Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vähän sama juttu kun jos oot tehny penkissä oman ennätyksesi ja menet kertomaan siitä jollekin puolituntemattomalle. Sitä varmaan kiinnostaa ihan vitusti, mutta itse olet tyytyväinen, niin vitunko väliä.

Ja eiköhän tollanen auto osteta hyvin pitkälle niiden tunnesyiden perusteella, eikä sen perusteella että muut pitäisi sitä hienona? Sehän siinä osa viehätystä onkin, että kaikki ei tajua mikä peli se oikeasti on. Jos mulla sattuisi olemaan tossa pihassa vaikkapa se Lotus Omega, niin mulle olisi ihan yksi ja sama miten hienona muut sitä pitää. Itse sillä ajelisin oksa kovana. Ja todellakin joillekin osa sen auton hienoutta on juuri se, että se on hiukan erikoisempi kulkine. Ei sitä tarvitse varmaan kenellekään perustella.
Niin kuten jo aikaisemmin sanoin, että makuasioitahan nämä ovat mutta mulle tulee vain termistä "hieno" mieleen jokin muu kuin tuunatun amisauton näköinen "ralliauto".
 
Vähän sama juttu kun jos oot tehny penkissä oman ennätyksesi ja menet kertomaan siitä jollekin puolituntemattomalle. Sitä varmaan kiinnostaa ihan vitusti, mutta itse olet tyytyväinen, niin vitunko väliä.

Ja eiköhän tollanen auto osteta hyvin pitkälle niiden tunnesyiden perusteella, eikä sen perusteella että muut pitäisi sitä hienona? Sehän siinä osa viehätystä onkin, että kaikki ei tajua mikä peli se oikeasti on. Jos mulla sattuisi olemaan tossa pihassa vaikkapa se Lotus Omega, niin mulle olisi ihan yksi ja sama miten hienona muut sitä pitää. Itse sillä ajelisin oksa kovana. Ja todellakin joillekin osa sen auton hienoutta on juuri se, että se on hiukan erikoisempi kulkine. Ei sitä tarvitse varmaan kenellekään perustella.

Juurikin näin. Omasta mielestä ainakin Lotus Omega on pirun asiallinen kulkine, se että se näyttää nopeasti tarkasteltuna lähes joltain 90 luvun alun väsyneeltä ooppelilta tekee siitä omalla tavallaan vieläkin asiallisemman :D
 
Tämmönen Mese ois ihan mukavan näköinen:

Carlsson Aigner CK65

carlsson_aigner_ck65_eau_rouge.jpg


carlsson-aigner-ck65-2.jpg


carlsson-aigner-ck65-3.jpg



Ja vielä isompi kuva sisälmyksistä:
http://www.seriouswheels.com/pics-2...ed-on-Mercedes-Benz-CL-Interior-1920x1440.jpg

..ja ulkoa:
http://www.9autos.com/upload/w/wcf-test-drive-carlsson-aigner-ck65-rs-eau-rouge.jpg
 
Tuo Focus RS on kyllä todella hieno peli. Harmi vain ku pelkkä etuveto. Varmasti moni jättää ostamatta. Saisi nyt olla vain se neliveto mutta noup...
 
Oli juurikin Start! -ohjelmassa tuo Focus RS. Täytyy sanoa, että upea auto ja taitaa olla parhaimpia etuvetoisia ohjattavuudeltaankin.
Luulen kylläkin, että tuosta on tulossa neliveto lisämausteilla vielä hamassa tulevaisuudessa.

Ohessa vielä linkki Start! -arvosteluun: http://www.nelonen.fi/start/videot.asp
 
Tuo Focus RS on kyllä todella hieno peli. Harmi vain ku pelkkä etuveto. Varmasti moni jättää ostamatta. Saisi nyt olla vain se neliveto mutta noup...
Tuossahan on jonkinlainen etutasauspyörästön lukko, eli kyllä se jonkin verran paremmin vetää kuin normaali yksivetoinen etuveto. Ei se tietenkään nelivetoa peittoa, mutta edistystä tuokin.
 
Tuossahan on jonkinlainen etutasauspyörästön lukko, eli kyllä se jonkin verran paremmin vetää kuin normaali yksivetoinen etuveto. Ei se tietenkään nelivetoa peittoa, mutta edistystä tuokin.

Takavetoinen tuollainen olis aika jees :rock:

Onkohan esim Civic type R:ssä tuo lukko?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse en jaksa enään uskoa, että tuostakaan focuksesta saadaan neliveto mallia. Onhan noista ollut huhuja liikkeellä nelivedosta, mutta aina ne on osoittautunu vääriksi. Tuntuu, että kun vasta saivat tämän rs:n markkinoille niin tuskinpa enään alkavat siitä erikseen neliveto versiota tekemään.
Jostain taisin lukea, että vähällä oli jäädä tämäkin rs:ssä tekemmättä.

Toivotaan kuitenkin..
 
Aivan pakko laittaa muutama sananen Focus RS pressimapista:

Focus RS kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa 5,9 sekunnissa ja sen huippunopeus on 263 kilometriä tunnissa.
Se on nopein koskaan Euroopan Fordin Belgian Lommelin testiradalla testattu auto, Ford GT mukaan lukien.
“Tasauspyörästö on säädetty lisäämään vääntöä asteittain. Keskityimme kehittämään sitä niin, että se toimii sekä maantiellä että radalla, kuivalla ja märällä pinnalla.”
 
Yksi hienoimmista kilpa-autoista ikinä Porsche 917.
917/30 kilpaili aikanaan Can-Amissa koneenaan 5.4 litran twin turbo flat-12, josta revittiin aika-ajossa 39psi paineilla 1580 hevosvoimaa. Kiihtyvyys nollasta sataan oli alle 2 sekunttia ja
0-300 km/h päästiin alle 11 sekunnin. Huiput oli sitten reilusti yli 400 km/h
....ja kaksi tälläistä on rekisterissä:hyper:
Porsche-917-1971-long-tail-1280x960.jpg

Porsche-917-1971-1280x960.jpg

Porsche-917-1970-short-tail-Le-Mans-Winner-1024x768.jpg

Porsche-917-1973-Porsche-917-30-Sypder-1024x768.jpg

Porsche-917-Hans-Herrmann-at-1970-Le-Mans-1280x960.jpg

1969-06-01_Porsche_917.jpg
 
Aivan pakko laittaa muutama sananen Focus RS pressimapista:

Focus RS kiihtyy nollasta sataan kilometriin tunnissa 5,9 sekunnissa ja sen huippunopeus on 263 kilometriä tunnissa.
Se on nopein koskaan Euroopan Fordin Belgian Lommelin testiradalla testattu auto, Ford GT mukaan lukien.

Totanoinaa...siis millä -tulla tuo Fiikus voi olla nopeempi kuin Ford GT?
GT sijoittui Top Gearin ratatestissäkin ihan kivasti, eli ei se pelkästään
suoralla tiellä nopea ole. TM:N urheilu(llinen)autotestissä niinikään nopein oli.
Vai onko tuo vaan kiero tapa sanoa että Ford GT:tä ei Lommelilla ole testattu?
 
Yksi hienoimmista kilpa-autoista ikinä Porsche 917.
917/30 kilpaili aikanaan Can-Amissa koneenaan 5.4 litran twin turbo flat-12, josta revittiin aika-ajossa 39psi paineilla 1580 hevosvoimaa. Kiihtyvyys nollasta sataan oli alle 2 sekunttia ja
0-300 km/h päästiin alle 11 sekunnin. Huiput oli sitten reilusti yli 400 km/h
....ja kaksi tälläistä on rekisterissä:hyper:

Juuri pari päivää sitten meinasin laittaa saman, tosin nimenomaan tuo 917/30 on se joka käsittämättömyydellään erityisesti jaksaa ihastuttaa. 1100-1200 hv kisavirityksessäkin ja varmasti kamalat ajo-ominaisuudet tuohon aikaan. Eihän sen jälkeenkään ole ollut tuon tehokkaampia rata-autoja, bemarin f1-koneet taisi päästä 80-luvulla lähelle mutta siinäpä se.
 
Juuri pari päivää sitten meinasin laittaa saman, tosin nimenomaan tuo 917/30 on se joka käsittämättömyydellään erityisesti jaksaa ihastuttaa. 1100-1200 hv kisavirityksessäkin ja varmasti kamalat ajo-ominaisuudet tuohon aikaan. Eihän sen jälkeenkään ole ollut tuon tehokkaampia rata-autoja, bemarin f1-koneet taisi päästä 80-luvulla lähelle mutta siinäpä se.

Täytyy muistaa, että bemarin f1-koneet olivat 1,5 litraisia rivinelosia, joista irtosi parhaimmillaan aika-ajosäädöissä 1300hv. :wtf: Mutta ei muuten, can-am oli mieletön autoluokka vähäisine rajoituksineen jo vuonna 1970. Nykyään autoja rajoitetaan liikaa moottoriurheilussa, tulis enemmän yleisöä jos olis vähän lisämausteita autoissa :)
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy muistaa, että bemarin f1-koneet olivat 1,5 litraisia rivinelosia, joista irtosi parhaimmillaan aika-ajosäädöissä 1300hv. :wtf: Mutta ei muuten, can-am oli mieletön autoluokka vähäisine rajoituksineen jo vuonna 1970. Nykyään autoja rajoitetaan liikaa moottoriurheilussa, tulis enemmän yleisöä jos olis vähän lisämausteita autoissa :)

Nojoo tätä juuri ajoin takaa, että 70-luvulla ajettiin parhaimmillaan nimenomaan absoluuttisesti tehokkaammilla autoilla kuin koskaan sen jälkeen. Sääli tosiaan kun jokavuotiset tiukentuvat rajoitukset on vieneet ilon (toki osittain ehkä turvallisuuden nimissä (vrt. b-ryhmän ralliautot)) autourheilusta.

Heikohkona mutta mielestäni mainitsemisen arvoisena analogiana voi todeta, että katsellaanhan me suuret massat ilolla doupattuja urheilijoitakin telkkarista :)

Tietty rallissakin on ihan jees JOS S2000-luokan tyyppisiin autoihin siirtyminen toisi MONTA tallia lisää mm-sarjaan, mutta silti jää väkisinkin kaipaamaan jotain jos siihen mennään.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom