HifistelystÄ

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joku taisi kerran avautua näin, mutta here we go again.....

Eli vuoden verran olen tässä jonkin verran seuraillut pakkista ja osallistunut keskusteluihinkin. Usein alkaa sapettamaan tietty "hifistely" kun puhutaan sitten treenauksesta tai ruokavaliosta. Hifistelyhän kuuluu toki asiaan ja ammattitasolla onkin sitten aivan pakollista mutta.....

Monesti threadeissa käsitellään mitä monimutkaisimpia treenausmenetelmiä ja ruokavalioita, usein (ei aina, no offence)näissä threadeissa roikkuvat kaverit eivät välttämättä ole sillä tasolla (myös allekirjoittanut kuuluu tähän joukkoon) että pitäisi treenissään/r.valiossaan näitä metodeita käyttää.

Threadin tarkoitus on tarkoitus nyt laittaa (meitä) monia peilin eteen katsomaan ja kysymään itseltään esim. "Kävisinkö aamulla (kävely)lenkillä ennen ruokaa ja teen saatanan kovan treenin illalla, vai käyttäisinkö sittenkin HSTBST-menetelmää yhdistettynä ultraioinisoituun gammahydrawheyII-patukoilla?"
Perkeles, jos maha roikkuu ja tissit on ketunokalla ei siinä paljon auta "hifistely", eli peruasioiden tarkastaminen olisi varmasti paikallaan ennen syvällisiä AnimalmethoxyGammaProWheyMass&55%65%75% penkkitreeniä.
Ja oikeasti tarvitseeko miettiä treenissään , esim.EastSideWestSideBarbellRyssäPenkki-metodeita jos tasot on kuitenkin kohttuullisen matalalla ? saati sitten aloittelija?

Tuntuu välillä siltä että lusikka on välillä kadoksissa puurosta ja nyt mietitään että millä laser säteillä sitä ruokaa sinne suuhun lapataan.(lusikka vaan takas käteen)

Niin tai sitten mua vaan tavattomasti v...tuttaa kun en ymmärrä enää 80% tämän keskustelualueen aiheista...

Niinpä...asiaa puhut joo. Itse aloitin treenaamisen kolmisen kuukautta sitten ja on hienoa huomata tässä vaiheessa jo tuloksia. Tosin kaikki menee nopeammin näin alussa eteenpäin. Mulle riittää lisäravinteista ainoastaan proteiini ja malto.

Painoa tiputan ruokavalion avulla sekä sijoittamalla kalorimäärän pienemmäksi, mitä kulutan. Tänään aloitin hit-rääkin eli tuo tukee tarkoitustani myös. Painoa on tippunut kolmessa kuukaudessa viisi kiloa ja ryhti on parantunut huomattavasti. Tämä on pakko uskoa sillä kuulin sen tänään anopin suusta...ja se on jo paljon, you know:D

Meikäläiselle on kuitenkin sama, jos viisaat täällä hifistelevät sillä tällainen maallikkokin kuitenkin löytää täältä vastaukset kysymyksiin ihan selkosuomella. Joskus tosin tuntuu menevän överiksi, mutta olisikohan se sitä, että tästä alasta ei vieläkään tiedetä tarpeeksi suuren salimassan keskuudessa. Ihmeaineilla kun tuntuu menekkiä riittävän.

Onhan sitä kieltämättä itsekin tullut syyllistyttyä joissakin asioissa tohon liialliseen hifistelyyn. Perusasiat ensin kuntoon ja voihan sitä sitten vähän hifistelläkin, mutta ei se hifistely sitä lihasta tua se on selvä homma se...perkele...

Totta turiset.

Itelläkin tosiaan toi mopo meinaa välillä vähän karata käsistä. Ite olen hillunu salilla muutaman vuoden ja välillä tulee haksahdettuu johonkin ihme juttuun. Meitsil tota ylimäärästä fläsää on hieman ja joskus tulee haaveiltuu jostain aktinsaktions dietistä joka suorastaan räjäyttää rasvat veke, vaik kebapista luopuminen näyttää olevan vaikeempaa mitä röökaamisen lopettaminen :)

Onneksi välillä tipahtaa maanpinnalla ja tulee syötyä kaurapuuroo aamusin ja treenattua suht hyvin iltasella eikä niil p/rr/r-prosenteilla niin väliä kuhan sinne päin ovat.. Erikseen sit ne kaverit jotka treenaa jotkut kisat mielessä.

hifistelijöiden puolustukseksi sanosin...

Asiasta kuin asiasta voi jauhaa kellon ympäri atomitasoa hipoen. Eli puhua teoreettisesti asioista. Oma juttunsa on sitten se, kuinka moni hifistelijä tekee niin kuin puhuu. en tiedä muista, mutta itse toteutan Hyvin vähän mitään hifi-sanomisiani :-) Perus settiä asiassa kuin asiassa niin homma toimii.

Miksi sitten hifistellä laisinkaan, jos ei toteuta sanomisiaan? Yhtä hyvin voisi kysyä mitä hyötyä jonkun on opiskella Unkarin historiaa tai tähtitiedettä tai opetella ulkoa USAn osavaltiot pääkaupunkeineen.

Vastaus: Omaksi huviksi alias huvin ja urheilun kannalta. Jokaisella on omat kiinnostuksen kohteensa ja niin sen olla pitääkin. En minäkään kyseenalaista kaveriani, joka harrastaa kesäkukkaisten tuoksujen kategoriointia. :)

Eikö kuitenkin ole hyvä, että joilla sitä tuntumaa on, jakavat sitä muille. Tuntuis itsestäni, jos olisin aloittelemassa treeniä ja viilailemassa edes jonkinlaista ruokavaliota, että ois hyvä jos tietoa tulisi. Vaikka useimmat siitä tiedosta käyttävät sen mitä tarvitsevat, niin ompa kiva joskus paneutua myös siihen mitä siellä hifistelytasollakin tapahtuu.

Sen mitä itse puhun sen myös teen. Ja mielestäni on tosi mukava testailla mitä ihmeellisimpiä asioita välillä.

Mutta mielenkiintoinen threadi. :D

Ja tosiaankin ei se lihas hifistelemällä kasva :thumbs:

Itse olen nyt myös noin kolme kuukautta treenannut ja tuloksia on syntynyt, olen kuulemmma kasvanut mutta itse en sitä huomaa. :D

Eni vei, tätä vois kohta kutsua jo pieneksi hifistelyksi koska tuohon ruokavalioon kiinnittää kohtuu paljon huomiota, miettii mitä syö, milloin syö ja paljonko syö. Myös se että illlalla ei vedä hiilareita paljon ja sekoittaa silloin proteiinijuoman maitoon jotta se imeytyisi hitaammin ja salin jälkeen palautumisjuoman veteen jne. Dietin aloitus on suunniteltu jo huhtikuuhun ja ajattelin käyttää tuolloin hiit-treeniä. nyt olis menossa "massakausi" eli syön enemmän kuin kulutan (älä helvatassa).

Aloittelijaksi olen siis lukenut tätä pakkotoistoa paljon ja olen innostunut paljon, tosin eipä tuo mitään haittaa, minusta pieni hifistely on kivaa niin kauan kun se ei vaikuta elämään negatiivisellä tavalla. sallin itselleni edelleen hyvää jos siltä tuntuu ja menen bailaamaan vaikka seuraavan päivän treeni menisi sillä pilalle. Minun mielestä ei ole väliä kuinka treenaa näin aloittelijana, kuhan vain tulee tuloksia ja on itse tyytyväinen omiin tapoihin.

Ylläolevalla käyttäytymisellä ei ole mitään tekemistä hifistelyn kanssa (threadin starttaajan mielestä).
Kylä noi on ns.perusasoita...

Toivottavasti ei keskustelu ohjaudu siihen että missä menee hifistelyn raja.

Perushommat on se että läskit äijät lukee liptideistäjacoctaileista kirjoittaa threadin ja menee mäkkiin....
eli herätys:zzzz:

Itsekkin olen kiinnittänyt huomion tähän hifistelyyn, ja täällä sitä tuntuu harjoittavan myös aloittelijat, mikä on sinällään hauskaa koska ainakin itse olen aloittelija, ja lihakset tuntuu kasvavan jo pelkästään hengittämällä salin ilmaa, niinkuin aloittelijoilla yleensäkin ja silti täällä jotkut kuukauden treenanneet kyselee lattia- ja lankkupenkeistä ja pakko- ja negatiivisista toistoista ja kaikesta muusta tässä vaiheessa epäoleellisesta, jos on treenannut alle puoli vuotta.

Minua ainakin kiinnostaa kaikenmaailman hifistelyt, vaikka harvoja niistä toteutankaan. Eikös tällä foorumilla ole "Aloittelijat" osio sitä varten että sieltä voi kysellä perusasioita?

Missäs niistä uusista ja hienoista treenimetodeista ja ultramegamasssuodatetuista piliä venyttävistä jauhoista kuulee totuuden ellei täältä? :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by TeHo
Minua ainakin kiinnostaa kaikenmaailman hifistelyt, vaikka harvoja niistä toteutankaan. Eikös tällä foorumilla ole "Aloittelijat" osio sitä varten että sieltä voi kysellä perusasioita?
Missäs niistä uusista ja hienoista treenimetodeista ja ultramegamasssuodatetuista piliä venyttävistä jauhoista kuulee totuuden ellei täältä? :)

Yeps, hyvähän on asioista toki keskustella ja huomata monien esimerkkien kautta, että tietyt ns.lisäravinteet eivät toimi.

