Hornetit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MikaT2
  • Aloitettu Aloitettu
veikkaisin, että crrc:n oli tarkoitus kommentoida aloituspostia. crrc:lle vielä sen verran, että olet aivan oikeassa, rasvaa noissa on 14g/100g, mutta kyse onkin siitä, lasketaanko kalorit kaavalla paketin paino 550g/100x200=kalorit yhteensä vai (550g-luiden paino)/100x200=kalorit yhteensä. kuten tuolla ylhäällä on puhuttu niin luita noissa wingseissä on niin maan perkeleesti.

Mun mielestä täällä on aikasemmin käyty samaa keskustelua ja se taisi mennä niin että ravintoarvot on laskettu juuri jälkimmäisen tavan mukaan eli ilman luita.

Selvyyshän tulisi jos pistäisi sähköpostia atrialle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Beginner, omaan makuun ne koivet ei ainakaan oo kovin hyviä.
Paljon kuivempia ja sit tulee välillä hirveitä jännepaukkuja suuhun.
Grillaamalla nekin kyllä muuttuu paremmiksi.

Jep, se energiamäärä lasketaan siitä lihaosuudesta, eli tarkan arvon saa, kun vähentää luiden painon. Ja noissa koivissa rasvan osuus vähenee myös huomattavasti, jos repii nahat pois.

No hyvä homma jos tosiaan noin menee.
Voisi kyllä pakkauksessa olla sitten tuo lihaosuus merkattuna edes arviona niin ihmiset tietäisi paljonko noissa on mitäkin.
550g paketti ja arvot kun laskee sille niin tulee aikasmoinen heitto kun ruokaa onkin oikeasti vain 320g.

Mutta tosiaan hyvä homma jos on näin koska ei ole mitenkään lihottavaa naposteltavaa sitten.
320g sisältää 640kcal ja jos käyttää trocomaren mainitsemaa tapaa vlamistaa nämä niin kaloreita on vielä reilusti vähemmän arviolta about 500.

No hyvä homma jos tosiaan noin menee.
Voisi kyllä pakkauksessa olla sitten tuo lihaosuus merkattuna edes arviona niin ihmiset tietäisi paljonko noissa on mitäkin.
550g paketti ja arvot kun laskee sille niin tulee aikasmoinen heitto kun ruokaa onkin oikeasti vain 320g.

Mutta tosiaan hyvä homma jos on näin koska ei ole mitenkään lihottavaa naposteltavaa sitten.
320g sisältää 640kcal ja jos käyttää trocomaren mainitsemaa tapaa vlamistaa nämä niin kaloreita on vielä reilusti vähemmän arviolta about 500.

Kääntöpuolena tosin sitten se, että paketista ei irtoo sitä protskua niin paljoa. Olis muuten melko halpa protskulähde :)

Mua kiinnostaa kyllä ruuassa myös varsinaiset ainesosat. Ja kyseiseen tuotteeseen en kyllä koskisi pitkällä tikullakaan...Ei kiitos mitään valmismarinadeja mulle. Mutta kukin tyylillään.

Ite tykkään vedellä iltapalaks Kariniemen liekkisiivet 700g, Pirkan maustetut lohkopotut 450g ja litra täysmaitoa. Lihat ja potut keskenään pellille, niin potut imee mukavasti noi lihoista tirisevät rasvat, eipä pääse mitään hukkaan, ja makukin on mahtava :) On vielä suht opiskelijaystävällinen ruoka muutenkin kun koko setin hinta on noin neljä euroa.

8110032.png

Tosin kun kerta nuo siipien energia lasketaan todellisen lihan määrästä, niin tippuuhan tuosta pari sataa kaloria pois :(

Tosin kun kerta nuo siipien energia lasketaan todellisen lihan määrästä, niin tippuuhan tuosta pari sataa kaloria pois :(

jep. on se niin ikävää kun iltapalalla ei tule syötyä kuin säälittävät 2200kcal! mutta jos otat kunnon hörpyn rypsiöljyä vielä ennen nukkumaan menoa niin saat kompensoitua luissa menetetyt kalorit. ;)

Haha jep. Itteasiassa kerran vedinkin illalla muutaman tunnin sisällä noiden lisäksi vielä öljyt ja massajuomat täysmaitoon tehtynä. Kalorilaskuri näyttää vaatimattomat 4510 kcal :D Nukkuminen oli kyllä melko tuskasta.

Onhan tässä tämän vuoden puolella tullutkin kohta 10kg lisää painoa, nytten painoa about 61kg. Tuloksetkin nousseet kiitettävästi. Pidin itteeni pitkään just semmosena läpipaskana jonka on erittäin vaikea lihoa, mutta paskaahan se on. Kaloreita, proteiinia ja rasvaa vaan ääntä kohti ja säännöllistä, hyvää reeniä päälle. Tuntuu vain aluksi niin hitaalta tuo painon nousu, kun sitä odottaa joka kerran painon lisäystä kun vaa'alla käy. Vielä jos yhdistetään se punttaajan perus luulotauti, että näyttää aina vain pienemmältä kuin ennen, niin sen kehityksen tajuaa vasta useamman kuukauden päästä, kun tajuaa että sitä painoa onkin tullut melkein 10kg alle puolessa vuodessa. + Joku tuttu vielä huomauttaa että oothan sää selvästi vähemmän laiha kuin ennen :D Täytyy vain varoa motivaatiokuoppia, kun se kehitys tuntuu niin hitaalta.

Offtopicciahan tuo mutta jos joku muukin tikku saa tuosta motivaatiota alkaa ahtamaan sitä sapuskaa oikeesti paljon niin kaipa tuo oli kirjottamisen arvonen. :)

Komppailen Caicua...minäkin vierastan noita valmismarinadeja. Tolla marinadilla saadaan peitettyä aika tehokkaasti se minkä laatuista tavaraa se paketissa oleva liha on. Kannattaa mielummin kiinnittää huomiota ruoka-aineiden kilohintoihin, jos rahaa ei ole käytössä rajattomasti. Esim kokonaisen broilerin saa n.5 eurolla. Jos sen marinadin siihen päälle välttämättä sit haluaa, niin se ei voi jäädä kiinni ainakaan rahasta eikä ajasta. Sen tekee todella nopeasti ja vähin kustannuksin. Totuuden nimissä on pakko myöntää etten itsekkään aina viitsi, vaan lankean tuohon "esimaustettuun" versioon.:)

Noniin,just vetelin kaks pakettia noita jo kerran edellämainittuja kariniemen liekkisiipiä...eipä niistä kyllä täyteen tullut,vaikka kaloreita löytyykin:wtf:

Itsekkin olen monesti asiaa pohtinut, varsinkin liekkisiipien kohdalla. Olen tullut siihen tulokseen, että energiamäärä on ilman muuta laskettu lihallisesta painosta. Luiden osuudeksi olen huomannut muodostuvan noin 1/3 (paistamisen jälkeen punnittuna).

Mutta entäs kun tavaran paino laskee selvästi paiston aikana, onko tämän keventyneen kanasatsin energiatiheys kuitenkin kasvanut paketissa ilmoitettua suuremmaksi, vai voidaanko ''kadonneen massan'' katsoa olevan muutakin kuin vettä (rasvaa yms.) jolloin energiasisältö/100g pätee edelleen?

Omasta mielestäni paketissa ei voi mitenkään olla yli 1000ckal, vaan olen päätynyt siihen tulokseen, että paketillisessa liekkisiipiä on noin 600ckal.

Viimeksi muokattu:
Sit kuitenkin kun imee niitä paloja niin jää todellä paljon jänteitä ja lihanpaloja kanssa niihin luihin kiinni mitä ei saa irti. Ja sitä rasvaa jää kanssa todella paljon niihin raatoihin ja pellin jälkeen myös lautaselle.

Mua kiinnostaa kyllä ruuassa myös varsinaiset ainesosat. Ja kyseiseen tuotteeseen en kyllä koskisi pitkällä tikullakaan...Ei kiitos mitään valmismarinadeja mulle. Mutta kukin tyylillään.

Komppailen Caicua...minäkin vierastan noita valmismarinadeja. Tolla marinadilla saadaan peitettyä aika tehokkaasti se minkä laatuista tavaraa se paketissa oleva liha on. Kannattaa mielummin kiinnittää huomiota ruoka-aineiden kilohintoihin, jos rahaa ei ole käytössä rajattomasti. Esim kokonaisen broilerin saa n.5 eurolla. Jos sen marinadin siihen päälle välttämättä sit haluaa, niin se ei voi jäädä kiinni ainakaan rahasta eikä ajasta. Sen tekee todella nopeasti ja vähin kustannuksin. Totuuden nimissä on pakko myöntää etten itsekkään aina viitsi, vaan lankean tuohon "esimaustettuun" versioon.:)

Kyseessähän on wingsit...en nyt äkkiseltään muista törmänneeni koskaan marinoimattomiin wingseihin :D Tietysti voit ostaa vaikka 10 kokonaista maustamatonta broileria ja ottaa niistä sitten siivet (kaikki 2kpl per broileri) ja marinoida ne omalla sörsselillä, mutta tässä en nyt hirveesti järkeä näe :P Se marinadi tekee wingseistä syömisen arvoista, vaikkakin haittapuolena on rasva.

Itse olen wingsien suuri ystävä ja oma suosikkini onkin Kariniemen liekkisiivet...tuota kannattaa jokaisen joka wingseistä tykkää ainakin kokeilla, voisin veikata että se joka kokeilee ei enää palaa Atrian hornetteihin :D Texas peten buffalo wings sauce on hyvä soosi...itse pyöristin sen makua lisäämällä soosiin voita ja sitten kun tulisesta tykkään niin Blair´sin kastiketta lisäksi tuomaan takas tulisuuden :)

Tästä vielä video "mikä muutti maailmani" (ainakin mitä tulee wingsien syömiseen oikeaoppisesti :D)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tukusta 2,5 kg:n laatikoissa marinoimattomia siipiä, siihen sit marinaadit oman maun mukaan :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Ite vedän aina (varmaan 3 krt viikossa) atrian hunajamarinoituja siipiä. Totesin ne paremmiksi kuin (Kariniemen?) liekkisiivet, ne jotka ovat 700g punaisessa pakkauksessa.

Siipien kaveriksi roima annos voilla laimennettua Texas Peteä, nam! Seuraavaksi pitäis hankkia Texas Pete Buffalo kastiketta, mutta en oo löytänyt sitä muuta kuin gallonan pakkauksissa. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom