Homous

Status
Viestiketju on suljettu.
ringside sanoi:
Samalla tavalla sua varmaan kuvottaa ajatus koiran syömisestä. Tää on ihan kato kasvatuskysymys so. sosiaalisesti konstruoitu jutska.
Ei ja ei. :) Koiran syöminen ei kuvota kuin korkeintaan samalla tasolla kun Korean poikaa saattaisi kuvottaa joku toinen asia mitä minä syön.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ringside sanoi:
Samalla tavalla sua varmaan kuvottaa ajatus koiran syömisestä. Jos sut olisi adoptoitu kersana Korean maaseudulle, niin pistelisit Ransua ihan hyvällä sykkeellä. Tää on ihan kato kasvatuskysymys so. sosiaalisesti konstruoitu jutska.

Joo, antiikin roomassa pidettiin hauskaa miesten kesken ja naisia pelkästään siitettiin. Kyllähän noita varmaan on muitakin homoseksuaalisia kulttuureja ollut, toi nyt tuli ensimmäisenä mieleen.

SEAGRAM sanoi:
Joo, antiikin roomassa pidettiin hauskaa miesten kesken ja naisia pelkästään siitettiin. Kyllähän noita varmaan on muitakin homoseksuaalisia kulttuureja ollut, toi nyt tuli ensimmäisenä mieleen.

Artemidoroksen antamissa sukupuoliunien selityksissä ei puhuttu siitä, onko jonkun aktin suorittaminen hyvä vai huono, moraalinen vai moraaliton. Ennustiko tietty uni hyvää vai huonoa riipui näkijästä. Jos mies uneksi tulevansa toisen miehen makaamaksi, voidaan ennusteen hyvyys tai huonous päätellä osapuolten asemasta. Uni on hyvä, jos uneksija tulee siinä itseään vanhemman ja rikkaamman miehen makaamaksi. Vastaavasti, uni on huono, jos aktiivinen osapuoli on nuorempi ja köyhempi. Olennaista ei ole, onko seksiunen kumppani oma poika, isä, äiti tai vaikka orja. Onlennaista on, onko näkijä ottavana vai antavana osapuolena. Penetroija käsitettiin hallitsijaksi ja nautinnon ottajaksi. Penetraation kohde oli alistettu ja omistettu. Sukupuoliteon "arvo" syntyi uneksijan sukuopuoliroolin ja hänen yhteiskunnallisen roolinsa välisestä suhteesta. Jos unessa oleva kumppani oli orja, oli unen tunnusmerkki hyvä, mikäli näkijä oli ottavana osapuolena. Samoin aktiivisuus mies- tai naispuoliseen prostituoituun tai nuoreen ja varattomaan poikaan. Vastaavasti hyvä enne oli, jos unennäkijä oli antavana osapuolena suhteessa itseään vanhempaan ja rikkaampaan mieheen. Orjaan kohdistuva penetraatio oli luonnollisesti hyvä asia, koska siinä mies käytti hyväkseen omaisuuttaan ja sai siitä vielä nautintoakin. Samoin uneksiminen omaan tyttäreen yhtymisestä arvotettiin täysin tapauskohtaisesti, riippuen siitä oliko tytär naimisissa vai ei, oliko isä leski vai ei, ja oliko vävypoika isää köyhempi vai rikkaampi.

Kreikassa ei ollut homoutta, koska sanaa "homo" ei ollut olemassa. Todellisuuden narratiiviseen rakentumiseen en lähde tässä, koska käsittelin sen jo maailmankatsomusthreadissa. Sen sijaan toteaisin lyhyesti kreikkalaisen etiikan keskeisen eron:

Kreikkalainen etiikka ei riippunut siitä, haluttiinko naisia vai poikia. Eikä se riippunut siitä, millä tavalla haluttiin. Tässä systeemissä eettiset ongelmat riippuivat määrän, aktiivisuuden ja passiivisuuden suhteista - olitko omien halujesi herra vai orja?

Goatsilla sanoi:
suklaajuna on päivän sana.

Voisilmäpulla on passé. Minun ja Aimon vappupöydän kattaa suklaasilmäpulla. Eikä vähiten Goatsillan äiskän leipoma, iskän uuniin pistämä.

Tämä keskustelu vaikuttaa hämärästi tutulta... Mistähän lie johtuu? :eek:

12%203%20%20harry%20carrot.jpg

rocks.jpg

voisilmapulla.jpg

tumma_suklaa.jpg

+
juna-etuosa-w181_tcm15-85297.jpg

=
suklaajuna.jpg

Viimeks rinkun päästyä vauhtiin kävi X-files:it.

No mutta mutta :) vahvasti alkaa tuntumaan siltä että rinkku on käynyt itse asian ytimessä ;)

Perverssi filosofi iskee taas. Jätkä sitten innostu tosta antiikki aiheesta :thumbs:

Tää on muuten vähintäänki kumma threadi. Kuka ottaa seuraavan askeleen ja aloittaa paljon vähemmän mielipiteenvaihtoa aiheuttavan threadin: HETEROUS. Siellä voidaan keskustella heteroiden kummallisista ääntelytavoista, pukeutumisesta ja käyttäytymisestä.

On se heterouskin yhen laista, huh huh... Mutta kaipa sekin on ihan luonnollista ku sitä on jo antiikin Kreikassakin harrastettu. Oottako muuten kiinnittäneet huomiota siihen miten heterot ääntelee silleen niinku möreästi. Siis kaikki heterot... Tosi möreästi. ne heterot haisee muuten aina pahalle, ku eihän ne mitään neitimäisiä hienostelu tuotteita käytä, kummia olioita nuo heterot. Ja niillä on aina jonkinnäköset vaatteetki päällä, kerranki näin yhen jolla oli farkut ja huppari. Vähintäänkin outoa, niin ja se puhu tosi möreällä, semmosella oikein heteromaisella äänellä. Mä kiersin sen kyllä kaukaa.
Ja ne heteromiehet baareissa, aina ne roikkuu kieli pitkällä umpi humalassa naisten perässä, opettelisivat käyttäytyyn. Mutta ei mulla oo mitään niitä vastaan, mä tunnenki muutaman...

Raskolnikov sanoi:
Tää on muuten vähintäänki kumma threadi.

Mitäs kummaa tässä on? Ihmiset puhuu homoudesta.

Mistähän johtuu että Suomessa ei o yhtäkään julkilesboa tullu kaapista ulos mut julkihomoja on vaikka kuin. Minä ihmettelee.

mua oiskeesti ihmetyttää noi jotkut kaapisa esiin tulot. Ensin salaillaa homoutta kaikin keinoin ja sit kun jäädään kiinni niin sit tullaan kaapista ulos ja kerrotaan kuika ylpeitä ollaan omasta homoudestaan! Ei mee mun jakeluun mä oon ylpeä että osaan soittaa kitaraa hyvin, niin totta kait mä kerron siitä ihmisille ennenkuin ne sattuu näkemään mulla kitaran kädessä. Joten mä luulen et aika monet hompsut häpeää suuntautumistaan, ja sen takia ei tuu ulos kaapista.
Tunkekoot kuka tahansa mitä tahansa reikään, niin se on minulle ihan sama, mutta tehkööt sen kotonaan. Ei tarvi tulla kaupungille kävelemään käsikädessä antamaan kuvottavaa mies mallia nuorille.
Nyt suvaitsevaisuuden aikoina on varmaan jokainen huomannut mihin tää maailma on menossa. Koko ajan menee maailma huonompaan suuntaan kiihtyvää vauhtia, ei tämmöinen suuntaus voi kauaa toimia. Kohta joudumme suvaitsemaan varmaan:Pedofiileille kloonatut aivottomat panopuut, eiväthän hekään mitään voi suuntautumiselleen, pitää suvaita nekin?
Minä siedän homoja ja vastaavia, mutta en missään tapauksessa hyväksy heitä.

Tove sanoi:
Mistähän johtuu että Suomessa ei o yhtäkään julkilesboa tullu kaapista ulos mut julkihomoja on vaikka kuin. Minä ihmettelee.