Toinen asia on sitten kun muutaman kuukauden treenaannut haluaa tietää % tarkkuudella penkki&kyykky ohjelmansa metodeilla RyssäPenkkiWestSideEastSide, tuntuu jotenkin olevan perusasiat kateissa. Ja täältä sitten toiset muutaman kuukauden treenanneet toittovat juuri näiden ns.erikoismetodien olevan ainoa onnentie. "Kyllä se EastWestSide on sitten ainoa tapa treenata minäkin nostin penatulokseni 75kg----->90kg vain 3kuukaudessa" tyyliin.
No jaa, taitaa olla turha marinaa....:evil:

"Hifistely" on ihan ok ja tarpeellista olettaen että perusasiat on kohdallaan. Se on perusedellytys ja sellaisen treenaajan itsepäinen kieltäytyminen tiedosta ja tutkimuksesta ja kokemuksesta "hifistelyn" varjolla on taas typerää.

Eli raja pitää osata jokaisen vetää itse sen suhteen, milloin kannattaa kiinnittää vakavasti sovellusmielessä oma huomionsa "hifi-asioihin"; jokaisen aloittelijoiden palstaa ja faq:a ja/tai kehonrakennuksen perusteoksia tutkineen PITÄISI tietää että ensin on laitettava perusta kuntoon.

Patsaalla on pointtia siinä, että 3kk treenikokemuksella on suhteellisen yhdentekevää tosissaan pohdiskella heran mikrofraktiojakaumia ja palautusjuoman vaiheistamisia jne, oman kehityksensä kannalta.
Mutta: joka tapauksessa tieto on aina hyvästä, kunhan pitää pään kylmänä ja järjen mukana tohussa.

Kyllä välillä tuntuu, että menee hifistely vähän liiankin pitkälle ja viilataan pilkkua ja ei keskitytä tarpeeksi itse perusasioihin. Tulee itsekin välillä hifisteltyä, mutta koitan pitää silti kokonaiskuvan simppelinä. Onhan tuo välillä ihan hauskaa ja mielenkiintoistakin ja tuo aina jotain lisää tähän harrastukseen. :thumbs:

Back to the ass-busting basics!

"While I applaud the effort to learn and think, we all should keep trying to absorb as much as we can, there's a major side effect of this: sometimes your learning can get too far ahead of your preparation! The solution: you have to get back to the ass-busting basics!"
-Dave Tate

Itse en hifistele vaan pusken perusasioilla eteenpäin hampaat irvessä, mutta on erittäin mielenkiintoista lukea/tietää nippelitiedosta koska asiat rupee muuten junnaamaan paikallaan jos niitä ei puida ja mietitä eri näkökulmista ja viilata pilkkua.
Menis palstan keskustelutkin aika tylsiks jos kaikki puhuis vaan perus herasta ja norm.penkkipunnerruksesta.
Tunnen myös muutaman jannun jotka tekee jotain juttua alusta asti tosissaan tai sit ei ollenkaan, noille ukoille pikkuseikatkin on tärkeitä vaikka se joskus tuntuu päättömältä...
Mut pääasia et rauta liikkuu! :thumbs:

Hifistely on mielestäni ihan jees juttu, kunhan kaikki vaan pitävät huolen siitä että juttuja lukiessaan ymmärtää pitää realismin mielessä. Itse ainakin luonnonteiteistä kiinnostuneena luen mielenkiinnolla kaikenlaisesta, vaikka hommassa mentäisiinkin 100 metriä ohi siitä tiedon tiestä jolla normaalireeni kulkee jo ihan mainiosti. Ongelmana hifistelyssä vaan tuppaa olemaan faktatiedon puute. Alalla on vielä paljon tutkittavaa ja ihmisten omat kokemukset ovat aika rajoittuneita ja huteria, johtuen valtavasta muuttujien määrästä verrattuna yksilökohtaiseen harjoitteluun kulutettavaan aikaan.

Eli hifistely on :thumbs: kunhan muistaa, että kaikkien näiden hienonhienojen pikkukikkojen tulo on vähemmän kuin niiden yhteenlaskettu summa.

Mikäs siinä jos joku haluaa hifistellä, siitä vaan. Asiastansa perillä olevan hifiksen juttuja on mukava lueskella.
Voihan niistä jotain oppiakin.
"Hifistellään kunhan ei Elvistellä"
:D

Onhan se niin että lahjakkaat kehittyy vaikka koskaan ei olisi mikrofraktiosta tai eksentrisestä kuormituksesta kuullutkaan. Me muut sitten emme kehity vaikka kuinka hifistelisisimme.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom