Hifistelyä !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Naru85
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
39
1 h ennen reeniä, isolaattia

15 min. ennen reeniä, 10g gluta, 10g krea, 5g taur, 6,5g BCAA

Reenin aikana, ''Nestemäistä amino hommelia'' veden joukossa

Reenin jälkeen hiilari + krea

1,5 h reenin jälkeen hydro heraa

2 h reenin jälkeen safkaa

kertokaa mitä mieltä olette mun hifistely keinoista :D

joku sanoo että on aika tyhmää, mutta itse sanon että yritän saada kaiken irti naturaalina treenamalla ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ah..

1 tunti ennen treeniä ei isolaattia, vaan 1-2h ennen treeniä kunnon ruokailu alle, jossa riittävästi proteiinia.

"Nestemäinen amino hommeli" kuullostaa todella kovasti rahastukselta (vapaat aminohapot imeteytyy hitaammin kuin di- ja tripepditit).

Safkaa niin nopeati treenin jälkein kuin vain mahdollista.

Jos rahat riittää niin sitten kaikkia aineitaa tauluun vain, ei niistä ainakaan haittaa ole ;)

teemupii sanoi:
Ah..

1 tunti ennen treeniä ei isolaattia, vaan 1-2h ennen treeniä kunnon ruokailu alle, jossa riittävästi proteiinia.

Safkaa niin nopeati treenin jälkein kuin vain mahdollista.

sen ''kunnon'' ruoan amonihappo profiili on perseestä verrattuna isolaattiin, sen takia isolaattia alle ennen reeniä.

ja vaikka vetäisin kuin nopeasti tahansa sitä safkaa reenin jälkeen naamaan, niin ei se silti imeydy yhtä nopeasti kuin hydro hera minkä aion ottaa 1,5 h reenin jälkeen kun hiilarit ovat tehneet työnsä ja insuliinin vaikutus on parhaimmillaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
teemupii sanoi:
Ah..

vaan 1-2h ennen treeniä kunnon ruokailu alle

2-3h on parempi. Vatsan tulee olla tyhjä ennen treeniä. Jotta veren kierto ois mahdollisimman vähän keskittyny vatsalaukkuun.

Onhan tosta n. 15-60min treeniä otettavasta herasta ollut juttua. JHulmilla taisi olla jotain kunnon tutkimuksiakin tehtynä aiheesta.

Naru85 sanoi:

Voipi olla että tällainen satsi juuri ennen treeniä pistää pakin kipeäksi tai närästystä tms... Mulla näin luultavasti kävisi.

Mahtaako nämä kuitenkaan imeytyä treeniä varten 15 minuutissa?

Naru85 sanoi:
sen ''kunnon'' ruoan amonihappo profiili on perseestä verrattuna isolaattiin
Minkä isolaatin? Varo vaan ettet syö pelkkää beeta-laktoglobuliinia..

Naru85 sanoi:
...niin ei se silti imeydy yhtä nopeasti kuin hydro hera...
Mutta tässäkin varmaan syöt alhaisen hydrolysointiasteen omaavaa proteiinia.

Akkeli sanoi:
2-3h on parempi. Vatsan tulee olla tyhjä ennen treeniä. Jotta veren kierto ois mahdollisimman vähän keskittyny vatsalaukkuun.
Eikö ole parempi että suurin osa hiilareista ja proteiineista imeytyy treenin aikana ja sen jälkeen?

Naru85 sanoi:
1 h ennen reeniä, isolaattia

Reenin aikana, ''Nestemäistä amino hommelia'' veden joukossa

Reenin jälkeen hiilari + krea

1,5 h reenin jälkeen hydro heraa

2 h reenin jälkeen safkaa

kertokaa mitä mieltä olette mun hifistely keinoista :D

joku sanoo että on aika tyhmää, mutta itse sanon että yritän saada kaiken irti naturaalina treenamalla ;)

Itse tekisin niin (ja teenkin), että kolmisen tuntia ennen treeniä kunnon ateria, puoli tuntia ennen treeniä n. 25 g heraa + n. 5 g l-glutamiinia + n. 5 g bcaa + kalaöljyä kaksi kapselia. Välittömästi treenin jälkeen palautusjuoma, jossa maltoa 50 g, heraa n. 50 g, l-glutamiinia n. 5 g ja bcaa n. 5 g + vitamiinit. Siitä sitten puolitoista tuntia ja kunnon ateria.

Muuttaisin tosta esittämästäsi ainakin ton treenin jälkeisen hiilari + krea -kombon siten, että joko ottaisin pelkkää proteiinia ja puolen tunnin päästä hiilarit tai sitten proteiinit ja hiilarit samalla. Proteiini on kuitenkin kehoilijalle tärkeämpi, hiilaripalautuksen ehtii tehdä myöhemminkin. Toi hiilari pelkiltään treenin jälkeen on ehkä se huonoin vaihtoehto.

Hmm, koskahan tulee se päivä jolloin tutkijat osaavat selvittää oikeasti sen parhaimman ravinnon nauttimisen treenin ympärillä? Ihan vaan tietenkin niitä varten ketkä hifistellä haluavat. Saammeko koskaan nähdä sitä päivää??

Onko sitten menossa nousukausi vai mikä, mutta noin 30-45 minuuttia ennen treeniä otan pelkkää proteiiniajauhoa veteen sekoitettuna sen verran, että siinä on protskua 20-25g. Auttaa ainakin mulla lyhyisiin sarjoihin esim. 3-4 toistoa. Voi tosiaan olla nousukauden syytä, mutta kummasti sattu samaan aikaan kun eka kerran kokeilin tota "hifistelyä". :hyper:

muffy sanoi:
Hmm, koskahan tulee se päivä jolloin tutkijat osaavat selvittää oikeasti sen parhaimman ravinnon nauttimisen treenin ympärillä? Ihan vaan tietenkin niitä varten ketkä hifistellä haluavat. Saammeko koskaan nähdä sitä päivää??

Koska tulee se päivä jolloin ihminen saataisiin motivoimaan itseään enemmän sen sijaan että pipetillä annostelee grammoja juomisiinsa? Yksi toisto lisää veren maku suussa antaa paremman tuloksen kuin mikä tahansa litku. Aika outoa että en ole koskaan salilla nähnyt 15-20v ikäisiä jannuja huutamassa perkelettä avuksi veren valuessa nenästä. Sen sijaan olen nähnyt monta sekoittelemassa eksoottisia protskupaukkuja. Hmmm...

keijo s sanoi:
Koska tulee se päivä jolloin ihminen saataisiin motivoimaan itseään enemmän sen sijaan että pipetillä annostelee grammoja juomisiinsa? Yksi toisto lisää veren maku suussa antaa paremman tuloksen kuin mikä tahansa litku. Aika outoa että en ole koskaan salilla nähnyt 15-20v ikäisiä jannuja huutamassa perkelettä avuksi veren valuessa nenästä. Sen sijaan olen nähnyt monta sekoittelemassa eksoottisia protskupaukkuja. Hmmm...

ja nämä siis kumoavat toisensa? Perkeleen huutaminen ja hifistely siis.

Taidat käydä väärällä salilla. Ei minuakaan paikalliseen Wellnessiin(tjsp) saa treenaamaan, vaikka joku sen lystin maksaisikin... :rolleyes:

eknab sanoi:
No ei toki, mutta on se PERKELE vaan nii että se treenaaminen on kaiken pohja. Meidänkin salilla pörrää noita wanabee bodareita pilvin pimein ja sekottelee sheikkereihin kaiken maailman touhuja kesken reenin... Annan tässä muutaman hyvän esimerkin. Jari Leino, Lasse Viren ja Seppo Räty :worship:. Ei syöny poijaat klutamiineja yms... Ja tulokset puhukoon puolestaan. En toki epäile hifistelyn hyötyjä koska satsaan itsekin lisäravinteisiin aimo summan €rkkejä kuussa, se vaan ihmetyttää harvemmin salilla kenenkään näkee rasittavan itteään toden teolla, ollaan enemmän vaan näytillä :david:

Sanoisin ennemminkin, että ravinto on kaiken pohja. Paskalla treenillä ja hyvällä ravinnolla kasvaa kyllä. Mutta jos treeni on viimesen päälle hiottua ja koko ajan mennään miinuksella ja protskunsaanti olematonta, niin kasvuakaan on turha odottaa. No ehkä nää sun esimerkin kaverit on tajunneet molemmat asiat väärin. ;)

Kumma kun porukka ei tunnu sulattavan sitä että joku haluaisi panostaa oikeasti viimeisen päälle asiohin. Onko se kateutta siitä ettei itse jaksa/viitsi moista tehdä?
Kohta palstalla ei kukaan uskalla kysyä edes glutamiinista mitään kun se tyrmätään samantien "lisää rautaa ja ruokaa perkele" -tyylin kommenteilla.
Ja eikö näistä edes saisi HALUTA tietää? Tuhoaako se kehityksen?

"Hifistä" on tullut kirosana jolla nykyään leimataan helposti jokainen joka laittaa jotain pieruheraa ihmeellisempää substanssia sheikkeriinsä. Heti oletetaan että kyseinen henkilö ei treenaa kunnolla, ei syö kunnolla "kun tollasia miettii". Voisikohan KENTIES olla silti mahdollista että joku jolla on kaikki nk. kunnossa - haluaisi oikeasti kokeilla jos ne viimeisetkin prosentin osaset kehitysnopeudessa/kaaressa löytyisivät LISÄÄMÄLLÄ niihin joka-tapauksessa-toimiviksi-todettuihin-tried-and-true -juttuihin jotain muutakin?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom