AKV sanoi:
Ja minä olen aina ihmetellyt sitä, kuinka kritiikittömästi jotkut luulevat tietävänsä toisten ajatukset ja sen mitä he näistä asioista tietävät - ja kuinka suureen ääneen he tämän tietämättömyytensä tuovat julki.
Sinäkin soitat poskea ihan niinkuin sen takana olisi jotain millä kehua, mutta silti olet - luvalla sanoen - ainakin tänne kirjoittamiesi viestien perusteella AIVAN tietämätön vaikkapa nyt siitä alkuräjähdysteoriasta. Se kun ei ole pelkkä "oletus". Ja kun tuo argumentointitaitosikaan ei ole sen korkeammalla tasolla kuin mr. Multivitalla, joka on vajoamassa yhä syvemmälle metakeskusteluun, niin .... En keksi yhtäkään syytä, miksi sinun mielipiteitäsi pitäisi noteerata ennenkuin pystyt perustelemaan esim. tuon "alkuräjähdysteoria-on-pelkkä-oletus" -heiton.
En tiedä ajatuksiasi, mutta tapasi viitata Diamondiin ja Enqvistiin luovat vaikutelman, että pidät näitä kavereita kaikkitietävinä. Voihan toki olla että tutkailet heidän tuotoksiaan kriittisesti, mutta et ole ainakaan täällä sitä tuonut julki. Kerro toki kirjat vielä joista voin lukea elämän tarkoituksen, ja mihin maailmankaikkeus loppuu. Sen jälkeen voinkin jo hypätä kaivoon.
Perustelin jo tuon "alkuräjähdysteoria-on-pelkkä-oletus" -heiton arvostamallasi maalaisjärjellä, johon et tietenkään viitsinyt kommentoida.
Kerro nyt vaikkapa kansankielellä kaltaiselleni sivistymättömälle, mistä on se aine/energia alunperin tullut siihen alkuräjähdykseen. Sitten voisin sisäistää idean paremmin.
Olen vieläkin sitä mieltä, että nykyihmisen äly ei riitä käsittämään tuota asiaa, ei minun oppimattomat aivoni, eikä sinunkaan kirjanoppineet aivosi.
Mutta vaikka en asiasta tiedäkään mitään, on minulla toki hullu maalaisjärkinen teoriani tähän asiaan, mutta siihen liittyy olennaisesti aivokapasiteettini puute käsitellä asiaa, joten teoriani ei ole aukoton.
Teoriani: Monia päällekkäisiä todellisuuksia, mistä tämä idea tuli?
No, näin yläasteella atomin ytimen ja sitä kiertävät elektronit. Ahaa-elämys, siinähän on aurinkokunta. Myöhemmin kuulin vielä olikohan ne nyt kvarkkeja, jotka kiersivät elektroneja. Jaa, nehän on kuita. Pienempiä osasia atomista ei ilmeisesti vielä ole kyetty havaitsemaan, no kyllä ne sieltä joskus löytyy, siis kaikki pieni romu joka kiertää universumissa. Suurin osa tyhjää atomin sisällä, no niinpäs on aurinkokunnassakin. Miljardeja ja taas miljardeja jne. moisia vierekkäin, no niinhän on universumissakin. Tokihan tämänkin voi käsittää alkuräjähdyksenä. Vaikkapa ihminen alkaa kasvaa pienestä alkiosta, ja jossain vaiheessa lahoaa pois.
Teoriani on lähes täydellinen, mutta en ymmärrä vieläkään mistä kaikki aines on alunperin lähtöisin.