Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu
69 Camaro - Hellfire!

1013741_713089205444132_1861794081936249290_n.jpg


Rakentaja vertaa Hellfirea 2014 Camaro Z/28:iin, joka on Nürburgring Nordschleifen kierrosajoissa sijalla 38. Auton rakentaneella ei ole oikein syytä valehdella, koska on GM:llä töissä ja ollut kehittämässä myös Z/28:a.

This car is 1.5 seconds faster at Gingerman than a 2014 Z/28 that I ran there earlier this year. So on the question is Hellfire faster than a Z/28 the answer is yes.

A Gen 5 Camaro Z/28 is a full sorted track weapon. We spent 3 years dialing that car in and it is on awesome 60 treadwear tires. It had months in the wind tunnel to get the aero balance correct, we tested it on 8 race tracks, we tested 8 different tires on it, It has a state of the art performance traction management system on it and the ABS calibration is matched perfectly to the car.

On my first real track event with Hellfire to be faster than the Z/28 on 300 tread wear tires is doing something. I’m swapping to 200 treadwear tires, recalibrating the ABS, and making a small change to the springs for this weekend. I expect the delta between the Z/28 and Hellfire to get greater.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onneksi joskus autoilla oli muotoilu. Meillä joillain on joku optimisti upea auto, josta hienompaa ei juuri kaipaa. Mulla sellainen on Dodge Challenger R/T vaikkapa vuodelta 1971. Naapurissani oli joskus se 5-litrainen versio valkoisena mustalla katolla. Kun voitan lotossa, kone voi silloin olla vaikkapa 7,2-litrainen. "Ne pumppaa sitä (öljyä) lisää." (Vanhan Rollsin omistaja) :)

glavna.jpg
 
James Hetfieldin Black Pearl oli alkujaan 1948 Jaguar Mk4:

9927056.jpg

BlackPearl1.jpg


Koko kori muotoiltiin ja tehtiin uudestaan alkuperäisen auton näyttäessä tältä:

48057.jpg


Auton toteutti Rick Dore, jonka pajalta lähtee autokauneutta:

DSC08749.jpg

5-24-08-200A.jpg

RickDJan2007GNRS4.jpg
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
K. Blockin ekan gymkhanan nähtyä oli kuin puulla päähän lyöty. Sen jälkeen kaveri ei oo kyllä pystyny uudistumaan pätkääkään. Keskiverto rallikuski duunaa donitseja, vain paikka vaihtuu.
 
K. Blockin ekan gymkhanan nähtyä oli kuin puulla päähän lyöty. Sen jälkeen kaveri ei oo kyllä pystyny uudistumaan pätkääkään. Keskiverto rallikuski duunaa donitseja, vain paikka vaihtuu.

Samaa mieltä, en jaksa sitte yhtää katella noita donitsien tekoja. Mutta auto on sentään aika asiallinen tässä viimeisimmässä!
 
K. Blockin ekan gymkhanan nähtyä oli kuin puulla päähän lyöty. Sen jälkeen kaveri ei oo kyllä pystyny uudistumaan pätkääkään. Keskiverto rallikuski duunaa donitseja, vain paikka vaihtuu.

Joo, gymkhana oli kuin hyvä toimintaelokuva. Ihastutti, hämmästytti, viihdytti. Ja sitten siihen tehtiin tusina jatko-osia.
 
Aika komeet on "lamput" bimmerissä:




Paljonkohan maksaa "polttimoiden" vaihto?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aika komeet on "lamput" bimmerissä:



Paljonkohan maksaa "polttimoiden" vaihto?

Aivan hullun makee systeemi. Tosin kuinka pitkällä se oikeasti on?
Plus toi auto. :kuola:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aivan hullun makee systeemi. Tosin kuinka pitkällä se oikeasti on?
Plus toi auto. :kuola:

Toi on kyllä oikeasti tosi hieno järjestelmä. Mersulla, Audilla ja BMW:llä ainakin jo jossain määrin käytössä, tai tulossa ihan lähiaikoina käyttöön. Tuo laaseri on muistaakseni ollut jo toista vuotta uutisissa aina välissä ja näyttäisi, että vihdoin olisi tulossa markkinoille myös muihinkin BMW:n malleihin, kuin pelkästään i8.
 
Back
Ylös Bottom