- Liittynyt
- 8.8.2005
- Viestejä
- 3 802
- Ikä
- 38
Nyt on pakko tilittää. On nimittäin niin paljon huonoja kokemuksia tästä lafkasta.
Mistä aloittaisin? Ensinnäkin Vuonna 2004 marraskuussa päätin päivittää itseni tietokoneaikaan ja ostin koneen ja samaan syssyyn tilasin Soneran laajakaistan. Myyjä lupasi laajakaistan saapuvan noin 5 viikon kuluessa ja että sonera informoi jatkuvasti missä mennään liittymän osalta.
Viisi viikkoa meni. Meni kuusi, seitsemän, kahdeksan eikä minkäänlaista yhteydenottoa kuulunut. Sitten ajattelin että nyt perhana pakko soittaa että mikä tässä nyt mättää. Asiakaspalvelussa iloinen tyttö ei osannut muuta kuin päivitellä asiaa ja sanoa, että kun en kuulunut soneran alueelle niin elisan puolelta johtui viivästys. Soitin elisalle ja sieltä kerrottiin, että heille ei ollut tullut mitään pyyntöä. Sonera oli vastuussa. Soneralla sanottiin taas että reititys vie tovin ja kun asiakkaita on niin paljon että se nyt vain kestää. Vie tovin? Okei...
Soitin kymmenennellä viikolla soneran markkinointipäällikölle ja ihmettelin toimintaa. Kerroin, että ensinnäkin on kohtuutonta odottaa näin kauan, onhan kyse asiakkaasta. Ja muutenkin, minkälaisen kuvan kyseinen firma antaa uudelle asiakkaalle, kun joutuu näin pitkään odottamaan? Henkilö lupasi kysellä asiaa.
12. viikolla netti aukesi. Koko tänä aikana kukaan ei ollut informoinut minua liittymän etenemisestä. Ketään ei ollut kiinnostanut meikäläinen. Minä taasen olin soittanut 14 kertaa asiakaspalveluun ja kysynyt tietoa.
Kompensaatio?
Sain kaksi kuukautta ilmaiseksi jo alkuperäisestä tarjouksesta, eli sain 24 euroa hyvitystä koko paskasta.
Ja sitten tämä toinen juttu(kestäkää vielä):
Muutimme tässä hetki sitten. JO elokuussa ilmoitin soneralle uudesta osoitteesta jonka he lupasivat toimittaa ajallaan. Olin siis antanut heille aikaa kaksi ja puoli kuukautta siihen.
Yllättäen netti skulasi sovittuna ajankohtana ja jopa asentaja soitti minulle kysyen montako liittymää kaipasin. Ihme oli tapahtunut, vai oliko?
Kaksi viikkoa muutosta sain oudon viestin soneralta jossa sanottiin laajakaistani tilauksen etenevän? WTF? Mullahan oli jo kaista auki.
Soitin TAAS asiakaspalveluun (sinne ei sitten pääsekään ihan heti sisään, vaan menee noin 45-60min). Siellä sanottiin ettei tarvitse välittää asiasta.
29.10 netti lagaa ja pahasti. Mikään perinteinen sammuta ja käynnistä ei saa yhteyttä pelittämään. Taas soitto, tällä kertaa tekniseen tukeen. Kaveri kysyy, että asutko osoitteessa pätkäpolku 2, mutta jättää kysymättä huoneiston numeron. Vastaan että juu ja sitten haetaan yhteyttä. Ei toimi ja tieto viankorjaukseen. Heillä järjestelmä vielä näyttää, että siellä oltaisiin käyty tekemässä jotain juuri minun huoneiston laajakaistalle? Taas WTF?
Venasin viikon soitellen asiakaspalveluun ja manaten toiminnan hitautta. Tänään sitten sain langan päähän mieshenkilön joka kävi osoitetietojani läpi (HUOM ääneen) "pätkäpolku 2, asunto 36...." Asun huoneistossa 35!! Vittu soikoon, huoneisto 36 on tyhjillään, ei mikään ihme, ettei siellä purkit nouse linjoille!!! Jos teknisessä tuessa oltaisiin kysytty hieman tarkemmin missä asun, olisin saanut apua heti.
Meni siis viikko eikä kukaan ollut ihmetellyt heidän mokaansa osoitetietojen osalta. Moka on siis todellakin heidän, sillä ennen kuin olimme edes muuttaneet saimme vanhaan osoitteeseen virheellisellä osoitteella laskun (se asunto 36), soitin silloinkin asiakaspalveluun ja pyysin korjata asian. Eivät näemmä olleet.
Että tällaista. Sainpahan purkautua.
Mistä aloittaisin? Ensinnäkin Vuonna 2004 marraskuussa päätin päivittää itseni tietokoneaikaan ja ostin koneen ja samaan syssyyn tilasin Soneran laajakaistan. Myyjä lupasi laajakaistan saapuvan noin 5 viikon kuluessa ja että sonera informoi jatkuvasti missä mennään liittymän osalta.
Viisi viikkoa meni. Meni kuusi, seitsemän, kahdeksan eikä minkäänlaista yhteydenottoa kuulunut. Sitten ajattelin että nyt perhana pakko soittaa että mikä tässä nyt mättää. Asiakaspalvelussa iloinen tyttö ei osannut muuta kuin päivitellä asiaa ja sanoa, että kun en kuulunut soneran alueelle niin elisan puolelta johtui viivästys. Soitin elisalle ja sieltä kerrottiin, että heille ei ollut tullut mitään pyyntöä. Sonera oli vastuussa. Soneralla sanottiin taas että reititys vie tovin ja kun asiakkaita on niin paljon että se nyt vain kestää. Vie tovin? Okei...
Soitin kymmenennellä viikolla soneran markkinointipäällikölle ja ihmettelin toimintaa. Kerroin, että ensinnäkin on kohtuutonta odottaa näin kauan, onhan kyse asiakkaasta. Ja muutenkin, minkälaisen kuvan kyseinen firma antaa uudelle asiakkaalle, kun joutuu näin pitkään odottamaan? Henkilö lupasi kysellä asiaa.
12. viikolla netti aukesi. Koko tänä aikana kukaan ei ollut informoinut minua liittymän etenemisestä. Ketään ei ollut kiinnostanut meikäläinen. Minä taasen olin soittanut 14 kertaa asiakaspalveluun ja kysynyt tietoa.
Kompensaatio?
Sain kaksi kuukautta ilmaiseksi jo alkuperäisestä tarjouksesta, eli sain 24 euroa hyvitystä koko paskasta.
Ja sitten tämä toinen juttu(kestäkää vielä):
Muutimme tässä hetki sitten. JO elokuussa ilmoitin soneralle uudesta osoitteesta jonka he lupasivat toimittaa ajallaan. Olin siis antanut heille aikaa kaksi ja puoli kuukautta siihen.
Yllättäen netti skulasi sovittuna ajankohtana ja jopa asentaja soitti minulle kysyen montako liittymää kaipasin. Ihme oli tapahtunut, vai oliko?
Kaksi viikkoa muutosta sain oudon viestin soneralta jossa sanottiin laajakaistani tilauksen etenevän? WTF? Mullahan oli jo kaista auki.
Soitin TAAS asiakaspalveluun (sinne ei sitten pääsekään ihan heti sisään, vaan menee noin 45-60min). Siellä sanottiin ettei tarvitse välittää asiasta.
29.10 netti lagaa ja pahasti. Mikään perinteinen sammuta ja käynnistä ei saa yhteyttä pelittämään. Taas soitto, tällä kertaa tekniseen tukeen. Kaveri kysyy, että asutko osoitteessa pätkäpolku 2, mutta jättää kysymättä huoneiston numeron. Vastaan että juu ja sitten haetaan yhteyttä. Ei toimi ja tieto viankorjaukseen. Heillä järjestelmä vielä näyttää, että siellä oltaisiin käyty tekemässä jotain juuri minun huoneiston laajakaistalle? Taas WTF?
Venasin viikon soitellen asiakaspalveluun ja manaten toiminnan hitautta. Tänään sitten sain langan päähän mieshenkilön joka kävi osoitetietojani läpi (HUOM ääneen) "pätkäpolku 2, asunto 36...." Asun huoneistossa 35!! Vittu soikoon, huoneisto 36 on tyhjillään, ei mikään ihme, ettei siellä purkit nouse linjoille!!! Jos teknisessä tuessa oltaisiin kysytty hieman tarkemmin missä asun, olisin saanut apua heti.
Meni siis viikko eikä kukaan ollut ihmetellyt heidän mokaansa osoitetietojen osalta. Moka on siis todellakin heidän, sillä ennen kuin olimme edes muuttaneet saimme vanhaan osoitteeseen virheellisellä osoitteella laskun (se asunto 36), soitin silloinkin asiakaspalveluun ja pyysin korjata asian. Eivät näemmä olleet.
Että tällaista. Sainpahan purkautua.