Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu
Kaikki ei tarvitse niitä järkyttävän isoja tiloja, mutta tykkää silti sedanin muotoilusta niin miksikäs ei. Esimerkiksi itse en osta isoa autoa ennen ku on ihan pakko(jostain syystä). Pienemmät autot on niin paljon näppärämpiä ja parempia ajaa keveytensä vuoksi. Massa auttaa oikeastaan vain oikein huonoissa keleissä ajaessa. Tällä hetkellä mulla sopii kaikki hyvin mukaan tuohon nykyiseenkin kippoon.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo no se 5 senttiä pituudessa ei näy ulkonäössä, mutta tuntuu sisällä :D Joten sikäli nyt tuo on vähän hassua ottaa se pienempi, tuskin noissa nyt vielä tulee hirveästi ajo-ominaisuuksienkaan kannalta eroa, kun vertailuna ei ole S-segmentti. Toki kai sen jotenkin ymmärtää, jos sellaisen sedanin saa esim 5 tonnia halvemmalla.
 
Mä niin haluaisin selittää miksi sekä pikkusedaneissa että viisiovisissa coupeissa on omasta mielestäni ideaa, mut mulla on niin jäätävä darra etten nyt pysty.
 
Tuli käytyä Nurburgringillä samaisen lafkan opissa, harmi etten tällaista nähnyt. Ihan siisti laitos tullut/tulossa.

1167452_10151899443735518_577758868_o.jpg
 
Super5, eihän se auton koko suoranaisesti vaikutakaan ajo-ominaisuuksiin, vaan paino. Mitä enemmän massaa, sitä paskempi ajaa. Ja koko tietenkin näkyy myös sit painossa...ei mullakaan suoranaisesti ole mitään isoja autoja vastaan, esim. RS5 on loistokärry mutta jos pienempään ja kyvyempään TT RS:ään saa samat tehot ja painoa kun on huomattavasti vähemmän, ei tartte miettiä kumman valitsen. Sit tietenkin valitsee toisin, jos ajotyyli ei ole niin raju ja arvostaa autossaan muita juttuja. Mutta pikku sedanit on minusta joka tapauksessa mainioita ratkaisuja, jos tarttee jo vähän enemmän sitä tilaa mutta tykkää vetää mutkia kovempaa.
 
Super5, eihän se auton koko suoranaisesti vaikutakaan ajo-ominaisuuksiin, vaan paino. Mitä enemmän massaa, sitä paskempi ajaa. Ja koko tietenkin näkyy myös sit painossa...ei mullakaan suoranaisesti ole mitään isoja autoja vastaan, esim. RS5 on loistokärry mutta jos pienempään ja kyvyempään TT RS:ään saa samat tehot ja painoa kun on huomattavasti vähemmän, ei tartte miettiä kumman valitsen. Sit tietenkin valitsee toisin, jos ajotyyli ei ole niin raju ja arvostaa autossaan muita juttuja. Mutta pikku sedanit on minusta joka tapauksessa mainioita ratkaisuja, jos tarttee jo vähän enemmän sitä tilaa mutta tykkää vetää mutkia kovempaa.

Tai sit voi vaihtaa johonki autoon missä on paremmat ajo-ominaisuudet ku audissa. Eli johonki takavetoiseen.
 
Super5, eihän se auton koko suoranaisesti vaikutakaan ajo-ominaisuuksiin, vaan paino. Mitä enemmän massaa, sitä paskempi ajaa. Ja koko tietenkin näkyy myös sit painossa...ei mullakaan suoranaisesti ole mitään isoja autoja vastaan, esim. RS5 on loistokärry mutta jos pienempään ja kyvyempään TT RS:ään saa samat tehot ja painoa kun on huomattavasti vähemmän, ei tartte miettiä kumman valitsen. Sit tietenkin valitsee toisin, jos ajotyyli ei ole niin raju ja arvostaa autossaan muita juttuja. Mutta pikku sedanit on minusta joka tapauksessa mainioita ratkaisuja, jos tarttee jo vähän enemmän sitä tilaa mutta tykkää vetää mutkia kovempaa.

Joo ymmärrän toki tuon seikan :) Pohdin vain alkuperäistä ajatusta noista pienistä sedaneista. Johon tuo ulkonäkö on ihan pätevä peruste. Meikälle se olis silti pienet autot pieninä autoina, sedanit sedaneina ja coupet 2 ovisina :) (btw, eikös neliovinen coupe ole vähän niinkun hatchpack :D Audi A5...)
 
Tai sit voi vaihtaa johonki autoon missä on paremmat ajo-ominaisuudet ku audissa. Eli johonki takavetoiseen.

No eipä oo ykskään takaveto viel voittanu nelikkoa ajettavuudessa, nelikkojen käytöstä kun on helppo muuttaa ja pitoa löytyy, toisin ku takapotkussa. Vakionahan nelikot tehdään monesti puskeviksi, mutta pikku jutuilla ne saa jopa yliohjaaviks ja sit mutkissakin ns. takavetomaisia.
 
No eipä oo ykskään takaveto viel voittanu nelikkoa ajettavuudessa, nelikkojen käytöstä kun on helppo muuttaa ja pitoa löytyy, toisin ku takapotkussa. Vakionahan nelikot tehdään monesti puskeviksi, mutta pikku jutuilla ne saa jopa yliohjaaviks ja sit mutkissakin ns. takavetomaisia.

Nii noissa audeissa kun on just se että noi pikkuautot on sillä paskalla Haldexilla mutta isommat on sitten kunnon Torsen nelivedolla varustettuja.
 
Kerroppa mulle miksi Haldex on paska? Ja tarkoitan näitä uusia, vanhat olikin paskoja kun vedon siirtyminen taakse oli hidasta, mutta uusissa et edes huomaa sitä.
Muutama fakta: juuri Haldexissa vetosuhdetta on helpointa muuttaa Haldex Performance Controllerilla. Itselläkin ostoslistalla. Esim. Torsenissa tai vaikka Mitsun tai BMW:n nelivedoissa hankalampaa. Boxissa 3 esiasetusta: Eco (10% eteen/90% taakse), Sport (aika lailla kuin Haldex vakiona) ja Race (kokoajan vetää reilummin takaa). Mitäpä huonoa olikaan Haldexissa? :D
Nykyiset jo kestäviä ja nopeita ja vetosuhdetta helppo muuttaa, joten mä en keksi mitään huonoa sanottavaa. Ja itsellä on ollut ns. aito neliveto eli Mitsun Evo ja paljon olen ajanut Torsen vehkeillä ja nyt itellä jo toinen uuden sukupolven Haldex laite ja hyvin lähellä nuo kaikki on jo toisiaan.
 
Kerroppa mulle miksi Haldex on paska? Ja tarkoitan näitä uusia, vanhat olikin paskoja kun vedon siirtyminen taakse oli hidasta, mutta uusissa et edes huomaa sitä.
Muutama fakta: juuri Haldexissa vetosuhdetta on helpointa muuttaa Haldex Performance Controllerilla. Itselläkin ostoslistalla. Esim. Torsenissa tai vaikka Mitsun tai BMW:n nelivedoissa hankalampaa. Boxissa 3 esiasetusta: Eco (10% eteen/90% taakse), Sport (aika lailla kuin Haldex vakiona) ja Race (kokoajan vetää reilummin takaa). Mitäpä huonoa olikaan Haldexissa? :D
Nykyiset jo kestäviä ja nopeita ja vetosuhdetta helppo muuttaa, joten mä en keksi mitään huonoa sanottavaa. Ja itsellä on ollut ns. aito neliveto eli Mitsun Evo ja paljon olen ajanut Torsen vehkeillä ja nyt itellä jo toinen uuden sukupolven Haldex laite ja hyvin lähellä nuo kaikki on jo toisiaan.

Ok, en tienny että ne on parempia nykyään.
 
Syyllinen sisustan raiskaamiseen löytyy kännisestä bensalenkkarista. Tuning-Timo on päättänyt "piristää" sisustan ilmettä teippauksella, vanteiksi kiinatinaa, valot amiskalvolla ja katto teipaten. VW:n ei ihan tuollaista paskaa kykene tarjoamaan.
En tiennykään että 3sdm:t on kiinatinaa.. :joulu7:
 
Haldexit on ihan susia ja tämän perustan Karalan Mikan sanomaan, joka on jo satoja tai tuhannen autoja ohjelmoinut. Paskasta ei saa kultaa vaikka kuinka yrittäisi.
 
Niin, vanhat on. Hitaita ja korjatakin saa. Uusissa ei vikoja ole ollut vaikka esim. noilla RS TT:äkin vedetään 700-800hv tehoilla maailmalla. Kestää hyvin ja toimii VARSINKIN kun vaihtaa Haldex Performance boxin.
 
Muuten lamborghini aventador on haldexilla. 4WD with Haldex generation IV lukee specseissä.. tosin ei varmastikkaan ole samanlainen kuin esim uusimmassa S3 audissa. Olis kiva tietää mitä eroa noissa oikeesti on
 
Muuten lamborghini aventador on haldexilla. 4WD with Haldex generation IV lukee specseissä.. tosin ei varmastikkaan ole samanlainen kuin esim uusimmassa S3 audissa. Olis kiva tietää mitä eroa noissa oikeesti on

Niin on Porschessakin ja samaa konserniahan nuo kaikki on. Volvokin käyttää Haldexia jne.
 
Haldexit on ihan susia ja tämän perustan Karalan Mikan sanomaan, joka on jo satoja tai tuhannen autoja ohjelmoinut. Paskasta ei saa kultaa vaikka kuinka yrittäisi.

Niin varmaan joo! Eiköhän nämä ammattilaiset tiedä vähän paremmin kuin nettininjat. Noilla tehoilla ja väännöillö menisi tt rs solmuun:)
 
Mutta jos Lambossa on haldex ja se kestää hyvin niin ei se voi olla kestosta kiinni? 700hp ja mitäs lie vääntöä.. Enemmän tulee mieleen on haldexin käyttäytyminen. Ilman haldexin uudelleen ohjausta ainakin vanhemmat haldexit saattaa tuntua äkkijyrkiltä ja vähän huonoilta.
Torsen on sikäli parempi. Itellä siis -06 A3 2.0t q SB ja faijalla -10 A4 2.0t q..
 
Back
Ylös Bottom