HST ja alkulepo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko tuo kahden viikon TOTAALI lepo tosiaankin aivan välttämätöntä ennenkuin HST-tyyppisen treenin aloittaa? Itse olen ollut 5(!)-jakoisella matkassa, ja hyvin on palautunut, nyt ei vaan huvittais millään olla "tekemättä mitään" kahta viikkoa, vaan huvittais suoraan lähteä koittaan HST:llä huomenna.

Mutta miten on, orastaako ylikunto heti jos jätän kahden viikon levon väliin?

Joo, itse olen ihmetellyt myös.. mutta kyllä ton tauon tärkeyttä on kyllä hehkutettu aika paljon. Joskus luin jotain englannin kielistä sivua. Sielä sanottiin että nää SD paussit ei niinkään estä ylikuntoa vaan palauttaa jotain ihmeen hommia pla pla (ok nyt huomasit että en tajunnu tekstiä ihan täysin) Korjatkaa hst kurkot..

Ite oon tehny kaks kertaa HSTn pidin viikon paussin (7 päivää) molempia ennen ja molempien eka viikolla tulin ~40 asteen kuumeeseen :)

Nyt viimesimmällä kerralla noista eli nyt viikko sitten lopetin 4vk jälkeen ja pidin taas viikon paussin jotta pääsen mukaan taas samaan aikaan reenikaverin kans alottaa kolmannen HSTn.
Sekavaa...

Alkupaussi ei ole ylikunnon välttämisen vuoksi, vaan sen takia että lihas totutetaan pois jatkuvasta maksimipainoilla runnomisesta. Jos et tuota taukoa pidä niin on luultavaa että HST:n alkupään treenit menee osin haaskiolle, kun painot on niin kevyitä verrattuna niihin joilla vielä äsken treenattiin. Tuosta on pitkä juttu www.hsthsn.com -saitilla artikkeliosiossa.

Se ei IMO ole 2 viikkoa, vaan 9-12 päivää riippuen siitä onko paahtanut täysillä ja isoilla painoilla ennen HST:tä.

JSmith, noin muistaisin lukeneeni tuolta sivulta. Ajattelin, että kelpaisikohan tuo viikon lepo, mulla kun lihakset on sellaset et jos esim. et yhtenä viikkona kerkee treenaan esim. selkää, niin seuraavalla viikolla ku se on treenattu niin selkä tulee ihan sika araksi, liekö tämä sitten se haluttu vaikutus :)

Off topiccina: Mistä sanoista HST on lyhenne..? Oon etsiskelly tietoa, mutten oo onnistunu kaivaan... Ois ehkä kiva tietää mitä se sana tarkasti tarkottaa, jotta voi sitten sanoa, kun joku kysyy miten treenaat.. Vaikka en siis toistaiseksi HST:tä käytäkkään..

juffe: kannattaa pitää se paussi. Ei se ihan turhaan ole ton pitunen. Itse aloitin tänään HST-treenin parin viikon paussin jälkeen (joululoma) ja voin sanoa että jo eka treeni tuntui aika hyvin. Luulin että 75% 15 toiston maksimipainoista jotka mittasin ennen lomaa olisi helppoa, mutta koska keho ei ole tottunut treeniin niin jo alku tuntuu raskaalta.

Offtopic: Tein tänään ekan HST treenin ja huh hemmetti että olikin mahtava treeni. Ei varmasti ole ollut viimeisen puolen vuoden aikana yhtä hyvää treeniä. Outoahan se kyllä oli vaihtaa suoraan johonkin aivan muuhun liikkeeseen kuin normaalisti. Alku paussia oli 3 viikkoa sopivasti flunssan takia.

Hämmer sanoi:
Off topiccina: Mistä sanoista HST on lyhenne..? Oon etsiskelly tietoa, mutten oo onnistunu kaivaan... Ois ehkä kiva tietää mitä se sana tarkasti tarkottaa, jotta voi sitten sanoa, kun joku kysyy miten treenaat.. Vaikka en siis toistaiseksi HST:tä käytäkkään..

Hypertrophy Specific Training (Hypertrofia spesifinen harjoittelu) :)
ja hypertrofia tarkoittaa fysiologiassa solujen suurentumista.

Siltä varalta ettei se ole kaikille itsestäänselvää, niin kaikki mahdolliset HST:hen liittyvät kysymykset on jo käsitelty elämää suuremmassa Koko kroppa 3 kertaa viikossa threadissa. Itse olen taas reilut puoli vuotta mennyt HST:llä ja :thumbs: kuuluu.

Eikös tämä HST-treeni ole pääasiassa massaa tuottava treeni?
Oon täs myös huoman et tosi moni treenaa HST-treenillä silloin kun ovat dietillä, eli kulkevatko HST-treeni ja dietti jotenkin käsikädessä vai miksi näin ?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
raggi sanoi:
Oon täs myös huoman et tosi moni treenaa HST-treenillä silloin kun ovat dietillä, eli kulkevatko HST-treeni ja dietti jotenkin käsikädessä vai miksi näin ?

Mulla tuli voimaa ja massaa, mutta voimaa siina tuli kylla enemman suhteessa.
Tassa pieni esimerkki penkin painojen kehityksesta kun HST:ta tein:
ennen: 185lb x11
4 viikon jalkeen: 205lb x12
5.5 viikon jalkeen: 5x 250lb
6 viikon jalkeen 1x 295lb

Ma en muuten pitany tota taukoa ollenkaan ennen alottamista ja jalkeen pidin vaan kahen paivan tauon.

EDIT: Niin ja en ollu dietilla :D Paino nous 3-4kg:ta kai

raggi sanoi:
Kyseessä on seuraavan yhtälön toteuttaminen:
Massaa tuottava treeni + miinuskalorinen ruokavalio = rasvat palaa, lihat vähintään säilyy ja voimatkin vähän kasvaa

Itsellä on tullut vähän lihaakin lisää, vaikka olen miinuskaloreilla käytännössä koko ajan (poislukien joulu-uusivuosi, 5kg lisää treenitauolla ... röyh) ja treeniä on takana 17 vuotta.

Ok, kiitti vastauksista. Ite pitäs kans dietti alottaa tossa helmikuussa ja ajattelin myös muuttaa treeniohjelmaa siinä samalla kun tällä vanhalla on painettu kohta puoli vuotta pienillä variaatioilla. Ajattelin, että toimisikohan paremmin treeni, jossa esim 2 viikkoa miinuskaloreilla ja viikko pluskaloreilla ja muutenki tuo uusitreeni ohjelman luonti ei oikein luonnistu kun ei tiedä mitä treeni metodiaa sitä kävisi tekemään. Nykyään mennään viel 4 kertaa viikossa ohjelmalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom