Hiihtämään!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jeepodi
  • Aloitettu Aloitettu
Minkälaisilla eväillä vedit? Ite olen huomannut että noin 20 km menee urheilujuomalla mutta pidemmälle lenkille ainakin minun on pakko ottaa joku patukka mukaan tai varastaa lasten suklaarusinat messiin. Pari viikkoa sitten tuli lähdettyä hieman takki levällään tavoittelemaan 40 km matkaa ja 35 km kohdalla tuli noutaja. Totaalisesti energiat loppu, liian vähän juomaa mukana.

Mulla hyytyy kanssa kone täysin noin 1,5h jälkeen/ 20km jälkeen. Eilen oli pidemmällä lenkillä Maximin energiageeli ja meni 30km heittämällä. Itsellä tosi iso vaikutus tuolla hiilarilla jos suoritus +90min.

Ja sama on kesällä juostessa. Juostessa energiat loppuu vielä nopeammin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
II - ryhmän lähtö on ihan passeli. Siinä kun pitää huolen, että on puolen välin etupuolella, niin suhteellisen mukavasti pääsee lykkimään Finlandiassa.

. nooh siinä sitten tokaisi ohittaessaan, että jokos se nuorella miehellä jalka painaa vai menikö voitelu pieleen.. ai että kun tänään tuli sama kaveri perse edellä vastaan ladulla, ei tarvinnut sanoa mitään, näin että sitä vitutti!

Todellinen Suomimeininki: muut ulkoilijat on mun vihollisia :jahas:. Muualla Pohjoismaissa otetaan vähän rennommin.

Jotain hyvääkin. Tänään pahamaineisen 50-60v ikäluokan edustaja antoi mulle tekniikkavinkkejä kun hinkkasin luistelutekniikka. Otin kaiken kiitollisena vastaan. Sitten vinkeillä ekaa kertaa alle neljän minsan kilsoille :)

Finlandiasta selvitty. Latujen kunto oli kyllä aika huono. Mahdotontahan se on saada hyväksi jos lämpötila huitelee nollan pinnassa ja hiihtäjiä on sellanen 3 tuhatta. Olin 2 lähtöryhmän hännillä aluksi ja tuntui ainakin itsestä, että alussa ja lopussa ei voinut oikein hiihtää omaa hiihtoa kun ladut olivat tukossa ihmisistä. Eli jos aikaa haluaa hiihtää niin se täytyy tehdä keskivaiheilla tai sitten mennä oman lähtöryhmänsä kärkikahinoihin.

Kanssahiihtäjä heitti mieltä ylentävän kommentin siinä viimeisessä, pitkässä ja isossa haarakäyntinousussa: " kyllä voisi vituttaa jos ei kiinnostaisi".

Eka lenkki 12 vuoteen takana, edellinen kerta on siis ollu ylästeella pakon edessä. Latu oli huonossa kunnossa, sukset on laina läpökkäät joissa ei oo mitään pitoa ja mie en osaa hiihtää. Lopputulos oli iteksiään hihittelyä ja paljon hikeä. Mutta hiihdin lähes 5km. Olen kovin ylpeä itsestäni.
:lol2:

Täällä on yks hiihtämiseen hurahtanut! Mikään ei voita sitä ihanaa väsynyttä, hikistä ja samalla rentoa fiilistä joka hiihtolenkin jälkeen vallitsee :dance2:

Viime viikko oli ihan hyvä hiihtoviikko, viidessä päivässä 175 km.

Ai kun on tulossa makoisat kelit viikonlopulle. Lauantaina meinasin vetäistä kunnon laturetken 4-5 h hiihtoa kevyt juoksureppu selässä. Vähän patukkaa reppuun, vaihto pipoa ja kuivaa paitaa, juomaa ja rahat. Sitten nautiskellen niin paljon kilometrejä kun kerkiää.

Sununtaina sitten ehkä lyhyempi reissu.

Kuulostaa Jambolla aivan mahtavalta lauantai päivältä.

Paloheinässä hiihdelty tällä viikolla joka aamu sellaiset 10-15 km lenkit luistellen. Harmillisesti peltolenkin huolto on tänä vuonna ollut omasta mielestä heikonlainen, luistelupaanaa ei jyrsitä läheskään päivittäin, ajellaan vaan kissalla ilman jyrsintää lenkkiä läpi. Kelit on kyllä olleet tänä vuonna mitä parhaimmat, ja pitkät ennusteet lupaavat pakkaskelejä ainakin ensi viikonloppuun asti. Menee tänä vuonna omat hiihtoennätykset rikki komeasti, joskin ei ne kauheitä määriä ole, tällä hetkellä reilut 300 km takana.

Ei malttaisi olla poissa laduilta millään ;)

Juu kyllä kun ulos kattoo, niin tekee vaan pirusti mieli lähteä ladulle. Toivottavasti nyt vaan helpottas taudit ja pääsis ainakin sunnuntaina hiihtämään, hyvällä tuurilla ehkä jopa huomenna jotain pientä. On tullu tänä talvena hiihdettyä kanssa niin paljon, että saattaa olla omatkin ennätykset kyseessä.

Muutaman tunnin päästä lähtee lento Suomeen ja huomenna sitte ajo Ylläkselle. Jos nyt viikon tavoitteeksi laittais ~400 kilsaa. Ei ole tullut yli 50 kilometriä tullut tänä talvena hiihdetty maantieteellisen sijainnin vuoksi mutta vanhoilla pohjilla, vanhoilla pohjilla..

Muutaman tunnin päästä lähtee lento Suomeen ja huomenna sitte ajo Ylläkselle. Jos nyt viikon tavoitteeksi laittais ~400 kilsaa. Ei ole tullut yli 50 kilometriä tullut tänä talvena hiihdetty maantieteellisen sijainnin vuoksi mutta vanhoilla pohjilla, vanhoilla pohjilla..

Melko levoton tavote :D Paljonkos meinasit aikaa hukata tohon?

Kilpahiihtotausta. Viikko siihen on aikaa. Useasti on tullut hiihdettyä 100 km päiviä Levillä ja Ylläksellä kelien sattuessa kohdille. Tuntejahan se vaatii, se on totta..

Kilpahiihtotausta. Viikko siihen on aikaa. Useasti on tullut hiihdettyä 100 km päiviä Levillä ja Ylläksellä kelien sattuessa kohdille. Tuntejahan se vaatii, se on totta..

Nojuu kyllähän se kovalla kunnolla mahdollista on, mutta ei siinä varmaan paljon muuta viikon aikana tarvi tehdä :D

Nojuu, se on kyllä totta. Ja nyt olis vähän kyllä tarkoitus lomaillakkin, joten saattaa pari lenkkiä jäädä darran takia väliin. Eipä elämä siihen lopu jossei 400km täyty mutta olishan se mukava reippaan 50 kilsan päiväkeskiarvoa hiihdellä säiden osuessa kohdilleen.

Pikkasen oli siisti hiihtokeli tänään! Reilun kuukauden tauon jälkeen pääs ladulle ja intoa riitti varmasti enemmän kuin kuntoa, joten reilu parikymppiä oli ihan sopiva matka.
On se vaan mahtavaa hommaa toi hiihto :)

Tänään(kin) aurinko mollotti pilvettömältä taivaalta. Elämäni ekan kerran vaparia yli 25 km (620 m yli). Aikaa tuhraantui 1h 55min. Olin varsin tyytyväinen ja ehkäpä hieman myös ylpeä itsestäni. Sain sitten buffista "hienon" brunarajan otsalle samalla.

Jotain 22km tuli tänään ja ilmahan oli taas kerran ihan perkeleen hieno! Sain lenkkiseuraa myös mukaan ja ilman sitä ois koti kutsunut varmaan jo tunnin kohilla, sen verran tuo eilinen painoi vielä jaloissa ja etenkin ojentajissa. Vieläköhän sitä huomenna :D

Suositut

Back
Ylös Bottom