Hiilarit aamiaisella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juha-82
  • Aloitettu Aloitettu
Taas sellanen juttu tässäkin, että alhaisen rasvaprossan ja hyvän insuliiniherkkyyden omaavat immeiset usein voi hiilariakin vedellä vapaammin päivän mittaan eikä tunnu missään, kunhan tavoiteltu kalorimäärä toteutuu. Jos taas diettaaminen ja insuliiniherkkyyden parantaminen yhtään kiinnostaa niin kannattanee harkita sitä hiilen tarkempaa ajoittamista, mielellään treenin ympärille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos treenaa iltapäivällä nii musta ei oo järkee vetää hirveetä mälliä hiilaria aamulla vaa proteiinia ja rasvaa sit joku hedelmä että maksan glykogeenivarastot täyttyy. Ite teen siis näin ja hyvin toimii

No, en nyt lähtis ihan toll tavalla ajattelemaan asiaa. Tarvitseehan ihminen nyt toki energiaa muuhunkin kun treenaamiseen, eli esim. työn tekemiseen. Eli minä ainakin syön aamulla ison lautasellisen puuroa, niinkun tähänkin asti, ja sitten päivän mittaan duunissa järkevästi välipaloja ja noin tunti ennen treeniä kunnon safka. Ja kyllä jaksaa kuulkaa rääkätä rautaa.....

Jos treenaa iltapäivällä nii musta ei oo järkee vetää hirveetä mälliä hiilaria aamulla vaa proteiinia ja rasvaa sit joku hedelmä että maksan glykogeenivarastot täyttyy. Ite teen siis näin ja hyvin toimii

No, en nyt lähtis ihan toll tavalla ajattelemaan asiaa. Tarvitseehan ihminen nyt toki energiaa muuhunkin kun treenaamiseen, eli esim. työn tekemiseen. Eli minä ainakin syön aamulla ison lautasellisen puuroa, niinkun tähänkin asti, ja sitten päivän mittaan duunissa järkevästi välipaloja ja noin tunti ennen treeniä kunnon safka. Ja kyllä jaksaa kuulkaa rääkätä rautaa.....

ite oon dieetillä niin näin on pakko toimia. Ei vaikuta työntekoon laisinkaan. En syö hiilareita "turhaa" aamulla kun enemmän hyödyn siitä ennen treeniä aikana ja jälkeen. Muilla aterioilla rasva proteiini. Esim. Aamulla munakas+raejuusto yms. Siihen lisää esim. mct kookosöljyä ja kasviksia/hedelmiä jne. Mulle ihan sama miten te itse syötte jos teillä se toimii. mulla toimii tämä niin dieetillä kuin myös offilla.

http://www.pakkotoisto.com/ravinto/91255-dieettaaminen-asiat-joilla-ei-ole-merkitysta/
Tuon kaivelin esille googlen avulla, ja hyvää muistinkertaustahan sieltä löytyy.

Minusta ainakin vielä aika heppoisilla perusteilla aamulla syötyjä hiilareita mollataan. Minusta ehkä pääpointti tuossa aamulla hiilareiden välttämisessä voisi olla kokonaiskalorimäärän pienentäminen (=jolloin voisi syödä enemmän illalla), mutta tämäkään ei kyllä päde jos puuro korvataan munalla ja pekonilla.

http://www.pakkotoisto.com/ravinto/91255-dieettaaminen-asiat-joilla-ei-ole-merkitysta/
Tuon kaivelin esille googlen avulla, ja hyvää muistinkertaustahan sieltä löytyy.

Minusta ainakin vielä aika heppoisilla perusteilla aamulla syötyjä hiilareita mollataan. Minusta ehkä pääpointti tuossa aamulla hiilareiden välttämisessä voisi olla kokonaiskalorimäärän pienentäminen (=jolloin voisi syödä enemmän illalla), mutta tämäkään ei kyllä päde jos puuro korvataan munalla ja pekonilla.

Kyllä mulla kaloreita tulee ihan saman verran kuin että söisin aamulla puuron. Hiilarit aamulta siirretty treenin yhteyteen ja sen jälkeiselle aterialle joka mulla on päivän viimeinen ja isoin. sitte kun aamutreenit jostai syystä tulee vedettyä nii silloin aamulla menee hiilaria reilummin ja sitä edeltävänä iltana. Rasvaprossa on nyt laskenu 18->10 ja enkä varmaa alle kasin mene. Sit maltillisilla plussilla kasvattaan pattia samalla tyylillä ylös ku tulin kaloreissa alas eli reservidieetillä. Vähä meni offtopic, sori. :)

Kannattaa myös tutustua energia-aineenvaihduntaan hieman tarkemmin. Suurin osa perusaineenvaihdunnallisesta kulutuksesta voidaan hyvin tuottaa rasvahapoista. Hiilarin käyttö oikeastaan kasvaa sitä mukaa mitä rankempaan liikuntaan siirrytään(poislue maksimaaliset voimantuotot kestoltaan alle ~10s, jolloin hiilaria ei myöskään juuri käytetä ATP.n muodostamiseen.)

Minä saan hyvin hiilareita aamiaisella pannukakuista vaahterasiirapilla +suklaa muroista sokerilla lisättynä + hedelmistä. Tulee vedettyä joka päivä sama aamupala tai no on tullut jo vuosia. Proteiinia ja rasvaa tulee muista mitä aamaisella syön eli pekonista, kananmunista ja kinkusta.

Onks toi nyt se breakfast of champions :D hyvän kuulonen setti alko tehä itekki mieli :D

En tiedä mutta hyvä ja ravitseva.

Ensin syön 2 munakasta johon lisään parmankinkkua 200g ja 180g pekonia ja paistan voissa sekä lisään chiliä ja mustapippuria sekä juustoa.
Sitten syön appelsiinin, päärynän ja omenan.
Sitten syön suklaamurot sokerilla ja täysmaidolla sekä lopuksi pannaria reilulla vaahterasiirapilla.

En tiedä mutta hyvä ja ravitseva.

Ensin syön 2 munakasta johon lisään parmankinkkua 200g ja 180g pekonia ja paistan voissa sekä lisään chiliä ja mustapippuria sekä juustoa.
Sitten syön appelsiinin, päärynän ja omenan.
Sitten syön suklaamurot sokerilla ja täysmaidolla sekä lopuksi pannaria reilulla vaahterasiirapilla.

Melkoset on setit. Tuollahan muonittais jo pienen afrikkalaisen kylän viikoksi. Lisäätkö muuten molempiin munakkaisiin paketillisen pekonia ja 200 grammaa kinkkua vai oliko tuo yhteenlaskettu määrä?

Melkoset on setit. Tuollahan muonittais jo pienen afrikkalaisen kylän viikoksi. Lisäätkö muuten molempiin munakkaisiin paketillisen pekonia ja 200 grammaa kinkkua vai oliko tuo yhteenlaskettu määrä?

4 kananmunaa, 200g parmankinkkua ja 180g pekonia yhteensä vain.
Ei tuossa nyt niin paljoa ole :D Mutta minulle riittää aamiaiseksi hyvin vaikka kulutan paljon.

Suositut

Back
Ylös Bottom