Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
suortti sanoi:Etukyykkyyhän tulee molempien molemmat puolet, jos oletetaan, että saa sen tuntumaan (tosin näinhän kykkyykin tulisi, no kuitenkin). Etukyykyssä ei voi huijatakkaan melkein mitenkään, toisin kuin kyykyssä. Jos etukyykyssä yrittää kallistua eteenpäin, painot tippuu varpaille. Itselläni prässi ei vastaa mitenkään mitään kyykkyjä, koska siinä voi milloin tahansa auttaa käsillä sen kelkan ylös, jos ei "jaksa". Tosta smithistä en voi sanoa mitään, koska salilla jossa käyn on heiveröinen smithi, eikä siihen uskalla kunnolla 50kg enempää laittaa.
Mun painoilla ainakin saa polvista työntämällä autettuu sen kelkan ylös. Ja takakyykyssähän voi sarjan lopussa rupee selkä painumaan alaspäin, joka siirtää vastuksen jaloilta selälle. Enkä ole edes väittänyt, että etukyykyssä voisi huijata, vaan siinä juuri ei voi. Koska painoja pidetään olkavarsilla, ei voi kallistua eteenpäin, koska tällöin painot tippuisi.Frodo sanoi:No tuota, minä en ole vielä jaksanu käsillä painaa prässiä ylös ku alkaa mehut loppumaan...niillä kahvoilla voi pitää persettä penkissä, mun mielestä ne kädet ei kummiskaa sitä nostotyötä tee vaikka kuinka repii, (yks äijä kovasti salilla koitti jotain sellasta, mutta katkas oman haukkarinsa, ja siihe jäi treenit )
No mä en tajua. miten muka etu tai takakyykyssä huijaat ?, samaha tuo kuha jalat tulee vähintää sen 90 astetta köykkyy
itteesähä siinä teloo jos alkaa keikkumaan :D
Timba79 sanoi:Itse en pysty kyykkäilemään vapailla ollenkaan selkäni takia ja etureisitreenit on jo jonkin aikaa ojennusten ja prässin varassa. Ja näyttää noi reidet noinkin kasvavan. Nyt ois kyllä tarkotus pikkuhiljaa testailla miten toi smith-kyykky mulle kävisi.
Fat22 sanoi:Eräät valmentajat ovat voimakkaasti sitä mieltä että Smith-kyykky on huomattavasti loukkaantumisalttiimpi liike. Itse en tee Smith-koneessä mitään liikkeitä.
It is common belief that machine training is safer than free weight training; this is not necessarily true. Many trainees who use machines exclusively suffer from injury. This is often caused by improper technique or pattern overload syndrome( range of motion syndrome). Pattern overload syndrome occurs when a specific movement pattern is performed excessively. This is a condition similar to Carpal Tunnel Syndrome. You can see how this can occur with machines that lock you in the same exact movement pattern time after time.
Vertical leg press machines allow the user to bend their knees until they touch the abdomen. This causes forced lumbar flexion which is can damage the lower back. Hack squat and smith machine squats are a poor substitute for the free standing squat. These devices place high shearing forces on the knee.
Siis ihan selvyyden vuoksi mainittakoon että itse en tee vapaata kyykkyä lainkaan koska kuulun näihin välitysvammaisiin joilla vapaa takakyykky ei ota käytännössä lainkaan etureisiin vaan pelkästään takareisiin, pakaroihin ja alaselkään. Siksi teenkin etukyykkyä.Fat22 sanoi:Itse olen Hulkin kanssa samaa mieltä. Kalimeron kommentti on varmaan ihan totta, eli bodareilla reidet kasvaa enemmän smith-kyykyllä jos ja kun he ovat 'avustettuja'. Ite en oo koskaan kyykyllä saanu mitään paikkaa loukattua, ja vaikka kyykky ei treenin AIKANA tunnukaan yhtä paljon reisissä kuin vaikka reisiojennus niin DOMS on reisissä kyykyn jälkeen paljon kovempi ku muilla liikkeillä. Tämän olettaisin johtuvan juurikin Hulkin mainitsemasta neuraalisen inhibition vähemmyydestä.
Mikeä siteeraten, sinä stressaat aivan turhaan turhanpäiväisistä asioista, mikä saa varmasti kortisolitasosi huippuunsa. "Roinaajalle sitä, roinaajalle tätä, ihan sama mitä tekee niin lihasta tulee", tuntuu olevan sun ajatukset. Vedä kuule edes se yksi kuuri ja hämmästyt, kun et olekaan kolmen kuukauden päästä 120 kg 1% rasvoilla.Hulkki sanoi:Mutta nimenomaan verrattaessa liikepareja kyykky + prässi ja smith-kyykky + prässi uskoisin naturaaliharjoittelijan (jolla takakyykky ottaa edes jotenkuten etureisiinkin) kehittyvän paremmin vapaan kyykyn sisältävällä liikeparilla sen aiheuttaman hormonaalisen vasteen ansiosta. Roinaajalle harjoittelusta saatava hormonaalinen vaste on taas lähinnä pisara valtameressä, jolloin smith-kyykky on varmasti parempi vaihtoehto.
JackOfAllTrades sanoi:Jos jokin luonnollinen liike sattuu niin se on lääkärissä käynnin paikka. Jos autosta menee jarrut niin ne korjataan, eikä ongelmaa ratkaista ajamalla hitaammin.
Fat22 sanoi:Ite en oo koskaan kyykyllä saanu mitään paikkaa loukattua, ja vaikka kyykky ei treenin AIKANA tunnukaan yhtä paljon reisissä kuin vaikka reisiojennus niin DOMS on reisissä kyykyn jälkeen paljon kovempi ku muilla liikkeillä. Tämän olettaisin johtuvan juurikin Hulkin mainitsemasta neuraalisen inhibition vähemmyydestä. Eräät valmentajat ovat voimakkaasti sitä mieltä että Smith-kyykky on huomattavasti loukkaantumisalttiimpi liike. Itse en tee Smith-koneessä mitään liikkeitä.
Omna sanoi:Lihasmassan ja lihassymmetrian / erottuvuuden hankintaan on Smith mielestäni siinä siinä mielessä parempi tai yksinkertaisempi asia, että rasittaa melkeimpä vain etureisiä. Kun treenataan kehonrakennustyylisesti niin olen ymmärtänyt, että halutaan yleensä rasittaa yhtä lihasta / lihasryhmää eristetysti. Palautumiset yms. on helpompi laskea. Samoin onnettomuusriski on selvästi pienempi ( mikäli kuuntelee polviaan ) kuin kyykyssä jossa nyt voi hajota pikkurillistä lähtien mikä paikka tahansa huonolla tsäkällä. Lisäksi kyykky kyllä paksuntaa hieman keskikroppaa ja isontaa pakaralihaksia joskus joidenkin mielestä liian kanssa, että jos on tarkoitus hifistellä vaikkaa naisena fitness kisoihin ja on vähän tasapaksun mallinen kroppa, niin jättäisin varmuudella dietin alussa takakyykyn pois ( tilalle vaikka smith ja askelkyykky )
Totta totta, mutta jos esim. luonnollisella liikeradalla ja hyvällä tekniikalla jumii silti alaselkä tavallisessa kyykyssä, niin pakko sitä on etsiä muita liikkeitä. Mä kyykkäisin todella mielelläni, mutta kun ei pysty niin ei pysty ja tähän ei enää lääkärit auta paskan vertaa. Ja kun bodailee niin pääasia että tässä tapauksessa etureisi kasvaa, ei niinkää se millä liikkeellä sen kasvattaa. Kaikki liikkeet kun ei sovi kaikille, kuten tässäkin ketjussa on todettu. Ja tekeekö se stiten jostakin huonomman bodailijan jos ei pysty jotain RASKASTA PERUSLIIKETTÄ tekemään?
"Roinaajalle sitä, roinaajalle tätä, ihan sama mitä tekee niin lihasta tulee", tuntuu olevan sun ajatukset. Vedä kuule edes se yksi kuuri ja hämmästyt, kun et olekaan kolmen kuukauden päästä 120 kg 1% rasvoilla.
'suortti sanoi:En tiedä asiasta mitään, mutta omien mutuhavaintojen perusteella voisin päätellä, että sillä on merkitystä. Näin stereotyyppisesti kun miettii, niin millaiset miehet on yleensä kyykkäämässä (tai tekemässä muita vastaavia liikkeitä) ja millaiset treenaamassa kaikennoisissa laitteissa? Kyykkäämässä on yleensä ne isot, karvaiset ja ärisevät körmyt ja laitteissa on sitten ne tavalliset mukavat, sympaattiset, siistit ja pienet viiden lapsen isät. Tällä en nytten tarkoita, että kaikki kyykkääjät on rumia ja vihaisia, ja kaikki lapselliset olisivat neitimäisiä ja pieniä. Tää on sitten vain tällanen heitto, että turha sitten raiskata mua kaikenmoisilla solvauksilla tän jälkeen :piis: .
Edit: Tietenkin poikkeuksena on bodarit roinalla tai ilman.
Edit2: Eli puhuin tässä nyt tavis treenaajista ja voimailijoista tjsp.