Hornetit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaT2
  • Aloitettu Aloitettu
Aika jäätävää satsia ne marinadischaibat. Mm. sian jätesilavaa/kamaraa/mitä ikinä olikaan on tyyliin 80% siitä litkusta. Semmosta, joka menis jokatapauksessa laskiämpäriin ellei sitä ois jossain välissä hoksattu käyttää kanankoipien marinadina.

Naturell + omat marinadit = :kuola:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo kauheeta skeidaahan se on ja moni muukin mitä kaupan hyllystä ostaa. Eihän tukkuun voi tehdä kokeilukäyntiäkään ilman, että on tukkukortti? Ja sitäkään kun ei saa ellei ole alan yritys joka tuotteita kaipaa.
Yksityisenä ei pääse hakemaan? Mistä child poimii siipensä? :)

Vedin äsken liekkisiivet nassuun treeniin perään.
Aivan mahtava tuo video minkä felix laittoi. Kaikki liha löytää tiensä suuhun! :)

Ihan cittarista.

...ja offtopic: En edes syö hornettejä, vaan nuita isoja koipipaloja :)

Pirkanmaalla myydään ainakin Cittareissa Saarioisten 4.5 kg laatikkoja pakastealtaassa, joissa esikypsennettyjä siipiä. Nam, ne ne on parhaita. Uuniin 20 min. Texaspetee ja voita kattilaan, kiehautus ja siivet perään. Muutaman minuutin antaa maustua ja kippaa lautaselle. Eikun ääntä kohti :kuola:

Pakko vielä tarkentaa, että kielteinen suhtautumiseni valmismarinadeihin ei johdu mistään "karttelen rasvaa" tms., vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että niihin on lastattu mielettömät määrät kaikkea scheissea E-koodeista ainesosiin, joita ei osaa edes lausua. Halusin vaan tarkentaa, ei mulla muuta.

Pakko vielä tarkentaa, että kielteinen suhtautumiseni valmismarinadeihin ei johdu mistään "karttelen rasvaa" tms., vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että niihin on lastattu mielettömät määrät kaikkea scheissea E-koodeista ainesosiin, joita ei osaa edes lausua. Halusin vaan tarkentaa, ei mulla muuta.

Ymmärsin täysin, itsellä ihan sama suhtautuminen. Kaiken muun ostan ilman marinaadeja aina kun mahdollista, mutta hornetit ja joku possun pötkö joskus huonossa soossissa kun ei ilman samaa. Se on jännä miten "reilusti marinoitu" tuote on halvempaa kuin naturelli. Luulisi, että se marinadikin jotain maksaa... Syyhän on juuri se mistä mainitsit aikaisemmin,

Se on jännä miten "reilusti marinoitu" tuote on halvempaa kuin naturelli. Luulisi, että se marinadikin jotain maksaa...,

Juttu on sama kun siinä, että jugurtticashewpähkinät ovat halvempia kuin kuorruttamattomat. Se sisältö vaan yksinkertaisesti on kalliimpaa kuin se "ylimääräinen". Ei loppujen lopuksi hirveän jännä

No mut jos jalostamo laittaa reilu kilon possun mötikkään (mutu) 50-80g marinadia lihan ja jänteiden sijaan niin nettoaako ne siinä oikeesti niin paljon? Ja varmasti käyttävät samaa lihaa?

No mut jos jalostamo laittaa reilu kilon possun mötikkään (mutu) 50-80g marinadia lihan ja jänteiden sijaan niin nettoaako ne siinä oikeesti niin paljon? Ja varmasti käyttävät samaa lihaa?

Jaa, tuosta en tiedä kun on noin vähän marinadia. Voihan se olla että laittavat sitten paskemmat lihat marinadiin. Hunajamarinoidun kariniemen kanan lootikon kyljessä sanotaan sisällä olevan 70% kanaa. Lihan kilohinnaksi tulee 1,42xTuotteen kilohinta

Joo tuossa vähän hämääntyä kun puhuttiin yleisesti valmis marinadeista jne. Ok tuossa on aika rankasti ylimäärästä jos vain 70% kanaa. Pakko se liha on olla, jos ei suurimmassa osassa niin ainakin osassa, huonompaa. Joskus esim kun kattoo lihatiskillä illalla naudan sisäfile 39,90e / kilo. Liha alkaa olla harmaata noin 25% pinta-alasta. Sit vieressä on marinoitu file parhaillaan 29,90e / kilo. Ja niissä laareissaki on sitä marinadia reilusti mut ei nyt ehkä kilokaupalla.

Marinadi ja lisäainekeskustelut jääköön omaan arvoonsa. Pakko oli tämän ketjun innoittamana käydä eilen hakemassa yks 550 g:n boxin wingsejä lähikaupasta. Hyvin upposi ja hyvää oli, olis mennyt enemmänkin..

Oon ymmärtäny, että se kanankuori on epäterveellistä verrattuna itse lihaan. Paska juttu sinänsä, kun sehän horneteissa on se paras.

Oon ymmärtäny, että se kanankuori on epäterveellistä verrattuna itse lihaan. Paska juttu sinänsä, kun sehän horneteissa on se paras.

No siinähän taitaa olla rasvaa ja ilman nahkoja vedetty sitten pelkkää protskua. Mutta rasvahan on potarille vaan hyväksi. Ja hornetin nahat on vielä hyväksi mielenterveydelle, on se niin namia.
Ja dippivinkkinä: prisman texmex hyllystä löytyy La Costeña : Salsa de Chile Chipotle !! Aijai mitä herkkua!

Olen pari kertaa punninnut nuo liekkisiivet ja syötävää tuosta 700g:sta on noin 350g (punnittu siis vasta paiston jälkeen eli 700g - nesteet - luut = 350g)

Olen pari kertaa punninnut nuo liekkisiivet ja syötävää tuosta 700g:sta on noin 350g (punnittu siis vasta paiston jälkeen eli 700g - nesteet - luut = 350g)
Eli paljonkohan se tekis about, sillä rasvaahan tuossa lähtee ja energia pakkautuu pienempään tilaan nesteen haihtuessa.. Vaikeeta. :)

Eilen meni 1200g Poppamiehen naga jolokia Buffalo Wings Saucen kanssa. Parasta!

Ajauduin vahingossa lukemaan tätä ketjua ja ei auttanut, kuin lähteä kauppaan hornettien hakuun..

Muutama minuutti vielä uunissa ja sitten herkutellaan :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom