Huh hellettä - harvinaista herkkua

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mäkin lähden sunnuntaina Kittilään ja jos aika antaisi myöten ja kodinhoitaja perse kestäisi niin olisin käynyt uimassa Nordkapissa.
Nordkapp on eka pysäkki meillä. Sieltä sitten ihan Varangin Niemimaan oikeaan yläreunaan.

Nättiä niin nättiä, yö meni kuin ruususen unilla ja nyt lähdetään tekemään bodia salille jossa ei ilmastointia. Tuntuu että kroppa vaan päivä päivältä tykästyy enemmän tähän lämpöön.

Nättiä niin nättiä, yö meni kuin ruususen unilla ja nyt lähdetään tekemään bodia salille jossa ei ilmastointia. Tuntuu että kroppa vaan päivä päivältä tykästyy enemmän tähän lämpöön.
Sama vika. Rintamamiestalo, talvella kylmä ja kesällä kuuma, paitsi että ILMALÄMPÖPUMPPU pelastaa huonon eristyksen. Illalla kämpässä on melkeinpä kylmä!

Tänään reenaamassa salilla, jossa on olevinaan ilmanvaihto, mutta jo lämppäreissä paita märkänä. Salilla ei ketään muuta kuin mä ja naaras, joten paita pois. Oli komian näköistä. Ruskettunut kroppa, hiestä märkä iho ja peilin kautta hyvässä valaistuksessa näytti hetken, kuin minussa olisi lihaksiakin :whistle: Kotipeilistä tuijotti taas se sama tuttu mätisäkki :LOL:

Mä en valita. Ei ole vituttanut vielä kertaakaan nämä kelit. Ymmärrän kyllä, että joku joka tekee haalarihommia ulkoilmassa, saattaa olla vähän kypsä tähän. Tai joillekin tämä on jo vähän liikaa, vaikka lämmöstä tykkääkin. Siihen sen sijaan ei käsityskyky riitä, jos joku väittää tosissaan tykkäävänsä enemmän talvesta kuin kesästä. Sellaisessa ihmisessä on lähtökohtaisesti jotain niin pahasti vialla, että sellaiseen ei voi luottaa.

Mä niin nautin tästä lämmöstä. Mun puolesta tällaista saisi olla vähintään joulukuuhun asti. Ihana kun ei tarvitse palella.

Mä niin nautin tästä lämmöstä. Mun puolesta tällaista saisi olla vähintään joulukuuhun asti. Ihana kun ei tarvitse palella.
Mulla on tänään ottanut koville, ihan vain koska krapula :notworthy: Nyt helpottaa kun uskallettiin panna päälle ilmalämpöpumpun viilennys. Epäröitiin koska pumppua ei ole vuosiin huollettu eikä putsattu eikä kolmeen vuoteen edes hetkeäkään käytetty.

Mulla on tänään ottanut koville, ihan vain koska krapula :notworthy: Nyt helpottaa kun uskallettiin panna päälle ilmalämpöpumpun viilennys. Epäröitiin koska pumppua ei ole vuosiin huollettu eikä putsattu eikä kolmeen vuoteen edes hetkeäkään käytetty.
Mä en kärsi edes nukkuessa.
Meillä pikkuteini on siirtynyt parvekkeelle nukkumaan jo ajat sitten .

Mulla on untuvapeitto ympäri vuoden. Toki, näin kesäaikaan ei tarvitse kääryityä sen sisälle damaskit jalassa ja villapaita päällä.

Mä en kärsi edes nukkuessa.
Meillä pikkuteini on siirtynyt parvekkeelle nukkumaan jo ajat sitten .

Mulla on untuvapeitto ympäri vuoden. Toki, näin kesäaikaan ei tarvitse kääryityä sen sisälle damaskit jalassa ja villapaita päällä.
Mäkin olen nukkunut ihan ok, kun on ikkuna vieressä auki. Mutta mitään vaatteita yöllä käytän vain kuumeessa :barefoot:

Ei oo kyllä enää kivaa. Asunnossa yli 25 astetta vuorokauden ympäri. Tää viikko on menty niin, että alle 28 asteen ei mennä missään vaiheessa. Tällä hetkellä makuuhuoneessa 29,4 astetta ja asunnossa läpiveto, ei auta mitään. Illalla aurinko paistaa olohuoneeseen ja aamulla makuuhuoneeseen, lisäksi seinän takana sähkökeskus yms, niin tässähän kärvistellään. Yössä saa nukuttua sen 5-6h. Lisäksi päivät menee pääosin ulkotöissä, joten kyllähän tää mehut vie, eikä ole tullut mieleenkään kirmata illalla vielä salille hikoilemaan. Se +25 on päivällä ok, jos sais illalla nauttia vaikka 15 asteesta.

Ehkä näkökanta olisi eri, jos se helteestä nauttiminen olisi yhtä kuin aamulla ilmalämpöpumpun alta ilmastoituun autoon, josta päiväksi ilmastoituun toimistoon ja siitä ilmastoidun kaupan kautta kotia. Illalla sitten koirankusetuslenkki ja vähän vedessä räpiköintiä, josta palataan ilmastoituun asuntoon. Toisin sanoen vuorokaudessa helteestä nautitaan ajallisesti saman verran, mitä innokkaampi saunoja viettää saunassa aikaa. :LOL:

Huomenna pääsee risteilylle. Voi jäähdyttää hytin kunnon pakastimeksi niin saa nukuttua kunnolla pari yötä.

2010 oli kans ihan helvetin kuuma kesä, mut ei sentään tällasta. Tää on jo epäinhimmillistä, ku ei tällaseen oo tottunu sit yhtään. Kaikki lähivuosien reissutkin on keskittyny Eurooppaan eli karkeesti joskus 90-luvulla ollu viimeks jossain oikeesti lämpimässä maassa.

En mä toisaalta kaipaa pitkiä kalsareita ja sitä ainaista ikkunoiden skrabaamista, joten bring it on!

Ei ole kyllä paljon hikoilevalle helppoa tämä. Uusin vitsaus selvisi eilen. Varmaan tuttua jokaiselle, jolla on vähänkin keskivertoa enemmän lihaa ojentajassa ja latsissa, mutta kun on hiki koko ajan ja hihattomia käyttäessä ojentaja hinkkaa latsin sivua vasten niin alkaa iho kukkimaan kivasti. Ei viitsisi näillä pätsikeleillä vaan kauheasti hihojakaan käyttää.

Joo 2010 muistan itsekin todella kuuman kesän, kun satuin olemaan kesätöissä haalarihommissa, silloin sitä todella toivoi viileämpää ilmaan. Nyt, kun päivät menee ilmastoidussa toimistossa, yöt saa nukkua viileässä asunnossa, niin ei ole mitään valittamista lämmöstä!

Lauantaille taisi ainakin tänne Keski-Suomeen olla luvattu kunnon ukkoskuuroja. Viimekin lauantaina jytisi ihan hyvin ja tuli hetken aikaa rankasti vettä. Raikastihan se ilmaa toviksi, mutta aika raskasta on taas viikolla ollut.

En kyllä tippaakaan valita näistä lämmöistä, kerrankin voi ulos laittaa päälle mitä vaan mihin aikaan tahansa eikä tarvii pelätä paleltumiskuolemaa. Nukuttuakin saa jo ihan suht ok, peittoa voi käyttää lähinnä alustana. Vielä jos olis jo lomalla eikä päivät menis duuni-sali-duuni-rumbaan. Töissä onneks ilmastointi, ilman sitä oltais pulassa. Ilmastointi tuli viitisen vuotta sitten, sitä ennen kesälämmöt töissä vajaa 30 astetta aamusta iltaan... Muutaman kerran meinasin pyörtyä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom