Hiukset?

Pidettyäni siiliä 3-4v intin jälkeen olen nyt reilun vuoden pitänyt pitempää mallia. On kyllä vitusti paremman näköinen (rumimpia naisia saa työntää pois kimpusta :thumbs:), itelle kun on suotu tuuhea tukka eikä hiusraja ole vielä alkanut vetäytyä. Ainoa syy miksi vaihtaisin siiliin takaisin on rahansäästö, maksan tällä hetkellä parturista 20e/kerta, toki näin opiskelijana löytyisi varmaan muutakin käyttöä tuolle summalle. Halvempiakin partureita varmaan olisi, mutta kun kerran on löytänyt tyypin joka osaa hommansa ja tietää tasan tarkkaan miten hiukseni haluan, ei jaksa etsiä uutta. Joskus oon omia hiuksia yrittänyt leikata mutta päädyin vaan vetämään sen siilin kun hommasta ei tahtonut tulla mitään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kasvaa mulla hiukset, vaikka kaljuksi olen monta kertaa meinannut ajella :D pitkät ruskeat luonnonkiharat(joska suoristan lähestulkoon aina). Tuo kalju houkuttelis edelleen, mut mies ei taida tykätä ideasta.

Pitäis keksiä joku hiustyyli ittele jota sais laitettua (eli lyhyt kuitenkin) mutta sen laittamiseen ei mee kauheesti aikaa.

Miten suosittelette laittamaan hiuksia, jotta lopputulos on ns. rennosti sekaisin? Lyhyehköt, luotisuorat hiukset.
Bump, osaako kukaan sanoa? Kysyisin myös, että osaako kukaan suositella hiusvahaa tai geeliä tjsp, joka on mahdollisimman kevyt/ohut? Toisinsanoen tulee usein jätettyä hiukset laittamatta tahmaavien tai liian raskaiden vahojen vuoksi.

Lyhyehköt, luotisuorat hiukset.
Luotisuorat:
article-2492393-1948976F00000578-864_634x570.jpg

edit. Kärsivällisesti kyllä odotit 1,5v vastausta;D

Vahahommeleihin niin unohda kaikki kaupan kama. Parturista setti, eikä alle 10e purnukoita. Vaikka maksaa vitusti, tarvii laittaa niin vähän että lopulta halvempaa. En mitään merkkiä muista, mutta semmosta laittelen sivuille ja taakse. Päältä molen kalju.

Sama pätee shamppooseen muuten. Joskus kun investoi kunnon aineeseen, niin kestää se shamppoopullo todella pitkään, jos on laatukamaa. Pieni nökäre ja meinaa hukkua siihen vaahdon määrään vs. kaupan vedellä jatkettu shamppoo.

Komppaan samaa myös tukka-aineissa. Vahat onely parturista. Siis tukkavahat.

Bump, osaako kukaan sanoa? Kysyisin myös, että osaako kukaan suositella hiusvahaa tai geeliä tjsp, joka on mahdollisimman kevyt/ohut? Toisinsanoen tulee usein jätettyä hiukset laittamatta tahmaavien tai liian raskaiden vahojen vuoksi.
En nyt tiedä onko tää haluamasi ''kevyt'', mutta paras vaha jota olen itse ikinä käyttäny. Ei rasvaa liikaa, pitää hiukset mattana, ja helppo uudelleenmuokata hiukset.
osis-flexwax_prpage.jpg

Tällä hetkellä pinkit ja liilat karvat päässä. Pisimmillään yltää solisluiden yli pari senttiä. Malli on ylikasvanut viimekesän polkkatukka joka viettää 70% ajasta nutturalla/letillä/ponnarilla pois tieltä :) Parin päivän päästä kampaaja, toivottavasti näistä saa jotain järkevämpää aikaan ilman että pituutta lähtee!

Omassa parturissa pistävät nykyään aina suolasuihketta lopuksi, se sopii varmaan mainitsemaasi tarkoitukseen hyvin. En ole kaupoista itse tuota ostanut, mutta nopealla googletuksella näyttäisi olevan ihan Sokokselta yms. löytyvää tavaraa.

Aina oli semmoinen "puoli pitkä" letti.
Kunnes joku 10v sitten töissä pääsin/jouduin porukkaan,
jolla oli perinteentä pitää keväällä "Bold And Beautifull" iltapäivä.
Eli ensin terassille, sitten parturiin, jossa vedettiin kaljuksi ja sitten sai semmoisen t-paidan ko logolla.
Sitten syömään ja saunomaan, kaikki tietty firman piikkiin.

Siitä alko mun siisti ja lyhyet hiukset kausi, joka on kestänyt tähän päivään asti.
Kaveri vetää yleensä "milli" koneella aina uuden jakauksen :)

Ai että, pakko täälläkin hehkuttaa miten tulee parturireissin jälkeen hyvä fiilis, ihan uutta mulle ainakin kuusvuotta putkeen oon pitäny häylällä kaljua, kunnes yht.äkkiä annoin jousten kasvaa. Nyt pitäny vähän päältä pidempänä ja sivuilta n.6-8mm. Ennen olin, että ikinä ei hiuksia ja nytten kun kaljukuvia kattoon oon et hyi v. Aikansa kutakin. Muuttuu kyllä aivan eri ihmisen näköiseks hiuksilla. Köyhän halpis axe hiusvahaa, mutta alettava noihinkin tutustumaan ja hommattava laatu hiustuotteita :)

Nykyajan intti muotia on "tst" ananas, päätin ittekin sitten ajeluttaa ananas letin ku vanhat lähti suksimaan. #muotivillitys

Nostellaas threadia. Millasia kokemuksia ihmisillä on hiusten ajelemisesta itse omalla koneella sivuilta ja niskan puolelta? Saako siitä mitenkään siistiä jälkeä? Parturien hinnat ei enää hirveesti houkuttele ja käyntien määrän vois puolittaa ajelemalla itse sivut ja niskan.

Nyt kun päähän päässyt muutama karva kasvamaan niin jotenkin tökerösti tökin niskaa vähän tasaisemmaksi parin peilin avustuksella. Olisi ehkä helpompaa kevyemmän koneen kanssa.

Njaa, en ainakaan ite olis kovin luottavainen jälkeen, jos koittaisin jotain hiusmallia hoitaa ite koneella ajamalla. Sen kerran kun nuorempana oon kokeillut, niin jälki on ollut aika kamalaa :D

Jos kaiken vetää veks, niin sitähän taas ei ole mitään järkeä käydä parturissa tekemässä, kun menee himassa pari, kolme minuuttia.

Itse olen viimeset 10vuotta, eli armeijan jälkeen ajellut kahden viikon väleinitse hiukset. Siistiä jälkeä saa, jos hiustenleikkuukone pysyy kädessä. Vedän sivuilta ja takaa 7millillä ja sitten takaapäin eteen (takaraivosta otsalle) porrastan 2mm välein, silleen että edessä hiukset 19mm. On aika pitkän pennin säästänyt, nyt kun jälkikäteen ajattelee. Kaksi 30€ konetta tullut ostettua tänä aikana.

tänään ajoin ekaa kertaa itse koneella hiukset, malli tosin on kaikki pois ja niin lyhyeksi kuin koneella saa.
Ei sekään maailman helpoin homma ollut ja joutui vielä siistimään kun huomasi että jäi pitkiä.

Nostellaas threadia. Millasia kokemuksia ihmisillä on hiusten ajelemisesta itse omalla koneella sivuilta ja niskan puolelta? Saako siitä mitenkään siistiä jälkeä? Parturien hinnat ei enää hirveesti houkuttele ja käyntien määrän vois puolittaa ajelemalla itse sivut ja niskan.
Jos vedät jotain perus siiliä tai ananasfledaa niin helposti onnistuu. Riippuu toki myös hiusten väristä. Ihan tummassa fledassa kaikki virheet loistaa aika kauas, kun taas vaaleampi fleda antaa anteeksi. Ite leikkasin monta vuotta itse kunnes löysin niin pätevän ja edullisen kaverin ettei enää jaksanut. Samaten riippuu miten tarkan rajan vedät siihen pidemmän osan ja siiliosan välille. Sellanen saksilla suoritettava häivennys tuskin onnistuu, mutta jos siinä on jyrkkä raja niin ei oo kovin vaikeaa. Kastelet tukan ja vedät aina siltä puolelta sen toiselle sivulle ja jos jännittää että kaikki menee vituiksi niin laitat vaikka käden siihen hiusrajaan mihin pysäytät. Noissa missä sivuilta ja takaa on ihan siili, niin toi itseajelu on loistava idea. Jos haluaa näyttää ihan sharpilta niin toi siiliosa kasvaa monilla jo parissa viikossa epäsiistiksi palloksi kun taas päältä voi olla kuukausia leikkaamatta. Siistii sitten itse ne siiliosat ja leikkaa päältä parturissa harvakseltaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom