Kyllähän noilla selviää, mutta luisteluhiihdossa olen huomannut, että monot ovat todella tärkeässä asemassa. Liian löysällä monolla potkun energiaa menee turhaan hukkaan. En ole ikinä combeilla hiihtänyt, mutta käsitykseni mukaan combi monot ovat luistelumonoa huomattavasti löysemmät ja täten "tehottomammat".
Kyllä combeilla siis selviää... jos innostusta luisteluun löytyy, niin sitten kunnon monot.
ps. Ehkä olen hifistelijä, mutta olen aina noudattanut linjaa, jonka mukaan urheiluvälineiden on oltava hyvät. Tämä sen takia, että ei voi ainakaa välineitä syyttää ja hyvillä välineillä motivaatio ei tyssää siihen, että homma olisi välineistä kiinni. Ottakaamme huomioon myös se, että hyvällä paketilla pystyy hiihtämään kevyesti 10v. jos vain suksien huolto on kunnossa!! tuolle ajalle jaettuna kalliskaan paketti ei ole niin kovin kallis..
Hyvillä varusteilla aina mukavempaa ja pystyy nauttimaan suorituksistaan enemmän.
Ja muistetaan että vanha ei välttämättä ole huono. Juuri eilen tuur de skiillä sprintillä ykkös tai kakkossija hiihdettiin 02-03vuoden suksilla..jotta kyllä ne vanhat toimii huipullakin.