Hulluin mäsäytyksesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
Wintikka sanoi:
En jaksa nyt kaivella muistiarkkua, mutta mulla menee siinä 3 kg kohdalla sellainen raja, jota en viitsi mielelläni ylittää.

Tätä threadia olisi muuten paljon helpompi diggailla, jos jengi pystyisi laskemaan satsien painot. Tässä on niin paljon "kaks sitä ja kolme tätä ja pussi sitä" satseja, että olisi helpompi nähdä suoraan, ketkä esim. pystyy vetämään yli kaksi kiloa. Mä itse pidän juuri tuota kahta kiloa "maagisena" rajana, jonka yli hyvin harva pääsee. Olisin kiitollinen, jos ne, jotka ovat selkeästi kymmenen parhaan joukossa laskisivat ne painot. Mun mielestä tää on valtavan kiehtova laji fanittaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ringside sanoi:
Tätä threadia olisi muuten paljon helpompi diggailla, jos jengi pystyisi laskemaan satsien painot. Tässä on niin paljon "kaks sitä ja kolme tätä ja pussi sitä" satseja, että olisi helpompi nähdä suoraan, ketkä esim. pystyy vetämään yli kaksi kiloa. Mä itse pidän juuri tuota kahta kiloa "maagisena" rajana, jonka yli hyvin harva pääsee. Olisin kiitollinen, jos ne, jotka ovat selkeästi kymmenen parhaan joukossa laskisivat ne painot. Mun mielestä tää on valtavan kiehtova laji fanittaa.

Mutua, mutta eiköhän sekin vaikuta että onko sisään tungetussa ravinnossa proteiinia, rasvaa tai hiilareita?
Uskoisin että on helpompi vetää kilo spagettia kuin kilo naudan sisäfilettä?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hulluin mäsäytys vedettiin muutama viikko sitten kun avasin grillikauden.
Ostin kaupasta 1.2kg paistin minkä leikkasin pihveiksi, 2 laatikkoa Lidl kevärullia (laatikko on 400g), paketti Lidl grakovia (paketti 300g) ja puolet Lidl jauhelihapihvipaketista (paketti painaa 1kg).
Alas kaikki huuhdottiin pullolla laitti colaa. Syömiseen meni about kolme tuntia, mutta perkule sentään oli hyvää! Pientä ummetusta tosin tuli kun noin paljon söi lihaa. Ei oikein paskattanut pariin kolmeen päivään.

Salomaa sanoi:
Ei oikein paskattanut pariin kolmeen päivään.
Noh, onhan tuokin tapa nostaa painoa. Sitten voi alkaa dietelli ja ottaa ulostuslääkettä.

Kävin ostamassa tuplalihakebun, että näkee kuinka paljon moinen painaa. 900 grammaa oli yksi kappale. Normaali kännisetti on siis 1,8 kiloa kebabia.

AT sanoi:
Kävin ostamassa tuplalihakebun, että näkee kuinka paljon moinen painaa. 900 grammaa oli yksi kappale. Normaali kännisetti on siis 1,8 kiloa kebabia.

Nojoo, kaverin kanssa käytiin joskus hakemassa kankkusessa Turun Martellasta 2xrullakebabit ja perhepitsat, siis kummatkin otti tollasen satsin. Sitten kisattiin kumpi saa noi nopeampaa naamariin. Oli jännä kisa.

Edit:Kerrotaanpa vielä että se puolikas perhepitsa ja eka rullakebab meni kohtuuhelpolla mutta tuon jälkeen tahti hidastui kummallakin.

KukiHilli sanoi:
Mutua, mutta eiköhän sekin vaikuta että onko sisään tungetussa ravinnossa proteiinia, rasvaa tai hiilareita?
Uskoisin että on helpompi vetää kilo spagettia kuin kilo naudan sisäfilettä?

Totta, vrt. esim. Fazerin sinistä 3 kg vs. 3 kg pizzaa ;-)

AT sanoi:

Eli sä olet sivun kaksi perusteella vetänyt reilusti yli kaksi kiloa kerralla! On tietysti totta, että 2kg vesimeloonia ja 2kg lihaa on täysin eri asia. Kuitenkin puhuttaessa ns. "kiinteästä" liha- ja viljapohjaisesta safkasta, on toi 2kg todella kova juttu. Kyllä mä laskisin tähän kehykseen myöskin pizzan. Toki vertailu on aina hirveän vaikeaa, mutta fanittaminen on helpompaa, jos niitä grammoja saa edes jotenkin verrattua. Mä kunnioitan kykyä syödä suuria määriä erittäin paljon, ja veikkaan, että sä AT olisit erittäin kova jätkä syömisen SM-skaboissa. Ja Wintikka myöskin. Perustelen tämän sillä, että molemmat pystytte vetämään tollasta kiinteetä, ns. "tykkiä" vilja-peruna-liha tyyppistä komboa pari kiloa köysään. Se on huomattavan paljon vaikeampaa kuin ns. "höttöisen" safkan syöminen.

Ihan just iltapalasetti naamaan eli 750g lohkoperunoita ja 750g BBQ-kanaa (josta toki osa luuta), huuhdotaan alas majolla ja colalla. Päälle suklaata. Ei toki ole mikään ennätysmässy, ihan perussettiä :)

ringside sanoi:
Mä itse pidän juuri tuota kahta kiloa "maagisena" rajana, jonka yli hyvin harva pääsee.

Kerran tuli syötyä 5 Kotipizzaa samana päivänä, 5x450g=2,25kg
Kerran tuli syötyä 1,6 kilon uunipaisti samana päivänä
Kerran tuli syötyä 1,5 kilon lihakukko yhdellä istumalla

Muistaakseni olen syönyt joskus 2 perhepizzaa noin puolessa tunnissa! :)

Kai rinkku meinas kertaistumalta kahta kiloa? Samana päivänä syön vaikka 10 kiloa. Koko päivän syömisessä olen parempi kuin yhdeltä istumalta.

Mitäs mieltä olette sellaisesta että mässää ja laskee kuinka monta kaloria saa päivässä? Ajateltiin kaverin kanssa koittaa jos saisi 20000 kaloria syötyä. Kaikki pikaruoka tosin pitää ostaa heseltä ja muista isoista ketjuista että tietää ne kalorit tarkkaan. Megahampurilaiset on kova sana, juomana mehu, jälkiruoaksi sellaisia valmistorttuja, niissä on n. 500kcal per 100 g. eli jos sais päivässä vedettyä 1.5 kiloa torttua, 4 litraa mehua, 8 megahampparia ja pari kotipizzaa sekä jotain majoneesiranskiksia ja karamellejä niin se olis jo yli 20000 kcal. Ummetus on varmaan kova mutta mitäpä sitä ei tekisi urheilun takia.

Ringsidelta hyviä pointteja. Tottakai jotain helpommin sulavaa ja enemmän nestettä sisältävää (esim. pasta/melooni) on helpompi vetää sama määrä kuin jotain grillissä kuivaneita kyljyksiä.

Jos väittely syömämiesten kapasiteetista olisi kovempi niin tästähän voisi järjestää Ehrmannin nopeussyönti-tyyppisen kisan johon osallistutaan omalla vastuulla. Kilpailuvälineenä jonkun franchising-ketjun standardi ruoka-annos, tai yleisesti tunnettu elintarvike, vaikka Saarioisten maksalaatikko.

Ihan uteliaisuudesta onko näitten mässypvien jälkeiset treenit kulkenut porukalla miten?

Mässyn/tankkauksen jälkeen treeni kulkee hyvin. Ihan kauhea pumppi ja voimaakin tuntuu tulevan lisää nestepöhön myötä :)

Ei tollaisia määriä kun threadissa on ollut uppoa kyllä mulla. Joku aika sitten tosin tuhosin päivän aikana 1.6 kiloa grillikylkeä mutta siitäkin iso osa on luuta, ja päivän aikana ei oikeastaan muuta tullut syötyäkään. Piruuttani nakuttelin fitday-laskuriin statsit ja se sanoi että kaloreita olisi ollut 3500 :) Vähän oli olo kuin mammutin kaataneella kun laidunnin päivän jääkaapilla niitä krilliluita kaluten.

foo sanoi:
Ihan uteliaisuudesta onko näitten mässypvien jälkeiset treenit kulkenut porukalla miten?

Treeni ei kulje yhtään mässytyksen jälkeen. Jotain pizzaa kun vetää niin siinä tulee niin uskomaton määrä hiilareita ettei pysty tekemään pariin päivään mitään treenejä.

Mässypäivien jälkeen tulee niin himmeitä pumppeja lihaksiin, ettei se ole edes hauskaa. Keho lienee jossain hyper-anabolisessa tilassa?!

2 sellaista 1,5 kilon kariniemen kanankoipilaatikkoa iltapäivän/illan aikana ( noissa on ihan hirveästi luuta ). Sit joskus pikkuskidin 24 mäkkärin kananugetteja. Tykkäsin niistä ihan yli kaiken. Tuolloin heräsin yöllä oksentamaan sitte, mutta kyl kannatti. Ehkä mäkin voin sit joskus kehua syöneeni kuus perhepizzaa 14 minsassa ku vaan harjottelen...nyt syömään.

Hieman off topic...
Mutta, 15 pulloa keppanaa ja yks paukkulasi kusematta pääsiäisenä 04 :kippis1: Aikaa meni jotain 3-4 tuntia. Kyllä sitä ihmiseen mahtuu tavaraa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom