Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nojoo tätä juuri ajoin takaa, että 70-luvulla ajettiin parhaimmillaan nimenomaan absoluuttisesti tehokkaammilla autoilla kuin koskaan sen jälkeen. Sääli tosiaan kun jokavuotiset tiukentuvat rajoitukset on vieneet ilon (toki osittain ehkä turvallisuuden nimissä (vrt. b-ryhmän ralliautot)) autourheilusta.
Mäkin oon monta kertaa miettinyt, että saattaisin jopa jaksaa katsoa enemmänkin autourheilua, jos se olisi oikeasti kiinnostavaa. Eli järjettömät tehot, vauhtia ja vaaratilanteita. Joku sarja olisi kova missä ei olisi oikeastaan mitään teknisiä rajoituksia, muuta kuin ehkä moottorin tilavuus ja auton mitat. Kyllä niihinkin löytyisi tarpeeksi hulluja niitä ajamaan, vaikka niiden kanssa kuolisi porukkaa joka viikko. Olisi ainakin kansalle huvia.
 
Mäkin oon monta kertaa miettinyt, että saattaisin jopa jaksaa katsoa enemmänkin autourheilua, jos se olisi oikeasti kiinnostavaa. Eli järjettömät tehot, vauhtia ja vaaratilanteita. Joku sarja olisi kova missä ei olisi oikeastaan mitään teknisiä rajoituksia, muuta kuin ehkä moottorin tilavuus ja auton mitat. Kyllä niihinkin löytyisi tarpeeksi hulluja niitä ajamaan, vaikka niiden kanssa kuolisi porukkaa joka viikko. Olisi ainakin kansalle huvia.
huvittavinta noissa rajoituksissa on se että lajissa kuin lajissa mutka nopeudet sen kuin kasvavat aina vaan ja mutkissahan sitä ulos ajetaan eikä sielä suoralla. Formuloista aerodynamiikkaa reilusti pois siten että sitä autoa pystyisi ajamaan vähän ylikin niiden rajojen ja saataisiin vähän näyttävämpiä linjoja ja ohituksia. Samalla tientenkin turbo moottorit takaisin ja tehot sinne 1400hp paikkeille :rock:

Edit: tuota foordin juttua en kyllä usko ennen kuin nään jonkun riippumattoman lähteen kierrosaikoja. GT on kumminkin vain 50kg painavampi ja tehoa ja vääntöä on molempia melkein tupla määrä, aerodynamiikka varmasti parempi ja voima menee oikeille renkaille.
 
Tää nyt varmaa on ollutkin jo täällä, mutta pakko hehkuttaa! Ford Focus RS:
Ford-Focus-RS-Concept.jpg

ford-focus-rs-rs-s.jpg

new-ford-focus-rs-interior.jpg

ford-focus-rs-2009-rear-racin.jpg


Siinä on auto missä on kaikki palikat kohdallaan, myös hinta! :haart:Ainoa kun sais vielä tohon nelivedon mukaan, ni jo vois heittää Evot ja Imput roskakoriin!
 
Siinä on auto missä on kaikki palikat kohdallaan, myös hinta! :haart:Ainoa kun sais vielä tohon nelivedon mukaan, ni jo vois heittää Evot ja Imput roskakoriin!
Nii se hinta on juuri kohdallaan'' kun siinä ei ole sitä nelivetoa. Itse kyllä paljon ennemmin ostaisin tuolla rahalla ennemmin käytetyn evon.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nii se hinta on juuri kohdallaan'' kun siinä ei ole sitä nelivetoa. Itse kyllä paljon ennemmin ostaisin tuolla rahalla ennemmin käytetyn evon.

Tiedän sen. Nelivedolla toi oliskin sen 60 000e, mut niin taitaa olla evokin. Ja jos pitäs valita niin ite ottaisin RS:ssän mielummin.
 
Voi olla jo kerran linkattukin tänne, mutta mun mielestä uudet Minit on hirmu hienoja ulkoa ja etenkin Joni Kuupper työskentelee -malli.
2194768374_34e7e152ef.jpg

MINI_JCW_2.jpg


Voisin vielä joku päivä kuvitella omistavani tollasen jollei toi olis niin epäkäytännöllinen sisältä. Mittareita ei olis ehkä tarvinnut sijoittaa vanhan minin tyyliin.
 
Siinä on auto missä on kaikki palikat kohdallaan, myös hinta! :haart:Ainoa kun sais vielä tohon nelivedon mukaan, ni jo vois heittää Evot ja Imput roskakoriin!

Se nelivedon puute taas pilaa muuten hyvän auton ihan kokonaan. Miksi ihmeessä ne ei voineet tehdä tuosta nelikkoa..
 
Jossakin mainittiin Fordin edustajan sanoneen syyksi ainakin hinnan, painon ja kulutuksen.
Oikeesti, eikö se nyt ole aivan sama jos tollainen auto kuluttaa litran enemmän nelikkona:lol2:

Kaikissa testeissä tuota on kyllä kehuttu, Ford osaa tehdä lukot ilmeisen hyvin. Jopa niin hyvin, että tuossa ei (kauheasti) nelikkoa kaipaa. Tosin talvi onkin sitten toinen juttu...
 
Kuulemma saa yllättävän hyvin etuvedoksi välitettyä tiehen ne 300 heppaa. Mutta eihän se ajettavuus voi olla lähimainkaan yhtä hyvä ja urheilullinen kuin nelikolla.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom