Hieronnasta.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jpm
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

jpm

En taas tiedä pitäskö tän olla tuolla toisella osastolla, mut anyway!

Elikkä minä olen tässä huomioinut,että mulla on selkä aivan kauhea jumi, eikä tuo venyttely oikein tehoa! siispä - olen tässä ajatellut,jos menisin hierojalle,mutta haittaako tämä treenejä? elikkä kertokaapa kokemuksianne...olen vain kuullut juttua, että paikat menee sen verran kipeiksi, ettei treenistä meinaa tulla mitään! ja kun hierojallakinhan pitää käydä monta kertaa,että se auttaa,niin ei viittis kuitenkaan koko kesän treenejä 'pilata' tällä.

Mites vielä, kannattaako mun mennä mielummin urheilu hierojalle, vai tällaselle "tavalliselle" kinkunpuristelijalle?

-jpm kiittää ja kumartaa vastauksista-

Siis hetkinen...Miten toi hieronta vaikuttaa sun treeneihin? Jos käyt esim kerran viikossa lepopäivänä hierojalla, ja kun mestat rupee olee kunnossa, käyt esim. pari kertaa kuussa.

Se vaan parantaa sun treenejä piudemmällä tähtäimellä ja ehkäisee tulehdiksia, kun pidät paikat kunnossa.

Ja unohda kaikki muut vaihtoehdot, kuin kunnollinen urheiluhieroja. Se on ainoa mikä osaa hieroa hyvin, varsinkin jos lihaa on tavallista enemmän.

Aikas kummia käsityksiä jengillä on. Hieronta todellakin tekee vain ja ainoastaan hyvää, tosin hieronnan jälkeen samana päivänä ei kannata treenata.

Millaiselle hierojalle kannattaa mennä riippuu juuri siitä, kuinka paljon lihaa on kertynyt. Itse en mene koskaan naishierojalle, niiltä joita olen kokeillut on näpeistä loppunut puhti ja touhu on mennyt lääppimiseksi. Ja siitä ei kannata maksaa! Onneksi olen jo vuosia sitten löytänyt erinomaisen hierojan, jolla käyn.

Paikat siis on kunnossa jo seuraavana päivänä treeniä varten? Vai pitääkö hierottaa sellaisia paikkoja, joita ei treenaa seuraavana päivänä?

hieronta tekee Gutaa vaan!!! mut jos ette oo aikasemmin käynyt ni on tärkeetä totutella siihenki eli kandee varmaan sanoo sille hierojalle et ottaa vähän iisimmin ekalla kerralla eikä heti alota puristeleen ja väänteleen väärästä paikasta liian lujaa :))) älkää maatko siinä pöydällä sit siihen malliin et vesi tippuu silmistä, sanokaa niille et relaa ekal kerral hivenen.

Kiitos vastauksista!

tuota minä juuri tarkoitin, että eikö lihakset mene joksikin aikaa kipeiksi,kun käy hierojalla! ja kun lihaksisto on kipeä, niin treenihän ei silloin oikein luista...koska en iässäni ole hierojalla käynyt,niin asia oli minulle musta aukko, mutta taidanpa heti rahaa saatuani etsiä kunnon hierojan ja katsoa mikä on vaikutus. pidemmällä tähtäimellä varmasti kannattavaa!

No ihanteelinen hieronta ajankohta on sellainen, että ei hierontapäivänä eikä seuraavana päivänä treenata hierottavaa lihasta. Mutta ei se niin paha oo vaikka seuraavana päivänä treenaa jo. On se aina parempi, kuin ei käy ollenkaan...

Kunnon urheiluhieroja, joka siis osaa asiansa, ei hiero liian lujaa. Kipua ei saa tuntua mitenkään sietämättömästi. Sopivalla hierontavoimakkuudella ja useammilla käyntikerroilla päästään nopeiten hyvään tulokseen ja treenikään ei kärsi hieronnasta, mikä on erityisesti huippu-urheilijoille tärkeää. Hieronnan jälkeen ei kannata treenata, silloin kummastakaan ei ole hyötyä, ellei kyseessä ole esim. kisoja edeltävä hieronta, jonka tarkoituksena on lämmitellä ja avata paikkoja sekä rentouttaa urheilijaa. Niin, ja kyllä osaavalla naishierojallakin on tarpeeksi voimaa.

Mä olen käynyt elämäni aikana n 20:llä eri hierojalla ja täytyy kokemuksesta sanoa, että mieshierojat ovat olleet enimmäkseen niitä sivelijöitä ja naiset riuskaotteisia matameita.

Tällä hetkellä käyn miespuolisella urheiluhierojalla, joka on hyvä eli en vaihda ellen taas muuta eri puolelle kaupunkia, mikä on ennen ollut syynä hierojan vaihtoon.

Ei tarvitse hierottaa koko kroppaa kerralla. Esim. jos hierotan hartiat ja muutenkin yläkroppaa, voin seuraavana päivänä hyvin tehdä jalkatreenin. Ja vice versa.

Jes, asiallisia kommentteja. Tottahan on ettei samana päivänä kannata mennä enää reenaan tai seuraavanakaan päivänä sitä lihasryhmää jota on hierottu. Jokaisella kestää hieman eri aika palautua hieronnasta, toisilla pitempään toisilla vähemmän. Keskimäärin aika vaihtelee 4 - 6 päivää jotta on kokonaisuudessaan palautunut. Tämä ei tarkoita, että ei voi reenata aikasemmin. Jos et ole koskaan ennen käynyt hierojalla suosittelisin aluksi sellaista kolmen hieronnan pompsia 1 - 1½ viikon välein. Tällä tavalla saadaan lihakset pikkuhiljaa auki ilman suurempaa tuskaa. Ethän voi odottaa että pitkän reenaamisen jälkeen (vuosi tms. wn tiedä kauan olet reenannut) hieroja saa yhdellä kertaa lihaksesi auki??

T: Urheiluhieroja 98

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
heh...kimbo74, taitaa olla jo kolme vuotta kohta kasassa...:D

Kiitos vielä kaikille vastanneille! Nyt rahaa säästämään (kun tällanen köyhä opiskelija on) ja pikimmiten hierojalle!!

Kyllä tää on varmaan aika henkilökohtaista, mut ite tykkään ensin reenata ja sitten n. 2 tunnin päästä hierottaa kyseisen lihaksen.

Urheiluhierojalla kannattaa ehdottomasti käydän minunkin mielestäni!! Ja jos esim. selän hierotuttaa niin jos normaalisti reenaat selän vaikka ma ota se hieronta vaikka pe niin ei varmasti haittaa toisiaan, kyllähän sitä piti kokeilla et kunnon selkähieronnan jälkeen otti selkäreenin ja sit oli paikat oikeen kunnolla jumissa...mut kun kerran kiellettiin niin olihan sitä kokailtava... ;)

Ja ekan kerran jälkeen on paikat kieltämättä kipeenä, mutta kun ees jotenkin säännöllisesti käy...vaikka kerran kuukaudessa...niin ei ainakaan mulla oo suurempia kipuja enää hieronnan jälkeen ollu...

Originally posted by JJJ
No ihanteelinen hieronta ajankohta on sellainen, että ei hierontapäivänä eikä seuraavana päivänä treenata hierottavaa lihasta. Mutta ei se niin paha oo vaikka seuraavana päivänä treenaa jo. On se aina parempi, kuin ei käy ollenkaan...
tai sitten menee viimeisenä reenipäivänä reenin jälkeen hierontaan ja seuraava päivä siis lepo.:thumbs:

meet nyt hyvä mies hoitaa tota selkää, sillä nyt ei ole väliä menetkö urheiluhierojalle vaiko tavalliselle koska molemmat kyllä osaa hommansa jos ovat koulutettuja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom