Hotmaili ja Messengeri ei toimi!Apua

Ikä
37
Kumpikaan ei ole toiminut pariin viikkoon, kun hankimme kiinteän netin. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan.Palomuuri on F-Secure.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
soulsick sanoi:
Kumpikaan ei ole toiminut pariin viikkoon, kun hankimme kiinteän netin. Palomuuri on F-Secure.

Palomuuri on ehkä konffattu väärin. Valitettavasti kirstallipalloni patterit ovat loppu, joten en näe laitteesi statusta riittävän tarkasti. Joudut siis itse kertomaan siitä vähän enemmän. Toimiiko mikään muu hyvin?

Yrität selaimella (IE? Onko päivitetty?) Hotmailiin. Mitä tapahtuu? Tuleeko palomuurin lokeihin jotain? Väännä lokitusta herkemmälle ja kokeile uudestaan. Toimiiko nettipankki? Hotmail muistaakseni käyttää SSL-salattua yhteyttä; ehkäpä palomuurisi torppaa sen, muttei tavan http-liikennettä? Entä jos sammutat palomuurin, toimiiko sitten?

Kun yritän hotmailiin, selain (IE) ilmoittaa, että sivua ei voi näyttää. Sama homma, kun yritän verkkopankkiin. Messengeri sanoo, että tunnukset eivät ole käytössä. Samat tunnukset toimivat ennen laajakaistan asentamista.

Olen sulkenut palomuurin, sama homma kuin edellä.

soulsick sanoi:
Kumpikaan ei ole toiminut pariin viikkoon, kun hankimme kiinteän netin. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan.Palomuuri on F-Secure.

Koita sulkea Windowsin oma palomuuri, mutta pidä mielellään tällöin se F-Secure päällä. Hetken ajan voit toki koittaa ilmankin, mutta riskit ovat aika suuret. Tuo auttoi meikäläisellä, tosin yhteyteni on WLAN.

soulsick sanoi:
Kun yritän hotmailiin, selain (IE) ilmoittaa, että sivua ei voi näyttää. Sama homma, kun yritän verkkopankkiin. Messengeri sanoo, että tunnukset eivät ole käytössä.

Toimiiko mikään verkkopalvelu, eli tuletko laajakaistaa pitkin tänne Pakkikselle, vai jostain muualta? Onnistuuko minkään www-sivun avaaminen? Jos, niin minkä?

Vaikuttaa nopeasti arvioituna siltä, että laajakaistasi on konfiguroitu väärin jollain tavalla. Esimerkiksi koneesi ei saa haettua IP-osoitetta modeemilta, joten bitikään eivät sitten kaapelissa kulje. Syy voi olla tietysti niinkin yksinkertainen kuin löysällä oleva johto joko koneen ja laajakaistareitittimen tai puhelinpistokkeen kohdalla. Tarkemman syyn arvailu vaatii lisätietoja systeemistäsi.

Mou sanoi:
Hetken ajan voit toki koittaa ilmankin [palomuuria], mutta riskit ovat aika suuret.

Jos Windowsiin on ajettu kaikki asianmukaiset päivitykset, niin sitä voi käyttää aika huoleti ilman palomuuriakin. Tietysti aina jotain voi sattua, mutta useimmissa tapauksissa Windowsin saastumisen syy on kyllä näppiksen ja tuolin selkänojan välissä eikä Redmondissa.

Kyllähän nämä sivut toimii. Salatut sivut eivät toimi, paitsi luukku.com.

Windowsin oma palomuuri? Ööö..miten minä sen suljen? Käyttöjärjestelmä on Windows 98 SE.

soulsick sanoi:
Kyllähän nämä sivut toimii. Salatut sivut eivät toimi, paitsi luukku.com. Windowsin oma palomuuri? Käyttöjärjestelmä on Windows 98 SE.

Ysikasissa ei ole sisäänrakennettua palomuuria. Tämä tosin ei käynyt ilmi aiemmista viesteistäsi, joten (väärä) arvaus oli XP:n käyttäminen.

Joka tapauksessa yhteytesi siis toimii osittain. Tästä päättelen, että kiinteä yhteys sinänsä toimii ihan oikein ainakin IP-tasolla. Luultavasti vika on siis Windowsisi konfiguraatiossa ja sieltä tarkemmin sekä Messengerin että IE:n asetuksissa. Itse en kumpaakaan käytä, ja kun 98SE-konetta ei ole käsillä, niin en pysty tarkistamaan mistä asetuksia pitää säätää.

Veikkaus: IE:n turva-asetukset saattavat olla syylliset siihen, etteivät suojatut sivut näy oikein. Korjaus: asenna Firefox ja Gaim ;) Tai sitten tutkit IE:n turva-asetuksia ja koetat katsoa että kaikki vipstaakit ovat oikeassa asennossa... Onhan se koneesi päivitetty?

vonPryz sanoi:
Veikkaus: IE:n turva-asetukset saattavat olla syylliset siihen, etteivät suojatut sivut näy oikein. Korjaus: asenna Firefox ja Gaim ;)

no niin, asensin Firefoxin ja sähköposti pelittää taas. Kiitos paljon vinkeistä :kippis1:

Mul ei mese vörkänny pariin päivään, mut sit huomasin et mun palomuuri oli siirtäny sen "pahojen puolelle" :D Siirsin takas oikeuden taistelijoiden joukkoon, ni avot! Heti rupes pelittämään :rock:

Nostetaas tää ylös ku ei jaksa uutta ketjua tehä.
Siis toimiiko muilla hotmail???
Mulla antaa kokoajan et:
We are experiencing higher than normal volume and are therefore unable to service your request at this time. Try one of the following:

* In your browser, click Refresh
* In your browser, click Back, and try again
* Wait a few minutes and try again

We apologize for this inconvenience.

Eipä ole koskaan aikasemmin moista valittanut.

Mullakin toimii. Mutta eilen ei vaan msn toiminut, mutta alkoi pelaamaan kun asensi sen uudestaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom