Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitenkäs on hiihtokausi mennyt ?
...
Jos ranne paranee niin vielä hiihdetään vapaata, muutoin keskitytään nyt punttiin ja odotellaan pyöräilykauden alkua...
"Sorruin" ostamaan luisteluhiihtokamat. Myyjä puhui pökerryksiin ja huippukamat(?) lähti mukaan halvalla. Hiihtokilometrejä kertyi tänä talvena reilu 300, pelkästään perinteistä. Ensi kuussa Lapissa keväthangilla sitten vielä 100-200km . Viikonloppuna olisi kiva päästä testaamaan uusia kamoja, mutta epäilyttää kelitilanne täällä etelässä.
Ihan mieletön hiihtokeli oli! Hankikanto, aurinko, pikkupakkanen. Ensimmäiset 15km räpelletty menemään luistelusuksilla. Sykkeet nousi ihan eri sfääreihin kuin pertsassa ja ojentajat rukoili armoa. Aika kiva omistaa molemmat suksipaketit, vaihtelu virkistää!On luvattu yöpakkasia. hankikannoille siis!
Sykkeet tahtoo nousta ihan hurjiin lukemiin helposti, jospas nekin sit paremmalla tekniikalla pysyis enemmän aisoissa?
Oon vahvasti sitä mieltä, että kaikki puut pitäis kaataa hiihtolatujen varrelta näin keväisin. Havujen perkeleet. Tällänen mettäsika ku oikein antaumuksella niiden päältä potkaisee, niin välillä tuntuu, että nivuset lähtee maata kiertävälle radalle.
Mullakin meinaa olla ongelmia polven kanssa, nimenomaan luistellen hiihtäessä. Oon huomannut, että eniten sattuu, jos latu on jäässä tai epätasainen, mutten optimiolosuhteissakaan selviä yleensä ilman pientä paineen tunnetta polvessa. Lääkäri oli sitä mieltä, että mulla on joku polvien asentovirhe, joten en sitten tiedä, paljonko tekniikan opettelusta tai voiman hankinnasta jalkoihin olis apua. Tietty jos paremman tekniikan myötä hiihtoa sais hiottua rennommaksi, saattais se hyvinkin vähentää polveen kohdistuvaa rasitusta.Pari kertaa lenkin aikana kipeytyi vasen polvi, johtunee siis ihan siitä että väännän polveani potkussa. Viisaammat arveli että jalkalihakset on hiukan heikot, joten kun saan niihin paremmin voimaa, en kompensoi rimppakinttujeni voimattomuutta polven väännöllä vaan jaksan pitää polven samassa linjassa. Kun oikein hartaasti ja hitaasti keskityn tekniikkaan, polvi onkin tosiaan ihan ok.
Meinasi välillä vähän tökkiä tuo luisto, hiton neulaset :(