No onhan niitä, sekin yks laulaja tai joku, niin iso julkkis etten muista nimeä, mutta olihan siitä oikein oma threadikin täällä. Ja sitten toi Eva Dahlgren, paitsi että se on ruotsalainen mutta samapa tuo. Puhumattakaan tunnetuimmasta suomalaisesta julkilesbosta, Elton Johnista. No ei se nyt ihan suomalainen ole, eikä kai ihan lesbokaan, mutta melkein. No perkele ainakin on julkkis.

Laitetaan tähän samaan viestiin, kun alkoi mietityttämään, tuleekohan siitä pikasuklaajuna, jos jokainen osallistuja rouhii ennen junaan "astumista" 200 mg efeä?

Tossa JPK:n tekstissä ei ollut kyllä mitään järkeä. Sanot että siedät homoja mutta tosta tekstistä paistaa selkästi läpi sun homo-vastaisuus.

blackie sanoi:
Tossa JPK:n tekstissä ei ollut kyllä mitään järkeä. Sanot että siedät homoja mutta tosta tekstistä paistaa selkästi läpi sun homo-vastaisuus.

Kyllä siedän homoja, mutta en suvaitse heidän käytöstään. Siis ihan tiedoksi et mulla on homotuttu ja tullaa hyvin juttuun. Eikä nyt siis pidä ymmärtää väärin tätä sietämis/suvaitsevaisuus puolta, esim. meillä oli joskus töissä yks homo ja kaikki muut vaan auko sille päätään tms. mut mä suhtauduin siihen neutraalisti. Siis samalla tavalla kuin muihinkin työkavereihini, en millään tavalla anna homouden vaikuttaa käytökseeni heitä kohtaan, koska heidän homoutensa on heidän oma asiansa. Mutta kuten jo sanoin en silti suvaitse heitä vaikka siedän heitä hyvinkin.

JPK sanoi:
Kyllä siedän homoja, mutta en suvaitse heidän käytöstään.
Et suvaitse heidän käytöstään? Voitko kertoa siitä lisää.

JPK sanoi:
Kyllä siedän homoja, mutta en suvaitse heidän käytöstään. Siis ihan tiedoksi et mulla on homotuttu ja tullaa hyvin juttuun. Eikä nyt siis pidä ymmärtää väärin tätä sietämis/suvaitsevaisuus puolta, esim. meillä oli joskus töissä yks homo ja kaikki muut vaan auko sille päätään tms. mut mä suhtauduin siihen neutraalisti. Siis samalla tavalla kuin muihinkin työkavereihini, en millään tavalla anna homouden vaikuttaa käytökseeni heitä kohtaan, koska heidän homoutensa on heidän oma asiansa. Mutta kuten jo sanoin en silti suvaitse heitä vaikka siedän heitä hyvinkin.

Tämä nyt oli ehkä quotattu vähän väärästä tekstistä, kun siinä edellisessä postauksessasi mainitsit sen huonon miesmallin näyttämisen sun muut. Eli puhut nyt vähän ristiin. Siedät homoja ja sulla ei ole mitään niitä vastaan, mutta kuitenkin niiden pitäisi pysyä neljän seinän sisällä, eivätkä saisi kävellä kaupungilla esim. käsikädessä kuten heteropariskunnat? Enpä oikein ymmärrä mitä suvaitsevaisuutta se tällainen on, mutta ehkä selität tyhmemmälle.

olen niin suvaitsevainen, että mielestäni kaikki suvaitsemattomat pitäisi tappaa...

SEAGRAM sanoi:
Et suvaitse heidän käytöstään? Voitko kertoa siitä lisää.
No tiedäthän sinä homojen käytöksen. Koko ajan panemassa toisiaan kadulla, junassa, sovituskopeissa ja työmaakoneissa. Ja ei heille riitä toistensa paneminen, vaan yrittävät vielä panna meitä heteromiehiäkin koko ajan. Ahdistaa, kun tuo homojen käyttäytyminen pyörii mielessä koko ajan.

Panevat työmaakoneella heteromiehiä :lol2:

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom