HST treenimetodi nopeaan lihaskasvuun

Meta title: 🔥 HST treenimetodi nopeaan lihaskasvuun 🔥

Meta description: Progressiivinen kokovartalotreeni joka lisää voimaa ja lihasta tehokkaasti ilman turhaa kikkailua.

Soveltuu. Omasta mielestäni 15rep -viikolla ei tarvita progressiivista kuormistusta. Kyllä vatsalihakset tarpeeksi rasittuu kun tekee voimapyörää 3xviikossa. :)

Jos haluat säätää rasitusta, niin tee tangolla ja kiinnitä se ristikkäistaljan alakoukkuun. Huom. En ole itse kokeillut tätä ja en vastaa mahdollisista luokkaantumisista tai kulkutaudeista ja heinäsirkoista.

Olen käyttänyt. Testailin kesällä niin että SD:n jälkeen aloitin yhdellä toistolla (edellisessä syklissä huomasin että kaksi on liikaa). Jos ei ole kahteen viikkoon tehnyt yhtään vatsoja niin jo yksi toisto aiheuttaa sen, että seuraavana päivänä on vatsalihakset kipeänä. Seuraavaan treeniin olen sitten lisännyt yhden toiston. Eli syklin lopussa toistoja 15. Prosentuaalinen nousu toistoissa ei ole lineaarinen. Olen myös kokeillut sitä, että toistot laskisivat aina RM-treenin jälkeen ja nousisi vähän jyrkemmin seuraavaa RM:ää varten. Selkeesti vatsalihakset kasvanu kun vyötärö on paisunut silmissä :david:

Originally posted by astro
Selkeesti vatsalihakset kasvanu kun vyötärö on paisunut silmissä :david:

Niinno, nyt kun tarkemmin ajattelee niin 2 tai 4 cm on tullut mullakin vyötärönympärykseen lisää tuolla 3xvko voimapyörää -ohjelmalla, vaikka rasvat ovat jeesusvarmasti laskeneet (peili ja pihdit molemmat sanoo näin). Ilman progressiota.

Sinällään vittumaista että housut kiristävät, kun tietää että se ei johdu ylensyönnistä. :curs: Toisaalta alaselkä on niin hyvässä kunnossa ettei koskaan :D

En käytä progressiivisuutta vatsoissa, ennemmin koitan vatkata niillä pitempää sarjaa sillä ne tuntuvat kasvavan kokoa 4x nopeammin kuin muut lihat suhteessa... ja vaikka miten rasvoja tiputat niin tulos on vähän sitä ronnie-tyyliä, ei litteestä vatsasta hajuakaan.

Oon tehnyt nostoja + sit-upeja 15 ja 10 jaksolla, ja 5rep jaksolla sitten voimapyörää, yleensä vain yksi 10toiston sarja treenin loppuun.

Itellä on kans HST meneillään ja hyvältä tuntuu.. Vatsat oon jättäny pois HST treenistä ja teen niitä aina treenin jälkeen sarjan tai pari.

Ne vatsalihat saa ihan hyvin kyytiä kyykyissä ja vedoissa. Oon suunnitellu myös voimapyörän ottamista mukaan, koska liike nyt on aivan loistava.. Siis kiteytettynä teen vatsat ihan kuin ennenkin, eli treenin lopuksi ilman progressiota.. :david:

Itse teen voimapyörää joka toisessa treenissä. Progression hoidin tässä syklissä tekemällä liikkeen polvillaan tasolla, jote voi kallistaa. Tuntui aika hankalalta lopuksi. Ajattelin korvata tuon systeemillä, missä teen ensiksi seisten toistoja ja sitten loput polvillaan. Esim. ekalla viikolla 15 polvillaan, sitten 1 seisten ja 14 polvillaan, 2 seisten ja 10 polvillaan jne.

Menen ekan syklini 5. treenikerrassa (15reps) ja jätin just voimapyörän pois. Vaikka tein sitä vaan polviltaan niin ei mun vatsat kyllä palaudu siitä. Kärsii muut tukea tarvivat liikkeet ja muutenkin ylikunto pelottaa. Ehkä sitten taas 10 repsin kohalla mukaan.

Olen noita faq:ja katsellut ja searchia käyttänyt, mutta ei niidenkään avulla nyt saanut oikein hyvää kokonaiskuvaa kyseisestä treenistä. Okei, myönnetään: en jaksanut lukea ajatuksella läpi tuota "koko kroppa kolme kertaa viikossa?" threadia, joten päätin kysyä näin. Rankaiskaa mua jos tämä oli suuri virhe :)

Olenko ymmärtänyt tuon hst:n nyt oikein: tarkoituksena on siis treenata koko kroppa kolmesti viikossa lävitse, käyttäen suhteellisen lyhyitä palautuksia sarjojen välillä? Eikös hst-treeni kestä sen kuusi viikkoa, joka on jaettu kahden viikon sykleihin?
Toistot on ensimmäisen kahden viikon ajan 15, toisen 10 ja viimeisen 5?

Tuleeko ohjelmaan sisältää vain massaliikkeita, eikä mitään "pilkunviilausta"..ja onko ohjelma sama jokaisena treenikertana.

Entä mikä tulee olla treenin teho? Onko vedettävä joka ikisessä treenissä itsensä piippuun käyttäen painoja joilla jaksaa juuri ja juuri tehdä aina sen 15/10/5 toistoa? Sarjoja taitaa olla se kaksi per liike. Vai perustuuko hst-treeni siihen, että tehdään koko kroppa suhteellisen "kevyesti" kolmesti viikossa ja saadaan tätä kautta tarpeeksi ärsykettä lihaskasvulle?

Ei hst varsinaisest hirveän monimutkainen ole mutta kyllä se vähän suunnittelemista vaatii. Lue vaan rohkeasti tuo piiitkä threadi ja sitten toki virallinen hst-sivu ja sieltä löytyvä FAQ ja search auttavat. :thumbs:

Originally posted by Ville

Entä mikä tulee olla treenin teho? Onko vedettävä joka ikisessä treenissä itsensä piippuun käyttäen painoja joilla jaksaa juuri ja juuri tehdä aina sen 15/10/5 toistoa? Sarjoja taitaa olla se kaksi per liike. Vai perustuuko hst-treeni siihen, että tehdään koko kroppa suhteellisen "kevyesti" kolmesti viikossa ja saadaan tätä kautta tarpeeksi ärsykettä lihaskasvulle?

Ei piippuun asti ollenkaan.. Itse tuli vahingossa muutaman kerran vedettyä ihan loppuun asti, kun olin arvioinu painot väärin ja ei ollenkaan hyvä. Eli lue se "kroppa kolmesti viikossa" läpi ja luettuasi threadin koet totaalisen valaistumisen, tai no ainakin tiedät mistä hst:ssä on kyse.. :david:

Re: Re: Muutama kysymys hst:stä

Originally posted by Mige
Ei piippuun asti ollenkaan.. Itse tuli vahingossa muutaman kerran vedettyä ihan loppuun asti, kun olin arvioinu painot väärin ja ei ollenkaan hyvä. Eli lue se "kroppa kolmesti viikossa" läpi ja luettuasi threadin koet totaalisen valaistumisen, tai no ainakin tiedät mistä hst:ssä on kyse.. :david:

Ikävä kyllä se thread on todellakin liian pitkä luettavaksi. Olen lukenut sen pariin kertaan, ja jos tulee jotain kysyttävää, en millään viitsisi lukea kaikkia viestejä uudestaan vain sen takia, että jossain niistä saattoi olla vastaus.

Idea ei ole raskaat tai kevyet painot, vaan progressiivinen painojen nousu treenistä toiseen. Treenipainot pitää laskea joka treenille erikseen etukäteen. Ensin testataan maksimipaino joka toistomäärälle, sen jälkeen lasketaan nouseva sarja, esim. penkki 100kg 10 toistoa -> ensimmäinen 10-treeni 10*75kg, sitten 80kg, 85, 90, 95, 100kg. Nämä ovat siis kahden viikon 10-jakson treenipainot.

Liikkeinä käytetään mahdollisuuksien mukaan monen lihaksen yleisliikkeitä, joissa voi käsitellä mahdollisimman suuria painoja.

Jos englanninkieli sujuu, niin lue huolella läpi tämä artikkeli ja FAQ. Tuohon pitkään pakkis-treadiin on postattu pari Exceliä, joissa on valmiit ohjelmat, ei tartte kuin 5-, 10- ja 15- toiston maksimit kokeilla liikkeisiin ja syöttää sisään. Maksimien kokeilukin on käyty tuossa pitkässä threadissa läpi.

Originally posted by uuu
mites hyvi hst sopis bulkki kaudelle?
HST = Hypertrophy-Specific Training, eli ohjelma on nimeä myöten suunniteltu optimaalista lihaskasvua tavoitellen.

Jep elikäs mahtaiskos joku auttaa miestä mäessä ja laittas sen linkin jokan oli joskus syksymmällä täällä postauksissa. Siellä oli plajon asiaa HST:stä suomeksi. Ja muistaakseni pari malliohjelmaa. Tai sitten jos joku olisi innokas kertoon/ilmoittaan sopivan ohjelmarungon miten kannattaisi lähteä liikkeelle.

Vielä tuosta ravinnon syklityksestä, ABCDE tai miksi sitä tahtookaan kutsua. Toimisiko HST tällaisen ravinto-ohjelman kanssa, jossa 2 vkkoa bulkataan ja 2 dieetataan, vai lähteekö liikaa voimat? Kiinnostaisi kokeilla tuota HST:tä, mutta aloitan syklittämään ravintoa huomenna. Entä jos bulkkaan 2 vkkoa ja syön normaalisti (kulutuksen verran) pari vkkoa? Millaisia tuloksia voi nainen odottaa 6 vkkon jälkeen jos yhdistelee näitä kahta ohjelmaa?

Back
Ylös Bottom