Hiilarit aamiaisella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juha-82
  • Aloitettu Aloitettu
Yleensä suositellaan, että hiilareita syötäisiin aamulla reilusti. Ben Pakulski kuitenkin väittää, että on useasti todistettu, että hiilareita ei kantsi syödä ensimmäisellä aterialla, koska se häiritsee hiilarin muodostumista glykoosiksi (tai jotain vastaavaa). Myös kuulemma lisää rasvan kertymistä ja vaikuttaa negatiivisesti energiatasoihin. Mitä ootte tästä mieltä? Onko todellakin näin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
eikö ne energiatasot oo just aamulla matalalla kun ei oo sitä energiaa tankattu pitkään aikaan? Nopeista hiilareista en tiiä, mutta ite oon syöny kuitupitosta + 30g roheiinia

Jos treenaa iltapäivällä nii musta ei oo järkee vetää hirveetä mälliä hiilaria aamulla vaa proteiinia ja rasvaa sit joku hedelmä että maksan glykogeenivarastot täyttyy. Ite teen siis näin ja hyvin toimii.

että on useasti todistettu

Näissä ois aina mahdollisimman nopeesti threadin alkuun kiva saada jotain suoria väitteitä alan ammatilaisilta / linkkejä tutkimuksiin jne. Kuitenkin jossain vaiheessa joku vittuuntuu kun väitellään sitä sun tätä ilman oikeita perusteita. Ei siinä, ihan mielenkiintoinen väite tosiaan.

Näissä ois aina mahdollisimman nopeesti threadin alkuun kiva saada jotain suoria väitteitä alan ammatilaisilta / linkkejä tutkimuksiin jne. Kuitenkin jossain vaiheessa joku vittuuntuu kun väitellään sitä sun tätä ilman oikeita perusteita. Ei siinä, ihan mielenkiintoinen väite tosiaan.

Earn your carbs!! The best time to consume carbs is when your body needs them for energy to prevent protein breakdown.

After 15+ years of dealing with people from all levels in the fitness industry, clearly the most common thing holding MOST (not all) people back from achieving their muscle building and fat loss goals is the inability of their body to properly utilize carbohydrates. This leads to poor recovery, increased fat storage, dramatically diminished energy to perform workouts. It has been shown time and time again that consuming carbohydrates at meal 1 will disrupt carbohydrate utilization, or glycation, for an extended period post consumption.

Tässäpä tämä Pakulskin teksti. Löytyy miehen facebook-sivulta.

This leads to poor recovery, increased fat storage, dramatically diminished energy to perform workouts.

Eipä oo tuollaisia ongelmia itsellä ollut vaikka aina tullut syötyä hiilaria aamulla.

Kalorit jos sallii nii miksei vois syödä mut ite tykkään vetää treenien ympärillä ja iha eri tavalla kulkee treenit ja huomannu et rasva% pysyy myös paremmin kuosissa.

Sama täällä. Ennen tuli aamulla vedettyä kaurapuuroa, maissimuroja maidolla tai mysliä. Nyt munakas paprikalla ja siihen päälle appelsiini, jos hyviä vuoden aikaan nähden. Näin on toiminut paremmin mulle. Munakkaaseen oon käyttänyt 4-6 kananmunaa keltuaisineen päivineen.

Kun noihin palkkareihin en enää oikeen usko, niin treenin jälkeen sit maissimuroja maidolla tms.

Kun noihin palkkareihin en enää oikeen usko, niin treenin jälkeen sit maissimuroja maidolla tms.

Onneksi nämä ravintoasiatkaan eivät olekkaan mikään uskon asia joten sillä mihin sinä uskot ei ole mitään merkitystä. Palkkarista on hyötyä, vaikka juuri sinä siihen et nyt usko.

Mä kans tykkään tankata hiilaria heti aamusta, tosin tulee usein tehtyä reenikin muutama tunti aamupalan jälkeen. Tosin myös iltareenipäivinä tankkaan hiilaria aamulla. Ite jotenkin ajattelen, että parhaat ajoitukset hiilarille on aamu, ennen reeniä, reenin aikana ja reenin jälkeen. Jos jätän aamulla hiilarit vähemmälle, tarkoittaa se enemmän hiilaria tod.näk. ennen reeniä. Nyt jo tuntuu et täytyy syyä niin pirusti. Mutta kokeilun nimissä, voisi tuota Pakulskin argumentaatiota testa myös käytännössä tässä joku päivä.

Itse syön kaikki päivän rasvat aamupalalla rahkan kanssa ja säästän kaikki hiilarit työpäivälle ja reenin ympärille. Päivän viimeinen ateria on reenin jälkeinen ja silloin vedetään paljon hiilaria.

Dietti:
Sali aamulla 30 min heräämisestä:
90% päivän hiilareista iltapalalla, mikäli seuraavana aamuna sali. Loput 10% aamulla vedetystä proteiinisheikistä.
Jos ei salia aamulla, illan hiilarit korvatttu lihalla.
Kaikki toimii: rasva palaa ja nukkuminen maittaa

Itse syön kaikki päivän rasvat aamupalalla rahkan kanssa ja säästän kaikki hiilarit työpäivälle ja reenin ympärille. Päivän viimeinen ateria on reenin jälkeinen ja silloin vedetään paljon hiilaria.

Lainaan itteäni ja lisään, että näin siis työpäivisin, kun työpäivät on 12h pituisia, muuten vapaapäivisin menee ihan normaalisti hiilarit päivästä ja rasvat illasta.

Voisko joku kertoa miten ne hiilarit vedetään siinä treenin ympärillä jos tavoitteena on saada kuitenkin hyvä määrä kuituja, vitamiineja ja ties mitä, syömällä ne ihan oikeasta ruuasta? Varsinkin kun ei olla millään dietillä ja hiilareita menee 600g päivässä? salilta kotio ja 3 kiloa perunoita naamariiin? vai kenties puoli pakettillista kaurahiutaleita? :D

Itse syön jo pelkästään tämän takia hiilareita pitkin päivää, ei ole kiva mennä hirveän pallomahan kanssa nukkumaan.

Voisko joku kertoa miten ne hiilarit vedetään siinä treenin ympärillä jos tavoitteena on saada kuitenkin hyvä määrä kuituja, vitamiineja ja ties mitä, syömällä ne ihan oikeasta ruuasta? Varsinkin kun ei olla millään dietillä ja hiilareita menee 600g päivässä? salilta kotio ja 3 kiloa perunoita naamariiin? vai kenties puoli pakettillista kaurahiutaleita? :D

Itse syön jo pelkästään tämän takia hiilareita pitkin päivää, ei ole kiva mennä hirveän pallomahan kanssa nukkumaan.

Ei kai sitä oikein noilla määrillä kannatakaan. Eri asia dieetillä, esim itellä tulee nyt aamun ja työpäivän aikana ehkä 20-30g, ennen reeniä ~40-50g ja reenin jälkeen sit 100g.

Syö ennen treenii vaik 150g riisist, treenin jälkee palkkaris 50g hiilarii maltost/vitargost ja seuraaval aterial vaik se 150g hiilarii riisistä. Loput sit tasasesti muualle. Toiset vetää viel treenin aikanaki vitargoo tai osmopuree.

Syö ennen treenii vaik 150g riisist, treenin jälkee palkkaris 50g hiilarii maltost/vitargost ja seuraaval aterial vaik se 150g hiilarii riisistä. Loput sit tasasesti muualle. Toiset vetää viel treenin aikanaki vitargoo tai osmopuree.

Juuri näin. Itellä tapana ottaa kuituja näkkileivästä, esim. ennen reeniä 100g valkosta riisiä + 2 näkkileipää. Reenin aikana ja jälkeen yhteensä 100g osmopurea ja reenin jälkeen riisiä 140g + banaani.

Onneksi nämä ravintoasiatkaan eivät olekkaan mikään uskon asia joten sillä mihin sinä uskot ei ole mitään merkitystä. Palkkarista on hyötyä, vaikka juuri sinä siihen et nyt usko.

Palautumista edistävän ravinnon nauttimisesta on hyötyä treenin ympärillä/aikana, mutta sen ei tartte olla se perinteinen palkkari (esim. hera/malto/kreatiini), sitä mä tarkotin. http://www.pakkotoisto.com/ravinto/...i-rasvaa-eika-mitaan-mika-'hidasta'-lue-tama/

Suositut

Back
Ylös Bottom