Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
eipä olekkaan enää Veyron hevosvoimiltaan maailman tehokkain tehdasvalmisteinen katuauto...

Pojilla on nyt vellit täällä sekaisin.

Syy miksi veyroni tuli tunnetuksi oli sen nopeus, 407kmh/h johon yksikään sarjavalmisteinen auto ei ollut pystynyt. Ei niinkään sen tehokkuus.

Tuolla shelbyn vehkeellä on ajettu 412km/h jolloin siitä tuli nopein sarjavalmisteinen auto.

Ps. huomatkaa, 5km/h ero huipuissa, tehoa 1001hp vs. 1183hp. Eli nämä auto eivät kilpaile nopeimmasta tittelistä teholla vaan aerodynamiikalla millä on 10x suurempi merkitys kuin sillä miten paljon tehoa löytyy pellin alta.
 
Pojilla on nyt vellit täällä sekaisin.

Syy miksi veyroni tuli tunnetuksi oli sen nopeus, 407kmh/h johon yksikään sarjavalmisteinen auto ei ollut pystynyt. Ei niinkään sen tehokkuus.

Tuolla shelbyn vehkeellä on ajettu 412km/h jolloin siitä tuli nopein sarjavalmisteinen auto.

ihanko tosi? ja mihin perustat tuon että juuri nopeus eikä tehot nostivat veyronin nykyiseen asemaansa? ei mulla ainakaan tuu heti mieleen yhtään sarjavalmisteista autoa ennen veyronia jolla olis ollut tuollaiset teholukemat, tuleeko sulla?

Ps. huomatkaa, 5km/h ero huipuissa, tehoa 1001hp vs. 1183hp. Eli nämä auto eivät kilpaile nopeimmasta tittelistä teholla vaan aerodynamiikalla millä on 10x suurempi merkitys kuin sillä miten paljon tehoa löytyy pellin alta.

entäs sitten? aerodynamiikan puutetta voidaan korjata moottorin suorituskyvyllä ja päinvastoin.
 
Ps. huomatkaa, 5km/h ero huipuissa, tehoa 1001hp vs. 1183hp. Eli nämä auto eivät kilpaile nopeimmasta tittelistä teholla vaan aerodynamiikalla millä on 10x suurempi merkitys kuin sillä miten paljon tehoa löytyy pellin alta.
Mullakun on sellanen käsitys että toi ultimate kykenis vielä aika paljon nopeempaakin menemään ja että se ennätys kokeilu meni vähän perseellee.

EDIT: "Simulation and testing at NASA's Virginia facility had shown that the Ultimate Aero TT should be capable of approximately 273 mph (439 km/h)." No ei nyt paljoa mutta kuitenkin.
 
Mullakun on sellanen käsitys että toi ultimate kykenis vielä aika paljon nopeempaakin menemään ja että se ennätys kokeilu meni vähän perseellee.

Simulation and testing at NASA's Virginia facility had shown that the Ultimate Aero TT should be capable of approximately 273 mph (439 km/h).

käsittääkseni tuota ei oo testattu siellä volkkarin supersuoralla missä veyron on kellotettu vaan ihan yleisellä tiellä. joten oletan että ennätys paranee kun saadaan kunnon rataa alle ja jos nasan simulaatiot ovat edes sinnepäin.

+ kulkee jenkkien paskabensalla.
 
Noi huippunopeudet on aivan turhia, kun ei niitä missään saavuteta käytännössä kuitenkaan. Kovin laite on se, joka kiihtyy nopeiten, pysähtyy nopeiten ja menee mutkat koviten (Eli se, joka on radalla nopein. Riippuu toki radasta, että missä kukin on nopein).
 
Noi huippunopeudet on aivan turhia, kun ei niitä missään saavuteta käytännössä kuitenkaan. Kovin laite on se, joka kiihtyy nopeiten, pysähtyy nopeiten ja menee mutkat koviten (Eli se, joka on radalla nopein. Riippuu toki radasta, että missä kukin on nopein).

ei näiden olekkaan tarkoitus olla järkeviä. vaan nopeimpia ihan vaan sen takia kun voivat.

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sbUFVyhS_0w&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sbUFVyhS_0w&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
 
ei näiden olekkaan tarkoitus olla järkeviä. vaan nopeimpia ihan vaan sen takia kun voivat.

En puhunut järjestä, vaan toin esille järkevämpiä paremmuuden mittaamisen välineitä. Helppoahan se on tehdä joku sukkulan muotonen kapula, joka kulkee pirun kovaa suoraan (en väitä, että mikään noista autoista olis tällanen, mutta kuitenkin).

Sen sijaan jos otetaan toi mun määritelmä, niin auton pitää olla suorituskyvyltää kokonaisvaltaisesti "tehokas" ja sellaisen suunnittelu ja valmistaminen on paljon vaativampaa.

Mutta kukin tykkää mistä haluaa...
 
En puhunut järjestä, vaan toin esille järkevämpiä paremmuuden mittaamisen välineitä. Helppoahan se on tehdä joku sukkulan muotonen kapula, joka kulkee pirun kovaa suoraan (en väitä, että mikään noista autoista olis tällanen, mutta kuitenkin).

Sen sijaan jos otetaan toi mun määritelmä, niin auton pitää olla suorituskyvyltää kokonaisvaltaisesti "tehokas" ja sellaisen suunnittelu ja valmistaminen on paljon vaativampaa.

Mutta kukin tykkää mistä haluaa...

totta, totta. toiset tykkää täsmäaseista, toiset ydinpommeista. :piis:

edit: sukkulan muotoisesta kapulasta tuli mieleen trhust ssc. batmanauto ja blackbird sr-71 yhdistettynä!
thrustssc_small.jpg

RR_Thrust-SSC.jpg


kelaappa jos taustapeiliin ilmestyisi tämmönen :D
SSC%20copy.JPG
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
ihanko tosi? ja mihin perustat tuon että juuri nopeus eikä tehot nostivat veyronin nykyiseen asemaansa? ei mulla ainakaan tuu heti mieleen yhtään sarjavalmisteista autoa ennen veyronia jolla olis ollut tuollaiset teholukemat, tuleeko sulla?

Ahaa mutta mieleen tuli silti viritettyjä henkilöautoja joissa on yli 1000hp, niitä kyllä löytyy..

Mutta nimeä nyt yksikin todistetusti yli 400km/h kulkeva henkilöauto? eikö?

entäs sitten? aerodynamiikan puutetta voidaan korjata moottorin suorituskyvyllä ja päinvastoin.

Ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä, eli jos nopeus tahdotaan tuplata niin teho pitää nelinkertaistaa, teoriassa, käytännössä tätäkin enemmän. Tietyssä pisteessä lisätehosta ei ole enää yksinkertaisesti apua vaan tarvitaan parempaa aerodynamiikkaa.
Muistelisin veyronille aikanaan maintun että 1km/h huippunopeuden nosto olisi vaatinut 34hp lisätehoa.

Olet kyllä oikeassa silti, veyron tunnetaan tehosta sekä nopeudesta... mutta kumpi noista on se jota enemmän arvostetaan autopiireissä, sitä että joku rakensi 1001hp auton vai sen että heidän auto kulki yli 400km/h..
 
Tosiaan, Veyronhan oli hemmetin kallis projekti Volkswagenille, väitettiin että jokainen kappale tuottaa miljoonakaupalla tappiota VW:lle (toisaalta ollut tuottelias keräilijöille/diilereille jotka ovat myyneet vielä toimittamattomia tilauksia eteenpäin hurjilla voitoilla). Kyseessä oli varmastikin enemmän tuollainen show-off -auto, näyttö että tällainen pystytään rakentamaan. Onhan se herättänyt kohua ja tuonut positiivista julkisuutta.
Mutta "alan ammattilaisten" silmissä sen jo ennen koeajoja epäiltiin jäävän radalla todellisten urheiluautojen jalkoihin, kuten sitten koeajoissa todettiinkin (yleensä linjaa "hieno vehje, kulkee kovaa, Lambo tai Porsche antaa paljon enemmän iloa pienemmällä rahalla") ja kuten tuolla Nordschleife-aikoja listaavassa linkissä näkee, esim 911 Porschet ("vain" 400+ hv) ajaneet parempia aikoja. Tuolla kärjessä keikkuvat Radicalin ja Donkevoortin lasken jonnekin kilpa-auton (Radical taitaa olla katulaillinen lähinnä vain Britanniassa) tai muutenvaanmoottoripyörä/kinneri -systeemin välimaastoon, joten niiden aikoja ei sitten taas varsinaisiin katukeploisiin urheiluautoihin voi oikein vertaillakaan.
 
Tosiaan, Veyronhan oli hemmetin kallis projekti Volkswagenille, väitettiin että jokainen kappale tuottaa miljoonakaupalla tappiota VW:lle (toisaalta ollut tuottelias keräilijöille/diilereille jotka ovat myyneet vielä toimittamattomia tilauksia eteenpäin hurjilla voitoilla). Kyseessä oli varmastikin enemmän tuollainen show-off -auto, näyttö että tällainen pystytään rakentamaan. Onhan se herättänyt kohua ja tuonut positiivista julkisuutta.
Mutta "alan ammattilaisten" silmissä sen jo ennen koeajoja epäiltiin jäävän radalla todellisten urheiluautojen jalkoihin, kuten sitten koeajoissa todettiinkin (yleensä linjaa "hieno vehje, kulkee kovaa, Lambo tai Porsche antaa paljon enemmän iloa pienemmällä rahalla") ja kuten tuolla Nordschleife-aikoja listaavassa linkissä näkee, esim 911 Porschet ("vain" 400+ hv) ajaneet parempia aikoja. Tuolla kärjessä keikkuvat Radicalin ja Donkevoortin lasken jonnekin kilpa-auton (Radical taitaa olla katulaillinen lähinnä vain Britanniassa) tai muutenvaanmoottoripyörä/kinneri -systeemin välimaastoon, joten niiden aikoja ei sitten taas varsinaisiin katukeploisiin urheiluautoihin voi oikein vertaillakaan.

Toisaalta, tuolla ajoissa on vain yksi Veyronin aika, ja sekin on käsittääkseni jonkin australialaisen lehden koeajo eli kuka lie kuskina. Olisi mielenkiintoista nähdä millaisen ajan joku todellinen kuski vetäisi tuolla Veyronilla. http://www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=3&fID=0&tID=10073

Alfa Romeo 8C Competizione 4.7L V8 444hv/7000rpm 480Nm
2008_alfa_romeo_8c-thumb.jpg
Toi oli kyllä hemmetin nätti peli ainakin noissa kuvissa. Tosin mun sydän kuuluu edelleen Aston Martin DBS:lle. :haart:
mfaston1.jpg

aston-martin-dbs-4-L-748929.jpg
 
Muistelisin veyronille aikanaan maintun että 1km/h huippunopeuden nosto olisi vaatinut 34hp lisätehoa.

Tällä nyt ei ole välttämättä keskustelun kannalta mitään merkitystä mutta se oli niin, että 1 km/h huippunopeuden nosto olisi vaatinut 8hp lisätehoa.

Tuli vaan mieleen kun katsoin Jeremy Clarksonin Supercar Showdown pätkän.. :)
 
Tosiaan, Veyronhan oli hemmetin kallis projekti Volkswagenille, väitettiin että jokainen kappale tuottaa miljoonakaupalla tappiota VW:lle

"Each Veyron is being sold for €1,100,000 (net price without taxes), prices vary by exchange rates and local taxes (like value added taxes). Prices for the UK or the US are about over £800,000, or 1.2 million American dollars (net). The production costs of the car are approximately £5 million per vehicle"
Wikiedian mukaan ,eli aika hurjaa tappiota vetää tommonen hurja vehje.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom