HIIT - RÄJÄHTÄVÄ TEHOTREENI NOPEAAN RASVANPOLTTOON

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 HIIT – RÄJÄHTÄVÄ TEHOTREENI NOPEAAN RASVANPOLTTOON 🔥

Meta description: Lyhyet intervallit nostavat sykkeen maksimiin ja kiihdyttävät aineenvaihduntaa tehokkaasti

kuudes viikko alkanu. semmosen huomannu että kun vielä parina ekana viikkona veti lenkin aamulla, niin töissäkin oli jotenkin energisempi olo - nyt kun sarjojen määrä on lisääntynyt niin vaikutus on ollut juuri päinvastainen. tuntuu että meinaa jo lenkkipolulle nukahtaa.

onko kellään muulla ollut tällaisia väsymys oireita?

kuudes viikko alkanu. semmosen huomannu että kun vielä parina ekana viikkona veti lenkin aamulla, niin töissäkin oli jotenkin energisempi olo - nyt kun sarjojen määrä on lisääntynyt niin vaikutus on ollut juuri päinvastainen. tuntuu että meinaa jo lenkkipolulle nukahtaa.

Ehkä on menny jo vähän överiksi noiden osalta, jos ihan niiden takia väsymystä tulee. Oletan, että toi juokseminen ei kuitenkaan oo se päälaji, joten kannattanee keventää sitä ja keskittyä siihen olennaiseen (päälaji) ja riittävään lepoon, jottei väsytä.

Väsymykseen en ota kantaa, mutta onko muuten tullut tulosta? Eli onko paino pudonnut? Tai siis oletan jotekin, että painonpudotus/rasvan tiristely tarkoituksessa (muutkin) ihmiset noita HIITtejä tekee.

Tänään oli ensimmäinen Soutu HIIT ja 7min setin vedin ja oli pakkoluovuttaa.. on paljon rankempaa kun crossarilla tehtynä jonka nyt kyllä unohdan ja siirryn tuohon Concept2 soutu vehkeeseen.

Nyt n.2kk HIIT treeniä takana sillä erotuksella että vain 2x viikossa ja n.200kaloria miinuksella niin olen saanut tiristettyä Omronin kehonkoostumusmittarin mukaan vajaa 2kg läskiä pois. Tiedä sitten mikä on tarkka tulos, mutta tuolla olen "kehitystä" seurannut.. Peili myös kertoo, että suonet käsissä alkaa puskemaan ja mittanauhan mukaan hauis kasvanut tämän n.2kk aikana reilu 0.50cm. :)

Väsymykseen en ota kantaa, mutta onko muuten tullut tulosta? Eli onko paino pudonnut? Tai siis oletan jotekin, että painonpudotus/rasvan tiristely tarkoituksessa (muutkin) ihmiset noita HIITtejä tekee.

Paino ei ole pudonnut juuri ollenkaan, mutta maha on kyllä pienentynyt - vatsalihaksetkin alkavat hieman paistaa. suurempi ero on ollut kunnon suuressa kasvussa. kamppailulaji treeneissä tuntuu että pystyy puskemaan selvästi pitemmälle kuin ennen. Lenkkeillyt olen ennenkin melko ahkeraan, mutta näin selkeitä tuloksia en ole normi-lenkkeilyllä saanut.

Paino ei ole pudonnut juuri ollenkaan, mutta maha on kyllä pienentynyt - vatsalihaksetkin alkavat hieman paistaa. suurempi ero on ollut kunnon suuressa kasvussa. kamppailulaji treeneissä tuntuu että pystyy puskemaan selvästi pitemmälle kuin ennen. Lenkkeillyt olen ennenkin melko ahkeraan, mutta näin selkeitä tuloksia en ole normi-lenkkeilyllä saanut.

Itse huomasin saman, kun tein HIIT-ohjelman viimeksi... Ulkoista muutosta ei tullut suuresti (luultavasti siksi, koska en omista suurta rasvakerrosta muutenkaan), mutta kunto kasvoi huomattavasti ja kamppailulajitreenit menivät läpi kevyemmin kuin aikaisemmin. Tänä keväänä olisi tarkoitus aloittaa HIITtien tekeminen uudestaan. :rock:

itellä alko nyt hiit. mahaa on kertynyt liikaa joten toivottavasti tuo tulosta. kunto on ihan ok, joten sekin saa luvan nousta. aamulla pystyyn, kuppi kahvia naamariin ja sitten liikenteeseen. vedin ekaks yhelle hyvällä suoralle hölkäten ja sit 20 sek 80 % täysiä ja sit 30 sek hölkkää. toi 3 kertaa ja hölkäten himaan. tuntuu kyllä hyvältä olla duunissa nyt kun sai tommosen vetästyä aamusta. aamupalan söin töissä vasta.

Miten muuten mittaatte ton ajan? Ihan sekuntikellolla, vai lasketteko vaan päässä?

Mäen yläpäästä käännytään takasin alas ja sitten juostaan se taas ylös.

TasamaastoHIIT menee maastonmerkkien mukaan vanhalla tottumuksella.

Sykemittaria vilkuilen harvakseltaan, lähinnä heti raskaan vedon jälkeen tarkistaakseni pulssin.

Pertti!!!! Mitä oot mieltä, voiko liika ylämäkeen juokseminen vääristää jollain tavalla juoksutyyliä? Tuli vaan mieleen.

Onko tätä hiittiä tarkoitus käyttää dietillä? Eli rasvanpolttoon ei perus plussakaloreilla päästä vaikka tätä tahkoaiskin, aerobinen kunto vain paranee ja ruokaa pitää mättää entistä enemmän jos haluaa lihaskasvua? (ainakin järki sanois noin)

Kova ois innostus kokeilla joku 6-8vko mutta en tiedä vielä jaksanko vetää miinuskaloreilla ton mittasta aikaa. Pääsykokeisiin lukukin alkaa tuossa huhtikuussa, joten mietin laskeeko tämä sitten vireystasoja yhdistettynä miinuskaloreihin?

Mä sairastun aina, kun lisäilen pikkuhiljaa rivakkaampia lenkkejä dieetillä. Kai tää HIIT ois helpompaa keväällä tai kesällä, kuin keskitalvella...?

Hmmm... Ois tätä järkevää vetää uimalla yhden altaan mitan hiljaa ja sit sen perää pirun kovaa takasin jne...?

Olen miettinyt ihan huvikseni HIIT-harjoittelua. Tällä hetkellä kiristelen -2 kg. Painoa on lähtenyt lähinnä turvotuksen takia, mutta vatsalihakset olisi tarkoitus saada näkyviin. Väitän, että mulla on ihan kunnon lihasta tuolla rasvan alla. Lähinnä rasvaa on kertynyt norminaisten tapaan alavatsan seudulle.

Teen aerobista 40 min x 4 kuntopyörällä salitreenin päätteeksi. Joo, se on paljon, mutta mulla on tavoitteet lähinnä kiinteydessä, ei todellakaan massan kasvatuksessa tms. Salitreeniä siis 2-jakoisella 4 krt viikossa. Viikonloppuisin 2 aamulenkkiä peruskestävyysalueella (hiihto, kävely) ja yksi vapaapäivä. HIIT-treeniä varmaan kannattaisi tehdä 1-2 aamuna, en enempää ehkä jaksa. Olisikohan hyötyä vai unohdanko koko jutun?

Olen miettinyt ihan huvikseni HIIT-harjoittelua. Tällä hetkellä kiristelen -2 kg. Painoa on lähtenyt lähinnä turvotuksen takia, mutta vatsalihakset olisi tarkoitus saada näkyviin. Väitän, että mulla on ihan kunnon lihasta tuolla rasvan alla. Lähinnä rasvaa on kertynyt norminaisten tapaan alavatsan seudulle.

Teen aerobista 40 min x 4 kuntopyörällä salitreenin päätteeksi. Joo, se on paljon, mutta mulla on tavoitteet lähinnä kiinteydessä, ei todellakaan massan kasvatuksessa tms. Salitreeniä siis 2-jakoisella 4 krt viikossa. Viikonloppuisin 2 aamulenkkiä peruskestävyysalueella (hiihto, kävely) ja yksi vapaapäivä. HIIT-treeniä varmaan kannattaisi tehdä 1-2 aamuna, en enempää ehkä jaksa. Olisikohan hyötyä vai unohdanko koko jutun?

Siis vedät 160 minuuttia pyörää salin päälle? 2h 40minuuttia? :eek:

Tuohon voisin ehdottaa, että heität ton salin päälle vartin-kakskyt minuuttia reipasta(lue:hiostavaa) kuntopyörää ja rupeat tekemään vartin HIIT:it treenipäivien aamuina. Takuulla kiinteyttää enemmän, etenkin jos tuo tekemäsi pyöräilypainajainen ei enää vaikuta. Threadistä löytyy jo hyviä juoksuvetoja ja kellotuksia, niin sieltä vain kokeilemaan aamuisin, mut tuo 160 minuuttia salin päälle...aivan liikaa IMO.

Noniin, rupesi jo mietityttään :whip:

Mutta jos vielä siitä HIIT:istä, pari-kolme kertaa 15-20 minuutin vetohommia aamuisin. Tehoaa varmasti, mutta ei yleensä kipeytä paikkoja, joten itse kun pudotin painon 88 kilosta 69 kiloon kisahommien takia aloitin joka aamun vedoilla. Siihen sitten treenit joka toinen päivä ja pudotukseen meni 8 viikkoa.

Omasta kokemuksestani, suosittelen. 3 kertaa viikossa, mieluiten lepopäivinä, että pysyy kroppa polttovaiheessa koko ajan. :thumbs:

Noniin, rupesi jo mietityttään :whip:

Mutta jos vielä siitä HIIT:istä, pari-kolme kertaa 15-20 minuutin vetohommia aamuisin. Tehoaa varmasti, mutta ei yleensä kipeytä paikkoja, joten itse kun pudotin painon 88 kilosta 69 kiloon kisahommien takia aloitin joka aamun vedoilla. Siihen sitten treenit joka toinen päivä ja pudotukseen meni 8 viikkoa.

Omasta kokemuksestani, suosittelen. 3 kertaa viikossa, mieluiten lepopäivinä, että pysyy kroppa polttovaiheessa koko ajan. :thumbs:
mites ruokailu varmaan pitää syödä puhtaasti

ajattelin alkaa tätä tekemään niin mietin että kait tässä kannattaa eka vaikka pientä hölkkää/kävelyä vetää vaikka 15 min ettei paikat jumi ja sitten tehä toi veto joka siis meni jotenki näin?

vko1 4 min
vko2 5 min
vko3 6
vko4 7
vko5 8
vko6 9
vko7 10
vko8 11

??

Ottaahan tuo HIITti aika lailla kunnon päälle, eikä muute mitään vikaa mut pakkasella hengittäminen vaikeutuu ku ulkona juoksee :/ ehkä ens kevääks vois jo hankkia kuntopyörän 8)

Back
Ylös Bottom