Lepakon tytär
En nyt jaksa koko ketjua lukea läpi, mutta ihmisillä on selkeästi jyrkkiä mielipiteitä puolin ja toisin...
Olen tämä kahden naisen kasvattama, normaali töissä käyvä aikuinen nainen.
Jospa aloitetaan tästä kiusaamisasiasta..: En ole koskaan tullut kiusatuksi perhetaustani takia, myöskään veljeäni ei ole asiasta kiusattu. En kiellä, ettenkö olisi pelännyt kiusaamista, sillä aloitin yläasteen vuonna 2001, jolloin homous vielä nostatti kulmakarvoja ja paheksuntaa. Asiasta tiesivät kaikki opettajista oppilaisiin. Jos kutsuin uuden kaverin meidän kotiimme kylään, mainitsin vielä erikseen, että Äitini seurustelee naisen kanssa. Tällä annoin mahdollisuuden kääntyä ympäri, jos siltä tuntui. Yksikään ei kääntynyt ja perheeni on aina ollut erittäin pidetty ystäväpiirissäni.
Kyllähän se on herättänyt kummastuneita katseita ja epäröiviä kysymyksiä, kun kerron perheestäni. Mutta olen aina ollut asiasta todella avoin, sillä sateenkaariperheen elämä on aivan samanlaista mitä se on heteroperheissä! Ainoa ero on, ettei kotonani ollut Äiti ja Isä, vaan Äiti ja hänen puolisonsa, joka oli nainen. Usein minulta kysytään, mikä Äitini puoliso on minulle? Perheenjäsen. Hän ei ole minun äitipuoleni, tätini eikä isäni. Hän on minulle yhtä rakas perheeseen kuuluva henkilö, kuin on Äitini tai veljeni.
Tuttavapiiristäni löytyy muutama minunlaiseni "erilaisen perheen"-kasvattama lapsi. Heitäkään ei ole koskaan asiasta kiusattu. Mutta monia homo- ja lesbotuttujani tosin on. Heitä kiusattiin erilaisen pukeutumis- ja puhetyylin takia. Perään huudeltiin kaikkea mitä voi keksiä maan ja taivaan väliltä. Heitä huudot satuttivat. Homot saivat turpaansa nurkan takana ja lesboja syrjittiin, eikä otettu porukoihin mukaan. En tiedä onko toiminta samanlaista nykypäivänä, toivon että ei.
Ihmettelen suuresti miksi osa ihmisistä olettaa, ettei kaksi naista tai kaksi miestä osaisi kasvattaa lasta? Mikä heidän ajatusmaailmastaan tekee muka erillaisen kuin heteroiden? Miksi lapsen on muka parempi olla perheessä, jossa hänen tarpeensa laiminlyödään, perheessä jossa alkoholin käyttö, huumeiden käyttö tai väkivalta on viikottaista? Mikä siitä heteroperheestä tekee niin paljon paremman? Eivät homot kasvata lapsistaan homoja. Homous ei ole valinta!! Sitä ei vain päätetä ryhtyä homoksi eikä lapsesta voi sellaista kasvattaa!
Mutta jos heräsi kysymyksiä tai vastaväitteitä, antakaa palaa. Olisi hienoa saada ihmisille uutta näkökulmaa tähän asiaan