megamasalle ja tuli kuulemma kaistan täydeltä pornoa koneelle :D Aspassa oli mies aika :wtf: kun kerroin että netti tosiaan on toiminut aivan loistavasti kokoajan vaikken heidän asiakas enää ollutkaan! [Perkele kun menin soittamaan, olis ilmainen netti :hyvä:]

Tosiaan olin jo kuukausia hoitanut laskut suoralaskuna, ja Soneran kämmin takia yksi oli sitten jotenkin jäänyt sieltä välistä laittamatta. Eivät sitten mitenkään viitsineet ottaa yhteyttä että sopimus irtisanotaan jos en sitä maksa, eivätkä huomioineet sitä että olin kuukausia maksanut laskuni normaalisti, tämä yksi lasku oli sieltä välistä. Hyvää asiassa oli se että saatiin 1.5kk ilmainen netti ja asiakaspalvelussa mies oli tosi hyvä, hauska, ja hoiti asiansa kunnolla [varmisti että mulle tehdään uusi soppari joka tulee kirjallisena himaan ja netti virallisesti kytketään takaisin päälle].
 
Soittelin tänään Soneran asiakaspalveluun nostaakseni nettiyhteyden nopeutta. Jonotin 55 minuuttia. Kun sain yhteyden, oli nopeampi yhteys käytössä 12 minuuttia luurin sulkemisen jälkeen. Hyvää ja huonoa siis.
 
Eipä taida auttaa, kerta sen IP:n hävittää boksi (siis WAN-IP:n), yhteys boksin ja koneen välillä kyllä toimii.. Modeemin "factory reset" (siellä on joku kynällä painettava resetti / johto irti pidemmäksi aikaa) auttaa joskus, joskus ei. Pelkkä virta pois -> päällekin saattaa joskus auttaa. Siis boksista.
Joo, tää "tekninentuki" menee vähän :offtopic: mut laitetaan nyt ku saattaa olla et kaikki ei näitä pikku juttujakaan tiedä. Eli mulla Zyxelin modeemi ainakin hävittää VPI/VCI arvot, jos modeemin resetoi siitä pienestä napista (ei modeemin virtanapista) modeemin takaa. Mun modeemi sylkäsee Elisan laajakaistan VPI/VCI arvot defaultina resetoitaessa.
Eli Elisan VPI/VCI on 0/100, ja Soneran VPI/VCI 0/33.
Kannattaa tarkistaa, ennen ku ihmettelee et ei yhteyksiä tule.
 
Olen kaksi kertaa 10 vuoden aikana unohtanut maksaa laskuni niin että netti on katkaistu [siitä viisastuneena olen siirtynyt suoralaskuun]. Kun soitin aspaan netti aukeni 10min sisällä soitosta [lähetin meilinä kopion nettimaksusta].

Nyt salapoliisi sisälläni haluaa kysyä: Miten teit sen? :wtf:
 
Tein netissä laajakaistan vaihdon kaksi viikkoa sitten sunnuntaina. Vaihdoin PPO:n tilalle Soneran, kun on vähän halvempi. Soneran äijä soitti seuraavana päivänä eli maanantaina, että laitetaanko määräaikainen vai toistaseksi voimassa oleva. Otin toistaiseksi voimassa olevan. Viikon päästä eri äijä soitti, että nyt on laajakaista vaihdettu. Eli hommaan meni viikko, eikä netti ollu poikki välissä ollenkaan (tai oli kai se hetken, mutta en huomannu). Eli mulla on toistaiseksi vain hyvää sanottavaa. Toivottavasti jatkuukin näin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom