Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin kuten jo aikaisemmin sanoin, että makuasioitahan nämä ovat mutta mulle tulee vain termistä "hieno" mieleen jokin muu kuin tuunatun amisauton näköinen "ralliauto".Vähän sama juttu kun jos oot tehny penkissä oman ennätyksesi ja menet kertomaan siitä jollekin puolituntemattomalle. Sitä varmaan kiinnostaa ihan vitusti, mutta itse olet tyytyväinen, niin vitunko väliä.
Ja eiköhän tollanen auto osteta hyvin pitkälle niiden tunnesyiden perusteella, eikä sen perusteella että muut pitäisi sitä hienona? Sehän siinä osa viehätystä onkin, että kaikki ei tajua mikä peli se oikeasti on. Jos mulla sattuisi olemaan tossa pihassa vaikkapa se Lotus Omega, niin mulle olisi ihan yksi ja sama miten hienona muut sitä pitää. Itse sillä ajelisin oksa kovana. Ja todellakin joillekin osa sen auton hienoutta on juuri se, että se on hiukan erikoisempi kulkine. Ei sitä tarvitse varmaan kenellekään perustella.
Vähän sama juttu kun jos oot tehny penkissä oman ennätyksesi ja menet kertomaan siitä jollekin puolituntemattomalle. Sitä varmaan kiinnostaa ihan vitusti, mutta itse olet tyytyväinen, niin vitunko väliä.
Ja eiköhän tollanen auto osteta hyvin pitkälle niiden tunnesyiden perusteella, eikä sen perusteella että muut pitäisi sitä hienona? Sehän siinä osa viehätystä onkin, että kaikki ei tajua mikä peli se oikeasti on. Jos mulla sattuisi olemaan tossa pihassa vaikkapa se Lotus Omega, niin mulle olisi ihan yksi ja sama miten hienona muut sitä pitää. Itse sillä ajelisin oksa kovana. Ja todellakin joillekin osa sen auton hienoutta on juuri se, että se on hiukan erikoisempi kulkine. Ei sitä tarvitse varmaan kenellekään perustella.
Tuossahan on jonkinlainen etutasauspyörästön lukko, eli kyllä se jonkin verran paremmin vetää kuin normaali yksivetoinen etuveto. Ei se tietenkään nelivetoa peittoa, mutta edistystä tuokin.Tuo Focus RS on kyllä todella hieno peli. Harmi vain ku pelkkä etuveto. Varmasti moni jättää ostamatta. Saisi nyt olla vain se neliveto mutta noup...
Tuossahan on jonkinlainen etutasauspyörästön lukko, eli kyllä se jonkin verran paremmin vetää kuin normaali yksivetoinen etuveto. Ei se tietenkään nelivetoa peittoa, mutta edistystä tuokin.
Aivan pakko laittaa muutama sananen Focus RS pressimapista:
Focus RS kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa 5,9 sekunnissa ja sen huippunopeus on 263 kilometriä tunnissa.
Se on nopein koskaan Euroopan Fordin Belgian Lommelin testiradalla testattu auto, Ford GT mukaan lukien.
Yksi hienoimmista kilpa-autoista ikinä Porsche 917.
917/30 kilpaili aikanaan Can-Amissa koneenaan 5.4 litran twin turbo flat-12, josta revittiin aika-ajossa 39psi paineilla 1580 hevosvoimaa. Kiihtyvyys nollasta sataan oli alle 2 sekunttia ja
0-300 km/h päästiin alle 11 sekunnin. Huiput oli sitten reilusti yli 400 km/h
....ja kaksi tälläistä on rekisterissä
Juuri pari päivää sitten meinasin laittaa saman, tosin nimenomaan tuo 917/30 on se joka käsittämättömyydellään erityisesti jaksaa ihastuttaa. 1100-1200 hv kisavirityksessäkin ja varmasti kamalat ajo-ominaisuudet tuohon aikaan. Eihän sen jälkeenkään ole ollut tuon tehokkaampia rata-autoja, bemarin f1-koneet taisi päästä 80-luvulla lähelle mutta siinäpä se.
Täytyy muistaa, että bemarin f1-koneet olivat 1,5 litraisia rivinelosia, joista irtosi parhaimmillaan aika-ajosäädöissä 1300hv. :wtf: Mutta ei muuten, can-am oli mieletön autoluokka vähäisine rajoituksineen jo vuonna 1970. Nykyään autoja rajoitetaan liikaa moottoriurheilussa, tulis enemmän yleisöä jos olis vähän lisämausteita autoissa