Hitaasti mutta varmasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pumped
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
52
Aattelin kertoo ajan kuluks treenien edistyksestä. Huimaa se ei ole, mutta jotain kuitenkin.

Tein ensin sillä periaatteella että kiloja tulee vähintään 10-12000/treeni ja pienemmälle lihasryhmälle esim. hauis jotain 5000kg.

Nyt oon muuttanut taktiikkaa niin, että teen joka kerta sata liikettä ja lasken siitä keskiarvon. Sunnuntain pidän vapaata.

Tiedän että nämä ovat aika kevyitä tuloksia, mutta ehkä vuosien päästä. Vertailuna viime ja tän viikon salikäynnit. Tää on tosin aika huono vertailu, kun on näin lyhyt aikaväli, mut joka tapauksessa.

Ma Penkki
100x80
100x86.5

Ti Ylätalja eteen
100x86.5
100x97.5

Ke Hauis suoralla tangolla
100x48
100x50

To Olkapäät etupunnerruspenkissä (mikähän lie oikea nimi) Front press
100x56
100x66

Pe Kapea penkki
100x71.5
100x76

Lauantaina jalat joita en viime viikolla tehnyt. Meni muutto niin pitkäks.

Jos tähä vauhtia kasvais olis hyvä. Paremmin kuitenkin kun ennen kun tein vielä enemmän. Tais olla vähä liikaa.

Painan nyt 75kg

Tavoitteena olis ensiks penkistä kaks kertaa oma paino.
Maastavedossa kolme kertaa oma paino
Kyykyssä saman verran, tosin jos meinaan sen saada on tie kivinen ja pitkä.
Hauiskääntö oma paino puhtaasti

Luulen ett jos noihin joskus pystyy, ni sitt on kaikki muutkin liikket samassa suhteessa. Sitt olis kohtuukunnossa. Nyt on rapakunnossa.

Tsemppiä.

Mä en kyllä ymmärtäny yhtään mitään mitä sä oikeen selitit tossa... Teeksä jotain 100 toiston sarjoja vai?

Näin ite ainakin ymmärsin. Mutta taitaa olla, että yhteensä 100 toistoa, esim 10*10..

Ei tuo ainakaan penkkiä tee 100 toistoa 80kilolla..

P.S. ei pahalla. ;)

Hei Pumped , laskepa ensiksi sarjat ja toistot uudestaan , ja postaa sitten tänne. Eihän tuosta muuten tajua mitään.

Originally posted by Pumped
Aattelin kertoo ajan kuluks treenien edistyksestä. Huimaa se ei ole, mutta jotain kuitenkin.

Tein ensin sillä periaatteella että kiloja tulee vähintään 10-12000/treeni ja pienemmälle lihasryhmälle esim. hauis jotain 5000kg.
.
.
.

Ma Penkki
100x80
100x86.5

Ti Ylätalja eteen
100x86.5
100x97.5

Ke Hauis suoralla tangolla
100x48
100x50

To Olkapäät etupunnerruspenkissä (mikähän lie oikea nimi) Front press
100x56
100x66

Pe Kapea penkki
100x71.5
100x76

Siis WTF??? mä en tajunnu sanaakaan tästä mongerruksesta. Hauis jotain 5000kg (ei paha) niin ja missä se edistys on?

Teetkö siis yhtä liikettä per päivä ja niin monta sarjaa että tulee 100 toistoa täys? Ei ymmärrä. :confused:
Yksi oudoimmista ohjelmista joita oon nähnyt, jos noin teet.

Kerropa vähän tarkemmin eli teetkö 10 x 10?
Ja tuollaisella ohjelmalla menee vuosia jos edes silloin, että pääset noihin sun tavoitteisiisi. Jossain vaiheessa kyllästyt ohjelmaan ellet ole TODELLA kärsivällinen, koska pidemmän päälle ohjelma kuin ohjelma alkaa puuduttamaan ja syömään treenimotivaatiota.
Olen seurannut sivusta vähän samanlaista ohjelmaa eli lasketaan lihasten tekemä kuorma joka harjoistus kerralla, mutta sillä harjoittelulla on haettu lihasta ei VOIMAA!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
eiköhän tässä kaveri meinaa että jos hän tekee esim hauispäivänä 100x48kg, tulee siitä yhteiskilomääräksi 4800kg. Ja tämä 100 tarkoittaa toistojen määrää, mikä koostuu kaikkien sarjojen toistoista.
Mutta jos hän tekee vielä tuohon sadan toiston päälle toiset 100 toistoa 50kgllä, tulee "yhteiskilomääräksi" 9800kg, mikä on kyllä kuin hänen mainitsemansa 5000kg. Mutta toisaalta tässä puhutaan enkoista...
No treeni on kyllä aika raskas, kun näyttää siltä että kyseinen henkilö tekee jokaista lihasta/liikettä yhteensä 100 (vai jopa 200) toistoa, mutta jokainen taplaa tyylillään.

Juu, aika oudolta minustakin näyttää...

Hiliviuskaus: tossa on ilmeisesti kahden viikon seuranta, eli noi luvut päivän kohdalla allekkain ovat kahdelta eri viikolta. Eli ei tee hauista 9800 kiloa kerralla...

Copy-pastella toisesta threadista:

Penkkipäivä
Tein tänään seuraavanleisen rintalihastreenin. Ekaks vähän penkkiä 20kgx20 eli pelkällä tangolla ja siitä pikku hiljaa ylös ja alas seuraavasti:
40kg x 20
60kg x 10
80kg x 10
90kg x 5
100kg x 5
100kg x 4
100kg x 4
100kg x 3
100kg x 3
90kg x 7
80kg x 10
80kg x 9
60kg x 20
60kg x 20
40kg x 30
40kg x 30 eli yhteensä 11900kg.

Seuraavaks vatsaliikkeitä 50 + 20 + 20 ja lopuks peck deckiä:
70kg x 10
80kg x 10
90kg x 10
100kg x 10
70kg x 10.

Siinä sitä oli riittävästi yhdelle kerralle. Pituutta löytyy 176cm ja painoa 74kg. En käytä lisäravinteita, mutt kun rahatilanne paranee niin vois ostaa hiukka proteiinia. Vaikka kyll mun proteiinijuoma on aika hyvä. Yks banaani tehosekottimeen. Sen jälkeen puol litraa appelsiinimehua perään ja lopuks neljä kananmunan valkuaista. Tänään tosin lipes ja meni yks keltuainen mukana.

Oon pitäny pointtina, ett suurta lihasryhmää kohti yhteiskilomäärä nousee aina yli kymmenentuhannen. Pienempiin kuten hauis, riittää reilu viistuhatta kiloo.

Toivon mukaan narut alkaa tulla esiin.

:hmmm:

No joo, kyllähän näitä näkee jotka vääntää ÄLYTTÖMÄN määrän sarjoja joka liikkeessä, mutta rajansa kaikella, ei se määrä vaan se laatu. Samalla vois vähän tiivistää ja monipuolistaa noita reenejä, ettei siellä salilla tarvis asua.

En näe tarkoitus siinä että laskee volyymia hirveen tarkasti, volyymi on luonnollisesti korkeampi kun treenaa hyvää perus lihaskuntoa varten, ja taas alhaisempi kun treenaa isoilla painoilla, mutta jokaisella on omat tavat, mikä on syy siihen että lasket volyymin noin pirun tarkasti?

Itseltäni menee aikaa lähinnä liikeiden valitsemiseen ja niille sopivat prosentit maksimista . . . Näen liikkeet jopa painoja tärkeämpinä. . . Harvoin olen volyymia laskenut. . .

Moro

Ihan vaan siksi, ettei siitä voi olla mitään haittaa. Päinvastoin. Jos pyrin intensiiviseen harjoitteluun, on pakko olla perillä mitä on tehnyt ja mitä ei. Mulla noi treenit ei pysy muistissa sen kauempaa, kun salilla olen. Kun menen salille, katson edellisen kerran keskiarvoa jos on tarve ja pyrin tekemään sen paremmin. Nyt huomasin, että sain tehtyä kyykkytreenin puolesta siittä ajasta kuin ennen. Nyt meni vajaa kolme varttia. Tää on ihan tämmöstä omaa analysointia ja seuraamista. Kukaanhan ei voi sua opettaa. Neuvoja voi antaa, mut jokainen joutuu loppupeleissä hakemaan sen oman tavan ja tyylin. Nää on vielä sellaisia kilomääriä, ett puhutaan vielä lasten painoista. Mua ei kiinnosta vielä vähääkään maksimitulokset. Oikeestaan se millä mä saan tehtyä vitosen tai kympin kiinnostaa mua. Tää tuntuu nyt hyvältä ja voi kyllä lopahtaa yhtä äkkiä kun alkoikin. Mitään roinaa en suostu vetämään, niin kannatta mennä sen mukaan miltä tuntuu. Pitäs vaan malttaa pitää taukoja aina sopivin väliajoin. Keventää vähän korvienväliä.

Ja niille jotka ei pysyny kärryillä, niin noi luvut on viime viikolta ja tältä viikolta. 100 toistoa josta olen laskenut keskiarvon liikkeelle, eli hauista tän viikon keskiviikkona 100x50kg ja edellisellä 100x48kg.

Originally posted by Ämmbee

Itseltäni menee aikaa lähinnä liikeiden valitsemiseen ja niille sopivat prosentit maksimista . . . Näen liikkeet jopa painoja tärkeämpinä. . . Harvoin olen volyymia laskenut. . .

Miks ne prosentit pitää laskea. Eiköhän se kokeilemalla selviä millä menee sellasta 8-12 toiston sarjaa...?

Samalla vois vähän tiivistää ja monipuolistaa noita reenejä, ettei siellä salilla tarvis asua. [/B][/QUOTE]

Oot ihan oikeessa, ett monipuolistaa vois ja niin aion tehdäkin, mutta pitää nyt jotain peruskuntoa ensin olla. Eikä salilla asuta. Siellä tehdään ja lähdetään kotiin. Tunnissa on mennyt viime viikon treenit. Käyhän siä paljon porukkaa jotka tulee puhuun sinne paskaa, mut se on niille sosiaalinen tapahtuma. Mulle ei.

Originally posted by VahvaJussi
Miks ne prosentit pitää laskea. Eiköhän se kokeilemalla selviä millä menee sellasta 8-12 toiston sarjaa...?

Kyllä/jees, jos ainoastaan tekee sillä alueella, mikä on lähinnä bodybuildingia... Mutta miten ottaisit 90% maksimista ?

Itse en laske kilon tarkkuudella, noston nopeus on tärkein asia, toisin sanoen 90% pitäisi liikkua jo melko hitaasti... Se on päämäärä, 90% - melko vaikea nosto.

Ääähh, tämä forumi on kuitenki niiin bodybuildingiin suuntautunut, ettei kukaan laske prosentteja - Vai ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom