Jos homeopatiassa on jotain fiksua, niin se on se, että siinä ei kannateta näitä uskomattomia antibioottimääriä mitä nykyään annetaan joka nuhaan. Mulla oli n. 7-8 vuoden ajan poskiontelotulehduksia pahimmillaan noin kerran kuussa, ja antibiiottia söin kourakaupalla noiden vuosien ajan, pahimmillaan lähes keskeytyksettä.
Vaivat lähti lopulta nenän ja nielurisojen leikkauksella, tietysti sen olisi voinut tehdä aikaisemmin jos olisi löytynyt lääkäri, joka olisi asian tajunnut.
Mutta pointti on se, että epäilen noiden antibiioottikuurien pilanneen vastustuskyvyn ja suolistosta varmaan kaikki sinne kuuluvat bakteerit. Vielä 2001 intissä jouduin ravaamaan lääkärillä kaikenlaisten tulehdusten ja vaivojen takia, ja niihin tietysti sai antibioottia lääkkeeksi.
Nyt n. 3 vuoden ajan, kun ihan itse on vältellyt niitä turhia antibioottikuureja (tarpeellisiakin tietysti on), niin myös ovat vaivat vähentyneet. Toinen minkä itse uskon olevan fiksua homeopatiassa (tosin nykyään lääkäritkin niitä jo välillä suosittelevat) on se, että pitäisi syödä maitohappobakteereja varsinkin antibioottikuurin yhteydessä. Eli ne vahvistavat sitä luonnollista bakteerikantaa joka on suolistossa. Muuten en juuri homeopatiaan ja niiden sokeripillereiden syöntiin usko yhtään.
Itselle niiden vuosien aikan, kun antibiiotteja älyttömästi söin, niin samaan aikaan pikkuhiljaa sain laktoosi-intoleranssin, vilja-allergian ja muita suolistoon liittyviä vaivoja. Uskon, että jos olisin syönyt vähemmän niitä antibiootteja ja syönyt maitohappobakteereja, niin ainakin nuo vaivat olisivat todennäköisesti olleet lievempiä. Olen myös huomannut, että nyt, kun antibiootteja en ole syönyt, ja olen syönyt maitohappobakteereja, niin esim. laktoosi-intoleranssi on huomattavasti lievempi kuin aikoinaan.
Muuten en siis mitenkään usko homeopatiaan, että sillä hirveästi parannettaisiin tauteja, tai muuten olisi kovinkaan toimivaa. Enkä suosittele, että lapset jätetään vain jonkun homeopaatin hoitojen varaan, mutta joku järki voisi olla, että paljonko niihin piltteihinkin antibiootteja syydetään. Ainakin omat lapset aikanaan aion viedä sitten vaikka mihin lääkäriin ja leikkaukseen, jos vaihtoehtona on antibioottien syöminen vuosikaupalla. En kuitenkaan homeopaatille.