Hiihtämään!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jeepodi
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on tullut ulkoilutettua suksia viime päivinä melko mukavasti. Viiden päivän aikana kilometrejä kertynyt 210. Koko talven saldo tähän mennessä 1350km. Nämä reilussa kahdessa kuukaudessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt on tullut ulkoilutettua suksia viime päivinä melko mukavasti. Viiden päivän aikana kilometrejä kertynyt 210. Koko talven saldo tähän mennessä 1350km. Nämä reilussa kahdessa kuukaudessa.
Kunnioitettavat kilsat! Minkä pituisia lenkkejä hiihtelet yleensä? 20 km päivässä näyttäisi tulevan keskiarvo 9 vkolla?

Talven toinen lenkki, 20km. Oli kyllä kiva luistella menemään tuolla auringonpaisteessa. Kelikin on mitä mahtavin, huomenna uusiks ^^

Aivan käsittämättömän hieno ilma oli ja luistokin kohillaan, pk-vauhtia 80min ja 20km. Monessa paikkaa (piti käydä ihan kokeilemassa) hanki kantaa, eli ei tartte ees mettäsuksia, kunhan on riittävän isot sommat sauvoissa :) Nyt viimeistään kaikki ladulle, parhaat hiihtokelit on vasta aluillaan!

Kunnioitettavat kilsat! Minkä pituisia lenkkejä hiihtelet yleensä? 20 km päivässä näyttäisi tulevan keskiarvo 9 vkolla?

Nyt on lukemat jo 1580! Viikonloppuna huikeat kelit, perjantaina 100 kilsan lenkki! Aikaa vierähti vähän päälle kuusi tuntia. Ja vastauksena kysymykseen: keskimääräinen lenkki on ollut noin 30km. Viime aikoina lenkit on ollut useimmiten 30-50km. Nyt pitäis vaan malttaa hiihtää myös lyhyempiä lenkkejä, niin tulis vähän terävyyttäkin enemmän. Alkaa vaan kelit olemaan parhaimmillaan...

^aika saatanan kova suoritus! ITse hiihdin viime vuonna 100km ja aikaa meni yli 9h, tosin noin 600km oli muistaakseni vasta takana hiihtoa mutta silti. oot painellu aika kovaa vauhtia n 17 km/h jatkuvalla syötöllä.

Tuli ostettua eilen uudet salomonin luistelusukset ja tänään oli vuorossa ensimmäinen kokeilu. No olihan se paljon mukavampaa ja nopeampaa kuin noilla lasten suksilla hiihtely. Tuli vedeltyä 12km noin 50 minuutissa

^aika saatanan kova suoritus! ITse hiihdin viime vuonna 100km ja aikaa meni yli 9h, tosin noin 600km oli muistaakseni vasta takana hiihtoa mutta silti. oot painellu aika kovaa vauhtia n 17 km/h jatkuvalla syötöllä.

100km on aina kova kun sen yhden päivän aikana hiihtää! Vauhti oli tosiaan tasaista, vasta viimeisellä vitosella vähäsen hyytyi. Muuten hiihdin samalla vauhdilla koko ajan. Tonnin jälkeen on itellä alakanu vasta hiihto kulkemaan. Kesällä juoksin paljon ja olin hyvässä kondiksessa, mutta kunto vähän romahti marraskuussa kun olin kipeänä sen kokonaan. Joutui sitten hiihtämällä nostamaan kuntoa ja nyt on päästy erittäin hyvään lentoon. Vielä kun malttaisi levätä niin meno paranisi vielä.

Tää viikko ois tarkotus ottaa kevyesti hiihtämällä 20-30 kilsan lenkkejä, mutta saas nährä....:D

On 100km kyllä hurja matka hiihdettäväks yhen päivän aikana. Mä en oo tainnu koskaan hiihtää 50 kilsaa enempää päivässä. Toisaalta enhän mä mikään hiihtäjä ole ollutkaan, etenkään nykyään :D

X-Stiff;2832649 begin_of_the_skype_highlighting**************2832649******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
100km on aina kova kun sen yhden päivän aikana hiihtää! Vauhti oli tosiaan tasaista, vasta viimeisellä vitosella vähäsen hyytyi. Muuten hiihdin samalla vauhdilla koko ajan. Tonnin jälkeen on itellä alakanu vasta hiihto kulkemaan. Kesällä juoksin paljon ja olin hyvässä kondiksessa, mutta kunto vähän romahti marraskuussa kun olin kipeänä sen kokonaan. Joutui sitten hiihtämällä nostamaan kuntoa ja nyt on päästy erittäin hyvään lentoon. Vielä kun malttaisi levätä niin meno paranisi vielä.

Tää viikko ois tarkotus ottaa kevyesti hiihtämällä 20-30 kilsan lenkkejä, mutta saas nährä....:D

Sillä vauhdikkaammalla tyylilläkö? Oliko rankka maasto?

Mietin jos ostaisi ensi talveksi alesta luisteluhiihtopaketin. Missä hinnoissa ja mitä merkkiä kannattaa suosia? Olen n.190/86kg. Nopea vilkaisu näyttäisi että lähemmäs 500 tulisi paketille hintaa (sukset, monot ja sauvat).

Mietin jos ostaisi ensi talveksi alesta luisteluhiihtopaketin. Missä hinnoissa ja mitä merkkiä kannattaa suosia? Olen n.190/86kg. Nopea vilkaisu näyttäisi että lähemmäs 500 tulisi paketille hintaa (sukset, monot ja sauvat).

Ite ostin tänä talvena luiteluhiihtopaketin. Salomonin active skate kuntohiihtäjän luistelumonot, salomonin kilpasukset, jotkut perushyvät sauvat ja haltin hiihtopuvun (joku edellisvuoden malli). Koko paketin hinta oli 410€. Tohon jos ois laittanu satasen lisää niin ois saanu salomonin kilpamonoilla. Monojen lesteissä on eroja eri valmistajilla, joten monot kannattaa ostaa sen mukaan mitkä mukavimmin istuu jalkoihin. Ite ainakin huomasin sen, että leveähkön jalkaterän omaavana salomonin monot istu parhaiten mun jalkoihin. Muut vehkeet ostin kauppiaan suositusten mukaan kun asiantuntevalta vaikutti se myyjä.

Kävin tänään n.30km hiihtelemässä! Meni jo vähän nautiskeluksi, sillä tänään oli "lentokeli"! Kilometrit tuli melkeinpä ilmaiseksi hiihdeltyä ja vauhtikin oli siinä 3min/km, eipä voinnut valittaa kun aurinkokin helli ihanasti kasvoja :) Tätä se hiihto on parhaimillaan!

Yksi hiihtohörhö lisää ilmoittautuu! Tänä talvena oon yllättäen innostunut hiihtämisestä, vaikka kestävyyslajit ei oikein muuten kiinnosta. Hiihtokärpänen puraisi kun isäukon vermeillä hiihtelin monen vuoden tauon jälkeen ja muutama viikko sitten kävin ostamassa oman setin perinteisen hiihtoon. Sijoitin samantien vähän arvokkaampaan varustukseen, kun nyt tuntuu tosissaan, että innostus voisi kestää useita talvia.

Tänään tuli tehtyä talven toistaiseksi pisin lenkki, 54km. Keli oli mitä mainioin ja kerrankin onnistui myös pitovoitelu riittävän hyvin. Aikaa tuhrautui taukoineen 4h 45min. Saa nähdä kuinka pitkään tässä kelejä riittää täällä aivan etelässä. Onneksi parin viikon päästä lähtö Norjaan viikoksi lautailemaan ja nyt uuden innostuksen myötä ajattelin kuluttaa myös latuja parin päivän edestä siellä.

Kävin tänään n.30km hiihtelemässä! Meni jo vähän nautiskeluksi, sillä tänään oli "lentokeli"! Kilometrit tuli melkeinpä ilmaiseksi hiihdeltyä ja vauhtikin oli siinä 3min/km, eipä voinnut valittaa kun aurinkokin helli ihanasti kasvoja :) Tätä se hiihto on parhaimillaan!

Aikamoinen vauhti ollu, jos koko matkan oot tommosta pitäny. En sanois että ilmaiseksi kilometrit tulis, ellei oo pelkkää alamäkeä ;)

Aikamoinen vauhti ollu, jos koko matkan oot tommosta pitäny. En sanois että ilmaiseksi kilometrit tulis, ellei oo pelkkää alamäkeä ;)

No maasto oli aika tasamaata, luisto oli todella hyvä ja hiihtotaustaakin on jonkun verran. +sitä vaan kummasti rupee metsästää eessä näkyviä selkiä ja uusia päänahkoja! Tämän olen todennut omaksi heikkoudekseni :D

Sillä vauhdikkaammalla tyylilläkö? Oliko rankka maasto?

Vauhdikkaammalla tyylillä ainakin omalta osaltani, eli luistelemalla. Maasto ei mikään mahdottoman rankka, muttei helpoinkaan. Rankimassa nousussa lienee jotain 50 metriä korkeuseroa.

Kilometrejä on nyt kasassa 1785 eli ihan kivasti. Tänään reilut 50km järven jäällä, oli hienoa. Tilasinpa Atomicin ens kauden kisasuksetkin tossa. Maksoivat opiskelijalle ihan helvetisti liikaa, mutta mitäpä tuolla. Eipä oo tullu baarissa käytyä ja ylipäätään alkoholia juotua koko talven aikana niin on tuota rahaa säästynytkin.

Mitäs kokemusta porukalla on muuten fluorivoiteiden hyödyistä kostealle kelillä? Onko niistä konkreettista hyötyä? Ajattelin kevään kosteille keleille panostaa ja ostaa korkee fluorista voidetta. Tähän asti menty täysin ilman.

Varsinkin kostealla kelillä suksi ratkaisee aika paljon saako sen luistamaan vai ei. Uskosin, että harraste käyttöön riittää hyvin vaikka vähäfluorinen möhkäle, mutta voihan ostaa yhen korkeefluori palan n. nollakelille ja käyttää säästeliiästi sitä, eikä laita pohjaan yhtä paljoo kun perus parkkua. Toki se luistaa paremmin kun huonommat voiteet, eihän siitä mihinkään pääse :P

Suositut

Back
Ylös Bottom