"Hihhulit" lähipiirissä

Onko kellään muulla pakkislaisella sattunut tällaista, että lähipiiriin sattuu "ei-niin-normaalilla"-tavalla uskovainen ihminen?

Tarkoitan tässä kielilläpuhumiseen, henkiparantamiseen yms. uskovia ihmisiä, jotka pelkäävät demoneita, saatanoita ja perkeleitä joka nurkan takana, ja löytävät niitä kaikista arkisista askareista. Hommaan kuuluu käsite "oikea totuus" ja kaikki muut teoriat ovat väärässä.

Näille uskoville Jumala myös puhuu päivittäin ja kertoo, mitä heidän tulee elämässä tehdä.

Ahkera propaganda esimerkiksi tiedettä kohtaan kuuluu olennaisena osana hommaan, ja omia uskomuksia välillä perustellaankin tieteen avulla. Näitä käänteentekeviä tutkimuksia vaan ei löydy yhtään mistään.

Miten tällainen on vaikuttanut suhtautumiseen tätä ihmistä kohtaan? Pystytkö ottamaan asian huumorilla, vai kiehuuko sappi aina jutellessa?

Varmaan aika paljon uskovasta persoonasta kiinni, mutta yleensä entiset narkit ja alkkikset ovat ne vastenmielisimmät tapaukset, jotka eivät kunnioita muiden vakaumuksia pätkän vertaa.

Onko kokemuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onneksi ei ole kokemusta, mutta ehdotan sinulle, että yksinkertasesti et ole missään tekemisissä moisten hihhulien kanssa niin pääset paljon helpommalla.

Sitä on vuosi seurusteltu tällaisen kanssa...
:rolleyes:

Joo, on yksi joka on hurahtanut hindulaisuuteen ja yksi joka elää suurinpiirtein kuin taivaan lintu. Ei kylvä ei kerää ja Jumala pitää huolen. Ensiksimainittu pyhittää näin omaa maailmankatsomustaan johon kuuluu näennäinen suvaitsevaisuus, henkinen valaistuminen ja suitsukkeiden käryytys. Jälkimmäinen tyyppi on melko lahjakas monessa asiassa, mutta katsoo ettei hänen tarvitse tehdä töitä tai mitään, koska niin Jumala hänen näyttäisi haluavan tekevän. Uskon osin kyllä itsekin tuohon että kun asioiden antaa rullata omalla painollaan, sitä päätyy sinne mihin kuuluu ja jos ei pidä siitä missä on tai haluaa enemmän, joutuu vähän ponnistelemaan että voisi löytää toisen tavan rullata omalla painollaan.

Jos joku on katsonut toista tuotantokautta BSG:stä, siinä oli todella hieno toteamus eräältä Cylonilta joka meni joteensakkin näin: "Vika on sinussa. Ei universumissa, ei Jumalassa, ei kohtalossa. Sinussa. Sinä olet sekaisin."

Kaikkihan me näitä meemejä vatvomme. Hyväksymme sen mikä tukee meidän maailmankatsomustamme ja palvomme lopulta pelkästään sitä. Eli itseämme. Kait.

On sellaista sakkia tullut aikanaan tunnettua. Sittemmin ne työtuttavuuksiin verrattavat kaveruussuhteet ovat loppuneet, kun on selvinnyt etten olekaan niin helppo käännynnäinen. Hihhulin tunnistaa siitä, että hänelle kukaan ei ole hyvä sellaisena kuin on. Siihen kyllä löytyy tietoa, miten pitää elää että kelpaa.

Viestini teille, hihhulit: Antaa tulla ihan mitä vaan. Teille tulee takkiin.

Oli yhteen aikaan lähipiirissä noita ja monenmoisia. En suhtautunut oikein millään lailla. En jaksanut alkaa inttämään, en ole itse hurahtavaa tyyppiä, ja niin kauan kuin kenenkään ei pahemmin satu niin uskokoot mihin lystäävät. En jaksa edes oikeastaan keskustella näistä aiheista niin kiinnostavia kuin uskonnot oikeastaan ovatkin. Tai joo - voin keskustella, mutta silloin mielellään sellaisella ei-moralisoivalla tasolla. Harvoinpa jaksan. Käännyttäjistä en pidä, mutta se on näkynyt minusta noille tutuille, ei ole muutamien harvojen poikkeusten lisäksi tarvinnut saarnoja kuunnella.

Oli tuttavissa joskus muutama oikein kunnolla sekaisinkin. Yksi sairasti diabetestä muttei syönyt lääkkeitä koska Jumala pitää omistaan huolen. Ja toinen syytti tytärtään murhasta kun tämä joutui syömään jälkiehkäisypillerit. Molemmat muuten joutuivat jossain vaiheessa elämäänsä psykiatriselle. Ja sitten on muutama muunlainen höyrypää ollut, en tiiä oliko se niiden hihhulius enemmänkin tiettyä elämäntapaa kuin uskontoa, mutta luen ne samaan joukkoon, nuo tuollaset puuvillaan pukeutuvat luontaishoitoruohonjuurihinduhörhöaktivistihipit. Näissäkin on tapauksia, jotka eivät ole pelkästään hurahtaneita uskoon vaan jotenkin muutenkin pimahtaneet. Eli jos näitä vielä lähipiirissä olisi, olisin huolissani enemmänkin kuin ärtynyt.

Jos jotenkin ovat suuntautumista muuttaneet nuo muinaiset tutut niin lähinnä siihen suuntaan, että samantyyppinen mekanismi on näissä kaikissa uskomisissa vaikka kohde vaihtelee. Samanlailla hämärää se hihhulointi on. Mutta eivät ne minun katsantokantojani liiemmin ole muuttaneet.

Alkuperäiseen kysymykseen: harvoin kiehui sappi, annoin olla vaikka ihmettelinkin. Ainoastaan tuo "tieteellä perustelu" on se piste, joka saattaa saada minut kihisemään. Uskovaisimmat ystävät eivät koskaan koettaneet saada minua kinkereihinsä mukaan koska eivät päässeet haastamaan kanssani aiheesta - he tiesivät vakaumukseni ja sillä hyvä. Ne, jotka tiesivät, eivät alkaneet kinata. (Kirkkoon en itse oikein tykkää mennä, mutta syy on se että en jaksa tajuta sitä touhua siellä. Kun en jaksa sellaisiin uskoa niin se kaikki touhuaminen siinä uskomisen ohessa tuntuu varsin oudolta ja vieraalta. Kerran päädyin sellaseen johonkin tapahtumaan jossa oli jo jotain näitä... kielillä puhumista tai tällaista. Se oli varsin, noh, se oli vain outoa sekin, jotenkin ihan vierasta minulle.) Itse on ole pätkääkään uskonnollinen ihminen. Johonkin uskon, mutta uskontoa siihen ei tarvitse.

Kaminari pisti pari hyvää tuossa yllä. Kuten: "Se olet sinä." Niinpä.

Joo on suvussa näitä hihhuleita. En vaan jaksa jutella heidän kanssaan sanaa "hei" pidemmälle. Tän sanan jälkeen kannattaa jo nopeasti yrittää löytää läheltä joku toinen, jolle jutella.

Enivei mun mielestä hihhulointi ja kiihkouskovaisuus = mielisairaus. Tässä on taustalla se, että jos olet skitsofreeninen ja kuulet päässäsi äänen, joka käskee tappaa ja tapat, niin olet mielipuoli. Jos taas kuulet äänen, kun rukoilet, joka on "Jumala" ja joka lohduttaa ja antaa neuvoa, niin yhtäkkiä oletkin löytänyt yhteyden kaikkivaltiaaseen ja olet hieno ihana ihminen...

Oletteko muuten huomanneet, että melko usein kaikkein pahimmilla hihhuleilla on menneisyys aivan toisesta ääripäästä? (Kuten threadin aloittajakin jo mainitsi.) Eli narkkari/saatananpalvoja/alkoholisti on tullut uskoon ja sitten homma on kääntynyt aivan päälaelleen; Pidättäydytäänkin aivan kaikista "paheista" ja moralisoidaan kauheasti muita. Ollaan hurmoshenkisiä ja sekoillaan kokouksissa "pyhä henki" höyryissä, aivan samalla tavalla kuin joskus aiemmin kannabiksen, lsd:n tai muiden huumeiden vaikutuksen alaisena.

Itseasiassa eräs "tosiuskovaisten" slogani onkin: "Jeesus on parasta huumetta." :rolleyes:

Näillä "tosiuskovaisiksi" itseään nimittävät äärifundamentalistimaailmanlopputuleekatukaataijouduttehelvettiin-hihhuleilla on myös taipumus kovasti kritisoida liberaalimpia uskovaisia. Esim. jos joku Jumalaan uskova maltillinen kristitty sattuu olemaan sitä mieltä, että Raamattua ei voi ottaa kaikilta osin kirjaimellisesti, niin häntä saatetaan syyttää luopioksi.

Uskonnollinen fundamentalismi, uskonnosta riippumatta, on yksi tämän maailman vaikeimmista ongelmista. Mutta tällä fundamentalismillakin on monesti taustasyynsä, kuten voimakas vastareaktio ympärilläolevaan kulttuuriin. Kun ihminen (yleensä nuori mies) etsii paikkaansa yhteiskunnassa, voi hän eksyä ääriryhmiin. Jos taustalla on vakavia sosiaalisia tai terveydellisiä ongelmia, saattaa täydellinen elämänmuutos olla jopa ainoa keino paeta niitä ongelmia. Jos vaihtoehtona on siis hihhuliksi ryhtyminen tai yliannostukseen kuoleminen, niin voidaanko me edes kritisoida sitä uskoon tulemista.

Meinaan en ole huomannut ateististen yhdistysten harjoittavan hyväntekeväisyyttä huumehörhöjen keskuudessa samalla tavalla, kuin kristittyjen seurakuntien. Voin toki olla väärässä, mutta tällaisen vaikutelman olen saanut.

Muutenkin ateistiseen elämänkatsomukseen tuntuu kuuluvan tietynlainen kyynisyys. Lähinnä monet ateistit tuntuvat keskittyvän eri uskontojen edustajien haukkumiseen, ja oman erinomaisuudentunteensa pönkittämiseen, kuin aitoon maailmanparannukseen. Fundamentalistinen ateisti saattaa olla yhtä väkivaltainen nipottaja, kuin fundamentalistinen kristitty tai muslimi.

Niin ja olen sitten itse enemmänkin agnostikko.

Tomppa85 sanoi:
Uskonnollinen fundamentalismi, uskonnosta riippumatta, on yksi tämän maailman vaikeimmista ongelmista.

Täsmälleen. Fundamentalismi ja siitä käytännön tasolla aiheutunut fanaattisuus ovat äärimmilleen vietynä ihmiselle pahasta (tämän historia kyllä opettaa). Ihminen muuttuu riippuvaiseksi ideologiasta ja samaistumisesta joukkoonsa. Kuitenkin ympäröivän reaalimaailman antama vastustus aiheuttaa hämmennystä ja auktoriteetin tarvetta. Pian on karismaattisen johtajan aika ottaa ohjat käsiinsä ja sitten voi vain toivoa, ettei käy liian pahasti.

Hyvä vanha ystävä hurahti uskoon :(

On aina ollut uskovainen ja minä taas umpipakanallinen rienaaja, mutta ollaan pärjätty kun ollaan visusti vältetty näitä uskonasioita. Ymmärrän kyllä sen, miten pitkä ja raskas sairaus sekä siitä paraneminen johtivat tähän hurahdukseen - "rukous auttoi ja jumala paransi", tosin minä kiittäisin leikkauksen tehneitä kirurgeja. Nyt välit ovat viilentyneet kun en oikein tiedä, mitä hänelle sanoisi kun jokainen sieltä päin tuleva lause koskee Jeesusta ja elän hänen mielestään synnissä eli avoliitossa - tosin sentään vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa.

Hän itse on varmasti katunut syntinsä eikä tunne enää vetoa samaan sukupuoleen. Mutta että yrittää hinata Jeesuksen luo eheytymään homokavereitamme, voi #¤%& :curs: :curs: :curs:

Uskonnolla on kautta ihmiskunnan historian ollut ja on edelleen uskomaton tuhovoima enkä osaa siihen kovin positiivisesti suhtautua kaikesta kirkkojen hyväntekeväisyydestä huolimatta. Ateistit voivat olla rasittavia, mutta eivät murhaa ihmisiä periaatteen vuoksi. Uskonasioista vielä on yhtä turha väitellä kuin makuasioista. Pidän ihan menetettynä tätä ystävää, en aio välejä katkaista, mutta en ottaa yhteyttäkään :(

Tomppa85 sanoi:
Oletteko muuten huomanneet, että melko usein kaikkein pahimmilla hihhuleilla on menneisyys aivan toisesta ääripäästä? (Kuten threadin aloittajakin jo mainitsi.) Eli narkkari/saatananpalvoja/alkoholisti on tullut uskoon ja sitten homma on kääntynyt aivan päälaelleen; Pidättäydytäänkin aivan kaikista "paheista" ja moralisoidaan kauheasti muita. Ollaan hurmoshenkisiä ja sekoillaan kokouksissa "pyhä henki" höyryissä, aivan samalla tavalla kuin joskus aiemmin kannabiksen, lsd:n tai muiden huumeiden vaikutuksen alaisena.

Itseasiassa eräs "tosiuskovaisten" slogani onkin: "Jeesus on parasta huumetta." :rolleyes:

Näillä "tosiuskovaisiksi" itseään nimittävät äärifundamentalistimaailmanlopputuleekatukaataijouduttehelvettiin-hihhuleilla on myös taipumus kovasti kritisoida liberaalimpia uskovaisia. Esim. jos joku Jumalaan uskova maltillinen kristitty sattuu olemaan sitä mieltä, että Raamattua ei voi ottaa kaikilta osin kirjaimellisesti, niin häntä saatetaan syyttää luopioksi.

Uskonnollinen fundamentalismi, uskonnosta riippumatta, on yksi tämän maailman vaikeimmista ongelmista. Mutta tällä fundamentalismillakin on monesti taustasyynsä, kuten voimakas vastareaktio ympärilläolevaan kulttuuriin. Kun ihminen (yleensä nuori mies) etsii paikkaansa yhteiskunnassa, voi hän eksyä ääriryhmiin. Jos taustalla on vakavia sosiaalisia tai terveydellisiä ongelmia, saattaa täydellinen elämänmuutos olla jopa ainoa keino paeta niitä ongelmia. Jos vaihtoehtona on siis hihhuliksi ryhtyminen tai yliannostukseen kuoleminen, niin voidaanko me edes kritisoida sitä uskoon tulemista.

Meinaan en ole huomannut ateististen yhdistysten harjoittavan hyväntekeväisyyttä huumehörhöjen keskuudessa samalla tavalla, kuin kristittyjen seurakuntien. Voin toki olla väärässä, mutta tällaisen vaikutelman olen saanut.

Muutenkin ateistiseen elämänkatsomukseen tuntuu kuuluvan tietynlainen kyynisyys. Lähinnä monet ateistit tuntuvat keskittyvän eri uskontojen edustajien haukkumiseen, ja oman erinomaisuudentunteensa pönkittämiseen, kuin aitoon maailmanparannukseen. Fundamentalistinen ateisti saattaa olla yhtä väkivaltainen nipottaja, kuin fundamentalistinen kristitty tai muslimi.

Niin ja olen sitten itse enemmänkin agnostikko.

Damn Tomppa, kun luen sun juttuja niin välillä tulee sellanen olo ettei mun kannata vastailla mitään, odotan mitä Tomppa sanoo koska se pukee mun ajatukset paremmin sanoiksi kuin minä ite :kippis1:

Itse olen tuollainen luopiokristitty. Uskon Jumalaan, ja kehtaan sanoa että siihen se jää, en osaa Jumalaa sen kummemmin selittää. Tai sitä miksi maailma on sellainen kuin on.
Eikä mun usko riitä mihkään, jos hihhuleilta kysytään, "puhtaasti" ois elettävä, eli ei viinaa, röökiä, kiroilua, huumeita, eikä tietty seksiä ennen avioliittoa. Ei mieluusti edes seurustelua ei-uskovan kanssa.
Sit vasta eläisin niin että Jeesus tykkää. Hän siis rakastaa meitä kaikkia, niin paljon että uhrautui meidän puolestamme ihan, mutta ei oikeesti tykkää ennen kuin täytämme nämä reunaehdot.
Enkä tiedä mikä osa Raamattua on mahdollisesti suht tarkka kuvaus jostain mitä on tapahtunut, tai siitä miten ennen elettiin, ja mikä on kansanperinnettä tai metaforista tai mitä lie.
Mutten suostu uskomaan että Raamattua pitäis tulkita niin, että homofobia on otettava kirjaimellisesti, koska homot on niin inhoja, kun taas esim orjien pito ja se että naisen on mentävä naimisiin raiskaajansa kanssa on vaan esimerkkejä sen ajan elämästä, eikä tietenkään niitä pidä ottaa kirjaimellisesti.

Se on musta hyvä että joku pääsee vaikka uskoon hurahtamalla eroon huumeista, mutta valitettavasti siinä hurahduksen yhteydessä jätetään täysin käsittelemättä ne syyt ja omat luonteenpiirteet ja angstit jotka saivat niitä huumeita alunperin käyttämään.
Todetaan vaan että nyt se mun vanha minä kuoli Jeesuksen kans ristillä, ja se siitä, mulla alko uusi elämä....vaikkei ne omat angstit mihinkään katoa, ne on edelleen siellä väijymässä, ja niiden kohtaaminen edelleen yhtä pelottavaa.
Ja tosiaan, luulis että jos oikeesti kokee että nyt Jumala vaeltaa mun rinnalla ja suojelee, ja mulla niin niin vahva kamu kuin kaikkivaltias isänä, niin siitä sais aika saakelisti turvaa....mut tuntuu että hihhulit saa aiheesta pelkoa vielä paljon enemmän, eli tosiaan saatana kyttää joka kulman takana ja kiusauksia on niin kovin, joka ikinen niistä saatanan asettama.
Sikäli hyvä, että voit luopua henkilökohtaisesta vastuusta, jos haluat, kun saatana sua vietteli, ja sää heikko raukka lankesit...
Musta usko on hyvä asia, mutta perkeleen helposti se vaan kääntyy aika pahaksi.

Mikähän juttu tuo on, että kiihkokristityt ei saa juoda alkoholia? Joihan Jeesus ja kumppanitkin viiniä ja kirkossakin sitä jaetaan ehtoollisella. Luostareissa on myös tehty erilaisia viinejä ja oluita yli tuhannen vuoden ajan ja munkit juo niitä myös itse... Erikoista, että nämä kieltävät alkoholin sitten kokonaan.

Sanoisin itsekin, että uskovaisuus on ok, kunhan se ei mene ihan yli ja hallitse elämää aivan täysin. Se on huono homma, että nämä hihhulit alkavat jakaa muille väkisin omaa uskoansa, joka ei ole luterilaisuus ja yrittävät käännyttää omaan uskontoonsa.
Kaikenlainen tyrkyttäminen on perseestä.

Saunan takana on puita.

Ei vaan, kaikki hihhulit (siis tosi HC hihhulit) pitäis kerätä jollekin vaikeiden merivirtojen takana sijaitseville saarille ilman poispääsyä. Hihhuloikoon siellä keskenään sydämensä kyllyydestä.

Hihhulien rasittavuuskerroin normaaleissa kanssakäymistilanteissakin lähentelee maximaalista.

Itsellä ainoa kosketus kunnon "olen menettänyt kosketuksen reaalimaailmaan" hihhulin kanssa oli, kun teimme dokumenttia liittyen Harry Potteriin ja muihin lasten fanitusilmiöihin. Haastattelimme helluntailaista pappia, joka oli täysin vakuuttunut että nuoriherra Potter oli Saatanan kätyri ja sen ainoa tehtävä oli myrkyttää lasten mielet ja ohjata heitä kohti noituutta.

Kyllä siinä huuli pyöreänä kuunneltiin ja ihmeteltiin, miten joku voi oikeasti olla noin pihalla. Muuten mies oli oikein mukava ja fiksun oloinen tyyppi. Mikäs siinä, antaa kaikkien kukkien kukkia, kunhan ei tunge meikän tontille.

Volmari sanoi:
Itsellä ainoa kosketus kunnon "olen menettänyt kosketuksen reaalimaailmaan" hihhulin kanssa oli, kun teimme dokumenttia liittyen Harry Potteriin ja muihin lasten fanitusilmiöihin. Haastattelimme helluntailaista pappia, joka oli täysin vakuuttunut että nuoriherra Potter oli Saatanan kätyri ja sen ainoa tehtävä oli myrkyttää lasten mielet ja ohjata heitä kohti noituutta.

Kyllä siinä huuli pyöreänä kuunneltiin ja ihmeteltiin, miten joku voi oikeasti olla noin pihalla. Muuten mies oli oikein mukava ja fiksun oloinen tyyppi. Mikäs siinä, antaa kaikkien kukkien kukkia, kunhan ei tunge meikän tontille.
Tää on kans sitä pelkoo, jonka "ihana Herran rakkaus" tuo mukanaan. Potterissa puhutaan noidista -> täytyy olla saatanasta koko homma.
Tällasilla tyypeillä on sisäisen rauhan sijasta jatkuva hätä että se Jumala heittäytyykin vanhatestamentilliseksi, ja hylkää heidät ja heittää helvettiin pienimmästäkin syystä. tai sit hätä että se saatana on koko ajan kytiksellä ja voi päästä niskan päälle ihan mistä vaan, hetkenä minä hyvänsä. Mahdollisesti molemmat.

Pitäis niin luottaa Herraan ja Hänen johdatukseensa ja varjelukseensa, ja antautua oikeen Hänen vietäväksi...ja samalla ollaan paskat housussa että ei siitä Herrasta oo mihinkään, saatana ottaa voiton jos ei oo ite kauhusta jäykkänä koko ajan, eikä tää kaikkivaltias Herra tee yhtään mitään, sylkäsee vaan että oma vikas ku oot noin syntinen...jälleen yksi (fanaattisen) kristinuskon paradokseista.

Hihhulit on aika jänniä, kun C.S. Lewis, tää Narnia-juitsujen kirjoittajahan on uskovainen heppu, kristinuskovainen siis, mutta hihhulit pitää hänenkin hommiaan ihan okkulttina, kun niissä esiintyy joku valkea noita.

Olen itse miettinyt usein että miksei saa juoda, Raamatussa korkeintaan mainittiin jotain tyyliin että ei sais perseet olalla kekkuloida ja käyttäytyä törkeesti...mutta siellä on myös säkeitä, jotka antavat ymmärtää että tissuttele ihmeessä, se on kivaa:
Esim Tuomareiden kirja 9:13
Wine, which cheereth God and man.

Psalmit 104:15
Wine that maketh glad the heart of man.

Sananlaskut 31:6-9
Give strong drink unto him that is ready to perish, and wine unto those that be of heavy hearts. Let him drink, and forget his poverty, and remember his misery no more.

Solomonin biisi 5:1
I have drunk my wine.... O friends; drink, yea, drink abundantly.

Habakkuk 2:16
Drink thou also, and let thy foreskin be uncovered.

Viimenen jopa sanoo että juopottele ja heilu esinahka paljaana....

Ainoa hatara selitys jonka olen keksinyt on se, että nämä ei saa juoda, polttaa, käyttää huumehia, ja ei varmaan steroidejakaan, kiroilla jne, että ne tulee jostain ihmisen huonosta omasta tunnosta, vanhoista raittiusliikkeistä, nautinnon tuottamasta syyllisyydestä...jostain ihan omasta päästä.
Oikeastaan omasta riittämättömyydestä, ei kestä ees aatella että Jumala tai joku rakastais mua näin, ja riittäisin tällaisena kuin olen, vaan pakko on muuttaa itseäänja ansaita "omalla työllään" tää Herran "pyyteetön" rakkaus. Et kun mää olen näin saatanan puhdas niin Herrakin mua sit vallan rakastaa, eipä rakasta teitä, syntiset, lällällää....

Hagakure sanoi:
Onko kellään muulla pakkislaisella sattunut tällaista, että lähipiiriin sattuu "ei-niin-normaalilla"-tavalla uskovainen ihminen?

itse olen hihhuli, ja tunnen aika paljon muita hihhuleita.

omalta kohdaltani

Tarkoitan tässä kielilläpuhumiseen, henkiparantamiseen yms. uskovia ihmisiä,
uskon noihin asioihin, mitään ei ole tapahtunut omalla kohdalla.

tunnen kavereita, keille on tapahtunut.

jotka pelkäävät demoneita, saatanoita ja perkeleitä joka nurkan takana,
en pelkää, eikä kyllä kaverinikaan

ja löytävät niitä kaikista arkisista askareista.

no välillä joistain asioista kyllä "tuossa on takana jotain enemmän".
ehkä kavereilla hiukan enemmän kuin minulla tuota tulkintaa.

mutta esim. lordissa en näe mitään saatanallista, lordi oli juuri oikea valinta euroviisuihin ja on sopiva piriste muutenkin niin pelleilyä oleviin kisoihin.

Hommaan kuuluu käsite "oikea totuus" ja kaikki muut teoriat ovat väärässä.

hmm, aika moneen asiaan kyllä itselläni suhtautuminen on se, että "myönnän, että tätä en tiedä", ja hyväksyn sen, etten tiedä.

mutta totuudessa ei mielestäni ole mitään suhteellista. asia joko on jotenkin tai se ei ole jotenkin, ja voi olla joko oikeassa tai väärässä. kaikki eivät voi olla oikeassa.

ja pyrin suhtautumaan aisoihin siten, että jos jotain sanotaan, niin se on niin kuin sanotaan, eikä että alan vääntämään "olisi minulle kivempaa tulkita tämä tällä tavalla, siispä tulkisen sen tällä tavalla".

Näille uskoville Jumala myös puhuu päivittäin ja kertoo, mitä heidän tulee elämässä tehdä.

eipä osunut omalle kohdalle, joillekin kavereille kylläkin

Ahkera propaganda esimerkiksi tiedettä kohtaan kuuluu olennaisena osana hommaan, ja omia uskomuksia välillä perustellaankin tieteen avulla. Näitä käänteentekeviä tutkimuksia vaan ei löydy yhtään mistään.

tätä on vähän monella tasolla.

itse en perustele "huuhaa-tieteellä" mitään, jotkut tuttuni kylläkin..

ja esim. "evoluution vastustajista" löytyy kahdenlaista porukkaa
1) huuhaa-tieteilijöitä jotka suoltavat ulos paljon tekstiä tajuamatta asioista.
2) oikeita tiedemiehiä, joiden tutkimustulokset eivät tue evoluutiota.

... valitettavasti ensimmäisen ryhmän äänekkyyden takia kaikki evoluutiokritiikki tulkitaan huuhaaksi.

Hmm, mikä mielenkiintoinen tredi... siis nimensä puolesta. :D

Itsehän komppailen Volmaria kyllä sujuvasti, antaa hihhuleiden heilua, mutta ei allekirjoittaneen kaimansa alueilla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom