Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Et ole varmaan ihan tosissasi kun vertaat kilparengasta ja katurengasta? Olen näemmä käyttänyt vääriä yhtälöitä, mutta kuten huomaat varmasti itsekin niin yhtälöt toimivat ihan samalla tavalla sinunkin kaavallasi. Tarkoituksenani oli vain todistaa sinulta lainaamani viestin oletus vääräksi (eli että korkeaprofiilisen hitausmomentti on painavammasta renkaasta huolimatta aina pienempi). Näin myös tein. Teoriani ei tietenkään toimi tuolla sinun nyt kaivamallasi rengasparilla.
Molemmat ovat kilparenkaita. Enkä ole missään kohtaa väittänyt noin, puhuin vain tilanteesta F1-renkaiden kohdalla.
 
Molemmat ovat kilparenkaita.
Sport Cupilla saa ajaa myös kadulla. Eivätkä ole kyllä vertailukelpoisia, koska ovat eri renkaita ja siitä johtuen renkaat massatkin vähän niin kuin väärin päin. Jos otetaan kaksi samanlaista huippuunsa kehitettyä 100% kilparengasta, niin voin olla aika varma, että korkeampiprofiilisen on pakko olla painavampi, koska siinä on pakko olla enemmän kumia.
 
Sport Cupilla saa ajaa myös kadulla. Eivätkä ole kyllä vertailukelpoisia, koska ovat eri renkaita ja siitä johtuen renkaat massatkin vähän niin kuin väärin päin. Jos otetaan kaksi samanlaista huippuunsa kehitettyä 100% kilparengasta, niin voin olla aika varma, että korkeampiprofiilisen on pakko olla painavampi, koska siinä on pakko olla enemmän kumia.
No niinpäs onkin. On ihan totta että loppuun asti kehitetty 18-tuumaisella vanteella oleva rengas on hieman kevyempi, mutta ero ei kuitenkaan ole kiloja, joten hitausmomentin kasvu kumoaa tämän eron joka tapauksessa.
 
230897.jpg


230900.jpg


230898.jpg
 
Kyllä mun mielestä tuo mattamusta vaan toimii, tuossakin.
 
Offtopiccia sen verran että, sanokaas pojat miten mattapintaa käsitellään? Lähinnä vahausta ajattelin. Kaveri osti mattamusta pyörän.
 
Audi e-tron Spyder

c3a8051600.jpg


Jotenkin todella hieno... tosin makso varmaan miljoonan, eikä ihan heti jos koskaan liikenteessä. Visio kun vain on vielä. Speksit on vähintään mielenkiintoiset...

"e-tron Spyder käyttää voimanlähteinä kahta sähkömoottoria, jotka antavat voimansa etupyörille ja dieselmoottoria, jonka tehtävänä on pyörittää takapyöriä. Sähkömoottoreiden yhteenlaskettu teho on 87 hevosvoimaa ja vääntömomentti 352 Nm. Dieselmoottori 3.0-litrainen tupla turbo TDI, joka on asennettu pitkittäin taka-akselin etupuolelle. Dieselmoottori tuottaa tehoa 300 hv ja vääntöä 650 Nm. Voima siirtyy seitsemän nopeuksisen S tronic kaksoiskytkinvaihteiston välityksellä.

Nämä kolme voimanlähdettä toimivat joko yhdessä tai erikseen, riippuen kuljettajan vaatimuksista. Järjestelmän maksimiteho on 387 hv ja vääntö 900 Nm. Näillä eväillä kiihdytys 0-100 km/h onnistuu 4,4 sekunnissa ja elektronisesti rajoitettu huippunopeus on 250 km/h.

Järjestelmän keskimääräinen polttoaineenkulutus on 2,2 litraa/100 km ja CO2-päästöjä syntyy 59 grammaa/km. Pelkällä sähköllä auton huippunopeus on 60 km/h ja kantama noin 50 km."


2010-Audi-E-tron-Spyder-Concept-Side-View.jpg
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
rs500.jpg
Vittu mitä paskaa, aikuiset miehet(oletettavasti) jaksaa jauhaa jostain rengasprofiileista ja kaahailusta kadulla sivullisen verran! Ja nyt aihe näköjään lähtee kulutukseen...:thumbs:
 
Toyota priuskin kulutti muistaakseni top gearissa kun testasivat reilu 5l/100km vaikka ilmoitettu oli 2.8/100km
Se on kun minkä tahansa auton antaa "taviksen" käsiin, niin kulutus on enemmän, kuin ilmoitettu, kun taas asiansa osaava vetää jopa alle ilmoitetun.

Noin suuri ero selittyy varmaan sillä, että oli talvi ja sillä, että hybridin kanssa pitää tosiaan osaa ajaa sitä autoa. Se on erilaista kuin tavallinen autoilu. Hybridin kanssa kiihdytyksissä pitää olla varovainen, koska pienellä kaasulla kiihdytys tapahtuu sähkömoottorilla ja suuremmalla kaasulla polttomoottorikin käynnistyy. Lisäksi pitää huomioida akkujen latausta moottorijarruttaen ja ottaa huomioon sellainen asia, että Prius osaa tietääkseni sammuttaa moottorinsa, kun vaihde kytketään vapaalle ja liu'utaan. Jos sitä ei tiedä, tai osaa hyödyntää, niin kulutus kyllä pompsahtaa.

Tähän vielä päälle se, että tiedä sitten tuostakin miten se kulutus nyt sitten on ilmoitettu. Se on laskettu todennäköisesti sillä vakio kulutussyklillä penkissä alussa akut täynnä? Sehän ei kovin pitkään kai kestä, niin akuissakin riittää vielä voimaa. Nimittäin veikkaanpa, että pidemmällä siivulla kun akkujen varaus hiipuu, niin kulutus ei pysy noin alhaalla. Toisaalta taas kaupungissa voi päästä muutaman kilometrin akkujen koosta riippuen kuluttamatta tippaakaan bensaa, jos osaa ajaa pelkällä sähköllä.
 
Feikkiä seinää mutta silti, hieno pelihän tuo on.

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Muutama makee video, jotka voit ja kuuluu katsoa koko näytöltä.

[video=vimeo;22763186]http://vimeo.com/22763186[/video]



[video=vimeo;13385057]http://vimeo.com/13385057[/video]























 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom