SANOINKO MÄ!?!?!? että niissä vanhemmissa olisi vikaa itsessään?? En.. sanoin että lapsen mielipidettä ei kysytä ja jos kysyttäisiinkin niin sitä ei huomioitasi.
Mä kysyn sulta, ja pyydän että vastaat: Missä vaiheessa siltä lapselta ylipäänsä kysytään, haluaako se homo- vai heteroperheeseen?
Miten voi olla, että sä todella vain toistat ja toistat itseäs. Kohta on mennyt 20 sivua, ja sulta ei ole tullut mitään uutta. Jauhat samaa vanhaa asiaa, johon sulle on jo vastattu perustellusti.
Wääntäjälle kiitos yrityksestä tuoda vastakkaista faktaa keskusteluun. Vielä kun saisi vähän parempaa käsitystä tutkimusten sisällöstä, eikä pelkästään tietoa sellaisten olemassaolosta.
Eikä se oma mielipide paljon pohjaa keskustelulle enää tässä vaiheessa anna. Täällä ollaan jo aika hyvin selvillä siitä, kuka on mitäkin mieltä. Sitäkään en ymmärrä, mikä ihmeen tarve siihen omaan mielipiteeseen on lisätä se homoja tai lesboja dissaava vire. En mäkään ole täällä haukkunut uskovaisia, vaikka kieltämättä välillä tekisin mieli.
Tehdäänpä nyt selväksi oma kanta: Itseäni ei suoraan sanottuna paljon hetkauta se, onko tai eikö homoilla ole avioliitto-oikeutta. Loogiseen ja analyyttiseen järkeilyyn taipuvaisena en kuitenkaan kykene ymmärtää asiaa vastustavien näkemyksiä, kun niissä ei yksinkertaisesti ole... noh... sitä järkeä. Ainoa mitä tarjotaan, on se mielipide. Mutta kun se mielipide ei nyt vaan satu tässä keskustelussa kiinnostamaan. Paljon kiinnostavampaa olisi kuulla objektiivisia perusteita yli mielipiteen. Mutta kun ne objektiiviset perustelut puuttuvat täysin. Ja niitä sitten paikataan henkilökohtaisella asenteella.
Ajatus, että mies panee toista karvapersettä liukuvoiteella ja kaksi karpaasia karjuu kun pati alkaa helpata tekee mieleni pahoivoivaksi. En sille mitään mahda. Jos jonkun mielestä se on ihan ok on sekin minulle samantekevää. Itse olen varmasti niin ahdasmielinen, että siihen yhtälöön en pysty sisällyttämään elävää lapsiolentoa. Lapsi sopeutuu mnihin tahansa, mutta kuuluuko sen sopeutua tuollaiseen. Mielestäni ei.
Ai niin. Mikä fiksaatio sulla on seksiin, kun asian jatkuvasti tuot esiin? Ymmärtääkseni heterosuhteissa seksi on vain yksi osa yhteistä elämää. Onko homosuhteissa asia jotenkin toisin?