Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
209977.jpg
 
No voi jumalauta toi Aventador on ihan perkeleen hieno! Nyt kun noita kunnon kuviakin rupee jo löytymään promokuvien lisäksi.

edit. "Lamborghini Aventador with Estoque concept wheels" Noinhan tuola kuvassa lukee.
 
en haluis olla laittamassa noita kumeja noille vanteille kyllä ihan heti :D

komea on kyllä perkele!
 
Ei tuommosia ole edes vaikea laittaa.


Jossain oli video kun tyypit vaihtoivat helvetin nopeasti rengasraudoilla tuollaisen renkaan.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Offtopic: meikä on tullut vanhaksi. Meinasin uuteenkin autoon ottaa 17tuuman vanteet matalan profiilin renkailla, mutta sitten iski mukavuuden halu, joka meni ulkonäön edelle. Ei jaksa kuunnella sitä 235-leveiden matalaprofiilisten renkaiden huminaa. Päätin ottaa tuuman pienempinä ja paksummilla, mutta kapeammilla nakeilla. Saa nähdä miltä auto näyttää. Just tavallisissa perheautoissa tuo yhdenkin tuuman ero tekee paljon lookiin, siis juuri 16 vs 17 tuumaa. No, näillä mennään.
 
^^ Minunmielestä tuo 17 nyt näyttää traktorinrenkaalta jos renkaan profiii on vaikka perus 225/45R17. Monessa autossa ajettavuus on parempi 225/45R17 renkailla kuin vaikkapa 205/55R16. Se, että matalaprofiilisemmat renkaat ovat aina äänekkäämpiä, on myös paskapuhetta.

Mersuissa, bemareissa, audeissa, volvoissa.... näyttää kyllä 17" auttamatta pieneltä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Moottori ja sisustus varmasti hienot, mutta korimuotoilu on ainakin omaan silmään ihan karmea. Liikaa taittoja vähän joka suuntaan, kokonaisuudesta on tullut todella levottoman näköinen. Voi olla, että toimii mustana paremmin kun noi hyppää niin silmille kuin valkoisesta.
 
^^ Minunmielestä tuo 17 nyt näyttää traktorinrenkaalta jos renkaan profiii on vaikka perus 225/45R17. Monessa autossa ajettavuus on parempi 225/45R17 renkailla kuin vaikkapa 205/55R16. Se, että matalaprofiilisemmat renkaat ovat aina äänekkäämpiä, on myös paskapuhetta.

Ehkä mäkin oon vanha, mutta en myöskään millään ymmärrä sitä intoa lykätä noita matalaprofiilirenkaita autoihin. Joo, ajettavuus paranee varmaan radalla, mutta maantiellä ei tasan ainakaan mukavuus parane. Monissa autoissa on vielä lisäksi aivan helvetin pintakova jousitus, jolloin matala rengas tekee autosta todella epämukavan.

Vielä hullumpaa on vetäistä myös talvirenkaiksi tuollaiset matalat ja leveät kumit
 
Ehkä mäkin oon vanha, mutta en myöskään millään ymmärrä sitä intoa lykätä noita matalaprofiilirenkaita autoihin. Joo, ajettavuus paranee varmaan radalla, mutta maantiellä ei tasan ainakaan mukavuus parane. Monissa autoissa on vielä lisäksi aivan helvetin pintakova jousitus, jolloin matala rengas tekee autosta todella epämukavan.

Vielä hullumpaa on vetäistä myös talvirenkaiksi tuollaiset matalat ja leveät kumit

Autoon jossa alusta on kunnossa, voi huoletta lätkiä matalat renkaat alle ja ne ovat silti vielä mukavat ajaa. Korkeaprofiiliset renkaat ovat ohjattavuudeltaan, sanotaanko kiltisti vaikka näin että... kömpelöitä. Juuri noihin mainitsemiini isoihin autoihin en kyllä ainakaan itse laita mitään korkeita renkaita alle. Mersutkin (S) ovat senverran jykeitä autoja, että vaikka perus 245/45R18 rengas tuntuu siinä alla vähän "epätasaiselta". Mutta heti kun heittää astetta pienemmät 19" kumit niin tadaa... Rengasmelu putosi puolella ja auto vastaa ohjaukseen todella terävästi ja kovissakin kanttauksissa ei tunnu että rengas taipuu alle. Tietenkin samallla rengasmerkillä.

Siinä olen samaa mieltä että talvella noilla leveillä renkailla ei ole mitään virkaa.
 
Mersutkin (S) ovat senverran jykeitä autoja, että vaikka perus 245/45R18 rengas tuntuu siinä alla vähän "epätasaiselta". Mutta heti kun heittää astetta pienemmät 19" kumit niin tadaa... Rengasmelu putosi puolella ja auto vastaa ohjaukseen todella terävästi ja kovissakin kanttauksissa ei tunnu että rengas taipuu alle.

Ajotapojen pitää olla kyllä vähintäänkin erikoiset, mikäli tieliikenteessä saat 245/45R18 renkaan "taipumaan alle". :D

Mutta joo, kukin tyylillään. Kunhan sanoin mielipiteeni..
 
245/45 on kunnon munkki. Lähes yhtä munkki kuin 205/55R16. Vain 2 milliä matalampi profiililtaan. Tuon kun laittaa reilu 2 tonnia painavaan autoon alle, ja kuvittelee tekevänsä äkkinäisiä ohjausliikkeitä niin eipä vaadi ydinfysiikan tutkintoa käsittääkseen millaista se meno on.
 
245/45 on kunnon munkki. Lähes yhtä munkki kuin 205/55R16. Vain 2 milliä matalampi profiililtaan. Tuon kun laittaa reilu 2 tonnia painavaan autoon alle, ja kuvittelee tekevänsä äkkinäisiä ohjausliikkeitä niin eipä vaadi ydinfysiikan tutkintoa käsittääkseen millaista se meno on.

No hitto! Mulla on nykyisessä kipossa 235/65 17-tuumaisina, ja ilmeisesti sitten puhtaasti tuurilla olen tiellä pysynyt vaikka autonkin paino lähestyy paria tonnia. Entisessä autossa taisi olla 205/60R16 enkä niilläkään joutunut kertaakaan minkäänsortin ongelmiin tuon renkaan takia. Hirven väistökin noilla onnistui, enkä oikein osaa kuvitella tarvetta yhtään sen äkkinäisempään ohjausliikeeseen..
 
:zzzz:

Olipas paskaa kärjistelyä taas. Jos provotaan, niin tehdään se kunnolla, jooko? :)
Eli siis ratakiskosta vääntäen kaikille vähän heikompilahjaisillekin:

Korkean profiilin renkailla pärjää kyllä niilläkin. Katumaasturin ajettavuus nyt on melkein järjestään perseestä vs henkilöautot, ja ne joissa ajettavuus oon kohdallaan, on niissäkin vähän matalaprofiilisemmat renkaat. En luonnollisesti tarkoittanut ettei korkeaprofiilisilla tiellä kestäisi, vaan tarkoitin sitä että jos autolla meinaa tehdä vähänkin "kovempaa ajoa" niin eihän se korkeaprofiilisella renkaalla luonnollisesti mikään paras ohjattava ole.

Tästä voit taas vetää jonkun oman hipihilpeän väännöksesi, sitä innolla odotellessa. Tai sitten voidaan palata ketjun alkuperäiseen aiheeseen "Hienot Autot".
 
Olipas paskaa kärjistelyä taas. Jos provotaan, niin tehdään se kunnolla, jooko? :)
Eli siis ratakiskosta vääntäen kaikille vähän heikompilahjaisillekin:

Korkean profiilin renkailla pärjää kyllä niilläkin. Katumaasturin ajettavuus nyt on melkein järjestään perseestä vs henkilöautot, ja ne joissa ajettavuus oon kohdallaan, on niissäkin vähän matalaprofiilisemmat renkaat. En luonnollisesti tarkoittanut ettei korkeaprofiilisilla tiellä kestäisi, vaan tarkoitin sitä että jos autolla meinaa tehdä vähänkin "kovempaa ajoa" niin eihän se korkeaprofiilisella renkaalla luonnollisesti mikään paras ohjattava ole.

Kärjistelemättä, provoamatta ja heikkolahjaiseksi leimautumisen uhallakin edelleen ihmettelen, että mitä helvettiä tuo "kovempaa ajoa" oikein tieliikenteessä on?
 
Kärjistelemättä, provoamatta ja heikkolahjaiseksi leimautumisen uhallakin edelleen ihmettelen, että mitä helvettiä tuo "kovempaa ajoa" oikein tieliikenteessä on?
Ei se edes vaadi mitään kovempaa ajoa. Ero on normaalissakin ajossa ihan selvä, kun kesän jälkeen heittää talvirenkaat alle. Kesällä 215/35-18 ja talvella 185/60-15. Sen huomaa niin selvästi, kun autosta tulee sellainen vittumainen huojuva lulla, joka ei vastaa ohjaukseen yhtään ja renkaiden liikkeet auton alla tuntee aivan selvästi sellaisena muljuamisena. Siihen kyllä tottuu pian ja kohta sitä ei huomaa ja keväällä onkin taas hauskaa, kun ohjaustuntuma on ihan eri maata.

Sitä ei varmaan usko miten hirvittävä se ero on, jos ei ole kokeillut. Mutta usko pois, se on kuin kaksi eri autoa.

Ja järkeähän noissa matalissa ei kyllä ole, mutta ei niitä sen takia auton alla pidetäkään. Mun mielestä isot vanteet ja matalat renkaat on hienommat ja ihan tasan sen takia ne on mun autossa, vaikka mukavuus onkin todella syvältä perseestä. Ulkonäkö menee ohi. Joten miksi sitä ihmettelemään, että mitä järkeä niissä on, kun ei se ole järkiasia.
 
Back
Ylös Bottom